Dagbogen 14 & 15.08.2010
|
leif |
Skrevet d. 18-08-2010 20:42
|
Bruger
Antal indlæg: 681
Status:
|
Nu handler det om hvordan thaier tænker, og ikke hvad de siger, hverken til mig dig eller andre thaier.
Hvordan hulen vil du lære deres tanke gang at kende uden at kunne kommunikere.
Ja jeg spør bare. Tanke - tale - handling hænger jo sammen..
Og jeg skal da stadig ikke forklare hvorfor jeg har forelsket mig i min kone, selv om det er mange år siden.
Jeg føler mig aldrig forpligtet til at fortælle noget som helst om mit privatliv til nogen.
Nej det står dig da 100% frit for...
Men normalt er det sådan at hvis man ikke er flov over partnerens baggrund, så taler man da om det...
Jeg tror ikke jeg har mødt nogen dansk/dansk par der ikke gør.
Men generelt mener jeg at det er mange af os danskere der selv er årsagen til, at thaier omtales som de gør af alle disse uvidende danskere når det gælder thailand.
Det har du ganske ret i... Det er den med bag i Ekstra Bladet igen.
Det må folk jo selv om, men jo jeg finder det nogen gange træls folk tror jeg har hentet min kone på et bordel, men da de fleste gør det... Bliver det til vi alle gør det.
Det kan kun ændres ved vi er åbne om det og fortæller der altså findes alternativer..
leif |
|
|
|
leif |
Skrevet d. 18-08-2010 21:00
|
Bruger
Status:
|
Jeg læser altid både linjerne og mellem linjerne,
ja ja jeg ved godt det kan have sine fordele nogen gange..
Men det er også med til at ødelægge forståelsen, Når der skrives det der menes.
Men hva skidt vi får nogle længere debatter ud af det. Og jeg har masser af tid til at lege her på siden for tiden, desværre.
leif |
|
|
|
freja |
Skrevet d. 18-08-2010 21:33
|
Bruger
Antal indlæg: 954
Status:
|
Nemlig og det er vel det der er hele pointen, det ligger ligesom lidt i ordet debat.
Hvis du så nu igen læser (med de ”venlige” briller) og ikke tolker på den sætning jeg skrev.((12((
” Provokerende udmeldinger javist, men menings forskellene komme bedst frem ved at sætte tingene på en spids.”
Kan du så ikke forstå hvad jeg mente, ved at sætte tingene på en spids får man en laaang men egentlig ganske god debat, ja det var altså min hensigt, da emnet Dansk kontra Thai, ligesom var kommet på dagsordnen.
Man får vendt og drejet tingene og dermed set en lille smule fra alle sider.
Ja desværre har jeg alt for lidt tid til overs af døgnets 24 timer i øjeblikket, men sådan er goderne ell. Generne jo ulige fordelt.
Hvad enten din overflod af fritimer, skyldes det ene eller det andet, ønsker jeg det snart må løse sig for dig.
|
|
|
|
leif |
Skrevet d. 18-08-2010 22:15
|
Bruger
Status:
|
Ja ok den bliver jeg jo nød til at give dig ret i...
Men vi kunne sagtens have taget debatten alllivel.
Det giver nogle verbale hug, men jeg pakker ikke tingene så meget ind.
Jo tak.. jeg håber jeg snart kan komme ud i varmen igen. Og så må du finde nogle andre at drille til den tid..
Nej bare rolig jeg kommer da på, men ikke så meget.
Leif
|
|
|
|
dkth |
Skrevet d. 19-08-2010 05:13
|
Bruger
Antal indlæg: 414
Status:
|
Hej l.
Du ønsker at komme tilbag til varmen, og husker jeg ret søger du lige nu førtidspension efter 6 år som boende i Thailand.
Håber du er klar over, at du ikke umilbart kan flytte til Thailand med en godkendt førtidspension, da du ikke har været bosiddende i Danmark op til ansøgningstidspunktet.
Så du skal nok undersøge, hvilke betingelser pensionsstyrelsen har for at du kan få dispensation.
|
|
|
|
leif |
Skrevet d. 19-08-2010 07:25
|
Bruger
Status:
|
Det tror jeg at jeg har mere styr på end dig dkth..
