Antal indlæg: 151 Tilmeldt: 25.01.10 Status: Offline
Om førtidspension tilkendt efter 2003 får man det samme beløb som hjemme i denmark, så for mig er de først 26 år, vil jeg få det samme beløb pr måned her i thailand...
Som folkepensionist får JEG grund beløbet:, jeg har til den tid ca 2000 (minus skat)kr pr måned i ATP, har min opsparet pension oven i, så er ikke så bange for den tid, ud over om der findes pension til den tid :-)
Er selv løbet ind i en dansker her nede i thailand der kun leve af grundbeløbet af folke pension, og han sagde, det kan lade sig gøre, hvis man flytte lidt væk fra tourist stederne som han vær nød til, og han kan jo helle ikke side fra morgen til aften og drikke øl på diverse bar osv osv,
Men er det kunne lade sig gøre, hvis man ville, så jeg er ikke så bange for den tid, som for mig er om mange mange år, og ingen ved jo hvad der kan ske i alt den tid (altså tid for mig)
For mig handler det om at får nogle gode år, ud af resten af mit liv, frem for mit kedelig liv i denmark, hvor smerterne har overtaget....
Ang Visum er der også mulighed for ED (Student) Visa, så skal man "bare" på immigration kontor hver 3 måned, men koster så fra 12.000-24.000 bath pr år ialt for undervisning og de 1900 bath til immigration kontor først gang , MEN MEN man spare så penge til visum run, plus den tid det tager i bilen, bussen, plus man skal tage nogle time pr uge / året, fra 180-200 timer, der kan man så lære alt mulige , så som thai, at lave thai mad, lære english osv osv osv
Det med ED (Student) visa kan man gøre i max 10 år, efter hvad jeg kan læse mig frem til, men har ikke bestemt mig for endnu hvad jeg vælger at gøre, for som DKTH skriver, er det også mulige at bo tæt på grænsen også lave hurtige visa run´s.....
Forsat rigtige go´dag til jer alle sammen...
Mvh Per
Antal indlæg: 681 Tilmeldt: 30.06.09 Status: Offline
Nå så fik vi blandet en hel masse andet en retirement visa ind i det.
Hvis man er Thai gift ( uanset alder ) har de 400.000 thb i banken. Skal man aldrig uf af landet.
1 gang om året møder man op på emigration og så ellers hver 3. mdr sende de samme papirer til emigration.
Og man får en ny permit to stay retur med posten, samt alle papirerne der skal sendes næste gang.
det er meget nemt. Og en hel del billigere end visa run.
Har ikke fået læst på det endnu, men mon ikke en dokumenteret indkomt, kan erstatte de 400.000 i banken.
Det med de 400.000/800.000 er formue måden, som man skal ha i en bank...
Der er som du selv nævner indkomst metoden, som er på 65.000 bath pr måned, mener jeg det er....
Og det er af ens brutto løn/pension, det tager det fra.....
Hvis jeg da har forstået det rigtige, det er jo en del at læse op på
Antal indlæg: 414 Tilmeldt: 27.01.10 Status: Offline
leif skrev:
Nå så fik vi blandet en hel masse andet en retirement visa ind i det.
Hvis man er Thai gift ( uanset alder ) har de 400.000 thb i banken. Skal man aldrig uf af landet.
1 gang om året møder man op på emigration og så ellers hver 3. mdr sende de samme papirer til emigration.
Og man får en ny permit to stay retur med posten, samt alle papirerne der skal sendes næste gang.
det er meget nemt. Og en hel del billigere end visa run.
Har ikke fået læst på det endnu, men mon ikke en dokumenteret indkomt, kan erstatte de 400.000 i banken.
Hvis du har ret (der er jo lavet meget om også i Thailand) må grunden til, at så mange førtidspensionister laver visarun have en årsag?
måske for at stå på de danske papirer som enlig, hvilket jo giver ca 2 - 2.500 mere i pension?
så hvis det er økonomi er det nok billigere med visarun?
Hvad med den nye meldepligt i Danmark, får den slet ingen indflydelse på de mennesker der bor herude?
Men jeg forstår stadig ikke hvad der trækker så meget ved Thailand frem for de andre lande herude,
hvor visum m.m. er både nemmere og leveomkostningerne også er lavere.
Ang hvad der trækker ved thailand kan jeg sige for mig selv, kender nok over 20 folk der bo her i thailand, derfor altid et sted at tage hen og sige pænt go´dag !!!!!
