Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Mændenes paradis
bz
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2024 07:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 244
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/Maendenes-Paradis.jpg



Mændenes paradis - enkeltbillet Thailand

Enlige danske mænd flytter til Thailand, hvor de finder sammen med thailandske kvinder. De bosætter sig ofte ude på landet langt fra palmestrandene og omgivet af en stor thai-familie.

Her venter der mændene mange overraskelser. Henning har aldrig haft en kæreste. Nu sætter han huset til salg, for at forfølge drømmen om at finde kærligheden og et bedre liv i Thailand.

Per er pensioneret fængselsbetjent, og da konen pludselig dør, tager han på en livsomvæltende rejse. Nu er han risbonde, og tjenestemandspensionen har givet hans nye thailandske familie et bedre liv og en højere status.

Sendetider:

8. juli 2024: klokken 21.20 - 21.50 på DR1
9. juli 2024: klokken 07.15 - 07.45 på DR1

Kilde: https://digitalt....s-paradis/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2024 18:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 717
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline




Et paradis Puha for nogle måske ja, man kan jo også vinde i lotto. jeg vil nok påstå at for mange bliver det ikke et paradis, men det modsatte
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ana
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-07-2024 16:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 112
Tilmeldt: 21.02.19
 Status: Offline

f you're thinking of coming to Thailand and marrying a Thai girl, think again. Or at least after watching this video you will think again. Just listen to what can happen. You can become very very vulnerable when you marry a Thai girl.


Kan et nu værer sandt, ja desvære for nogle ikke for alle, men alligevel pas på dér ude i Mændenes paradis ølkrus


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ana
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-07-2024 18:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 112
Tilmeldt: 21.02.19
 Status: Offline

Hvor kan du se Mændenes Paradis – Kærlighed & forbrydelse (2:3) ?

På DR1

Sendetidspunkt: tirsdag 16/07 07:15 – 07.45

Programtype: Dokumentar/Aktualitet



Henning har kort efter sin ankomst været på date med en thailandsk kvinde, som han er faldet pladask for. Nu oplever han for første gang at have en kæreste. Men han ved godt, at det også handler om hans penge.

Per havde boet sammen med sin thailandske kone og hendes familie i mange år, da han pludselig blev forsøgt myrdet. Dommeren idømte Pers kone livstid.

se mere her https://www.thai-...ad_id=9075

Jens og Dew fandt hinanden på en datingsite. Han havde aldrig været i Thailand. Fem måneder senere var de gift og bor nu langt inde i junglen.

Tilrettelæggelse: Michael Plejdrup
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ana
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2024 08:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 112
Tilmeldt: 21.02.19
 Status: Offline

Hvor kan du se Mændenes Paradis – Noget for noget (3:3) ?

På DR1

Sendetidspunkt: tirsdag 23/07 07:15 – 07.45

Programtype: Dokumentar/Aktualitet


Hennings visum er ved at løbe ud, så han må hjem til Struer i tre måneder, mens kæresten skal servere for andre mænd i en bar i Thailand. Kan forholdet klare det?

Kenn var bag tremmer i Danmark. Den løbebane har han lagt bag sig, og er i gang med at bygge en hel by til danske mænd i Thailand.

Pasinee og Bjarne har fundet hinanden på en datingsite. De er begge over 60 år. For hende handler forholdet mere om den gensidige respekt end om penge.

Tilrettelæggelse: Michael Plejdrup
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nej
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2024 09:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 320
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/2024-07-07 105523.jpg


SE den her NU klik på link

https://www.dr.dk...and_461633



www.thai-dk.dk/uploads/2024-07-07 105045.jpg

Se den her NU Klik på link [/b]

https://www.dr.dk...lse_461634




www.thai-dk.dk/uploads/2024-07-07 105129.jpg

Se den her NU Klik på link

https://www.dr.dk...get_461632

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ana
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-07-2024 08:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 112
Tilmeldt: 21.02.19
 Status: Offline

Indslag i TV-avisen om Mændenes Paradis

Søndag aften havde TV-avisen et indslag om Mændenes Paradis. Hovedoverskriften var at danske mænd søger kærlighed i Thailand.

