Kina tur
|
sank |
Skrevet d. 02-04-2013 11:19
|
Bruger
Antal indlæg: 1828
Status:
|
Så nu sidder vi så på hotellet i Beijing, Days inn.
Kaffen er lavet og vi har været ude og købe en “ basse”.
Det startede ellers fint fra Pattaya, vores chauffør hentede os kl 19 og så satte vi kursen mod lufthavnen.
Der var meget tæt trafik, der plejer at være tæt trafik men det var mere end normalt.
Vi fik forklaringen , da vi passerede en vældet bil der havde været fyldt med vandmeloner , så vi kørte igennem et lag af smattede meloner, det duftede dejligt , men så ikke så rart ud.
I lufthavnen stod Si og John så for at invitere på en is og give Ove en fødselsdagsgave, og lige ønske os en god tur.
Det var da godt Si var der, for damen i indchekning ville ikke godkende vores visa. Hun mente bestemt vi skulle have et mere for at flyve videre til Shanghai senere. Efter lange forklaringer om hvordan et visa var indrettet fik vi da endelig lov til at komme med. ( jeg havde forsigtigt spurgt efter en vinduesplads) det havde hun lige indtil hun blev belært om hvordan et visa fungerede, så havde hun kun to pladser 1 på hver side af gangen.
Det gik fint igennem alle formaliteterne og kl. 00.30 begyndte de at borde så det var fint , skønt af sted til tiden !!!!
Men nej så nemt går det ikke da skulle trille ud til start var der tekniske problemer så vi holdt lige 2 timer og ventede på de blev i orden. Kl. 3 var vi klar til start.
Lufthavnen i Beijing er kæmpe stor, så først de sædvanlige små 10 km på gangvorterne. Så igennem told, politi og immigration som bare var et gennemløb.
Så op på 2. Sal og finde et tog der på 10 - 15 minutter skulle forene os med vores kufferter.
Der efter finde et eksprestog til byen , det tager ca. 30 min.
Så op på gaden, der stod vi så og skulle finde en taxi. Der kom en cykeltaximand.
Han ville gerne køre os til hotellet for 100 yuan ca. 95 kr.
Vi blev stablet op med det hele og så kørte han , ( elcykel ) men der var langt, så prisen var ok.
Vi frøs som små hunde i tynde snore. Det var kun 2 grader, ( vi kom fra 38 )
Nu sidder vi så her og drikker kaffe, og hygger.
Hvis vi oplever noget i morgen så får I en fortsættelse……
|
|
|
|
|
IT |
Skrevet d. 02-04-2013 13:26
|
Bruger
Antal indlæg: 1773
Status:
|
jeg ønsker jer en god tur, glæder mig til flere små historier fra turen
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ... |
|
|
|
freja |
Skrevet d. 02-04-2013 17:20
|
Bruger
Antal indlæg: 954
Status:
|
Wauv hvilket scoop, så fik en sværm af nysgerrige paparazzi fotografer alligevel øje på den glamourøse elite af thai - Dk brugere, sank og lillemanden.
Jeg ønsker jer en rigtig oplevelsesrig tur og glæder mig til de næste billeder og fortællinger.
En selv er jo ikke velkommen i Kina, underskrev engang en protest erklæring omhandlende deres overtrædelse af menneskerettighederne,
fik derefter en ”høflig” henstilling om at ændre min fjendtlige attitude, ellers var jeg ikke velkommen i deres land.
Tja jeg må jo så nøjes med at leve på andres oplevelser. |
|
|
|
lillemanden |
Skrevet d. 03-04-2013 10:02
|
Bruger
Antal indlæg: 614
Status:
|
Så tog vi en tur, ville gerne se " the tempel of heaven " men hvis man tror det er bare lige , så tro lige om igen.
Vi blev enige om , at tage en taxi det koster ikke så meget.
Efter i en ½ times tids at have prøvet at få en taxi, kom der pludselig to mærkelige "cykeltaxi" de ville køre for 3 yuan, vi så lidt på hinanden og blev enige om , der var ikke voldsomt langt så ok.
Nu skete der så bare det, at en police kom forbi og tju hej , tog fanden, ved de to cykeltaxxi, så stærkt gik det , at den ene tabte den stol vi skulle have siddet i . " det er jo sjovt at se , men måske knapt så sjovt , hvis den havde faldet af mens vi var i den .
Der kom så en bil taxi og samlede os op, og kørte os ned til en stor plads med en masse store huse flotte men det var ikke The tempel of heaven.
