Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 14 & 15.08.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 04:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

14.08.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/uploads/2006_01250001.jpg

Og velkommen til en meget personlig Dagbog i dag, men ud skal det!! Og som sædvanligt er det skrevet i den rækkefølge tingene sker i, så måske lidt rodet ??

Men jeg vover forsøget......

Siddende i den nye V.I.P. Lounge, Peter og jeg lavede i går med udsigten til et roligt hav med utrolig flotte skyformationer, takker jeg i mit stille sind Buddha for den fantastisk flotte morgentur på stranden som startede klokken 6.

Og for en gangs skyld ærgrede jeg mig gevaldigt over IKKE at have kameraet med, for det er meget meget længe siden jeg har set så flot en solopgang som i dag. Vanvittig flot i et totalt stille vejr for en gang skyld, der gav skyerne i hundredvis af forskellige farver som spejlede sig i havet som var spejlblankt. Det mest perfekte motiv jeg har set, og som jeg nok aldrig oplever igen desværre ked

Bare synet gav mig et los i r…. og en start på dagen som ikke kan købes for penge music

Men jeg fik taget et par billeder inden stabiliteten i hænderne forsvandt senere på dagen griner

www.thai-dk.dk/uploads/2006_01250011.jpgwww.thai-dk.dk/uploads/2006_01250009.jpg

www.thai-dk.dk/uploads/2006_01250008.jpg

Så lige nu har jeg svært ved at få armene ned i bar glæde, men livet går jo videre og jeg har besluttet at gi stranden en skalle efter morgenmaden som ryger ned samtidig med at jeg skriver Dagbogen., så jeg keder mig ikke hej

Men jeg er en anelse træt efter min fridag i går som ikke helt gik efter planen, men det var helt rart ikke at have stress over eventuelle udfald i forbindelsen til Internettet rasende

Jeg havde jo pralet med at jeg ville tage til stranden i Lamai, som jeg også fik gjort. Men efter 2 timer hvor fedtet på min ellers magre krop begyndte at syde, og turisterne så småt begyndte at invadere stranden kørte jeg hjem igen. Og nu er jeg jo tidligt på færd og var der allerede klokken 9, og var næsten alene. Og det er hvad jeg bedst kan lide, ikke for mange larmende og skrigende unger eller jetski der overdøver musikken fra Ipoden music

Så jeg havde ro i mit liv (lige der!!) og studerede de turister som kom trissende, og jeg undrede mig over hvorfor Greenpeace ikke har hovedkvarter her på Koh Samui ??

For det flød nærmest over med noget som kunne ligne strandede hvaler, godt nok med et par kvadratmeter stof omkring sig, men alligevel Grin

Puha….. Tanken om at blive headhuntet af sådan en størrelse kan sgu gøre mig helt bange ked

Nu skal jeg ikke gøre mig bedre end jeg er vel, for mit forsøg på at få sul på kroppen betyder at jeg drikker et par øl i ny og næ. Og dagen i går var bestemt ingen undtagelse, for da jeg kom hjem og tog et meget tiltrængt bad, kaldte Peter på mig og spurgte om jeg havde 5 minutter !!

Han havde endelig hørt fra Dafang fabrikken i Kina hvor han havde købt båden direkte fra, og som han havde skrevet til og brokket sig over limen på båden, som er ved at få den til at falde fra hinanden. Så han havde brug for et par ekstra øjne så han kunne sende nogle billeder til fabrikken der havde svaret ham, at det ikke kunne lade sig gøre !!

Og det ser ikke for godt ud, nu er andre dele af båden også ved at falde af og fik mig til at fraråde ham at sejle nogle som helst steder. Smadder ærgeligt for ham nu det er hans første bekendtskab nogensinde med en båd, og jeg forstår godt han er galAngry

www.thai-dk.dk/uploads/2006_01250018.jpg

Nå, men vi fik kigget og taget billeder af båden som aftalt og fik så den strålende ide at flytte nogle af de beton havemøbler der står rundt omkring i haven ud mod stranden og fik lavet vores V.I.P. Lounge som vi straks døbte den. For det kræver at man bor her for at kunne bruge den, som vi så sandelig osse fik gjort ølkrus

www.thai-dk.dk/uploads/2006_01250033.jpg

Peter var overbevist om at jeg skulle have en øl som tak for hjælpen, og Nassie blev sendt til købmand. Det var hun så god til, at hun blev sendt afsted flere gange i løbet af dagen. For der blev ryddet rundt omkring og en lampe fra oprydningen af Jörgs ting blev hængt op så vi kan bruge pladsen om aftenen også. Så det udviklede sig til en ordentlig hejser for mig, nok mere fordi jeg ikke havde spist særligt meget og var træt og ikke så vant til at drikke !!

www.thai-dk.dk/uploads/2006_01250044.jpg

Og på et tidspunkt i løbet af eftermiddagen fik vi besøg af en meget hidsig ung dame, det var såmænd Da som var rødglødende af raseri over at jeg Hmm….. Snakker med Pen. Men jeg har ondt af hende, hun var så gal, og nok ked af det at hun var tæt på at græde og brugte en DVD og 200 Bht søsteren skyldte mig som undskyldning til at skælde mig ud. Ikke nogen rar oplevelse for nogen af os, og noget jeg ikke håber gentager sig. Og senere omkring midnat vågnede jeg ved at telefonen ringede, og det var hende kunne jeg se. Hun ringede 2 gange uden at jeg svarede, og jeg havde nok fået et møgfald til hvis jeg havde svaret Sad

Men jeg har som sagt ondt af hende, men er stadig fast besluttet på ikke at genoptage forholdet med hende,. Det var hende der gik sin vej, og ikke mig !!