I indslaget kommer de også lidt ind på Kenn Holm, hans projekt i Udon Thani med Thani Beach og lidt om hans fortid. I indslaget kommer de også meget kort ind på flere af deltagerne i Mændenes Paradis, samt præst Christa Lund Herum fra den danske kirke i Thailand (der tiltræder i øvrigt en ny præst 1. september,

Se indslaget her:



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ana
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-07-2024 09:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 112
Tilmeldt: 21.02.19
 Status: Offline

Mændenes Paradis i Aftenshowet

Aftenshowet har haft besøg af Bjarne Dahl og Henning Hedegaard for at tale om dokumentaren Mændenes Paradis.

Se indslaget her:



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ana
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-07-2024 08:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 112
Tilmeldt: 21.02.19
 Status: Offline

På en rismark i Thailand er Kenn ved at bygge en dansker by

For at modvirke ensomhed blandt danske mænd er Kenn Holm ved at bygge en by for danskere i Thailand.




I en fjern egn af Thailand er en ny by ved at tage form. Den kommer til at bestå af 56 huse og ligger over 500 kilometer fra den nærmeste strand.

Alligevel hedder byen ”Thani Beach”. Og selvom navnet ikke afslører det, så kommer der til at være flæskestegsduft og dansk snak. Det er nemlig en danskerby, der er ved at blive bygget på rismarken midt i thailandske Udon Thani.

Det er Kenn Holm, der sammen med sin thailandske familie står bag projektet. Efter at have siddet i fængsel for økonomisk kriminalitet i Danmark, flyttede han til Thailand og har nu boet der i mere end 20 år, er gift med en lokal kvinde, har fået børn og tillært sig sproget.

kilde:læs mere https://www.dr.dk...-danskerby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
elmer
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-07-2024 08:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 156
Tilmeldt: 12.10.09
 Status: Offline


www.thai-dk.dk/images/smiley/cool.gif
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ana
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-07-2024 14:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 112
Tilmeldt: 21.02.19
 Status: Offline

Her kommer. Een af de mere kulørte indslag om paradiset

MongoTV_15382 - JEG SKAL IKKE TIL THAILAND OG BETALE PENGE FOR EN KONE


JEG SKAL IKKE TIL THAILAND SOM EN ÆLDRE DANSK MAND PÅ PENSION, OG BETALE ET FAST BELØB I PENGE TIL EN THAILANDS KONE HVER MÅNED,

ELLER BRUGE EN LIVSOPSPARING PÅ, AT GIVE 200.000 KRONER TIL EN THAILANDS KONES, SOM KØBER ET HUS, I HENDES EGET NAVN, OG SOM JEG IKKE EJER.

SÅ VIL JEG HELLER BO OG LEVE ALENE, SOM EN ENLIG MAND, SOM JEG GØR NU, RESTEN AF MUIN LIV :-) Men jeg forstår godt, de mange ældre mænd, som gør det, fordi de ikke ønsker at bo og leve hele alene, i den sidste del,af deres liv.

Men jeg har boet og levet alene, det meste af mit liv, og kender ikke til andet.

Jeg en en gammel computer gamer også, og det betyder, at jeg godt kan få min tid til at gå alene, og spille forskellige computerspil, 1.000 vis af timer. Jeg behøver ikke en kone, men bare en god kraftig gamer PC computer, og en god Internet forbindese :-)



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-07-2024 18:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3838
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Der er noget om snakken.

Er det ikke lidt latterligt at man flytter til Thailand fordi man føler sig ensom, og så opdager man er endnu ensommere derved ikke
Så ensom at man bygger et hus langt ude på Somchai tyndskids marker hvor ingen ellers gider bo.