Men vi smuttede rundt der og studerede alle de huse, en gade med en masse dejlige små " gramsebutikker" og ind på et fint sted og spise noget absolut mærkeligt mad.
Der kørte også en sporvogn, men kun en ganske kort tur.
Det var flot vejr og vi hyggede os med at se på alt det der omgav os, og en " milion " kinesere.
Det var lige så svært at få en taxi hjem. til sidst lykkedes det.
Nu hygger vi os før vi skal ud og spise aftensmad.
I morgen går turen til " muren" " sommerpaldset " og den olympiskeby. en 8 timers tur..
så vi hørs ved i morgen.
Jeg lægger nogle billeder ind lidt senere i dag. skal lige sortere.
|
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 03-04-2013 10:22
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
Efter i en ½ times tids at have prøvet at få en taxi, kom der pludselig to mærkelige "cykeltaxi" de ville køre for 3 yuan
det var vist godt i ikke kom med de to pirattaxi, der ville køre for ingen penge, der har nok været lidt lusk med i den pris |
|
|
|
sank |
Skrevet d. 03-04-2013 11:48
|
Bruger
Antal indlæg: 1828
Status:
|
Ja og Taxa kostede 10 yuan ca. 10 dk. |
|
|
|
farang |
Skrevet d. 03-04-2013 12:30
|
Bruger
Antal indlæg: 454
Status:
|
sank skrev:
Ja og Taxa kostede 10 yuan ca. 10 dk.
10 kr er lig med 50 baht det kommer du ikke langt for i Phuket,eller i Bangkok
hvordan er priserne, det vigtigste først nemlig en stor øl, derefter, maden skulle efter sigende være god i Kina , hvordan er prisen i forhold til thailand |
|
|
|
lillemanden |
Skrevet d. 03-04-2013 14:15
|
Bruger
Status:
|
Sank må ikke drikke store øl ( eller også kan han ikke lide at få en stor, hellere 2 små
Men en lille øl koster ca 14 kr. og mad næsten som i Danmark, en anelse billigere.
om maden er god , ja det er en smagsag, men jeg syntes de står meget tilbage for Thailand, maden her smager ikke af noget som helst. Ikke så lang som vi er nået i spisekortet. Men det ville være uretfærdigt at bedømme det kinesiske køkken på 3 dage.
|
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 03-04-2013 18:21
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
Hold da op hvor I hygger jer, det er næsten så man får lyst til at pensionere sig
Håber vi bliver informeret grundigt, og at det efterhånden er blevet så varmt når I er hjemme at vi andre kan rejse ned til varmen
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
M55 |
Skrevet d. 04-04-2013 03:52
|
Bruger
Antal indlæg: 1875
Status:
|
freja skrev:
Wauv hvilket scoop, så fik en sværm af nysgerrige paparazzi fotografer alligevel øje på den glamourøse elite af thai - Dk brugere, sank og lillemanden.
Jeg ønsker jer en rigtig oplevelsesrig tur og glæder mig til de næste billeder og fortællinger.
En selv er jo ikke velkommen i Kina, underskrev engang en protest erklæring omhandlende deres overtrædelse af menneskerettighederne,
fik derefter en ”høflig” henstilling om at ændre min fjendtlige attitude, ellers var jeg ikke velkommen i deres land.
Tja jeg må jo så nøjes med at leve på andres oplevelser.
hvor lang tid gælder en ”høflig” henstilling |
|
|
|
freja |
Skrevet d. 04-04-2013 11:26
|
Bruger
Antal indlæg: 954
Status:
|
Tja betragtningen er den samme, så mon ikke deres afvisning står til troende.
Jeg anses nok stadig som en fjende af styret og vil klart foretrække at tilbringe min tid på en strand i Thailand, frem for udsigten til en
genopdragelses tur i en af maos arbejdslejre. |
|
|
|
lillemanden |
Skrevet d. 04-04-2013 14:46
|
Bruger
Status:
|
Så nåede vi til muren, det var ærgerligt , det har regnet stort set hele dagen. Det har været 10 -12 grader så vi har frosset, samtidig er helligdag
i Kina så alle har fri og det føltes som alle også havde bestemt sig for at køre og til muren, vi har siddet i kø i 3 timer. Det er lidt træls.