Og her endte første omgang skriveri i Dagbogen, for Da kom og begyndte igen at skælde ud og tiggede om at komme tilbage, men denne gang ville hun bo hos mig og ikke som før beholde sit rum. Hun fortalte ikke hvorfor hun gik, udover at hun troede jeg var gal på hende, og ville slet ikke snakke om hvad hun lavede. Men hun fortalte dog at hun havde haft en boyfriend som åbenbart var kommet til øen, men han hyggede sig hver aften med en ny dame sagde hun og ville ikke være sammen med hende ked

Og der fik jeg forklaringen på hendes opkald i nat, de var kommet op at slås og hun havde store sår på albuer og knæ Og efter kampen var hun selvfølgelig ked af det og havde ingen at snakke med og var derfor hun ringede!! For fanden hvor blev jeg ked af det, tårerne væltede ud af øjnene på hende mens hun fortalte om alt det der gik galt for hende i øjeblikket. Hendes i forvejen syge mor, er blevet mere syg og behøver nu medicin hver måned for 7000 Bht. Og ingen af de mange børn kan eller vil hjælpe med pengene, så hun var alvorligt ked af det.

Og nu hun ikke havde hverken mig eller sin boyfriend til at støtte hende økonomisk var hun nødt til at stoppe med sin skolegang, og ville flytte langt væk fra Lamai sagde hun. Så det var sgu en kedelig afslutning på mit ellers høje humør, og imens vi sad der, fortalte hun alt det her mens tårerne stadig trillede ned af kinderne på hende, og for en gangs skyld uden al den vrede hun ejer fordi jeg fik talt hende ned, begyndte jeg at tænke på om jeg kunne hjælpe hende !!

Men uanset hvor gerne jeg end ville give hende lidt penge for at holde hende væk fra gaden som jeg ved hun hader, kan jeg simpelthen ikke finde de penge i øjeblikket. Og alle mine spørgsmål om at finde et arbejde endte alle med at hun fik at vide hun var for gammel (40 ÅR!!) og manglede det papir fra skolen hun nu ikke får hvis hun stopper skolen. Men et eller andet sted må hun altså få hånden op af lommen hvis hun mangler penge, sådan er jeg opdraget og har altid klaret skærene !!

www.thai-dk.dk/uploads/2006_01250045.jpg

Nu er jeg sikker på at der sidder nogen og tænker, hvorfor tager han hende ikke tilbage ??

Og her er jeg nødt til at være ærlig og fortælle at det er mere seriøst med Pen end jeg har fortalt jer om, og grunden til at jeg ikke har fortalt det, simpelthen er at jeg skammer mig ??

Jeg skammer mig fordi det er første gang i mit liv at jeg næsten er gået fra den ene til den anden, og for mig er det at drive rovdrift på følelser hvis man gør det, og jeg har det bestemt ikke godt med det. Jeg behøver tid når et forhold går i stykker som med Da, ikke fordi jeg sidder med kærestesorger (kun en lille smule !!). Men jeg syntes altså ikke det er så nemt på grund af de følelser der altid er med i billedet, så derfor fortalte jeg kun meget lidt om Pen, og ligeså meget fordi ingen jo ved noget her i livet.

Men fra første gang hun så mig var hun alvorligt ramt kunne jeg se, og jeg syntes da osse hun var chauffør venlig at se på, men på grund af ovenstående lod jeg som ingenting når jeg var i shoppen for at fikse eet eller andet. Men så faldt jeg altså i vandet med et plask som jeg kan takke Jannik lidt for Thumb

Han har nemlig fortalt mig lidt om hvad jeg skal undgå, og hvad jeg se efter. Og en af tingene jeg skulle være obs. på var deres medfødte sædvanlige opadvendte håndflade griner

Jeg skulle, fortalte han mig, afvise alle dem der jonglerede med astronomiske beløb, og se nærmere på dem som er tilfredse med et meget lille beløb til at sende hjem til familien som Pen er mere end tilfreds med. Vi er meget tæt på næsten ingenting uden at gå i detaljer, hvilket fortæller mig at hun er mere glad for mig, end mine (manglende ved ikke) penge.

Så det er status med mit kærlighedsliv i øjeblikket, jeg er på vej til at blive alvorligt glad for Pen der er en total modsætning til Da og viser hun er glad for mig, men jeg er stadig lidt afvisende over for hende fordi jeg desværre har en indgroet frygt for at finde en slem pige og jeg stadig har Da hos mig!!