Niks jeg er sygemeldt med bopæl i DK ( på start hjælp ) og ja det ender formentlig med en pensions sag.
Leif |
|
|
|
dkth |
Skrevet d. 19-08-2010 11:40
|
Bruger
Status:
|
l skrev:
Niks jeg er sygemeldt med bopæl i DK ( på start hjælp ) og ja det ender formentlig med en pensions sag.
Leif
Ja det må du så meget undskylde.
Så den med at hjælpe faldt ikke i god jord hos dig.
Grunden var at jeg lige har læst om en sag, men undskyld,
skal aldrig komme med gode råd mere. |
|
|
|
thai |
Skrevet d. 19-08-2010 11:46
|
Bruger
Antal indlæg: 3349
Status:
|
dkth skrev:
l skrev:
Leif
skal aldrig komme med gode råd mere.
aner ikke hvad L vil men gode eller dårlige råd vil jeg altid gerne modtage det er jo op til mig om jeg vil bruge dem |
|
|
|
dkth |
Skrevet d. 20-08-2010 04:41
|
Bruger
Status:
|
thai skrev:
dkth skrev:
l skrev:
Leif
skal aldrig komme med gode råd mere.
aner ikke hvad L vil men gode eller dårlige råd vil jeg altid gerne modtage det er jo op til mig om jeg vil bruge dem
Ja tak, men det undrer mig meget at svaret nærmest ligner et, (hvad rager det dig).
Jeg ved alting bedst, så bar hold kæft og lyt til mig.
Jeg har læst og lyttet og mange ting virker uforståeligt, men at spørge vil nok ikke falde i god jord,
og da jeg ikke selv skal bruge det betyder det jo intet,
så at spilde tiden med at høre på hvad vi alle skal gøre, ja det er ikke lige mig,
jeg kan godt selv finde både min kone og min bolig, og behøver ikke fortælle alt og alle hvordan de skal
behandle en Thai, det finder de fleste nok selv ud af. |
|
|
|
leif |
Skrevet d. 20-08-2010 06:10
|
Bruger
Status:
|
Det du henviste til havde intet til fælles med min sag.
**Derfor det har jeg vist mere styr på..**
Og så gjorde jeg mig endda ulejligheden at forklare hvorfor..
Så dit lort er jo rent faktisk.. beskrivelsen af dig selv.
|
|
|
|
dkth |
Skrevet d. 20-08-2010 08:12
|
Bruger
Status:
|
l skrev:
Det du henviste til havde intet til fælles med min sag.
**Derfor det har jeg vist mere styr på..**
Og så gjorde jeg mig endda ulejligheden at forklare hvorfor..
Så dit lort er jo rent faktisk.. beskrivelsen af dig selv.
Ja må sige du dog er noget af det mest ubehagelige jeg har læst længe.
Men hvis ikke du vil/skal tilbage til Thailand, ja så er det da rigtig, at det
intet har med din sag at gøre.
Men som sagt jeg fortalte dig det bare, jeg belærte dig hverken om,
hvad du skulle eller ikke skulle gøre, så der er selvfølgelig ikke noget at debattere
når man helt har styr på alting. ( men andre kunne måske have glæde af det )
Men jeg synes da godt nok du i flere indlæg fortæller hvordan vi andre skal gøre for ikke,
konen tager røven på os.
Så du fremstår som et virkelig godt eksempel på dine påstande.
Og så kan du hoppe og danse på tungen, men hvis du vil tilbage til Thailand så gælder
reglen om at have været bosat i Danmark så sandelig også dig.
Men beklager da at du mener jeg vil gøre mig klog på din sag, jeg ville kun fortælle dig noget
som du måske ikke var klar over, men der tog jeg så fejl, men efter hvad du selv har skrevet
ser det anderledes ud for mig, men der var jo ingen tvang til at du skulle rette dig efter et råd.
Men læs alligevel dette, og få pensionsstyrelsen til at fortolke det,
hvis og når du måske får en pension og vil tilbage.