Nå men vi var først en tur på en jadefabrik, ( den største i Kina ) puh ha der var mange skønne ting, men sank holdt godt fast i tegnebogen, og ret skal være ret , jeg har så mange ting i jade derhjemme, så jeg mangler ikke lige noget. ( købte heller ikke noget) men vi fik en skøn frokost der.
Så ud igen og sidde 1 time til i kø. Endelig nåede vi frem til muren imponerende det må vi sige, ( der var bare for mange mennesker ).
Sank forsøgte at gå lidt op ad men måtte opgive , det regnede for meget og man stod bare stille i regnen kom ikke rigtigt nogen steder.
Vi gik lidt rundt og stod lidt i læ for regnen , vi fik dog taget nogle billeder.
Der efter kørte vi til Sommer paladset, det er også et flot område.
Selve paladset ligger på en ø ude i søen, men også her regnede det vi gik dog en god tur langs med søen, regn eller ej der var nok ca. 100 vandcykler på søen, de blev også våde men der var mange børn som nød på trods af vejret.
Vi var startet kl. 9 og var hjemme kl. 17.30 gennem kolde, så det var rart lige at kunne lukke op for varmen og sidde med en kop kaffe og tale det hele lidt igennem.
Vi var dog enige om , at trods vejret var det en dejlig tur, og vi havde oplevet noget stort.
|
|
|
|
M55 |
Skrevet d. 05-04-2013 05:59
|
Bruger
Antal indlæg: 1875
Status:
|
hej i to
her kommer muren uden kineserne
Ps. jeg vil aldrig til Kina der er koldt og en lille bitte øl koster 14 kroner |
|
|
|
lillemanden |
Skrevet d. 06-04-2013 12:37
|
Bruger
Status:
|
Ja fredag listede vi bare en lille tur ned på et lokalt marked , der kunne man som i Thailand købe orme og skorpioner og små fugleunger.
Vi købte ikke nogen. Det var et sjovt område og det de ikke havde der var nok ikke vær at have , men ( typisk made in china). Det blev ikke til mere i går vi var lidt trætte.
Så der skulle jo så ske noget i dag, nu ville vi se det tempel of the heaven. Taxi ville have henholdsvis 100 yuam 50 yuam 40 yuam så vi gik over og tog metroen. 2 yuam pr.stk.
Vi startede selvfølgelig med at spørge hvad vej og hvilket tog vi skulle med, fik en forklaring og kørte for langt, ok ud af toget og over på den anden side og 3 stationer tilbage og skifte til en anden bane , hvis man tror det er bare noget man gør , så tro om , først op ad trapper for at gå et langt stykke og så ned for at køre på rullefortov, så 1 trappe op og 2 trapper ned.
Der var så endelig toget, men man skal puffe og mase for at komme med, man kan også bare stille sig uden for døren så bliver man skubbet ind.
Vel fremme gik vi så til indgangen der var lidt kø til køb af billetter , men igen må man gøre som kineserne bare mase og skubbe sig frem.
Det gik nu rimelig hurtigt.
Det er et meget flot og meget stort område, og udflugtsmål for mange i weekenden. Man må gerne have madkurv med , men ikke spise den lige hvor man har lyst.
Der er bestemte områder hvor man må sidde dels på græsset og dels på bænke ( dem er der nu kun ganske få af.)
Der er utroligt mange offentlige toiletter i hele byen og selvfølgelig også her. De er pæne og rene ( som det nu kan være med mange besøgende ).
Så kom vi til det berømte tempel imponerende, og en meget lang historie omkring det. vi fik taget en del billeder, der er mange huse , bede sale som har været brugt i tiden før kristi fødsel.
Så gik vi ca. 8 km kom ud og orkede ikke at gå de sidste 3-4 km hjem.
Der holdt så en lille kineserdame med en knallerttaxi en knallert med en lukket kasse bag på. Hun skulle have 30 yuam for at køre os hjem. Godt nok vi orkede ikke mere, da vi var ca. halv vejs stoppede hun , pegede overgaden og lidt hen der ligger jeres hotel, vi protesterede men det var hun ligeglad med, hun fik 30 og vi begyndte at gå. Det viste sig vi var kun halvvejs hjemme så en langtur på ømme fusser.
|
|
|
|
lillemanden |
Skrevet d. 06-04-2013 12:41
|
Bruger
Status:
|
Jeg glemte, at fortælle der var optræden næsten overalt i parken. Dans med de besøgende, dans med sabler, sang o.s.v |
|
|
|
ida |
Skrevet d. 06-04-2013 18:11
|
Bruger
Antal indlæg: 153
Status:
|
er der ikke også sådan en slags pause gymnastik mener at have læst det er meget populært, og at kineserne ofte benytter en ledig stund til at få rørt kroppen. |
|
|
|
lillemanden |
Skrevet d. 07-04-2013 16:04
|
Bruger
Status:
|
Så gik igen en god dag I Beijing, vi havde bestilt en bytur, i en åben vogn rundt i byen ( troede vi ) vores kinesiske har det ikke så godt, så man gætter sig til mange ting. En by tur det var rigtigt nok , men det var såmænd på gåben.
