Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Lidt mere om lykke.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2014 15:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857
 Status: Offline

De påstår danskerne er verdens lykkeligste folk, men jeg ved sgu snart ikke.
Når man læser nyhederne er det mest brok om det ene eller det andet, alt er forkert, på den ene eller anden måde.

Hvorfor kan de ikke finde ud af at svinge til højre uden at mose cyklisterne i København, selv har jeg haft lyst til det flere gange, men vil ikke ridse merceren.
Er der noget mere latterligt end en klovn på en havelåge med cykelhjelm, rygsæk, og solbriller der er designet til Tour De France på vej til et underbetalt arbejde på 7-eleven, der burde være fri jagt på dem.

Og så er der børnepenge til udenlandske børn, hvad fanden er meningen, hvis de ikke kan forsørge deres børn på en fed dansk løn, så bliv hjemme!!

Flygtninge der klager over vejret, en statsminister der sælger Danmarks undergrund, mens de fleste andre politikere nikker anerkendende, fup, svindel og uærlighed blandt politikere i al almindelighed, så hvordan kan de kræve folket er mere ærlige end de selv er?

Nu det her med at være verdens lykkeligste folk, så har vi jo ikke set en undersøgelse af hvor lykkelige udlandsdanskerne er, måske ville det bringe et andet aspekt ind i debatten om hvem der er lykkeligst.
Love
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2014 16:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814

I Danmark dør flere af selvmord end der dræbes i trafikken hvert år.

I Danmark dør hvert år ca. 60.000 personer. I 2001 blev der registreret 727 selvmord i Danmark. Det svarer til 1,3 % af samtlige dødsfald - eller gennemsnitligt 2 selvmord om dagen. I forhold til antallet af trafikdræbte, dør ca. 30 % flere på grund af selvmord.

http://www.selvmo...+statistik

Ja, godt nok fra 2001, men jeg tror ikke det har ændret sig meget.
Kata
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2014 18:57

Bruger

Antal indlæg: 25

skipper skrev:
De påstår danskerne er verdens lykkeligste folk, men jeg ved sgu snart ikke.
Når man læser nyhederne er det mest brok om det ene eller det andet, alt er forkert, på den ene eller anden måde.

Hvorfor kan de ikke finde ud af at svinge til højre uden at mose cyklisterne i København, selv har jeg haft lyst til det flere gange, men vil ikke ridse merceren.
Er der noget mere latterligt end en klovn på en havelåge med cykelhjelm, rygsæk, og solbriller der er designet til Tour De France på vej til et underbetalt arbejde på 7-eleven, der burde være fri jagt på dem.

Og så er der børnepenge til udenlandske børn, hvad fanden er meningen, hvis de ikke kan forsørge deres børn på en fed dansk løn, så bliv hjemme!!

Flygtninge der klager over vejret, en statsminister der sælger Danmarks undergrund, mens de fleste andre politikere nikker anerkendende, fup, svindel og uærlighed blandt politikere i al almindelighed, så hvordan kan de kræve folket er mere ærlige end de selv er?

Nu det her med at være verdens lykkeligste folk, så har vi jo ikke set en undersøgelse af hvor lykkelige udlandsdanskerne er, måske ville det bringe et andet aspekt ind i debatten om hvem der er lykkeligst.
Love

Den eneste der brokker sig er da dig skipper Grin - Iøvrigt er jeg en af dem med tour de france designet cykel og når jeg brokker mig, er det over de satans billister (dig skipper ?) der kører rundt og roder i handskerum / taler i mobiltelefon osv. istedet for at holde øje med os bløde trafikanter rasende - må jeg erindre dig om, at der blandt de TRAGISKE ca. 13 dødsfald i højresvingsulykker i Danmark i 2013 IKKE var nogen tour de france ryttere, men mig bekendt desværre kun kvindelige cykelister, en enkelt var vist mandlig. PS - jeg er også billist med mange tusinde kilometer hvert år på speedometeret.
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2014 15:59
Bruger avatar

Bruger

Nå, men det var da godt.
Men ellers er der sket en udvikling fra dengang man trampede på en havelåge uden gear gennem København, med madpakken på bagagebæreren.

Har du så farvede briller og kyllingehjelm på siden du tror det er et cykelløb, og ikke en offentlig vej du færdes på.

