Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hvorfor vil en Thai dame giftes med en Dansk mand.
farang
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2013 11:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 454
 Status: Offline

Derfor music

er der noget om snakken, hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2013 12:58

Bruger

Antal indlæg: 191

Selvfølgelig er der noget om snakken...

Og der er jo ikke noget at sige til, at de vil gøre meget, for at ændre deres fremtidsudsigter.

Økonomisk tryghed, en mand som ikke banker dem og (for det meste) ikke har flere mia noi kørende, er
det optimale for Thai' kvinder.
leif
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2013 13:19

Bruger

Antal indlæg: 681

Hvorfor er det lige at... poor noi aldrig bliver nævnt
For dem er der stort set lige så mange af som mia noi.
leif
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2013 13:19

Bruger

Nå ved ikke lige hvorfor det indlæg kom 2 gange, så kan bruge den til noget andet.

Ovenstående film klip er fra en udsendelse i dansk tv om.... Sweetsingles.com
nogle mænd havde betalt en formue for en kone. så vidt jeg husker omkring 30.000 kr for det var jo mega seriøst.

Nu er det omkring 15 år siden jeg sidst har talt med nogen af folkene bag det fup nr, så der kan jo være sket meget siden da. bla andet at stort set alle de billige sider er nedlagt eller har skiftet navn.

Sweetsingles var en af mange thai-dating sider drevet af de samme folk. nogle amerikanere og en englænder.
Fælles for dem alle var... Pigerne var de samme uanset om de kostede mange tusind kr eller 3 USD
Og 90% af pigerne var samlet op i Pattaya, Sukhumwit og Patpong. Der gik lidt ged i det da politiet ryddede pattaya kontoret og Robert flygtede til US.

nå men tilbage til spørgsmålet.
Hvorfor er det at farang aldrig taler om begrebet.. poor noi ?
tofte
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2013 16:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 49

Hvorfor er det at farang aldrig taler om begrebet.. poor noi ?

Ja'men kære Leif, det er fordi det slet ikke findes . . det er jo kun ca. 90 % af dansk gifte thaipiger i danmark der har en elsker (giik) eller 3.

I thailand er tallet betydelig størrer, en mand (puar noi) og 5 - 10 stk. giik's er ikke ualmindeligt.
leif
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2013 00:54

Bruger

Hov hov tofte... Det er mig der er den negative, eller er du ude efter titlen. klap

Jeg har faktisk aldrig læst nogle tal om de piger som er f.eks i DK.
Men hvis vi nu går ud fra tallene i Thailand, hvor det er ca 60% af kvinderne der ikke nøjes med manden. Og ca 70% af mændene der ikke nøjes med konen. Dertil lægger nogle % ud fra hvad de fleste af pigerne kommer fra.
Jow så er det da fristende at tro tallene er højere her i DK.

Altså nu er det jo ikke kun kvinderne i Thailand der spreder ben så snart manden er ude af syne... Hver 3. barn i DK har ikke den far, moderen påstår.

Men det er bare moderne at farang tror på alle skrønerne om at Thai mænd er ih så dårlige. Joe klart der er uheldige eksemplarer, men dertil skal vi huske thaier generelt lever anderledes og klarer konfligter anderledes.
Men det er nu ikke derfor de vælger at finde en farang.
Det er først og fremmest håbet om mange penge meget hurtig, som de jo alle ved det lykkes nogen at stjæle.

Og så er der nogle få der får en kone. De fleste af os får noget der ligner, det kan såmænd fungere rimelig godt, men de færeste når 10 års dagen.

Så nej det er ikke for at være negativ, det er sådan verden ser ud og ved at skjule det / ikke tale om det.. Jamen så bliver vi mænd ved med at være taberne i det spil.

Vi er nød til at forstå spille reglerne i Thailand, hvis vi vil gøre os forhåbninger om det skal fungere.
Og eneste måde at lære det på er på vores thai fora. Altså bortset fra at lære Thai så man forstår hvad de taler om.

Fon tok
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2013 07:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 48

Og så er der nogle få der får en kone. De fleste af os får noget der ligner, det kan såmænd fungere rimelig godt, men de færeste når 10 års dagen

Jeg ved ikke hvilket thai miljø, du bevæger dig rundt i ?.
De par som jeg kender til her i Danmark, der har de fleste været gift i rigtig mange år med den samme partner.

