Veksle danske kroner i Thailand
|
skipper |
Skrevet d. 08-01-2023 14:16
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
Nu det der med vekselkursen er det naturligt at landes valuta ikke altid går at sammenligne.
Bare se hvordan danskerne valfarter til Sverige for at handle, det gør de fordi det er billigere at leve i Sverige, altså bliver I rundbarberet og snydt i hoved og røv derhjemme.
Den svenske valuta er tilpasset de forhold vi har her, jeg er godt tilfreds med at leve i et land der har lavere skatter på alting, lavere moms på mad, "Mercere" og meget andet, jeg har det godt og konen havde en ny guldkæde med hjem til mig som jeg kan stoltsere rundt med, køleskabet fyldt med øl så livet leger
Jeg ville aldrig i livet flytte tilbage til LL, om de så brændte mig under fodsålerne med sprittabletter
Og forresten får jeg en del af pensionen fra Danmark, så jeg er kun glad for at den danske krone bliver mere værd, gå til den drenge, gør mig glad
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
up2you |
Skrevet d. 09-01-2023 05:51
|
Bruger
Antal indlæg: 143
Status:
|
skipper skrev:
Nu det der med vekselkursen er det naturligt at landes valuta ikke altid går at sammenligne.
Bare se hvordan danskerne valfarter til Sverige for at handle, det gør de fordi det er billigere at leve i Sverige, altså bliver I rundbarberet og snydt i hoved og røv derhjemme.
Den svenske valuta er tilpasset de forhold vi har her, jeg er godt tilfreds med at leve i et land der har lavere skatter på alting, lavere moms på mad, "Mercere" og meget andet, jeg har det godt og konen havde en ny guldkæde med hjem til mig som jeg kan stoltsere rundt med, køleskabet fyldt med øl så livet leger
Jeg ville aldrig i livet flytte tilbage til LL, om de så brændte mig under fodsålerne med sprittabletter
Og forresten får jeg en del af pensionen fra Danmark, så jeg er kun glad for at den danske krone bliver mere værd, gå til den drenge, gør mig glad
Tillykke skipper. Heldigt for dig, at du får en del af din pension i Danske kroner, som jo er meget mere værd i Sverige som du skriver.
Du forstår derfor sikkert glæden for os danskere, når vi veksler til Svenske Zloty - undskyld, svenske kroner. Vi får jo meget mere for pengene
når vi kører en tur over broen
Og i Thailand, ser det heller ikke særligt lyst ud for den Svenske krone. !0.000.- Sek. = 33.727,00 Bht.
I Thailand får vi danskere 49.900,00 Bht for 10.000. Dkk.
Så guldkæderne til de skønne, osv. osv. |
|
|
|
soi8 |
Skrevet d. 09-01-2023 14:28
|
Bruger
Antal indlæg: 375
Status:
|
Hvor er det du får kurs 4,99? Det må da være noget du drømmer |
|
|
|
IT |
Skrevet d. 09-01-2023 16:24
|
Bruger
Antal indlæg: 1773
Status:
|
soi8 skrev:
Hvor er det du får kurs 4,99? Det må da være noget du drømmer
jeg er sikker på at de penge er sendt via bank eller https://wise.com/ der er kursen lige nu 4.82446 og den svinger i sidste uge var den oppe på 5.00542
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ... |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 09-01-2023 17:03
|
Bruger
Status:
|
Og så er der lige en om brugte biler.
Jeg spurgte engang et dansk motorkontor hvad det kostede at få en gammel Ford Scorpio over på danske plader, 62,000 Dkr var svaret.
Nå sagde jeg, ovre i Sverige har jeg købt den for 30,000 Skr.
Ja det var de ligeglade med, det kostede det.
Så kan det jo være ligemeget med vekselprisen i Thailand, de skal nok få deres penge hjem de svin
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
up2you |
Skrevet d. 10-01-2023 10:59
|
Bruger
Status:
|
IT skrev:
soi8 skrev:
Hvor er det du får kurs 4,99? Det må da være noget du drømmer
jeg er sikker på at de penge er sendt via bank eller https://wise.com/ der er kursen lige nu 4.82446 og den svinger i sidste uge var den oppe på 5.00542
Nemlig...! Det går den rigtige vej. |
|
|
|
up2you |
Skrevet d. 10-01-2023 11:12
|
Bruger
Status:
|
skipper skrev:
Og så er der lige en om brugte biler.
Jeg spurgte engang et dansk motorkontor hvad det kostede at få en gammel Ford Scorpio over på danske plader, 62,000 Dkr var svaret.
Nå sagde jeg, ovre i Sverige har jeg købt den for 30,000 Skr.
Ja det var de ligeglade med, det kostede det.
Godt at det gamle vrag blev i Sverige. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 11-01-2023 01:08
|
Bruger
Status:
|
Hier muss ein jeder nach seiner Fasson selig werden
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
up2you |
Skrevet d. 12-01-2023 04:56
|
Bruger
Status:
|
skipper skrev:
Hier muss ein jeder nach seiner Fasson selig werden
Tak, det er jeg helt enig i. |
|
|
|
nej |
Skrevet d. 20-07-2023 16:43
|
Bruger
Antal indlæg: 339
Status:
|
Udenrigsministeriets Borgerservice idag, 20. juli - på facebook.