Vi blev godt nok kørt i en minibus hen og hente 2 canadier så videre til den ældste bydel i Beijing. Her blev vi sat af ved en kæmpebygning , som var et sted hvor unge mennesker slog på store trommer hver ½ time, det kan høres over hele den gamle bydel.
Det var i gamle dage således at det var for , at folk kunne finde ud af hvad klokken var. Man har så i stil med vægterne i nogle byer i Danmark bibeholdt den skik.
Der var så bare lige en trappe man skulle op af uha uha 75 trin stejlt op og meget høje trin. Men op kom vi , og skulle så samme vej ned igen.
En anden ( sjov) ting ved disse trommer var , at i gamle dage blev små forbrydere lænket fast deroppe på loftet og var tvunget til at høre på trommerne hele døgnet rundt.
I dag sætter man volumen ned om natten, det gjorde man ikke før i tiden.
Derefter gik vi over til et tehus og fik lov til, at smage på flere forskellige te arter.
Så en lille tur rundet i den gamle by , der er husene i dag ejet af staten, men i gamle dage kunne folk der var noget ved musikken købe . Vi var inde og se et sådan hus og damen der fortalte om det var 6 generation i det hus. Ellers var det mest højtstående officerer fra forsvaret der boede der.
Kun så længe man var slægt i lige linie kunne man blive boende .
Så gik vi lige en tur op i en gade der før var tobaks og pibegade.
Der var mest krims krams i dag. Så ned til en sø og over en bro, Her forbarmede vores guide sig over os og fik fat i 2 cykel taxi til at køre os
Rundt i de små gader i et område hvor mest gamle mennesker bor i dag men hvor det stadigvæk er god skik at hjælpe hinanden. Så blev vi kørt ud af området , hvor vores chauffør holdt klar til at køre os hjem.
|
|
|
|
dutling68 |
Skrevet d. 07-04-2013 18:47
|
Bruger
Antal indlæg: 99
Status:
|
kunne vi evt få nogle priser på evt hotel og hvad ture koster og mad så man evt kan sammenligne priser med Thailand hvis man nu skulle på tur til kina...bare en ide |
|
|
|
lillemanden |
Skrevet d. 08-04-2013 01:42
|
Bruger
Status:
|
Så til dem der er intereseret i priser.
Vi bor lige i midtbyen, Days inn den forbudt by. det er et godt mellemklasse hotel og det koster 285 kr . døgnet.
Mad er lidt svært, men morgenbordet ( som ikke er incl) koster 68 kr. og er fint.
Frokost og aftensmad er meget bestemt af hvad man vil spise og hvor fint der skal være. Men priserne ligger meget på linie med danmark.
Turen til muren ( 8 timer) kostede 675 kr pp.
Turen rundt i byen ( 4.timer) kostede 300 kr. pp.
En øl lille koster 14 kr for kinesisk og lidt mere for heineken
Taxi er svære at danse med de vil ikke køre små ture jo hvis man vil betale 100 kr. for 4 km. det vil vi ikke. Så kan man prutte dem lidt ned , men ikke så det passer med den pris det koster det koster nemlig kun 11 kr med taximeter. for samme tur.
Så er der cykel taxi ja men vær meget varsom der er en masse sort og det er noget politiet slår hårdt ned på. man kan køre for 3-4 kr. men det er bare et dobbeltsæde der er sat på en lille trækvogn og som de lynhurtigt kan fjerne. mange er ikke sat fast.
Det fortalte politiet , at vi skulle holde os langt væk fra.
Håber det er nogle af de ting der kan have interesse.
Ellers spørg igen. |
|
|
|
lillemanden |
Skrevet d. 08-04-2013 03:05
|
Bruger
Status:
|
Jo Ida ,men det er mest i parkerne tidligt om morgenen. Der er nogle enkelte længere op af dagen. Ser sjovt ud , men er sikkert godt til at styrke balancen. |
|
|