Og er det ikke også de færeste rene danske par som opnår 10 års dagen efterhånden.
Anonym
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2013 08:24

Bruger

Fon tok skrev:
Og så er der nogle få der får en kone. De fleste af os får noget der ligner, det kan såmænd fungere rimelig godt, men de færeste når 10 års dagen

Jeg ved ikke hvilket thai miljø, du bevæger dig rundt i ?.
De par som jeg kender til her i Danmark, der har de fleste været gift i rigtig mange år med den samme partner.

Og er det ikke også de færeste rene danske par som opnår 10 års dagen efterhånden.

Nemlig, lige mine ord...

Som andre kvinder, her i blandt danske, kommer Thai' piger fra forskellige miljøer. Og har dermed forskellig
opdragelse og syn på livet.

Er selv i den heldige situation, at kæresten kommer fra en ikke rig, men "pæn" familie og jeg har aldrig haft andet end
positive oplevelser der.

Men jeg ved skam godt, at det ikke er sådan overalt i Thailand.
AL 48
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2013 08:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814

Leif skrev:
Men det er bare moderne at farang tror på alle skrønerne om at Thai mænd er ih så dårlige. Joe klart der er uheldige eksemplarer, men dertil skal vi huske thaier generelt lever anderledes og klarer konfligter anderledes.

Rigtigt. - Jeg kender personligt et thai ægtepar (de bor i Thailand), som lever på en for mig besynderlig måde.
Konen: 42 år, uddannet lærerinde og dermed rimelig moderne og veluddannet, samt 100% tro over for sin mand.
Manden: 63 år, og direktør for et firma i BKK.

De har fint hus i det Nord-østlige Thailand (Isaan), samt 2 børn (14 og 12 år). Derudover har manden en lejlighed i BKK.

Så kommer vi til det besynderlige i mine øjne:

Han er hjemme ca. 4 dage hver 3.-4. uge. Resten af tiden bor og lever han i BKK sammen med sin kone nr. 2.
Kone nr. 1 (vores bekendte, og den han først blev gift med.) er aldrig i BKK, men ved alt om kone nr. 2. -Så der er intet skjult.
- Dette fungerer åbenbart udmærket, som om det er en naturlig ting?

- Og når jeg spørger Donna om dette for mig lidt specielle forhold, så kigger hun på mig og siger: -"Det er meget almindeligt, hvis han er god ved begge koner".

- Der er åbenbart heller ingen former for jalousi mellem de to koner. Jeg har i hvert fald ikke observeret det fra vores bekendts side.
Men jeg har tænkt på hvad børnene evt. ved om dette. -Ikke mærkeligt hvis de bliver lidt "splittede", selvom de bor sammen med deres mor hele tiden.ved ikke

- Men der er jo mange ting vi ikke kender baggrunden for dernede Ikke SE
leif
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2013 10:55

Bruger

så kigger hun på mig og siger: -"Det er meget almindeligt, hvis han er god ved begge koner".

Kodeordet er.. Penge... manden er først og fremmest skaffedyr.
Det er meget alm at en mand har mere end 1 kone når han har råd til det. For det meste bor de nok hver for sig, men jeg kender også tilfælde hvor Mia gau og mia noi bor under samme tag.
Om børnene bliver splittede... hvorfor ? At begge forældre ikke er hjemme hele tiden er jo meget normalt bla pga arbejde.
Eller som andre.. parkerer børnene hos bedsteforældrene.

Det er vel først hvis andre er misundelige og blander sig og fortæller børnene at det er forkert, de har grund til at blive splittede.

Fon tok
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2013 11:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 48

Han er hjemme ca. 4 dage hver 3.-4. uge. Resten af tiden bor og lever han i BKK sammen med sin kone nr. 2.
Kone nr. 1 (vores bekendte, og den han først blev gift med.) er aldrig i BKK, men ved alt om kone nr. 2. -Så der er intet skjult.
- Dette fungerer åbenbart udmærket, som om det er en naturlig ting?

???. Naturlig ting ???. Hvor er kærligheden ?. Drejer sig ikke om tryghed og penge for de 2 kvinder ?.
De thaier jeg kender her, vil sgu da ikke dele deres mand med en anden.

Jeg så engang en tv udsendelse om danskere som boede i Thailand.
En sagde, at hans kone accepterede at han var sammen med en anden, når bare han sagde det til hende.
Jeg var ved at dø at grin....griner
Er det ægte kærlighed..