At det mest er kvinder der bliver kørt over ved højresvings ulykker, og ikke mænd med blå solbriller og tomrumsforlænger skyldes måske at mændene er opdraget strengt hjemmefra, mens danske kvinder kræver deres ret til at køre ligeud selvom en lastbil vil svinge til højre.
Nøjagtigt som hjemme.

Anarki eller Kaos.
Kata
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2014 09:42

Bruger

skipper skrev:
Nå, men det var da godt.
Men ellers er der sket en udvikling fra dengang man trampede på en havelåge uden gear gennem København, med madpakken på bagagebæreren.

Har du så farvede briller og kyllingehjelm på siden du tror det er et cykelløb, og ikke en offentlig vej du færdes på.

At det mest er kvinder der bliver kørt over ved højresvings ulykker, og ikke mænd med blå solbriller og tomrumsforlænger skyldes måske at mændene er opdraget strengt hjemmefra, mens danske kvinder kræver deres ret til at køre ligeud selvom en lastbil vil svinge til højre.
Nøjagtigt som hjemme.

Næh Skipper, jeg kan godt finde ud af at cykle uden det ser ud som om jeg deltager i et cykelløb - modsat den billist der kørte mig ned bagfra ude på bøhlandet, fordi han troede HAN deltog i et formel 1 løb - det kostede 7 - næsten 8 måneder med denne lille søde tingest på venstre ben: https://www.googl...78&bih=702 Iøvrigt kan jeg så fortælle dig, selvom du jo nok er ligeglad, at det netop var "kyllingehjelmen" der gjorde, at jeg ikke blev slået ihjel på stedet !
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2014 11:45
Bruger avatar

Bruger

Det lyder som en grim omgang Kata, skete der noget med bilen?
Anarki eller Kaos.
Kata
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2014 12:06

Bruger

skipper skrev:
Det lyder som en grim omgang Kata, skete der noget med bilen?

Tak for udvist omsorg Skipper. (ironi ER anvendt)
Nej bilen tog heldigvis IKKE skade - det ville jo ha' været forfærdeligt.(ironi ER igen anvendt) Nu er det jo heldigvis (ironi) begrænset hvor meget blik kan skades når det rammer det bagerste af et ubeskyttet ben.
Min dyre Principia Rex e-pro viste sit indkøb værd i guld - efter en flyvetur på ca. 5 meter i højden og 15 meter inde på en mark - skulle den heldigvis kun have et nyt baghjul til en 500 kr. seddel - forsikringsselskabet betalte naturligvis for billistens tåbelige kørsel og efterfølgende udgifter af forskellig art.
Hele påkørslen blev heldigvis (igen er ironi anvendt) afbødet af mit venstre ben - som jo så kun var 8 måneder om at hele igen - Jeg er så desværre ikke helet igen, når jeg høre en tosset billist nærme sig med stor fart bagfra når jeg triller rundt på landevejene i et tempo kun overgået af en pensionist med rollator, fordi benet er smadret for evigt pga af en åndsvag Mercer-billist der troede han var Kevin Magnussen - ville ha' skrevet Michale Schumacher, men jeg har dog så meget empati så jeg ikke vil synke ned på sådan et lavt plan !
skipper
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2014 12:22
Bruger avatar

Bruger

efter en flyvetur på ca. 5 meter i højden og 15 meter inde på en mark

Hvor ved du det fra, målte du højden mens du fløj, og efter du landede?

I øvrigt burde straffen for at ridse en Mercer ikke være under 10 måneders ubetinget fængsel.
Anarki eller Kaos.
Kata
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2014 12:30

Bruger

Dit sidste svar la' jeg så stå stort set uimodsagt. Dog vil min slutbemærkning være: I rest my case - total uden empati og følelser what so ever for dine medmennesker. Sørgeligt.
Iøvrigt overså du jo så det lille ca. - skriver det gerne fuldt ud, så selv du forstår det…..c i r k a !
Må være hårdt kun at kunne tænke på sig selv 24/7.
Fre' være mæ det, som vi siger på Fyn - her er natten til gengæld vore egen og pigerne søde.
skipper
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2014 13:10
Bruger avatar

Bruger

Kære Kata.
Der hvor jeg bor kører cyklisterne både i den forkerte side af vejen og på fortovet, samtidig.
De har ingen lygter på efter mørkets frembrud, de svinger ud i fodgængerovergangene uden varsel, og opfører sig fuldstændig som at færdselsloven ikke gælder for dem.