VALUTA I UDLANDET. Der er stor risiko for, at du ikke kan veksle medbragte danske kontanter i udlandet. Det skyldes, at danske banker er blevet mere tilbageholdende med at modtage danske kontanter fra udenlandske banker. Bankerne vurderer, at de ikke kan betrygges tilstrækkeligt i forhold til deres forpligtelser efter hvidvaskreglerne.
Nogle udenlandske banker og vekselbureauer er derfor stoppet med at modtage danske kontanter i udlandet. Nationalbanken anbefaler derfor, at du ikke medbringer danske kontanter til udlandet, men i stedet veksler til udenlandsk valuta før du rejser eller medbringer et betalingskort, der virker i udlandet.
»Læs mere her:
Omveksling af danske kontanter i udlandet - (nationalbanken) |
|
|
|
soi7 |
Skrevet d. 20-07-2023 20:11
|
Bruger
Antal indlæg: 356
Status:
|
@ 30
Jeg ville heller ikke kun tage danske kroner med, jeg havde dog ingen problemer sidste efterår, her blev der også skrevet om at danske kroner ikke kunne vekles i LOS, det gik nu fint i Jomthien/Pattaya |
|
|
|
up2you |
Skrevet d. 21-07-2023 07:40
|
Bruger
Status:
|
soi7 skrev:
@ 30
Jeg ville heller ikke kun tage danske kroner med, jeg havde dog ingen problemer sidste efterår, her blev der også skrevet om at danske kroner ikke kunne vekles i LOS, det gik nu fint i Jomthien/Pattaya
Hvis du er tilfreds med den kurs som vekselbureauer (TT) tilbyder lige nu, nemlig 3,0 kan du igen veksle her ude. Vil du købe DKK her, er kursen 5,0
|
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 21-07-2023 09:44
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
soi7 skrev:
@ 30
Jeg ville heller ikke kun tage danske kroner med, jeg havde dog ingen problemer sidste efterår, her blev der også skrevet om at danske kroner ikke kunne vekles i LOS, det gik nu fint i Jomthien/Pattaya
hej Soi7
var det hos en dansker eller en thai du fik veksles, jeg har hørt en lille fugl synge om at der er danskere der bor derude har brug for at veksle deres Bath til DK, grundet det er næsten umulig at veksle i DK banker |
|
|
|
soi7 |
Skrevet d. 21-07-2023 15:17
|
Bruger
Status:
|
@ Yindee
Det var for enden af soi 5 i Jomthien, lige overfor det store marked og det nye barområde, jeg fik kurs 4.99
Et lille Thai veksel sted, dem i de små skure, hvor der kun er een person i. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 21-07-2023 15:57
|
Bruger
Status:
|
Det lyder lidt mærkeligt at danske banker kan nægte at tage mod deres egen valuta, med den begrundelse at de ikke ved hvor pengene kommer fra.
Jamen hvad så når man betaler i Danmark, med danske kontanter, ved de så hvor de kommer fra?
Nu er det ikke hos os almindelige borgere de skal finde de ulovlige penge, det er hos bankerne selv der gang på gang bliver grebet på fersk gerning, med at håndtere hvidvask fra udenlandske kontoer.
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
soi7 |
Skrevet d. 21-07-2023 19:00
|
Bruger
Status:
|
@ skipper
Du får den rigtige kurs hvis du veksler i Danmark, det er jo kun hvis du veksler danske kroner i Thailand der evt er et problem, jeg har dog ikke haft nogle problemer i Thailand |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 22-07-2023 09:34
|
Bruger
Status:
|
soi7, jeg fandt denne her der fortæller om problemet.
https://finans.dk...-udlandet/
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
soi7 |
Skrevet d. 22-07-2023 18:09
|
Bruger
Status:
|
Ja, sært det kun er Danmark og få andre lande, sorte penge findes jo overalt, så kan man jo bare veksle i Danmark til USD fx.hvis det er sorte penge, under 10000 kr pr gang så det giver jo ingen mening at blokere for Dkr. medmindre det da er mega store beløb... |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 22-07-2023 19:53
|
Bruger
Status:
|
Jeg har spurgt lidt rundt omkring her i Sverige, og ingen har haft problemer med at veksle svenske kroner i Thailand, på internet fandt jeg den her
https://svenskaba...n-problem/
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
up2you |
Skrevet d. 23-07-2023 01:40
|
Bruger
Status:
|
skipper skrev:
Jeg har spurgt lidt rundt omkring her i Sverige, og ingen har haft problemer med at veksle svenske kroner i Thailand, på internet fandt jeg den her
https://svenskaba...n-problem/
Ja Skipper det ser jo fint ud. Men, årstallet på tilbuddet er fra 2019. Der er sket en hel del i verden siden.
Jeg ved at flere venner som har bankkonto her, bruger de nye overføringsbureauer - Kan ikke lige huske navnene, men de får en bedre kurs end normal bankerne giver og pengene står på deres konto med det samme. |
|
|