Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 23.09.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2010 00:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

23.09.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/8/Snddagstur066.jpg

Så kom det sidste på plads til mit Retirement Visa.

Nyvasket og nybarberet i pænt tøj kom jeg til hospitalet i Nathon klokken 9 morgen for at få en helbredsattest, men tak for kaffe der er mange mennesker på Koh Samui der ikke har det så godt.

For der var proppet med mennesker allevegne og ingen ledige sæder tilbage, hospitalet åbner for konsultation klokken 8 hvor jeg nok skulle have været der. Men nu kom jeg altså klokken 9 og fik fundet den første luge hvor jeg skulle indskrive mig, og allerede her begyndte jeg at få en anelse om hvad der ventede mig !!

Mit manglende Thai blev savnet med det samme, for de er altså ikke så skrappe til det engelske sprog.

Men det lykkedes da at få skrevet papirene og forstå henvisningen om at gå til bord nummer 3 ude i ventesalen, papirene blev afleveret og jeg var heldig at finde en plads lige foran skrivebordet hvor jeg sad med mit nummer i hånden så de kunne se at jeg havde nummer 200.

For de kalder på én på Thai, så jeg var lidt spændt på hvordan det ville gå!! Men efter kun en halv time blev mit navn kaldt op på en sjov måde, men det lykkedes da griner

Men jeg havde såmænd bare siddet og ventet på at få at vide at jeg skulle gå hen til bord nummer 1 hvor mit blodtryk blev målt Thumb

Nå men jeg var stadig frisk og tog det i stiv arm, da damen efter at have taget blodtrykket på under 2 minutter viftede med hånden hvilket betød at jeg skulle gå tilbage til det første bord igen. Jeg afleverede den lille håndskrevne seddel jeg havde fået, og ventede atter på hvad der så skulle ske !!

Efter en times tid blev mit navn igen kaldt op, men denne gang råbte de falang og pegede på mig som om jeg havde stjålet et eller andet, og jeg skyndte mig hen til skrivebordet hej

Nu fik jeg så nogle flere papirer i hånden og fik at vide at jeg skulle gå hen til bord nummer 2 hvor det halve af Samui's indbyggere havde slået lejr. Jeg afleverede igen papirene og blev viftet væk med en lidt nedladende håndbevægelse, men der var jo kun gået to timer, så der var stadig lidt positivt tilbage i mig.

Så jeg sad der og sad mens temperaturen steg langsomt, både indvendigt og udvendigt steg temperaturen langsomt eftersom klokken var formiddag nu og der ikke var så meget luft med alle de mennesker der var der. Så jeg blev glad da jeg igen blev kaldt op, men jeg kunne sgu ikke lide den anklagende tone når de skreg falang ind i mikrofonen griner

Denne gang blev jeg jaget over til en luge hvor der stod Laboratorier, hvor jeg med en håndbevægelse blev vist hvor jeg skulle lægge min snart store stak papirer og så viftet hen til et ledigt sæde.

Der var efterhånden gået 3 timer uden at jeg var kommet særligt langt syntes jeg, og jeg begyndte da osse at blive lidt bekymret for om jeg måske ville blive færdig på en dag. Men nu er jeg gammel Sjællandsmester i morgenfrisk, så jeg var tålmodig syntes jeg selv !!

Og endelig efter lang tid hvor jeg havde kæmpet med sidemanden der var ved at skvatte ned af sædet af træthed, selvfølgelig til min side, blev jeg kaldt op. Jeg trissede hen til lugen hvor der stod et bæger og ventede på mig, jeg skulle give en urinprøve for at se om jeg havde Syfilis eller om jeg tog stoffer !!

Så det skal man tænke på hvis man skal have en helbreds attest !!