Men det stopper hende ikke fra at ringe fra Bangkok hvor hun som sagt er til søsterens bryllup flere gange om dagen, og nogle af hendes veninder i Lamai er sat som vagthunde i frygt for at jeg skal gå på bar nu hun er væk music

Så helt skævt kan det vel ikke være, men nyt for mig at en pige på 42 år kan være sådan godag

Og igen mens jeg fortsætter på Dagbogen ovenpå en tiltrængt morfar efter at have været oppe siden klokken 3, kom Da tilbage for at fortælle at hun har fundet et nyt sted at bo ikke så langt herfra. 3.500 Bht pr måned for 2 rum og køkken som hun ikke har nu, alene det at der er et køkken er hun meget glad for, for før måtte hun lave mad på en lille balkon, og var nødt til at hænge en presenning op for at skærme for det vand overboen hældte ud Sad

Og det var faktisk dejligt at hun kom, forstå mig ret. Denne gang snakkede vi uden de sædvanlige anfald af vrede og de efterfølgende skænderier, og hun var blevet rolig efter morgenens tudetur. Hun satte sig bare ned og begyndte stille og roligt at fortælle om alle de ting hun havde på hjertet, og skulle have ordnet inden hun flyttede til den første. Vi fik også snakket om nogle af de ting der var en bremse for os da vi var sammen, nogle af dem var såmænd misforståelser, og andre var fordi jeg er så forbandet nysgerrig!!

Og det havde hun opfattet som en nedsættende handling fra min side desværre, og kunne dengang ikke fortælle mig det. Så det tror jeg er et godt råd til andre der vil forsøge sig, lad være med at spørge om for mange ting, de i mine øjne uskyldige spørgsmål fordi jeg er vant til at kunne spørge som jeg gør der hvor jeg kommer fra, er grænseoverskridende for dem !!

Men det er lidt underligt alligevel syntes jeg, det er trods alt ikke så længe siden vi var sammen, men jeg kan godt skille tingene ad og er helt afklaret, mere end Pen er, der selvfølgelig ringede midt i det hele music

Men ærlig som jeg er, fortalte jeg selvfølgelig hvad jeg lavede og hvorfor Da var her, og jeg tror at det er ved at gå op for hende at jeg ikke er en bad guy !!!

Og jeg vil prøve at forklare hende når hun kommer tilbage på Fredag hvorfor jeg vil forsøge at hjælpe Da med huslejen, og må så spare på et eller andet, og ja jeg ved godt jeg er dum, men sådan er jeg altså, så take it or leave it !!

Så det har været et par dage med mange følelsesmæssige op og nedture, og har givet mig noget mere at tænke over. Men uanset hvor ondt jeg har af Da og uanset hvor meget jeg holdt af hende og stadig gør, kunne jeg ikke drømme om at gøre Pen ked af det ved at tage Da tilbage !!

Jeg fortryder ikke noget, men kan godt være lidt ked af at tænke på om jeg måske er skyld i alle de uheld der ramler ned over Da nu. Og som en følge af hendes gossip som de kalder det her, er mange af barene et lukket land for hende både som kunde og som bartender, så det ser sort ud for hende med hensyn til at få arbejde.

Selv dem som jeg betragter som mine ’venner’ i Condom Bar afviser hende og ber hende om at gå, så det giver mig noget at tænke over Sad

Og det er jeg utroligt ked af på hendes vegne, men kan desværre intet ændrer der kan hjælpe hende i den retning !!

Og her er jeg nødt til at slutte, for tankerne fiser rundt på grund af dårlig samvittighed og jeg kan ikke koncentrere mig. Og jeg har en lille plan om at prøve at finde lidt penge til Da som rumsterer kraftigt !!

Men der skete såmænd heller ikke så meget på grund af den omgang seriøse druk jeg røg ud i, der gjorde at jeg faldt omkuld stangvissen klokken 8 tror jeg griner

Så Dagbogen er denne gang en blanding af 2 dage som jeg håber i kan klare, jeg er ikke selv helt sikker på at jeg selv kan overskue det hele, men forsøger at få tingene gennemtænkt så jeg kan komme videre i det her skøre liv !!

Og jeg har kæmpet med min nye skøre ide om at tage billeder i høj kvalitet som får Pc’en til at puste gevaldigt, men jeg tror det lykkes. Men jeg beklager kokset i billederne, men jeg arbejder på det.

www.thai-dk.dk/uploads/2006_01250025.jpg

Det er måske tosset at takke Buddha for endnu en god dag med alle de oplevelser, men jeg har lært noget på grund af dem og de kan, håber jeg, hjælpe mig med at blive et bedre menneske og ikke være så hurtig til at dømme !!

Så tak Buddha for en god dag, og pas på dem jeg har nærmest ………godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 12:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954

Hvem kender ikke til ulykkelig kærlighed, hvor man visualiserer om den eneste ene, Og bare ønsker den andens nærvær og opmærksomhed døgnets 24 timer, nej kærligheden er ikke nem, især ikke hvis den man har kastet sin kærlighed på, ikke gengælder følelserne på helt samme måde.

Men måske er det ikke alle følelser, man behøver handle på, nogle tanker og følelser kan leve i os en tid, for derefter at blive mere normaliserede og oplevelsen er på længere sigt med til at gøre en stærk og gør os i stand til at se tilbage med et mere realistisk blik. Pludselig kan man ikke forstå, det var en selv der sad der og krummede sig sammen i et hjørne.
En skønne dag er man igen i stand til at høre den lille spurv synge, og kan igen glæde sig over livet.

Intet er dog værre end at blive sammen af medlidenhed, og har man ligesom bestemt sig for ikke at gengælde følelserne, så gør det ende gyldigt forbi, man skal ikke indgyde den anden et falsk håb og fastholde den anden i en håbløs situation, det er at lege med andres følelser, og giver ikke den anden mulighed for at skabe sig et nyt liv, idet.. håbet og hvis nu, vil være den blinde joker.

