Se emne

Hvem er her? 3 gæst(er)
 Udskriv emne
Vesterhavet - en losseplads
egon
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2010 14:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 203
 Status: Offline

skipper skrev:
Jeg kan huske jeg har sejlet med H.P Prior og Jens Bang da jeg var knægt, dengang boede vi i Nørresundby og min morfar havde en to mastet skonnert der hed Haabet, vi plejede at sejle med dem når vi skulle besøge familien i København.

hej har kigget lidt rundt på nettet har fundet denne skude er det den som din morfar sejlede med
”Haabet” blev bygget i Rødvig som galeaserigget fragtskib og det sejlede fragt indtil 1959.
Først i løbet af 1920' erne fik skibet en motor, så det ikke længere kun sejlede for vejr og vind

www.thai-dk.dk/uploads/Haabetweb.jpg
Fra 1960 til 1994 sejlede skibet under navnet ”Tut” med lystfiskere og havde hjemsted i Kerteminde, men efter gennemrestaurering i 1994/1995 blev ”Haabet” hjemmehørende i Svendborg.

http://www.mariti...hp?page=93
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kalken
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-12-2010 12:23

Bruger

Antal indlæg: 9
 Status: Offline

Kalken skrev:
Oi ja, jeg er vokset op ved Vesterhavet i Nordjylland og det er mange finurlige ting og sager man kan finde der. Det er synd for jeg elsker at være ved Vesterhavet! Luften deroppe er fantastisk, men den ville være endnu bedre hvis man ikke kunne finde alt det underlige skrammel folk kaster ud deroppe!

Ja, det kunne kun hjælpe på det, hvis nu det skyllede guldsmykker op! Jeg er nemlig blevet bidt af at tjene lidt penge på guld! Det kan i læse om her:http://www.postal...k/guldkoeb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768