Nå men missionen lykkedes til stor glæde for mig der havde holdt sig, fordi jeg vidste at jeg skulle give en urinprøve. Så tilbage til lugen hvor man bare stillede sit bæger sammen med de andres prøver i en bakke i vinduet, en ung pige som skulle gøre det samme blev noget rød i hovedet da det hele foregik helt åbenlyst og forsøgte at skjule bægeret da hun var færdig Grin

Mens jeg så igen sad og ventede havde jeg jo ikke så meget andet at lave end at kigge, så jeg kiggede ind i laboratoriet hvor der blev taget blodprøver. Og det var altså lidt muntert, for mange af dem der fik taget en blodprøve sad og holdt sig for øjnene når de fik taget prøven i ren skræk griner

Endelig smilede lykkens gudinde til mig, og det var min tur til at få taget blodprøven der kun tog et øjeblik at tage. Forventningens glæde over at jeg nu var færdig var stor, men.....

Nu skulle der tages et røntgenbillede der skulle vise om jeg havde Tuberkulose fik jeg at vide, store armbevægelser blev brugt for at vise hvilken vej jeg skulle gå for at finde den næste rasteplads hvor jeg afleverede papirene fra sækkevognen jeg havde neglet fra en portør, og jeg satte mig ned igen.

Men her var jeg heldig, kun en halv time tog det at få taget billedet i et møgbeskidt røntgenrum der heller ikke lugtede særligt godt. Men det blev da overstået, og jeg fik mit billede og skulle gå tilbage til Laboratoriet igen. Nu var jeg jo snart huskendt efter de mange timer, så jeg tog en genvej i håbet om at nu var det slut.

Men igen blev jeg skuffet, jeg fik stukket endnu en seddel i hånden og skulle gå tilbage til bord nummer 2. Efter et stykke tid blev jeg kaldt ind til en Pakistansk læge der kiggede længe på papirene og mig, men så spurgte han pludselig, hvor er svaret på blodprøven?? Øh svarede jeg det vidste jeg ikke, han så vredt på mig og sendte mig udenfor til bord nummer 2 igen. Her tog de imod papirene og fik forklaret mig at blodprøven ville være færdig klokken 14 !!!!!!!!!!

Og det var små 2 timer ude i fremtiden på mit ur, så jeg begyndte at svede lidt ekstra over 'nyheden'.

Men så kom jeg i tanke om mit sædvanlige spisested i Nathon og startede biken op og fik endelig lidt luft. God og billig Thaimad blev nydt inden jeg kørte ned og satte mig på havnefronten for at slå den sidste time ihjel ved at kigge ud over havet og se på trafikken på vandet. Vandet her er møgbeskidt og forurenet, men udsigten overdøver de negative elementer, så jeg sidder tit der og fintænker music

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF5669.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF5666.jpg

Tilbage på hospitalet klokken 14, løb jeg nu ind i et problem, en gul seddel var væk fra pallen med papirer jeg havde givet dem.

Og uden den kunne jeg ikke fortsætte forhindringsløbet, så jeg havde et problem mens jeg stod der og smilede lidt anstrengt og sagde mai pen rai. Frem og tilbage er lige langt, så jeg blev sendt tilbage til Laboratoriet som så sendte mig tilbage til bord nummer 2 igen. Det trick blev udført et par gange, og folk begyndte at kigge nysgerrigt på mig fordi de ansatte nu begyndte at ringe til hinanden og snakke meget hurtigt mens de pegede på mig og højt sagde FALANG ved ikke

Gudhjælpemig om det ikke var damen ved bord nummer 2 der havde smidt den gule seddel i skraldespanden hvor hun selv fandt den til stor jubel for alle, især mig der svedte tran ved tanken om at skulle gå 3 felter tilbage og så eller kæmpe mig frem igen ked

Måske på grund af de sidste oplevelser ventede jeg nu ikke så længe før jeg blev kaldt ind til lægen igen, denne gang var det en anden Pakistansk læge der fortalte mig at alt var i orden udover alle de stavefejl der var i mine personlige oplysninger. Så det brugte han 5 minutter på at rette, spørge mig om jeg havde nogle sår eller skrammer og så ellers stemple papirene uden at undersøge eller røre mig overhovedet !!

Tilbage ved bord nummer 2 hvor jeg skubbede palleløfteren tæt på skrivebordet med alle papirene gik det nu stærkt, papirer blev stemplet og underskrevet og jeg blev sendt afsted til målområdet der hed luge nummer 13 hvor jeg skulle betale for de 6 timer jeg havde brugt.