Så uanset hvem der traf beslutningen om at gå, er det ikke fair play, at spøge i kulissen, måske gik hun/han i affekt for at råbe den anden op, at skuespillet så ikke havde den ønskede effekt, ja det kan man jo så tænke over, mens man grædende slikker sine sår..

På sigt kan man så håbe, man kan være venner, men så længe ønsket om at opløse forholdet, ikke er lige stort hos begge, vil det nok være for problematisk at pleje omgang med hinanden.

Ja bare en kvindes mening, men måske tænker mænd anderledes.((12((
bamsen
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 12:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138

Davs

Ja det undrer mig bare at kærlighed til en thai pige
også indeholder penge. så jeg tvivler sgu på at de thai piger,
kan elske uden der er penge involveret i det.
Hvorfor mon?????
Før de møder en farang,kan de godt klare sig,men så lærer de en farang at kende,så er den gruelig gal heheheheså kan de ikke klare sig mere,underligt,eller også er vi mænd bare for dumme Shock
freja
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 13:01
Bruger avatar

Bruger

Bamsen det med pengene, sagde du og ikke jeg((12((
Men ja man kan da godt undre sig, hvordan kan det være, der altid findes en syg søster, moster eller der mangler penge til noget meget nødvendig indbo i huset.
pirat
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 13:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 717

kald det kærlighed kald det lige hvad du vil

min mor er syg alle hendes børn har ingen penge

hele verden er ond mod mig selv min anden kæreste vil ikke have mig selv om jeg trofast har ventet på ham og alle de andre så nu er der kun dig kære pen hjælp mig lige mens jeg venter på hjælpen fra alle de andre griner
leif
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 14:31

Bruger

Antal indlæg: 681

Pirat.. altså kan du nu være sød, ik. hej

Jo det er desværre sådan det er.

Om hun er prostitueret.. Jamen det er der jo så mange der ser stort på og ja alle mennesker kan ændre sig... hvis de vil...
men det er med alle odds imod..
Ikke mindst fra baglandet, for den eneste måde de vil kendes ved hende er.. At der kommer penge.

Om der er den helt store forskel hvad penge angår når man finder en ikke prostitueret.. Næh.
For der findes nok ikke en eneste landsby i Thailand, hvor en farang ikke er blevet plukket.. Så et eller andet sted er det vel forståeligt andre prøver, når det er så let.

Gør klar fra dag 1, vi gør det på Thai maner eller slet ikke.
Så har hun haft muligheden for selv at vælge..
Det betyder ikke der ikke kommer forsøg, men man kan jo bare henvise til aftalen og undgår de alen lange diskutioner om hvorvidt man skal / ikke skal.

Regn i Thai lønninger... ikke i dkr eller euro
Så kan man nemmere se om det er realistisk.
Hovedparten af Thailands befolkning kan jo leve af en Thai løn, men aldrig dem der kender en farang.

Jeg så det første gang for 20 år siden.. da jeg kom hjem til familien var hele grunden fuld af grøntsager, høns osv... Da vi kom 6 mdr senere lignede det Sahara uden oaser. He he selv svigermors træhus var pillet ned og træet solgt, for de havde lige regnet med farang betalte et nyt hus.

Så der er intet nyt i det.
M55
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 14:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

pirat skrev:
kald det kærlighed kald det lige hvad du vil

min mor er syg alle hendes børn har ingen penge

hele verden er ond mod mig selv min anden kæreste vil ikke have mig selv om jeg trofast har ventet på ham og alle de andre så nu er der kun dig kære pen hjælp mig lige mens jeg venter på hjælpen fra alle de andre griner

skidegodt egon hvor har du ret Grin
pensionisten
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 14:53
Bruger avatar

Bruger

Nu må jeg hellere komme ind i kampen inden de tager strømmen fra mig igen (Tirsdag !!)

Jeg hører hvad du siger Freja og kan følge dig et stykke af vejen, men dertil og ikke længere.

For det handler slet ikke om ulykkelig kærlighed fra nogen af siderne tror jeg !!

For min del handler det om den enormt store forskel på pigernes mentalitet i forhold til vestlige piger som jeg har svært ved at forholde mig til, og deres baggrund. Knas i forholdet hvis man kan kalde det for et forhold, opstår lige så nemt som at klø sig i r…. !!

Vover du at bukke dig efter avisen eller dine sutsko bryder helvede løs, og pigen føler sig ikke længere tilstrækkelig. Og så begynder festen med skænderier over småtingene, for du påtager dig pigens forpligtelser og gør hende overflødig.

Og det er essensen for mig i forhold til pigerne herude, jeg har været, og er stadig vant til at gøre tingene selv og får mange løftede øjenbryn på grund af det. Men jeg overgiver mig sgu ikke, jeg skal ALDRIG komme så langt ud som jeg ser mange falanger gør. De mister evnen til at løfte hånden hvis det ikke er for at pege på et eller andet de vil have pigen skal hente til dem, og synet af granvoksne mænd der sidder og klynker, Honey jeg er tørstig, jeg er sulten, jeg er liderlig, kan få mig til at selvantænde af raseri Angry

Falangerne forsvarer sig med at pigerne er vant til det og elsker det !!, og har i øvrigt ikke dårlig samvittighed over deres mentale tilbageskridt til babystadiet fordi de betaler for det, og det er et af problemernes oprindelse !!

