Antal indlæg: 3438 Tilmeldt: 03.07.09 Status: Offline
Den thailandske ambassadør forlader Danmark
H.M. Kongen modtager den 6. november 2024 i Christian VII's Palæ, Amalienborg, kl. 09.05, den afgående thailandske ambassadør, Mrs. Sirilak Niyom, i Danmark i afskedsaudiens.
Mrs. Sirilak Niyom har været thailandsk ambassadør i Danmark siden 2021.
I sin tid i Danmark har Mrs. Sirilak Niyom arbejdet for at udbygge de over 400 års gode relationer mellem Danmark og Thailand.
Mrs. Sirilak Niyom ønskes held og lykke fremover.
For nogle år siden kunne vi se den thailandske ambassadør, Mrs. Sirilak Niyom, deltog i MasterChef med Dak Wichangoen, hvor ambassadøren smagte på de retter med Tom Yam Koong deltagerne i MasterChef havde lavet.
Antal indlæg: 3438 Tilmeldt: 03.07.09 Status: Offline
Ny thailandsk ambassadør i Danmark
Den nye thailandske ambassadør i Danmark, Fru Suphanvasa Chotikajan Tang, tiltræder torsdag den 27. februar 2025.
Fru Suphanvasa Chotikajan Tang har tidligere blandt andet været generaldirektør for afdelingen for
traktater og juridiske anliggender for udenrigsministeriet i Thailand.
Den nye ambassadør afløser »Fru Sirilak Niyom, som har været ambassadør i Danmark siden 2021.
Fru Suphanvasa Chotikajan Tang bydes velkommen som ny thailandsk ambassadør i Danmark.
Den 27. februar 2025 rejste jeg for at påtage mig mine pligter som den nye thailandske ambassadør i Danmark.
Ved at modtage kongelig nåde Hans Majestæt Kongen tillod os nådigt at formidle Hans Majestæts budskab om velvilje til det thailandske samfund i udlandet. Jeg føler mig beæret og beæret.
Jeg er meget glad for at arbejde sammen med alle thailandske samfundsmedlemmer for at videreudvikle forholdet mellem Thailand og Danmark, og de første kontakter var for mere end 400 år siden . Politiske, økonomiske og sociale relationer har også udviklet sig godt, så vi er alle heldige at kunne arbejde og bosætte os i et land, der har haft mangeårige relationer til Thailand.
Og med fremskridt inden for teknologi og innovation er danskerne venlige og elsker Thailand. Mere end 100.000 danske turister besøger Thailand hvert år.
Dette er grundlaget for et stærkt og bæredygtigt forhold, som vi alle vil være med til at opretholde og udvikle. Jeg har været på en mission for at fremme relationer siden den første dag, jeg ankom til Danmark.
Ved møde med højtstående embedsmænd fra det danske udenrigsministerium som gav en varm velkomst og var klar til at samarbejde på forskellige områder til gavn for begge lande Det er jeg meget glad og varm glad for at vide I Danmark bor der mere end 13.000 thailændere, som er stærke og støtter hinanden.
Alle er repræsentanter, der kan skabe et godt omdømme og image for Thailand.
Jeg har allerede haft mulighed for at besøge nogle thailandske templer og samfund og planlægger at besøge flere forskellige dele af Danmark i fremtiden.
Jeg og personalet på den kongelige thailandske ambassade er klar til at arbejde i videst muligt omfang for at varetage og beskytte thailandske folks interesser i Danmark. Til sidst vil jeg gerne viderebringe mine bedste ønsker til alle thailandske brødre og søstre i Danmark