Danske statsborgere bevarer retten til førtidspension og folkepension, når de fx tager bopæl i Thailand, hvis de pågældende har haft mindst 10 års bopæl i Danmark efter det fyldte 15. år eller i mindst ¼ af tiden fra og med det fyldte 15. år, og indtil pensionen ydes. Bopælskravet skal være opfyldt umiddelbart inden, pensionen ydes. Det vil sige, at der stilles krav om en sammenhængende bopælsperiode grænsende op til pensionstidspunktet, der har en længde på de nævnte bopælstider. |
|
|
|
|
Skrevet d. 20-08-2010 08:27
|
Antal indlæg:
Status:
|
Her er en film i kamphaner i skal se i morgen på tv 2
http://www.tvguid...ike_You--- |
|
|
|
leif |
Skrevet d. 20-08-2010 14:21
|
Bruger
Status:
|
Du skrev.....
Håber du er klar over, at du ikke umilbart kan flytte til Thailand med en godkendt førtidspension, da du ikke har været bosiddende i Danmark op til ansøgningstidspunktet.
Jeg er bosiddende i Danmark og har været længe.. der kommer formentlig en
pensions sag.. tidspunkt ukendt...
Vil du venligst forklare hvordan det har noget med hinanden at gøre...
Derfor svarede jeg at det har jeg vist mere styr på..
At du ikke kan tåle at se på tryk hvordan dit handlings forløb har været i Thailand.. ja det er dit problem.. Men det betyder vel ikke alle andre behøver at skulle det igennem...
Jeg har på intet tidspunkt sagt.... Det skal i gøre...
Men.... Det kan i gøre for at minske problemerne.
hvordan det tolkes..
der kom den endnu engang.
Læs det skrevne.. ikke hvad man tror der står...
Bopælskravet skal være opfyldt umiddelbart inden, pensionen ydes.
har man boet 9 år 11 mdr i dk tidligere, skal man have boet 1 mdr i DK så man har mindst 10 år.. når der søges pension..
Der udover gælder samme regler som for folkepension med min 40 år i DK, ellers nedsættes pensionen med 1/40 per manglende år..
Kan vi så blive enige om at det har jeg og Jobcentret vist mere styr på,, eller ?? |
|
|
|
bedstefar |
Skrevet d. 20-08-2010 15:55
|
Bruger
Antal indlæg: 47
Status:
|
Hvad med at søge psykolog, for du har da ikke fattet systemet
kære L eller hvem du er. Alle andre er i dine øjne idioter, for du kender alle hjørnerne af den danske social lov.
Jeg har jo læst om mange af dine tiltag på det seneste, så der er da ingen tvivl om, at vi er mange der vil hjælpe dig med at udsuge det danske system... For du har jo kun været den gode fe herude i vores land.
Jeg græmmes... Freja kan du ikke hjælpe dette fjog..... Han kan ikke blive et positivt for os eller andre... |
|
|
|
leif |
Skrevet d. 20-08-2010 16:02
|
Bruger
Status:
|
velkommen tilbage Poul.
husk nu at ændre sprogbrug, ellers er du så nem at genkende ..
mange af mine tiltag. jae så mange er det nu heller ik...
Men jo der er par stykker.
men da intet er offentlig gjort på nettet, må der jo sive lidt oplysninger på anden måde..
Det er da rart at vide... |
|
|
|
dkth |
Skrevet d. 20-08-2010 16:35
|
Bruger
Status:
|
l skrev:
Du skrev.....
Jeg er bosiddende i Danmark og har været længe.. der kommer formentlig en
pensions sag.. tidspunkt ukendt...
Vil du venligst forklare hvordan det har noget med hinanden at gøre...
Derfor svarede jeg at det har jeg vist mere styr på..
At du ikke kan tåle at se på tryk hvordan dit handlings forløb har været i Thailand.. ja det er dit problem.. Men det betyder vel ikke alle andre behøver at skulle det igennem...
Jeg har på intet tidspunkt sagt.... Det skal i gøre...
Men.... Det kan i gøre for at minske problemerne.
hvordan det tolkes..
der kom den endnu engang.
Læs det skrevne.. ikke hvad man tror der står...
Bopælskravet skal være opfyldt umiddelbart inden, pensionen ydes.
har man boet 9 år 11 mdr i dk tidligere, skal man have boet 1 mdr i DK så man har mindst 10 år.. når der søges pension..
Der udover gælder samme regler som for folkepension med min 40 år i DK, ellers nedsættes pensionen med 1/40 per manglende år..