Pigerne er vant til at føje manden ifølge deres kultur, og bruger meget af deres tid på at han skal ha det godt, og det er en af grundene til at så mange falanger falder på halen over pigerne her. Men de glemmer at det er en del af deres kultur og opdragelse der får dem til at opføre sig som de gør, pigerne tænker ikke over det fordi det ligger så dybt i dem at føje manden, at de gør alt hvad de bliver bedt om.

Alle de ting er frustrerende for mig der måske er lidt rødstrømpe i, for i min verden er vi sgu alle lige. Så jeg tænker ikke over det når jeg vasker op, bukker mig efter avisen, eller går ud med affaldet, og det er mit problem !!

Og som der bliver sagt kommer pengene også ind i billedet hvilket jeg selvfølgelig osse har svært ved at forholde mig til, og derfor skrev jeg at jeg var glad for Janniks råd. Uden at sidde at hulke det mindste, husker jeg stadig Da’s historie om moderen der ligger hjernedød i en eller anden negerlandsby et eller andet sted i Isaan, og som følge deraf kræver pleje.

Det, og billederne af moderen og min lille viden om økonomien i de fattige områder vækker min sympati og ikke andet. Men tro mig, 99.9 % af det blod min krop indeholder, befinder sig sikkert oppe på førstesalen hvor det bliver !!

Så der er meget langt til et billede af en klynkende falang der sidder i hjørnet og savner den eneste ene, for mig handler det kun om sympati, og intet andet. Og kan jeg hjælpe gør jeg det uden at tøve, selvfølgelig stadig med fornuften som første prioritet.

Kommer du en dag til Samui og ser en falang der løber efter de blinde der går og tigger for at give en skilling, er det mig, og hvorfor ikke ?? Jeg er stadig i live efter snart 2 år herude, og det til trods for at jeg giver alt væk jeg ikke selv har brug for. Den glæde over de små ting jeg giver væk er så dejlig at jeg ikke vil være foruden, og de ting jeg giver væk glæder de mennesker der ikke har så meget, så for mig er det ikke svært at være gavmild !!

Prøv at sætte det i første række når du læser mit indlæg og min iver for at hjælpe Da, så ved du hvor jeg er i sammenhængen !!

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
freja
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 15:10
Bruger avatar

Bruger

Uha uha da da, ja der da vist lidt rebelsk rødstrømpe over dig((12((. Nu var det altså ikke dig, jeg mente sad hulkende med en pakke kleenex i et hjørne, men pigen.
Selvfølgelig skal man da hjælpe, hvis det er det man har lyst til, men stadig som kvinde vil jeg sige, hvis manden ikke ønsker et forhold, så få det afsluttet, du udsender mig mig som kvinde at se blandede signaler, jeg kender dig jo ikke, men tolker ud fra det jeg læser, og ville som kvinde tro jeg havde en chance, for at genoprette forholdet, i den være måde du beskriver du har, også set med thai øjne.

I må godt nok have mødt nogle slemme Danske kvinder, siden I alle beskriver dem som nogle beregnende furier, jeg syntes så omvendt i er kommet fra asken til ilden, den Danske kvinde siger hvad hun mener og gør som hun siger, en thai kvinde som du selv beskriver er opdraget til at behage, hun tager sig så bare betalt i det skjulte, hørte engang at der er en potientel morder i enhver thai kvinde.
leif
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 15:44

Bruger

nej det tror jeg du har fået galt fat i freja.

det jeg oftest hører er.
Danske kvinder vil have men ikke yde.
De er 6 mdr efter bryllup dobbelt så store.
At danske kvinder gør hvad de siger.. Det er årets joke..
Joe nogen går sikkert, men det er der så også nogen Thaier der gør.

jeg har selv 2 søstre og ikke mindst min mor. selvom hun er 79, så mener hun stadi manden skal ligge på knæ for hende.
Hun hader også thaier som pesten, for de gør lige præcis alt det hun aldrig har gjort.

Og nå ja så har jeg da kendt nogle stykker inden jeg sagde.. niks ikke mere.

potientiel morder.
jae desværre har du ret.. der er ekstrem mange ægtefælle mord i Thailand. tror det er ca 4 om dagen i gennemsnit.

Om de er opdraget til at behage.
Det får jo automatisk en kedelig klang..
Manden er skaffedyret, hvinden tager sig af manden.
hvad galt er der i det ?
det er da kvinden der har det nemme liv i det spil.

jeg er i DK nu og da mange kom i sommertøjet.. har jeg tit tænkt.. jøsses altså.
de fleste har jo firkantet røv og hænge bug.
Undtagen de helt unge.
sorry men så hellere en lysebrun thai på 45 kg. med eller uden problemer.
pensionisten
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 16:13
Bruger avatar

Bruger

Jeg er nødt til at give Leif ret, de Danske kvinder er sgu ikke så nemme som mange gerne vil gøre dem til. Min opfattelse er at de får den her ejerfornemmelser over en, og den ene ugentlige billard aften bliver hurtigt indraget og manden følger lydigt efter for husfredens skyld ved ikke

Det er ikke min egen erfaring her, men en masse venners der gennem tiden endelig har fundet en forstående kvinde der uden tøven indvilliger i at manden selvfølgelig skal have lov til at møde de gamle venner, inden filmen knækker kat

Jeg kørte jo lastbil hele mit arbejdsliv og var aldrig hjemme, og med Frejas indlæg andet steds, snakker vi ikke mere om det griner

Kan man styre sig herude og vise sin pige at man ikke er butterfly, kan det her sagtens lade sig gøre. Pigen vælger måske at gå med de første par gange for lige at lure, men bliver hurtigt træt af det når det går op for hende at det drejer sig om druk og en masse snak hun ikke fatter en dyt af, så ja der er en kæmpe forskel !!