Money rules the world !!!.Thumb
yindee
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2013 13:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

kærlighed ??????

i de fleste tilfælde som jeg kender til, er thai-DK par blevet gift forde det var sundfornuft for dem begge 2

kærligheden er for manges vedkommende kommet senere, skilsmisseprosenten blandt thai-dk forhold er mega høj, alligevel kender jeg mange som har været og er gift i mere end 30 år , ja nogle få par i min omganskreds har haft guldbryllup Thumb
leif
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2013 14:17

Bruger

er thai-DK par blevet gift forde det var sundfornuft for dem begge 2

Ja eller forhastede beslutninger fra manden pga visa regler og økonomi.

skilsmisseprosenten blandt thai-dk forhold er mega høj, alligevel kender jeg mange som har været og er gift i mere end 30 år

Yes den er høj og den ville være endnu højere hvis alle mænd sagde fra når det bliver for speget.
Korrekt der er nogle få som det lykkes for, det har jeg jo også skrevet hele tiden.
Fakta er bare de fleste ender op med en værre gang lort.

Det er ikke kun Thaiernes skyld, for vi er nød til at forstå dem, før vi kan ændre noget til det bedre.
kent og on
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2013 21:22

Bruger

Antal indlæg: 31

sidder her og venter på, sådan er min kone/kæreste slet ikke.men mon ikke det kommer
driller
Anonym
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-09-2013 03:06

Bruger

GrinGrinGrin
IT
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-09-2013 13:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

kent og on skrev:
sidder her og venter på, sådan er min kone/kæreste slet ikke.men mon ikke det kommer
driller

Fruen i Huset er slet ikke som de andre, hun er nemlig meget værre music

fire ting som gør det svært at leve sammen med en Thai Q

1. Kulturen

2. sproget

3. Familien

4. Pengene
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
leif
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-09-2013 17:36

Bruger

1. Kulturen

2. sproget

3. Familien

4. Pengene

1.. Ja hvad er kultur.. Men det handler vel om at prøve at forstå hvorfor de handler som de gør, men det er jo svært sålænge man ikke kan thai, for de kan ikke forklare det på gebrokkent engelsk. Og man lærer det ikke uden, for næsten alt bliver skjult bag kunstige smil.

2.. Nu er jeg så heldig og kan en del Thai og det gør unægtelig mange ting nemmere, men det giver også en hel anden indsigt i hvad Thailand er. Men nemt at lære nej det er det ikke.

3.. Jeg vil uanset hvad andre mener, altid sige til en der vil flytte der ud, bosæt dig ikke ved familien. For man skal være ualmindelig uvenner med sig selv og sit, hvis man kan holde til det ret længe.
Og selvom konen måske gerne vil, så kommer hun til at stå i en konstant dilemma om hvem der er øverst i hirakiet.
Og ikke mindst, alle i landsbyen ved hvad hun har lavet, det ændres ikke ved at hun kommer slæbende med farang, det gør højst hun har bedre råd til at betale sig fra de vil omgås hende.

4.. Det er nemt. jeg har ikke ret mange og vil hun have mig for pengenes skyld, så må hun finde en anden.
Nu hvor jeg er i DK og hun ude ved hendes familie, så har hun 4 - 5.000 thb mdr. når de faste udgifter er betalt..
Det er rigelig til mad og andre personlige ting..
Det gør ingen forskel om de får 5 eller 20.000 mdr. for de bliver brændt af, ofte af familien.
Jeg gjorde det klart fra start, alt det fis med at sende penge til mor og andre finurlige påfund til ære for farang, det kunne de glemme alt om.. Vi kunne gøre det på Thai maner, eller slet ikke. Det fungerer, men joe de har skam prøvet til..
Det betød også de første ca 3 år ville svigermor stort ikke tale med mig, men nu efter 7 år er hun faktisk den der taler mest med mig.
Problemet er hele tiden de kender alle en der har haft held af at plukke en farang og så taber de ansigt hvis de ikke kan det samme. Deres tåbelige ..tabe ansigt.. er skyld i utrolig meget bøvl.
Logisk set burde de jo netop tabe ansigt når de stjæler fra svigersøn / datter, men niksen ik i Thailand.
yindee
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-09-2013 19:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

hvad nu hvis vi vender sagen på hoved og ser tingene fra Thaipigens synspunkt

det er ikke nemt for hende at komme til danmark og fortstå den danske metaltiet

det er en helt ny verden hun kommer til. med mange nye skikke og love

i det hele taget, bare det at blive gift med en farang , bo og leve sammen med ham og hans måde at lave tingene på, er en kæmpe omvæltning for hende

det er jo ikke alle faranger, som er gode, til at forstå hvad pigen går igennem
skipper
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2013 06:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

