Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 22.08.2010
jesperfrb
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2010 10:58

Bruger

Antal indlæg: 176
 Status: Offline

Til Pensionisten!
Følg dit hjerte, jeg har selv fornøjelsen af at være Thai gift.
Der er store kulturrelle forskelle, men kærligheden er fra hjertet!
Kommet i Thailand siden 1976, så det er ikke mit første kærlighedseventyr!
Vi er nu seperraret, men er gode venner, og jeg har en ny kæreste, som min kone ved alt om! Det skiller os ikke af, næsten tværtimod! Vi gør alt for vores datter, og diskutere jævnligt, hvad vi skal gøre.
Så spring ud i det, men behold blodet i det øverste hovedegodag

Mit indlæg er måske lidt kort og rodet! Men essensen er at Thaier kan føle kærlighed og gengive denne uden der behøver at være penge indvoldveret! Jeg ved at ægte kærlighed findes overalt, også på Samui!music
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2010 11:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735

Til Pensionisten..

Fordi der kommer en dumsmart bemærkning skal du gøre hvad der er godt for dig selv og følge de tanker og følelser du har men du må ikke nedlægge dagbogen for så ødelægger du også vores hverdag....rasende

lindy

...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Fluen
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2010 13:15

Bruger

Antal indlæg: 54

Selvfølgelig skal du følge dit hjerte, du er jo gammel nok. Men, men, 10 års erfaring i Thailand gør at der er nogle alarmklokker der ringer, når jeg læser hvad du skriver.
Pas godt på dig selv, og behold huset på Koh Samui.
rinpoche
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2010 14:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245

Pas godt på dig selv, og behold huset på Koh Samui.

Ja, det ville også være min holdning.

Jeg ser nogle potentielle problemer, som dog selvfølgelig kan overvindes.

Hun taler ikke så godt engelsk og du taler ikke så godt thai.
Hvis du beslutter dig til at tage med hende, ender du i - som du selv siger - et rent thai miljø.
Der skal man nok ikke forvente de store engelsk kundskaber.
I "vores" landsby er der ikke en sjæl der taler engelsk.
Lige meget hvor flinke folk er, kan man godt føle sig isoleret hvis man end ikke kan have en basal konversation.
(Du skriver at der på Samui er et miskmask af forskellige dialekter. Dette er utvivlsomt sandt, men alle kan tale central thai - Phaasaa Glaang - og det er i hvertfald min erfaring at de udelukkende bruger central thai i omgange med farang, med mindre de finder ud af at man kan forstå deres dialekt.)

Du hygger dig på Samui, i din strandbungalow. Nyder stranden, havet, fiskeriet, din båd osv. Du har som jeg forstår det også en kreds af farang venner du kan tale med.

Spørgsmålet er hvor meget du vil nyde tilværelsen, hvis du skal give afkald på disse ting.

Nu har du ikke været specifik omkring hvor "2 timer fra Bangkok" rent faktisk er henne.
Men hvis det er udenfor en provinshovedstad, så er det utvivlsomt et meget lokalt thai talende miljø, only.

Der er da ikke noget forgjort i at give det en chance og så tage den derfra.
Men i lighed med andre i denne tråd, så synes jeg også i hvertfald indledningsvis at det er klogt at have en fall back plan: at beholde huset på Samui.

Hvad du end beslutter dig til, så skal der herfra lyde et held og lykke.

mvh
rinpoche
Fluen
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2010 15:06

Bruger

Efter det Google kort Pensionisten har lagt ud, er bopælen midt i Bangkok, indenfor Sky-train området. Jeg selv bor 100 Bath længere ude med taxa, også i et falangfrit område, og det nyder jeg faktisk.
Fluen
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2010 15:13

Bruger

Og penisonist, der er altid en "oase", hvor øllene koster cirka halvdelen af hvad de koster på bar i turiststederne ( 45 Bath for en STOR LEO.
dardi
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-08-2010 09:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256

MEGET KEDELIGT at Piraten har frataget Pens i at skrive sin dejlige åbenhjetelige dagbog, som jeg og mange andre glæder sig til at læse hver dag. Pens - hop over hundelorten og kom igang ved tasterne og fotoapparatet. Din dagbog er savnet.
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Fluen
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-08-2010 10:53

Bruger

Piraten har ikke gjort andet end hvad Pensionisten somme tider har bedrevet mod andre, så enkelt er det.
dardi
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-08-2010 11:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256

Fluen skrev:
Piraten har ikke gjort andet end hvad Pensionisten somme tider har bedrevet mod andre, så enkelt er det.

Det har jeg ingen aning om .. men så burde han være hårdhudet .. og komme igang af sig selv.
Mit indlæg skal ikke opfattes som at skabe splid, men at stoppe de helt oplagte tossede indlæg.
Så enkelt er det. Vil de slås - så slå over til DTW ... Shock
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Fluen
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-08-2010 11:28

Bruger

Jeg lod mig slette som medlem.
M55
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-08-2010 14:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

dardi skrev:
Fluen skrev:

Det har jeg ingen aning om .. men så burde han være hårdhudet .. og komme igang af sig selv.
Mit indlæg skal ikke opfattes som at skabe splid, men at stoppe de helt oplagte tossede indlæg.
Så enkelt er det. Vil de slås - så slå over til DTW ... Shock

ikke for at forsvare piraten men slagsmål lagde han nu ikke op til vil kalde det en dumsmart bemærkning som pen nok kunne svare igen på uden det store drama
Fluen
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-08-2010 08:03