Kan vi så blive enige om at det har jeg og Jobcentret vist mere styr på,, eller ??
Ja men for min skyld må du og jobcentret da godt mene det, men jeg ved det er forkert, men skal ikke belæmre dig med,
hvordan pensionsstyrelsen fortolker reglerne.
Så beklager, at debat med og spørgsmål er umulig med dig.
Men husk det eneste jeg ville fortælle var at pensionsstyrelsen ikke bare gav lov til at tage pensionen med til Thailand efter den er bevilget.
Og se hvad der blev ud af det. ubehageligheder som om det er en kamp.
For mig må du da gerne mene at du ved alting bedst, for de råd du har givet her ser jo ikke ud til at holde en meter, hvis man ser på din egen tilværelse i og med Thailand.
Men hvad der får dig helt op i det røde felt er mig ganske uforståeligt, det handlede såmænd bare lidt om Thailand og så noget om Thai kvinder. Som jeg ser var der ikke noget personligt i det fra begyndelsen, men det kommer der efterhånden som svarene bliver mere og mere ubehagelige.
Men nu er det jo dig selv der har brugt dit eget kendskab til Thailand som debat, så hvorfor du spiller fornærmet og ubehagelig forstår jeg ikke en brik af. |
|
|
|
leif |
Skrevet d. 20-08-2010 16:49
|
Bruger
Status:
|
men så forklar dog hvad du mener.. du ved..
det har intet at gøre med om man kan tage pensionen med ud af landet..
Men om man kan få en pension....
Så hvis dit indlæg skal tages for pålydende er det da endnu mere forkert...
jeg gik bare ud fra det var en skrivefejl og du henviste til reglerne om tilkendelse af pension...
Hvor meget man må tage med til f.eks thailand..
efter den gamle pensions regel.. grundbeløbet.
efter den nye regel.. det er som jeg ser det stadig lidt uvist, men der kommer svar på det.. |
|
|
|
dkth |
Skrevet d. 20-08-2010 17:25
|
Bruger
Status:
|
Nu siger du at det intet har med pension ud af landet at gøre.
Og det siger vi så bare.
Jeg gider ikke skændes om de danske regler, og slet ikke når jeg lige har set en de brugte det imod og du så påstår at det intet har med det at gøre. |
|
|
|
leif |
Skrevet d. 20-08-2010 17:39
|
Bruger
Status:
|
jamen vi kan jo kun holde os til hvad love og regler siger...
jeg ved jeg er berettiget til pension, når sagen når så vidt.
hvor står det at tilknytnings forhold har noget at gøre med hvad vi kan tage med ud af landet ??
jeg ved det ikke, men tror du blander noget sammen... men er da vældig interesseret hvis du ved noget hverken jeg aller Jobcenter ved. |
|
|
|
dkth |
Skrevet d. 20-08-2010 20:16
|
Bruger
Status:
|
l skrev:
jamen vi kan jo kun holde os til hvad love og regler siger...
jeg ved jeg er berettiget til pension, når sagen når så vidt.
hvor står det at tilknytnings forhold har noget at gøre med hvad vi kan tage med ud af landet ??
jeg ved det ikke, men tror du blander noget sammen... men er da vældig interesseret hvis du ved noget hverken jeg aller Jobcenter ved.
http://www.penst....lande.aspx
Om du er berettiget til førtidspension efter alle deres stramninger kan du jo håbe, men som jeg læser det
er det efterhånden næsten kun med hovedet under armen der giver pension.
Bopælspligten er det afgørende for om du må tage pensionen med til Thailand, som tidligere skrevet og det står også i det nye link til pensionsstyrelsen.
Og bopælspligten er altså 10 år i Danmark lige inden pensionen, så den regel bliver svær at overholde, men der findes dispensationer, men hvad det er står ikke helt kl
Så jeg blander desværre ikke noget sammen, men lærte kun om den regel gennem en kammerat, hvis ven i Sverige kom i klemme
da han flyttede tilbage til Danmark på grund af indvalid ved et færdelsuheld og han fik meget hurtig pension, men afslag om at tage den med til Thailand. Manden havde boet 10 år i Sverige men arbejdet i Danmark, så han var meget negativ. |
|
|