Og nu jeg er udsendt reporter, godt nok ulønnet griner, bruger jeg meget tid på at studere de turister der går rundt i byen her. Og jeg må give Leif ret igen, der er rigtig mange kilo til forskel mellem Thaier og falanger. Jeg dømmer ikke når jeg siger det, men det er da tankevækkende at hovedparten af de kvindelige turister er kæmpestore i forhold til de små Thai piger !!

Og af en eller anden grund bruger de her store kvinder utrolig meget tid hver dag på at holde størrelsen ved lige, som jeg ved undrer mange Thaier, de snakker indbyrdes om manglende respekt.

Så hvad er rigtigt og hvad er forkert !!

Og din slut kommentar Freja om mordere, er det en kommentar jeg har fået et par gange. Oversat har jeg fået tilbuddet om at hun ville skære mig hvis jeg ville dø, og en anden sagde at hun ville skyde mig hvis jeg gik short time med en anden.

De her tilbud bliver fremsagt samtidig med at personen der giver dig dette tilbud, ikke har spor imod at gå short time med en falang, så det er sgu en underlig verden kat
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
sank
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 16:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

ved ikke Ja jeg har jo ikke stor erfaring med Thai kvinder ? mit er jo kun det jeg lytter og læser mig til Thumb Men jeg tror det freja mener er at vil du have et nogenlunde fredeligt forhold til Pen ? så må du nøjes med at nikke til DA når du møder hende og absolut ikke hjælpe med noget og slæt ikke penge rasende glem det ? og jeg tror nu det gælder Verden rundt ? Vil du være ven med alle de søde og fattige piger så samler du dem alle en gang om ugen og giver dem 100 baht hver music så vil du have mange gode og søde Veninder på Øen og ikke kun en :P
freja
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 16:45
Bruger avatar

Bruger

sank skrev:
ved ikke Ja jeg har jo ikke stor erfaring med Thai kvinder ? mit er jo kun det jeg lytter og læser mig til Thumb Men jeg tror det freja mener er at vil du have et nogenlunde fredeligt forhold til Pen ? så må du nøjes med at nikke til DA når du møder hende og absolut ikke hjælpe med noget og slæt ikke penge rasende glem det ? og jeg tror nu det gælder Verden rundt ? Vil du være ven med alle de søde og fattige piger så samler du dem alle en gang om ugen og giver dem 100 baht hver music så vil du have mange gode og søde Veninder på Øen og ikke kun en :P

Kort og præcist Sank, det er netop det, jeg mener, men da jeg jo er kvinde kan jeg ikke fatte mig i korthed.((12((
freja
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 16:52
Bruger avatar

Bruger

Ja ja jeg er nu ret ligeglad med hvem man vælger som ægtefælle, ved også at nogle thaikvinder mødes og griner af deres naive mænd.

Mit indlæg som jo nok af Pensionisten blev misforstået (jeg arb. hjemme i dag, og har derfor gang i flere ting, hvorfor mine indlæg måske ikke er helt klare i spyttet).
Det jeg mener Pen, er at selv om du har helt reelle hensigter, så tror jeg din venlighed kan blive misforstået, tror pigen kan lægge noget andet i det, vær derfor helt konkret og få det afsluttet hvis det er det du ønsker. Det ville jeg som kvinde foretrække.

Kæreste I du har sandelig nogle fromme meninger om den” borgerlig svulmende Danske Kone med firkantet r..” Tænk på at der også her på siderne, måske sidder nogle mennesker af kød og blod bag skærmen, der måske har et par kilo ekstra på sidebenene.

Men ved I hvad jeg tror, jeg tror I er bange for os, føler jer underlegne, føler jer truet af vores selvstændighed og evne til at klare os selv, bange for vi med stor succes overtager rollen som skaffedyr.

Men hvis I virkelig er de store og stærke mænd i gerne vil give udtryk for, hvordan kan det så være, i har ladet jeres kvinde tage magten fra jer, hvorfor har i lagt køllen fra jer?

Hvor har du dog fået den ide fra, at vi gerne vil have manden ned på alle fire, helt forkert min ven, ved du hvad vi ikke bryder os om, klynkende svage mænd, uubuuh det er så synd for os, nej det det drejer sig om er magt, det i bebrejder os, ønsker i selv at praktisere, men det kan i kun opnå ved at tage til en anden verdensdel, også alligevel kun til en vis grænse, her kan i nemt miste alt, til en meget mere beregnende kvinde.