Bruger

Pirten kom med en dumsmart bemærkning til sidst, men han berørte nogle relevante ting i pensionistens beretning.
Op med humøret Pensionist, og på med vanten.
skaal
pirat
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-08-2010 10:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 717

er er mit liv

jeg gik til enkebal hver uge pæn ny vasket flot frisyre syntes jeg selv pæn i tøjet og ikke mindst pinlig ædru

undskyld vil du danse med mig de kiggede nej var svaret hver gang altid samme svar nej nej nej

nu er jeg ikke verdens flotteste fyr vejer for meget faktisk lille og tyk

tag med til patthay der er fest og glade dage masser af damer

min ven hade ret 14 dage i himmelen her var det mig der måtte sige nej til de smukke piger her kunne jeg være fuld og tåbelig pigerne var efter mig de syntes jeg var en flot fyr

efter 5 rejser flyttede jeg fast til byen levede i sus og dus ja jeg troede på julemanden var godt klar over at de søde piger var interesseret i mine penge men det glemte jeg alt for tit

der var en der fortalte mig sandheden at jeg var for godtroende den gik ikke ind jeg var forelsket i alle de søde piger og mine følelser blev gengældt troede jeg

i dag tror jeg ikke på julemanden , måske har jeg været uheldig og truffet de forkerte kvinder

leif
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-08-2010 12:34

Bruger

Antal indlæg: 681

Thumb
Sådan pirat så er grundlaget for din let spydige kommentar vist forklaret så alle kan forstå det..

Uanset om vi kan lide det eller ej.
Først til mølle - først malet.

Dermed ikke være sagt at pigerne ikke kan ændre sig, for det kan nogen af dem hvis vi forstår dem og forstår hirakiet i Thailand.

Jer som er ligeglade med hvad det koster.
I er også nød til at forstå vi er nogen der mener alt kan blive for dyrt.

leif
dkth
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-08-2010 14:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414

Ja jeg mener nu folk skal have lov til at tro på julemanden,

Jeg har da tit og ofte taget en forkert beslutning, men hvad det er jo kun mig selv der kan lære af det.

Og som med alt andet, går det galt må man jo bare starte på en frisk.

Om det er for dyrt ja måske, men bare mennesket ikke tager skade.
skipper
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-08-2010 19:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

Selvfølgelig skal man tro på julemanden, jeg har selv mødt ham, han bor slet ikke på Grønland som mange tror, han bor i Gentofte.

Jeg skulle besøge min bror på hans nye adresse.
Da jeg gik ind gennem havelågen så jeg en stor hvidskægget mand sidde foran huset, han så lidt bekendt ud syntes jeg.
Jamen hej skipper sagde han, hej øhh.. sagde jeg.
Kan du ikke kende mig sagde han, det er mig, julemanden.
Og så huskede jeg pludseligt.
Tak for cyklen sagde jeg.
Han smilede og sagde, så du husker den stadig?
Om jeg gør sagde jeg, tre hjul, blå med fartstriber og forcromet ringeklokke, det er den bedste cykel jeg nogensinde har haft.
Han grinede lidt genert og sagde kan du huske da jeg kom med den?
Jada sagde jeg, men jeg troede det var min far der havde klædt sig ud med sofapude, vatskæg og rød pyjamas, og så var det dig.
Ja selvfølgelig var det mig svarede han, det var den sidste jul jeg var hos dig fordi du var holdt op med at tro på mig.
Nå sagde jeg lidt slukøret, så er det derfor jeg selv må købe alle de julegaver hvert år?

Min bror stak hovedet ud af vinduet og råbte, øv Svend lad nu min bror være og kom op og drik kaffe.

Er du virkelig julemanden Svend spurgte jeg jeg nysgerrigt, ja gu er jeg det svarede han, kan du ikke huske mig?

Og det kunne jeg sgu.((12((
leif
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-08-2010 19:13

Bruger

Antal indlæg: 681

skaal
music
alene
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-08-2010 23:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 201

pirat skrev:
er er mit liv

jeg gik til enkebal hver uge pæn ny vasket flot frisyre syntes jeg selv pæn i tøjet og ikke mindst pinlig ædru

undskyld vil du danse med mig de kiggede nej var svaret hver gang altid samme svar nej nej nej

nu er jeg ikke verdens flotteste fyr vejer for meget faktisk lille og tyk

tag med til patthay der er fest og glade dage masser af damer

min ven hade ret 14 dage i himmelen her var det mig der måtte sige nej til de smukke piger her kunne jeg være fuld og tåbelig pigerne var efter mig de syntes jeg var en flot fyr

efter 5 rejser flyttede jeg fast til byen levede i sus og dus ja jeg troede på julemanden var godt klar over at de søde piger var interesseret i mine penge men det glemte jeg alt for tit

der var en der fortalte mig sandheden at jeg var for godtroende den gik ikke ind jeg var forelsket i alle de søde piger og mine følelser blev gengældt troede jeg

i dag tror jeg ikke på julemanden , måske har jeg været uheldig og truffet de forkerte kvinder

hvorfor skriver du om mig Angry nej spøg til side bortset fra julemanden har jeg levet på den måde er flyttet til danmark igen selv bedraget blev for stort held og lykke i frem tiden skaal
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768