Selv ville jeg skaffe mig en lejlighed, i mit eget navn, på et sted med ølbarer og damer så det fyger om ørerne, sjov og ballade hver dagmusic

Og ikke hos en kælling der ejede MIT hus.driller
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-07-2024 13:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 717
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

skipper skrev:
Der er noget om snakken.

Er det ikke lidt latterligt at man flytter til Thailand fordi man føler sig ensom, og så opdager man er endnu ensommere derved ikke
Så ensom at man bygger et hus langt ude på Somchai tyndskids marker hvor ingen ellers gider bo.

Selv ville jeg skaffe mig en lejlighed, i mit eget navn, på et sted med ølbarer og damer så det fyger om ørerne, sjov og ballade hver dagmusic

Og ikke hos en kælling der ejede MIT hus.driller


Du er på rette spor Skipper livet er for kort til den såkaldte Thai pige,s HUS HJEM Kærlighed, det er sku for kedeligt og for dyrt

Næ du Lillemanden og ølkrus er sku livet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nej
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-07-2024 09:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 320
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/2024-07-07 105045.jpg

Se den her NU Klik på link [/b]

https://www.dr.dk...lse_461634


BT har en skrevet en del om Danske Per

Danske Per blev forsøgt myrdet af sin thailandske kone

»Normalt,« kalder Per Larsen da også sit ægteskab og tilføjer så: »på nær den uheldige episode har det været fint nok.«

I dokumentaren fortæller den i dag 65-årige maskiningeniør, hvordan han hver morgen cyklede en tur. Den samme tur.

Det gjorde han også den morgen i april 2022, hvor en bil i høj fart pløjede ham ned bagfra. 70 til 100 km/t anslog politiet efterfølgende, at den havde kørt.

Per Larsen hverken så bilen eller dens fører, huskede intet. Først flere dage senere kom han til bevidsthed på hospitalet.

Ifølge lokale engelsksprogede medier, var politiets første teori da også, at det var et tragisk uheld, der den morgen havde fundet sted på den øde landevej i Nakhon Sawan provinsen i det nordlige Thailand.

At Per Larsen blot havde været uheldig. Været det forkerte sted på det forkerte tidspunkt.

Men flere mistænkelige detaljer ved ulykkesstedet fik dem til at studse, skrev blandt andet Bangkok Post og Thai Examiner, og efter at have udført en rekonstruktion på ulykkesstedet, gik de chaufføren af den totalsmadrede Toyota på klingen.

Hvorpå chaufføren brød sammen og tilstod. At han var blevet hyret af sin tante til at slå Per Larsen ihjel..


Den fulde artikel kan læses her:
»Danske Per blev forsøgt myrdet af sin thailandske kone (BT)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nej
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-07-2024 16:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 320
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline

LIVE CHAT om DR dokumentaren "Mændenes Paradis", hvad syntes du?

Spontan TV om Thailand



DR dokumentaren "Mændenes Paradis", hvad syntes du?. Ugens gæst, direkte fra Thailand, Mark Chanakorn ( / @chanakornthailand . Vi skal snakke om DR's nye dokumentar der hedder Mændenes Parads, der handler om danske mænd der bor fast i Thailand, eller besøger Thailand for at finde en kæreste eller kone.

Tegner MÆNDENES PARADIS det rigtige billede af Thailand? Er virkeligheden som der vises i MÆNDENES PARADIS, eller er det endnu engang et unuaceret billede af Thailand?

Burde man vise andre vinkler af danskere der bor eller arbejder i Thailad

Disse spørgsmål, samt mange andre, tager vi op i dagen LIVE CHAT om Thailand.? Det er en evig diskussion der nok aldrig bliver helt enighed om blandt danskerne.