Jeg er nok yngre end dig, men har en mand der har ”sølvstænk i de gyldne lokker” jeg bliver derfor dgl. nødt til se sagen fra to generationers synspunkter. Jeg har aldrig oplevet min mand underdanig og ved han sætter pris, på min evne til at klare mig selv, vi bidrager begge til den fælles husholdning. Har slet ikke den magtdemonstration i hverdagen som i tersker rundt i,vi respektere hinanden for det vi nu hver især står for, vi har ingen kønsopdelte arbejdsopgaver, men der er opgaver han naturligt er bedre til at klare end mig og omvendt.

Jeg kunne så til gengæld heller aldrig, finde på at sætte ham i en pinlig situation, eller at nedgøre ham overfor andre.
Skulle han have et ønske, ville det nok være, at jeg var blevet dobbelt så stor 6 mdr. efter vores bryllup. Men jeg er ikke så stor, bruger bh og går i både kjole og lange bukser, altså ikke den typiske danske rødstrømpe, rapmundet jo jo men har en god situationsfornemmelse, og kan faktisk godt holde mund på de rigtige tidspunkter.

Provokerende udmeldinger javist, men menings forskellene komme bedst frem ved at sætte tingene på en spids.
Badedyr
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 17:34

Bruger

Antal indlæg: 151

Hej Pensionisten..

Først jeg kender intet til thai damer, endnu griner

Men har en rigtige go ven, der har fundet hans liv "soulmate" i thailand, og han havde også lidt bøvl i starten pga han ville hjælp til med diverse ting, så som, vaske op, vaske tøj, gøre ren osv osv, det bliver hun da også sur over i starten....

Men de brugte så lidt tid på at snakke om hvor han kom fra, og hvad vi normalt gøre, ang at hjælp til i hjemmet (jaja de flest af os, he he) og er sammen om de flest ting, og alt køre som det skal i dag for dem...

Så tro på det punkt er det nok bare lidt kommunikation der skal til fra din side af, og forklare dine synspunkter, da det jo er 2 kultur der skal smelte sammen i det lange løb....

Bare en lille info, så måske kan hjælp, måske ikke music

Forsat go´dag til jer alle sammen....
Mvh Per
leif
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 17:43

Bruger

he he freja

Du fejer bare uden videre vores grundlag for en bedre kvinde til side..
Hvorfor ??
Er du også en af dem der føler sig truet af rigtige kvinder.

Hvis det er mig du skriver om..
Så nej jeg har ikke gråt hår ej heller skaldet.. 183 cm høj - vejer 72,3 kg.- 54 år gammel. i mine yngre dage var der lidt flere muskler, da vejede jeg 83 kg.

he he he man skulle sgu tro du var min mor for såen en gang bræk kommer hun også altid med...
Vi er bange for jer.. nej vi gider jer ikke..

Vi vil have en kvinde, som kan finde ud af at være kvinde.
Vi vil have en kvinde der ikke vejer dobbelt.
Vi vil have en kvinde der forstår at yde når hun får.
Vi gider ikke Danske kvinders misforståede kønsrolle mønster.
det er såmænd hele forklaringen..
Og så hjælper det ikke en dyt du bilder dig selv noget andet ind.
Nå ja andre kan have andre grunde, det ved jeg.

Men hvis I virkelig er de store og stærke mænd i gerne vil give udtryk for, hvordan kan det så være, i har ladet jeres kvinde tage magten fra jer, hvorfor har i lagt køllen fra jer?

hvad du mener med det.
freja
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 18:37
Bruger avatar

Bruger

Ha ha kender du ordsproget,” angreb er det bedste forsvar”, og to spørgsmål er ikke lig med et argument.
Nej hvorfor tror du jeg skriver om dig? Den omtalte gråsprængte fyr, er min mand. Men med dine 54 år, ja så er jeg noget yngre end dig og min mand noget ældre. Godt så er det på plads ik?

Jeg skøjter ikke hen over dine bevæggrunde for at vælge en udenlandsk hustru/veninde, blot anfægter jeg dit syn på den Danske kvinde, bryder mig ikke om den generalisering, du foretager, jeg har jo lige forsøgt at stille dig nogle spørgsmål, som jeg ikke mener at have fået svar på.

Du skriver
”Vi vil have en kvinde, som kan ”finde ud af at være kvinde.
Vi gider ikke Danske kvinders misforståede kønsrolle mønster.”

-Hm jeg kan bruge timevis på at gøre mig i stand om morgenen, jeg kan shoppe i dagevis, og alligevel står jeg altid lige og det mest nødvendige.
-Jeg vejer en hel mindre end dig.
-Jeg passer mit daglige arbejde, og laver lejlighedsvis mad.(hvis du smagte den, ville du forstå, hvorfor min mand har overtaget den tjans) jeg varmer hans sutsko på kaminen til han træt kommer hjem fra arbejde, modtager ham i døren iført mit fineste forklæde, med et kys og et stort smil .
-Jeg lader min mand fælde træerne og save brændet, mens jeg klapper ham på kinden og fortæller ham hvor dygtig han er.

Jeg kan altså stå inde for alle dine forklaringer, ergo jeg er en rigtig kvinde. Hurra

Nej jeg er ikke din mor, det kan vi vist godt blive enige om, uden de helt store svær slag.

Jeg føler mig ikke truet overhovedet, føler mig meget kvindelig, og har mange feminine sider, har endda sat ord på det i mit forrige indlæg. Så ingen panik i den retning fra min side.((12((

Men dine heftige udbrud vidner om, at jeg måske alligevel har ramt et par af dine ligtorne.