Andet kan jeg sige at landet / varmen er god for min smerter, ryg problem er meget bedre, det er mega billige at bo i thailand, folk her nede er total flinke der hvor jeg befinder mig, og kan nemt se hvordan man lever her nede og lidt ekstra at smide i banken, hvis man ønsker det......
Ja faktisk kan jeg ikke se nogle grunde til ikke at tage chancen for at bo et sted hvor for mig at alt er godt, billige, og et land hvor folket er mere ind villige til at lære en "fremme " at kende, og byde en (det vil sige mig) inden for, selv efter 41 år i denmark, har jeg ikke set det der hjemme....
Så i stedet for, hvorfor flytte til thailand, er det for mig, HVORFOR ikke, det er jo total dumt ikke at prøve chancen her nede...
Mit liv er bedre..
Min hver dag er bedre...
Jeg kan nok 100 gange mere ii thailand, ind i denmark...
Jeg føler jeg lever, og ikke bare overlever...
Og mine penge rækker meget længer...
Så forstå ikke rigtige hvorfor thailand, for mig siger det 100% sig selv, men det er jo det rare ved folk, vi ser ikke 100% ens på ting.
Kan lige oplyse at jeg har været nede på min kommune og snakket med pension afd, og de ringet til pensionsstyrelsen , så nu er det styr på det hele for mig
Jeg kan rejse til thailand hvornår jeg vil, bare tilmelde min afrejse dato og min nye adresse , og alt går over til pensionsstyrelsen, som så står for at alt går som normalt...
Når jeg bliver folkepensionist før jeg grundbeløbet da jeg er førtidspensionist efter 2003, og derfor der ikke findes brøk del pension mere for os....
Pensionsstyrelsen overtager også pligten med ATP, jeg betaler 1/3 de betaler 2/3...
Så tro der er ved at være styr på det, PAS på thailand, jeg kommer snart igen
Er lige nogle ting jeg skal havde afslutte her i DK, så tager jeg tilbage til smilet land, hvor jeg havde det så godt med min gigt og dårlige ryg....
Antal indlæg: 1773 Tilmeldt: 11.09.09 Status: Offline
dkth skrev:
Ja Per opfør dig ikke som alle de andre Danskere, men opfør ig ordentlig.
Hvor i Thailand har du bestemt dig til at bo?
uha uha tænker du på nogen speciel eller bare danskerne general
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Antal indlæg: 244 Tilmeldt: 04.08.09 Status: Offline
badedyret skrev Ang Visum er der også mulighed for ED (Student) Visa, så skal man "bare" på immigration kontor hver 3 måned, men koster så fra 12.000-24.000 bath pr år ialt for undervisning og de 1900 bath til immigration kontor først gang , MEN MEN man spare så penge til visum run, plus den tid det tager i bilen, bussen, plus man skal tage nogle time pr uge / året, fra 180-200 timer, der kan man så lære alt mulige , så som thai, at lave thai mad, lære english osv osv osv
Det med ED (Student) visa kan man gøre i max 10 år, efter hvad jeg kan læse mig frem til, men har ikke bestemt mig for endnu hvad jeg vælger at gøre, for som DKTH skriver, er det også mulige at bo tæt på grænsen også lave hurtige visa run´s..... citat slut
hej hvilken visa vil du bruge har du besluttet dig
Hej hej..
Sider lige og læse lidt på det, da jeg jo gerne i først omgang ville prøve Non O Multi, men ser hvis ikke ud til jeg kan gøre det, da det ville være rart for mig, for så kunne jeg jo tage på visa run, og ser andre lande på min tur (så ville jeg havde blevet 1-2 uge pr sted), og ikke være så "fastlåst" som et ED-Visa, med 2 gang i skolen pr uge jo gøre...
Men ved ikke om man ikke kan snakke med læren om det, hvis man vil rejse lidt rundt i 1 måned tid...
Måske tager ekstra timer lidt før, eller give lidt til hans/hendes mad penge
Hvis nogle ved om der en måde jeg kan få Non O Multi på, vil jeg da gerne høre det her, eller i en PM hvis det er....
Vil dog også lige skrive til den skole jeg har udvalgt, da ligge 10-15 min med bus, fra det sted jeg har valgt at starte mit liv ithailand, kan jo være de siger det med timerne, finder vi ud af, hvem ved, de plejer jo at være hjælpsom de thai som jeg er løbet ind i til nu
Skal nok skrive hvad jeg gøre, når det ligge fast...