730 Bht fattigere gik jeg med raske skridt ud i solen klokken 15 og var en glad mand, hjelmen blev monteret og jeg kørte mod mit bestemmelsessted som jeg havde brugt tiden på at udregne mens jeg ventede, noget skule jeg jo lave !!

Og der kom jeg til 15 minutter senere, Taling Ngam som er en smuk lille 'by' der ligger helt ud til vandet med en fantastisk smuk udsigt til 5 Islands. Her investerede jeg i en kølig selv om det var tidligt på dagen, og lukkede alt det negative ud der havde ophobet sig ganske langsomt fra klokken 9 morgen og nød udsigten

www.thai-dk.dk/penfoto/8/Snddagstur069.jpg www.thai-dk.dk/penfoto/8/Snddagstur079.jpg

Jeg havde brugt 6 timer på at få at vide at jeg ikke tog stoffer, jeg havde ikke Syfilis eller tuberkulose og alt så godt ud sagde lægen. Alt det for at kunne bo i Thailand og ikke som hjemme hvor du ikke skal igennem nogle helbredstest for at kunne opholde i landet !!

Det skal man måske tænke lidt på inden man farer i flint over de skrappe regler der hersker i DK, kommer du ind i DK selv om du er dødssyg, får du selvfølgelig behandling for din sygdom og du får tilkendt førtidspension. Ikke som her hvor man ikke får lov til at have et 1 års Visa hvis man ikke opfylder kravene, de vil sgu ikke ha rosset !!

Nå, dagen sluttede på stranden med udsigten til en meget flot måne, i dag med 2 ringe omkring den mens dramatiske sorte skyer taget lige ud af en gyser langsomt drev forbi. På grund af de mange timer med dårlige stole eller slet ingen, ville stilladset lægges ned. Så allerede halv 9 krøb jeg i posen og var glad for at missionen lykkedes Thumb

Tak Buddha fordi du hjalp mig i dag....... godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2010 03:16

Bruger

Antal indlæg: 191

Flot beretning!!!
bedstefar
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2010 04:06

Bruger

Antal indlæg: 47

Det var da godt nok noget af en undersøgelse for dette retirement visa. Jeg har lige været på Hospitalet for det samme. Fortalte lægen hvad jeg ønskede, og 5 min efter havde jeg det stykke papir der ligger til grund for dette visa. 100 baht,,, og ingen ventetid.

Jeg synes det lyder lidt voldsomt det du har været igennem.
pirat
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2010 04:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 717

bedstefar

klarer altid alting hurtigere forklar lige hvilken stykke papir der blev udfyldt
bedstefar
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2010 04:43

Bruger

Jeg ved ikke hvorfor du har fået den ide med, at alt hvad jeg skriver er lyv.... Hvis du nu kunne læse og forstå det skrevne, svarede jeg på den positive pensionists indlæg...
Du må altså undskylde. Jeg skrev det ikke for at være inetressant, men bare for at vide, hvorfor den sølle pensionist skulle så meget igennem og hvis andre skal det samme, er det da interessant.

Jeg har gjort det samme med min helbredsattest de sidst 5 gange, så hvis du stadig mener jeg er fuld af løgn, så fred være da med dig....ved ikke

Jeg mener ikke din udtryksmåde giver positiv virkning med hensyn til oplysninger om det adspurgte, men din klogskab har jeg måske taget fejl af....Shock
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2010 05:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

hej bedstefar

var det en fornyelse af attesten du fik lavet på 5 min

her på øen skal du som Førstegangs visaansøger stille med en attest fra det lokale hospital

du skal afgive en blodprøve urin prøve og der skal tages et

røntgenbilled alt dette tager sin tid her på øen

du kan få testen lavet på privat sygehuset men den vil immigration her på øen ikke godtage

..

bedstefar
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2010 05:23

Bruger

Hej Yindee

Så fik jeg et ebjektivt svar. Reglerne er åbenbart ikke de samme alle steder. Jeg har aldrig været igennem det du forklare. Første gang brugte jeg bare en erklæring fra en huslæge, men den gik ikke anden gang, hvor de forlangte erklæringen fra et sygehus.