Nå vi behøver jo heller ikke at være enige vel?((12((
freja
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 18:40
Bruger avatar

Bruger

freja skrev:
Ha ha kender du ordsproget,” angreb er det bedste forsvar”, og to spørgsmål er ikke lig med et argument.
Nej hvorfor tror du jeg skriver om dig? Den omtalte gråsprængte fyr, er min mand. Men med dine 54 år, ja så er jeg noget yngre end dig og min mand noget ældre. Godt så er det på plads ik?

Jeg skøjter ikke hen over dine bevæggrunde for at vælge en udenlandsk hustru/veninde, blot anfægter jeg dit syn på den Danske kvinde, bryder mig ikke om den generalisering, du foretager, jeg har jo lige forsøgt at stille dig nogle spørgsmål, som jeg ikke mener at have fået svar på.

Du skriver
”Vi vil have en kvinde, som kan ”finde ud af at være kvinde.
Vi gider ikke Danske kvinders misforståede kønsrolle mønster.”

-Hm jeg kan bruge timevis på at gøre mig i stand om morgenen, jeg kan shoppe i dagevis, og alligevel står jeg altid lige og mangler det mest nødvendige.
-Jeg vejer en hel mindre end dig.
-Jeg passer mit daglige arbejde, og laver lejlighedsvis mad.(hvis du smagte den, ville du forstå, hvorfor min mand har overtaget den tjans) jeg varmer hans sutsko på kaminen til han træt kommer hjem fra arbejde, modtager ham i døren iført mit fineste forklæde, med et kys og et stort smil .
-Jeg lader min mand fælde træerne og save brændet, mens jeg klapper ham på kinden og fortæller ham hvor dygtig han er.

Jeg kan altså stå inde for alle dine forklaringer, ergo jeg er en rigtig kvinde. Hurra

Nej jeg er ikke din mor, det kan vi vist godt blive enige om, uden de helt store svær slag.

Jeg føler mig ikke truet overhovedet, føler mig meget kvindelig, og har mange feminine sider, har endda sat ord på det i mit forrige indlæg. Så ingen panik i den retning fra min side.((12((

Men dine heftige udbrud vidner om, at jeg måske alligevel har ramt et par af dine ligtorne.

Nå vi behøver jo heller ikke at være enige vel?((12((
leif
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 19:44

Bruger

Du er altså sjov Freja.

jeg svarer på dit indlæg og fluks betyder det du har ramt min ligtorn.
Ergo du vil have lov at skrive din mening, men ingen kommentarer tak...
Er den ikke lidt tynd...

Ja ok den med sølvstænk have jeg ikke lige læst ordentlig.. sorry.

Nu har jeg læst det endnu engang.
Kan du ikke lige præcisere hvilke spørgsmål du ikke hat fået svar på ?

Og så lige endnu en lille freja ting.
......................
Provokerende udmeldinger javist, men menings forskellene komme bedst frem ved at sætte tingene på en spids.
.......................................
Du må gerne over dramatisere og mener det er en fordel.

Vi andre må ikke engang skrive de nøgne kendsgerninger..

ju-hu jeg er glad for min kone er Thai.. Joe der er også bump på vejen, men ikke så mange som med en Dansk kvinde.
freja
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 20:44
Bruger avatar

Bruger

Et meget vigtigt punkt. Men hvis I virkelig er de store og stærke mænd i gerne vil give udtryk for, hvordan kan det så være, i har ladet jeres kvinde tage magten fra jer, hvorfor har i lagt køllen fra jer”

Samtlige indlæg jeg har læst på div. Sider vedr. forskellen mellem Danske/Thaikvinder har nøjagtig den samme klagende undertone, de Danske kvinde er nogle dominerende krigeriske amazoner med hår på brystet, de er tykke, de er rødstrømper, meget utaknemmelig, beregnende og griske.
Ja jeg kunne blive ved. Så er det bare jeg spørger, hvorfor har I, hvis I selv er så perfekte, så stærke og selvstændige mænd, ikke sat foden ned og slået i bordet og forlangt en ordentlig tone, I har jo givet dem lov til at tyrannisere jer.

Jeres koner ville nok ikke have behandlet jer sådan, hvis I ikke selv havde udstillet jeres svaghed og givet hende lov. Sådan er det også i dyreriget, en hun vælger den stærkeste, til sit afkom, den svage leder bliver jaget på porten, han kan så finde en svag flok og starte forfra.

Men hvad er det dog for noget sludder du skriver vedr. lov til at skrive sin mening, du må da fremkomme med alle de ”nøgne kendsgerninger” du har lyst til, ellers ville det jo være en tynd debat side, men du skal /kan ikke forvente at få ret, det forventer jeg jo heller ikke, har jo netop skrevet, at vi ikke behøver at være enige, at jeg fremkommer med yderligere argumenter eller eksempler, er jo bare et bevis på at en debat er i gang ik?

Jeg kan mærke at jeg provokerer dig, det var det jeg mente, med at have trådt dig over tæerne, om det så er fordi jeg er en af de ”slemme piger”, med egen vilje, eller du bare er sur på mig, ja det må jo nok stå hen i det uvisse.

Tro det eller lad være, jeg har faktisk ry for at være ret omgængelig.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768