Sådan får du din elskede til Danmark
|
skipper |
Skrevet d. 21-11-2010 14:56
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
Jeg kan huske da min kone kom herop.
Jeg stod med en hyre på et skib til Grønland da hun ringede nede fra Berlin og sagde hun kun havde haft penge til Tyskland, og om jeg ikke kunne hente hende dernede!
Jeg købte en togbillet derned om aftenen og var fremme næste morgen.
På togrejsen op til København blev vi udspurgt af en venlig Tolder om vi havde tænkt os at slå os ned i Danmark, underforstået at så fik han nok problemer.
Nej svarede jeg, vi bliver højst en uge, så rejser vi videre til Sverige, og så så han lidt lettet ud.
Efter ca. en uge tog vi toget til Sverige og stoppede i en by der hedder Alvesta hvor vi skulle skifte for at komme videre, der var to timers ventetid, den udnyttede vi til at gå op på Arbejdsformidlingen hvor jeg fik arbejde øjeblikkeligt.
Vi lejede et værelse indtil næste dag da vi gik op og fik en lille lejlighed.
Jeg begyndte at arbejde , medens hun sad hjemme på gulvet, for møbler havde vi selvfølgelig ikke, vi sov på vore klæder på gulvet.
Da min svenske arbejdsgiver spurgte om vi havde møbler svarede jeg lidt undvigende, derpå ringede han til sin bank og ordnede et boliglån til os.
Efter vi havde ordnet opholdstilladelse til hende, og hun havde gennemgået et svenskkursus blev hun også ansat i firmaet.
I den tid hun gik på kursus fik hun penge fra den svenske stat, og tøjhjælp fik hun også da vi ankom i September måned.
Se det regner jeg for et samfund, ikke et lorteland som Danmark.
I dag driver hun to restauranter her, betaler ca, 50,000 i skat pr, måned og ligger ingen til last, tværtimod.
Jeg er glad for jeg dengang tog beslutningen at vi ikke skulle slå os ned i Danmark, allerede på det tidspunkt var svineriet startet, og jeg ville ikke at mine børn skulle vokse op og føle sig forfulgte af en lille flok navlebeskuere der ikke selv havde evnerne til at drive det til noget i livet. |
|
|
|
M55 |
Skrevet d. 22-11-2010 09:18
|
Bruger
Antal indlæg: 1875
Status:
|
den slags piger findes ikke mere skipper hun er et godt eksempel på at der finder indvandre som vil selv kan selv
hatten af for din kone fuld respekt herfra
der var engang som H.C.Andersen skrev
hvor der var søfolk og piger til |
|
|
|
dkth |
Skrevet d. 22-11-2010 10:59
|
Bruger
Antal indlæg: 414
Status:
|
Ja der er løbet meget vand i søen siden dengang.
Selv Sverige er ikke så nem idag, men stadig meget mere venlig overfor fremmede.
Men jeg tror ikke kassen ville være så åben, for idag ville det jo være ophold på EU betingelser, hvis i var kommet til Sverige idag. ( selvforsørgelse )
Hvis jeg idag ville tilbage blev det helt sikkert med bopæl i Sverige, har boet og arbejdet der i 3 år.
|
|
|
|
leif |
Skrevet d. 22-11-2010 12:39
|
Bruger
Antal indlæg: 681
Status:
|
M55 skrev:
den slags piger findes ikke mere skipper hun er et godt eksempel på at der finder indvandre som vil selv kan selv
hatten af for din kone fuld respekt herfra
der var engang som H.C.Andersen skrev
hvor der var søfolk og piger til
Joe der findes stadig nogle få som vil og kan.
Min ex kom hertil med en byggeteknisk uddannelse, men den kan ikke bruges i DK
Så nu har hun taget den Danske udgave af byggeteknisk tegner / landmåler.
Men det er jo nok de få, derfor den megen focus på emnet. |
|
|
|
dkth |
Skrevet d. 27-11-2010 11:53
|
Bruger
Antal indlæg: 414
Status:
|
Ja her er så sidste utrolige særregel.
Mon politikere kan sige, at der ikke sker forskelsbehandling i Danmark?
http://www.bt.dk/...d-i-landet
Det er så første muslimske land der har fået en særstatus i udlændingeloven.
Hvilket land bliver mon næste, Irak og Afganistan, måske fordi vi har ført krig dernede. |
|
|
|
eneber |
Skrevet d. 27-11-2010 12:03
|
Bruger
Antal indlæg: 1019
Status:
|
og det er Danmark fy fanden
Slipper for danskprøve og gebyr
Tyrkere kommer nemmere ind i landet
Tyrkere behøver ikke bestå den såkaldte indvandringsprøve, som sikrer kendskab til Danmark og dansk sprog.
I modsætning til alle andre indvandrergrupper behøver tyrkere ikke bestå den såkaldte indvandringsprøve, som skal sikre et basalt kendskab til Danmark og det danske sprog. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.
Ud over at komme nemmere ind i landet slipper tyrkerne også for prøvegebyret på 3.000 kroner pr. forsøg, hvis de skal sammenføres med en herboende tyrker.
Undtagelsen blev i stilhed indført den 12. november og skyldes en associeringsaftale, som Tyrkiet og det daværende Europæiske Økonomiske Fællesskab - nu EU - indgik i 1963 om rettigheder til tyrkiske gæstearbejdere.
Integrationsministeriet vurderer derfor, at man ikke kan kræve, at tyrkere går op til prøven, som blev et krav for andre grupper den 15. november. Integrationsminister Birthe Rønn Hornbech (V) bekræfter undtagelsen, som hun ikke kan ændre.
http://www.bt.dk/...d-i-landet |
|
|