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nej
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-07-2024 10:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 320
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline

Politiklen har også set Mændenes Paradis

Politiken har i lighed med så mange andre medier haft en artikel om Mændenes Paradis, f.eks. denne her:


»Hvordan var jeres ægteskab, bliver han spurgt. »Meget almindeligt«, svarer han. »Altså indtil den der hændelse« (Politiken)



Men Politiken har i modsætning til flere af de andre medier til gengæld også ladet nogle af dem som føler at Mændenes Paradis rammer ved siden af komme til orde. F.eks. her:

»Jeg er blevet mødt af kommentarer som: »Hvor meget har du købt hende for?«« (Politiken)»
Thomas Soltau (Cand. pæd. pæd. psyk, PT og coach)

Thomas Soltau (Cand. pæd. pæd. psyk, PT og coach), som er afholder coachingforløb for mænd som ønsker at blive mere eftertragtet som mand osv, har også blandet sig i debatten efter Mændenes Paradis er blevet sendt.


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nej
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-08-2024 05:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 320
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline

Lars drømmer om at køre traktor i Thailand

De seneste otte år har hans hjem været i Bangkok, sammen med Ann, som han mødte på et byggeprojekt i Thailand.

- Jeg manglede en til at gøre rent. Det ville hun gerne, og så skældte hun mig ud på thai. Derfor sendte jeg hende på engelskkursus, og det er nok den første fejl, jeg lavede, siger han og griner højt.

- Vi har købt et bjerg 400 kilometer nord for Bangkok. 3,5 hektar, hvor vi selv skal have et hus på toppen og ellers vil bygge restaurant, badeland, bungalows og forlystelser, siger han og fortsætter:

- Vi vil gerne have lidt træer og dyrke lidt grønsager. Jeg drømmer bare om at køre lidt traktor og om at kunne lade mine hunde løbe frit.

Du er ikke bange for at komme til at kede dig?

- Nej. Jeg har set noget af det der ”Mændenes paradis” om danske mænd i Thailand og tænker: ”sikke nogle stakler”.

Men hvorfor valgte du lige at slå dig ned i Thailand?

- Det var både et tilfælde. Og så fordi der er nogle friheder herude, du ikke finder andre steder. Det er også det, man hader herude, i form af korruption, men den anden side af det er frihedsgrader.

»Du kan købe hans sommerhus i Ho for 6,6 millioner – for Lars drømmer om at køre traktor i Thailand
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bz
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-08-2024 11:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 244
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

Lars skriver



- Nej. Jeg har set noget af det der ”Mændenes paradis” om danske mænd i Thailand og tænker: ”sikke nogle stakler”.


skriver jeg bare, er han anderledes ???, ikke i mine øjne han sælger sit sommer hus, for at bygge hus, restaurant, badeland, bungalows og forlystelser, han er da bare som alle de andre der køber sig til den store kærlighed
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-08-2024 18:30

Bruger

Antal indlæg: 354
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

bz skrev:
Lars skriver



- Nej. Jeg har set noget af det der ”Mændenes paradis” om danske mænd i Thailand og tænker: ”sikke nogle stakler”.


skriver jeg bare, er han anderledes ???, ikke i mine øjne han sælger sit sommer hus, for at bygge hus, restaurant, badeland, bungalows og forlystelser, han er da bare som alle de andre der køber sig til den store kærlighed


@bz

han nævner dsv så ikke hvorfor han mener de er nogle stakler, ægerligt der ikke kommer noget mere konkret, og hvorfor han fx. mener at han er meget bedre end dem i programmet.
jeg har meget respekt for middelklasse personer i Thailand som formår at have et godt liv og kan holde på en sød kone.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2024 18:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3838
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg går ud fra alt det broder Lars sidder og fantaserer om skal stå i hendes navn.
Du bliver ikke gammel derude LarsGrin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Død i paradis (En radiofortælling) Film, bøger etc 1 20-10-2023 13:33
10 timer til paradis (Pattaya) Film, bøger etc 3 30-10-2021 09:35
Geert bor i forladt paradis (Koh Samui) Nyheder på dansk 5 26-11-2020 19:01
Engang lignede det et uberørt paradis. Nyheder på dansk 2 11-02-2019 14:36
Ferie-paradis trækker overskrifter igen: Nyheder på dansk 1 17-04-2018 03:27

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 111,493,182 Unikke besøg | jQ Blog