Så det må jo konstateres, at reglerne ikke bliver læst ens.
dkth
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2010 16:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414

bedstefar skrev:
Hej Yindee

Så fik jeg et ebjektivt svar. Reglerne er åbenbart ikke de samme alle steder. Jeg har aldrig været igennem det du forklare. Første gang brugte jeg bare en erklæring fra en huslæge, men den gik ikke anden gang, hvor de forlangte erklæringen fra et sygehus.

Så det må jo konstateres, at reglerne ikke bliver læst ens.

Ja reglerne er nok meget forskellige fra imigration til imigration, men også
på samme imigration ser der ud til at være forskel.

Første gang fik jeg bare erklæring fra en huslæge, og siden har de ikke bedt om noget.

Og jeg har næsten lige fornyet og det tog ikke mere end 1/2 time.
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2010 16:38
Bruger avatar

Bruger

selv her på øen er der forskel

første gang du søger skal alt være ok når du så vil forny visaet så er det hele næsten ligemeget for som de siger du er jo inde i systemet

..
Fluen
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2010 17:06

Bruger

Antal indlæg: 54

Jeg har aldrig brugt over 5 minutter på at få en helbredsattest, heller ikke første gang, og jeg har heller ikke betalt over 200 Bath for attesten, næste gang er det niende gang.
yindee
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2010 18:35
Bruger avatar

Bruger

Fluen skrev:
Jeg har aldrig brugt over 5 minutter på at få en helbredsattest, heller ikke første gang, og jeg har heller ikke betalt over 200 Bath for attesten, næste gang er det niende gang.

jeg betalte 225 baht for den første helbredsattest det tog tre timer at få den lavet hvergang visaet er blevet fornyet har de brugt den gamle attest
sank
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2010 19:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

godag Ja den Pensionist har mange morsomme oplevelser ? så han skal ikke brokke sig griner Jeg har været på Hospitalet for at hende medicin til fruen ? og før jeg fik set mig om have jeg fået taget Blodtryk og var bleven vejet griner Jeg forsøgte da at forklare at jeg var sendt i byen men det hørte den unge dame ikke ked
dkth
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2010 21:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414

Forklarede de dig så at det var en grim sygdom du havde og ikke en køn sygdom?

Og du fik vel 17 slags piller til at afhjælpe generne.
pensionisten
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-09-2010 00:20
Bruger avatar

Bruger

Øj hvor jeg kæmper med optimismen, Internettet vil ikke som jeg og folkene udenfor larmede i går som sindssygeAngry

Men jeg håber i er blevet enige om at i ikke er uenige mere ??

Selv om jeg skrev om min oplevelse på en positiv måde, var det en meget lang dag. Men jeg fik det papir jeg manglede, så alt er godt.

Alt andet lige Manse, havde det ikke været nemmere at spørge mig hvad det var for en undersøgelse og hvorfor det tog så lang tid?? Jeg har i de seneste udgaver af Dagbogen fortalt hvad jeg laver og hvad mine planer er, så det burde ikke komme som en overraskelse med mit laaaaaaaange ophold på hospitalet griner

Så undgår vi skænderier og uvenskab som ingen af os har brug for, og hvorfor kalder du dig egentlig ikke for Manse eller Manse 1, alle ved jo hvem du er alligevel Thumb
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
bedstefar
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-09-2010 09:31

Bruger

Nu er jeg bare lidt stolt over, at jeg skulle opnå at blive bedstefar Pirat. Du kan vel være ligeglad med hvad jeg kalder mig, bare det har en relevans til dine oplæg og ikke negativt, Pensionisten/pirat eller hvad du har lyst til at kalde dig.
Jeg var objektiv til dit indlæg, med de små erfaringer jeg har i det Thaiandske.

Jeg er da godt klar over, at jeg aldrig vil opnå kultstatus, men derfor kan man vel da godt stille spørgsmålstegn ved eventuelle oplæg, uden at jeg som bedstefar, hundehoved, manse, eller andet navn som du ønsker jeg skal have, skal svines til.