Hvad angår empati, så er det ikke nødvendigt i dit tilfælde, selvmedlidenheden er så tyk at den er til at tage og føle på.
Anarki eller Kaos.
Kata
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2014 13:15

Bruger

skipper skrev:
Kære Kata.
Der hvor jeg bor kører cyklisterne både i den forkerte side af vejen og på fortovet, samtidig.
De har ingen lygter på efter mørkets frembrud, de svinger ud i fodgængerovergangene uden varsel, og opfører sig fuldstændig som at færdselsloven ikke gælder for dem.

Hvad angår empati, så er det ikke nødvendigt i dit tilfælde, selvmedlidenheden er så tyk at den er til at tage og føle på.

Suk - og du fortsætter…..hvor må du ha' et træls og sørgeligt liv - slut herfra (selv mod guderne kæmper man forgæves)
skipper
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2014 13:20
Bruger avatar

Bruger

Bye byehej
Anarki eller Kaos.
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2014 15:33

Antal indlæg:

skipper skrev:
Kære Kata.

Der hvor jeg kommer er det bilister der køre med hovedet under armen eller skulle jeg sige med en mobil i hånden. Eller køre i mod kørsels retningen og er ved at køre en cyklist ned, men om det var fordi det begge gange var en kvinde skal jeg lade være usagt. Men mon ikke alle køre sindsygt når det kommer til stykket?
Kata
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2014 17:17

Bruger

skipper skrev:
Bye byehej

ej, Skipper, den er squ for billig, er du ved at falde af på den her på dine gamle dage - Lad os nu afslutte denne debat hvor den begyndte, alle andre end dig er skyldige, du er perfekt ! eller har jeg misforstået noget - okay indrømmet, nu er jeg provokeret…..du har ret, alle andre har uret og du skal bare ha' det sidste ord - altså, bye bye - det er jo børnehave niveau !
Det ville klæde dig, at indrømme, at ikke alle billister er engle - men det er cykelister squ heller ikke, men at skære alle (cykelister) over en kam er ikke godt nok ! Så er alle billister jo også physopater, og sådan er virkelighede jo (heldigvisI ikke. Cykelister uden for "dit område" kan altså også godt tænke - måske fordi de i deres "fritid" også selv er billister ! - bare en tanke.
milex
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2014 17:58

Bruger

Antal indlæg: 32

Det var da dejligt at Skipper sagde 'Bye Bye'.
Kata
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2014 18:08

Bruger

milex skrev:

Ja, det var det da - host host - r y g k l a p p e r ! (fik du lovning på en omgang på den lokale bodega) :-D
AL 48
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2014 22:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814

Kata skrev:
milex skrev:

Ja, det var det da - host host - r y g k l a p p e r ! (fik du lovning på en omgang på den lokale bodega) :-D

Nu skal du være ordentlig ved skipper, han skulle jo skynde sigdans
Hjemmebrænderiet var nok ved at koge over, og ridse "merceren" ude i garagenskippers
milex
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2014 02:17

Bruger

Antal indlæg: 32

Kata skrev:
milex skrev:

Beklager hvis du misforstod min bemærkning, var faktisk ment lige omvendt af din åbenbare forståelse.
skipper
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2014 06:05
Bruger avatar

Bruger

Har vi det ikke dejligtmusic
Anarki eller Kaos.
yindee
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2014 08:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

skipper skrev:
Bye byehej

hvad er det med dig gamle, kan du ikke klare dig nu hvor konen ikke er hjemmeGrin
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
*Værnepligtige* som er lidt anderledes Skik og brug 5 08-04-2024 17:28
Lidt nostalgisk til gamle søfolk se med Alt mellem himmel og jord 1 25-01-2024 11:32
Jeg begynder at blive lidt nysgerrig. Alt det andet 1 13-10-2023 11:54
Lidt til husarerne. **Baren** 6 16-02-2023 16:33
Der sker kun lidt i Badebyen videoer Fra Pattaya 3 24-05-2022 13:57

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768