Hej leif.
Jeg er enig med dig i det meste af hvad du skriver, og jeg tror du har mange års erfaring i at omgås thailændere.
Jeg tror nu ikke det at kunne sproget gør nogen forskel på forståelsen af hvordan de tænker og handler, det ved de kun selv.
Det vigtigste for mig har været bare at acceptere forskellene som naturlige, og så handle ud fra det.
Man kan ikke sætte thailændere i bås, de er lige så forskellige som vi andre er, på godt og ondt, og jeg må indrømme jeg har givet lidt op gennem årene og er gået over til farang modellen med at dømme folk efter deres opførsel.

Den fransk/jødiske filosof Vladimir Jankelevitch skrev engang:

Do Not Listen to What They Say, Look at What They Do.

Og det gælder også i så mange andre ting her i livet.
Anarki eller Kaos.
leif
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-09-2013 18:11

Bruger

ser tingene fra Thaipigens synspunkt

Hvor mange tror du der overhovedet har skænket det en tanke.
Selvom det så skulle ske, så kan ingen sætte sig ind i det, uden først at forstå hvordan de lever.
Bare " stilhed / ensomhed " det er total ukendt for de fleste thaier, da de lever i konstant larm.

Men jeg ved hvordan det er at stå ude i landsbyen og hele tiden være afhængig af en tolk og det er ganske enkelt uholdbart. Glem den med... jeg oversætter... det bliver kun til noget af det.
Det er jo mok også derfor de fleste vælger turist stederne eller ved familien.
Jeg tror så de fleste Thaier er bedre til at omstille sig og bare akseptere forholdene end de fleste farang er.
Plus de har den fordel. de skal i sprogskole og der møder andre Thaier, selvom det ikke altid er af det gode.

Jeg tror nu ikke det at kunne sproget gør nogen forskel på forståelsen af hvordan de tænker

grunden til jeg mener det gør en forskel er... man kan bedre se om de handler som de siger. Men man kommer da langt ved at lægge mærke til hvordan de handler. For gå efter hvad de siger, det er selvmål.. De er verdens mestre i at lodde hvad vi gerne vil høre og snakke uden om.
På Thai... Bark whan gun bio..
Det er også en af fordelene ved at lære thai, man forstår tale måderne og dem er der mange af.
Eller bare en ting som at joke.. glem det hvis man ikke kan Thai, det ender i bøvl og ballade fordi de tager joken bogstavelig.

Det vigtigste for mig har været bare at acceptere forskellene som naturlige

Om det er naturligt... hmmmmmm jo for dem.
Men vi er nok nød til at akseptere såen tænker,handler, lever de nu engang og så starte med at lære "hende" at nogen ting altså bare ikke fungerer på den måde. Resten af familien glem det, dem kan/skal vi ikke ændre på.

Man kan ikke sætte thailændere i bås, de er lige så forskellige som vi andre er

Selvfølgelig er de forskellige, men nogen af de ting der bare ikke fungerer, har de til fælles.
Især de tænker ikke vores.. men dit og mit.

jeg tror du har mange års erfaring i at omgås thailændere.

Det er blevet til 26 år men på trods af det kan de stadig overraske mig.
Især hvor lidt de respekterer farang.

Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dirv. Nyheder på dansk fra Thailand Nyheder på dansk 49 21-11-2024 11:34
Brøndby Strand: Livet som dansk præst i Thailand (7. november 2024) Alt mellem himmel og jord 2 01-11-2024 12:06
Thai Prime Minister Srettha Thavisin Ousted From Office by Constitutional Court Nyheder på andre sprog 1 14-08-2024 17:09
Lyngby Thai Festival, lørdag den 24. august 2024 Udenfor Thailand 1 22-07-2024 08:51
Thai Airways...Smilet er falmet...... Flyselskaber 1 20-07-2024 09:25

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768