Håber du får en god tur..... men glem ikke det gode humør..
pirat
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-09-2010 10:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 717

hej bedstefar

vær venlig ikke at blande tingene sammen jeg er ikke Pensionisten

jeg er piraten har kun den ene profil ved godt det er morderne med flere men nej en er nok

bedstefar
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-09-2010 10:13

Bruger

Tak for dette Pirat. Det var hvad jeg regnede med kom ud af dine positive tilbagemeldinger om viden...Thumb
thai
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-09-2010 10:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3349

tillykke med den nye fornemme titel Bedstefar det vil jeg også gerne kaldes men desvære bruger datterens sviger familie farfar,mormor øv øv øv

ps. de er søde de små når vi er alene kalder de mig BEDSTEFAR
pensionisten
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-09-2010 12:57
Bruger avatar

Bruger

Helt ærligt Manse, hvad sker der for dig ???

Min bemærkning om at du burde kalde dig Manse som alle ved hvem er og kender, får dig til at fare i flint ved ikke

For hulen da osse, vi er voksne mennesker der vælger at leve langt væk fra vores fødested med de trængsler de nu måtte følge med.

Og vores behov for at snakke med ligesindede via Internettet er efterhånden blevet en selvfølge for ikke at føle sig helt alene i verden, og for at kunne snakke det sprog som vi nu engang er vokset op med. Så dine angreb der kommer så snart der bliver stillet et spørgsmål er sgu lidt masende, vælger du nu igen offentligt bede om at blive slettet på grund af din vrede ??

Personligt forstår jeg ikke hvorfor man ikke vedkender sig det nickname man nu engang har givet sig selv. og du er ikke den eneste der ændrer på navnet, selv om du og i andre lystigt linker til jeres websider hvor det som i dit tilfælde tydeligt fremgår at det er Manses fotoalbum !!

Hvorfor al den vrede, jeg forstår det simpelthen ikke !!

Indlægget skal ikke opfattes negativt, men som en rusker ..........

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
bedstefar
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2010 02:03

Bruger

pirat skrev:
bedstefar

klarer altid alting hurtigere forklar lige hvilken stykke papir der blev udfyldt

Helt ærligt Manse, hvad sker der for dig ???

Min bemærkning om at du burde kalde dig Manse som alle ved hvem er og kender, får dig til at fare i flint ved ikke

For hulen da osse, vi er voksne mennesker der vælger at leve langt væk fra vores fødested med de trængsler de nu måtte følge med.

Og vores behov for at snakke med ligesindede via Internettet er efterhånden blevet en selvfølge for ikke at føle sig helt alene i verden, og for at kunne snakke det sprog som vi nu engang er vokset op med. Så dine angreb der kommer så snart der bliver stillet et spørgsmål er sgu lidt masende, vælger du nu igen offentligt bede om at blive slettet på grund af din vrede ??

Personligt forstår jeg ikke hvorfor man ikke vedkender sig det nickname man nu engang har givet sig selv. og du er ikke den eneste der ændrer på navnet, selv om du og i andre lystigt linker til jeres websider hvor det som i dit tilfælde tydeligt fremgår at det er Manses fotoalbum !!

Hvorfor al den vrede, jeg forstår det simpelthen ikke !!

Indlægget skal ikke opfattes negativt, men som en rusker ..........

Pen.

Pensionisten

Hvad bilder du dig egentligt ind, at danne dig meninger som ovenstående, bare fordi jeg mente, at det var lidt meget du havde været igennem med din test. Du forlanger åbenbart, at alle skal læse alle dine indlæg inden de svare.

Hvis du kan finde et eneste negativt ord jeg har skrevet i denne tråd, så lad dog høre fra dig, for jeg gider sgu ikke dit jeg alene vide. Så pensionisten/pirat frem i skoene, for det må da vist være en ommer.

Hvad jeg kalder mig pensionisten kan for pokker ikke rage dig, men stoltheden over at være blevet bedstefar kan selv du ikke tage fra mig.
...ved ikke
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768