Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Guide til drikkepenge i Thailand
bz
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2018 06:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

Hvor & hvornår giver man drikkepenge?
Helt overordnet er det utroligt svært at sætte faste regler op for drikkepenge.



Husk, at det ALTID er frivilligt, om du vil give drikkepenge eller ej.


Drikkepenge i Thailand
I Thailand forventes det ofte, at turister giver drikkepenge – i hvert fald på turisthoteller og restauranter. Men det handler også om tilfredshed, så giv drikkepenge, hvis du er glad for den service, du har fået. Lige meget hvad, siger de fleste thaier sjældent nej tak til en lille gestus.

Læg aldrig kun 1 Baht som drikkepenge, da det er et fornærmende lille beløb.



Restauranter: På restauranter forventes det, at du lægger 10 % af regning, hvis der ikke allerede er betalt et servicegebyr. Giv pengene direkte til tjeneren. På lokale restauranter bør du lægge omkring 1 dollar (ca. 20-40 Baht). Jo finere restaurant, jo flere drikkepenge. I gadekøkkener forventes der derimod ingen drikkepenge.

Turguider/chauffører: Alt afhængig af din tilfredshed, kan du give 3-9 dollars pr. person pr. dag (ca. 100-300 Baht) til guiden for en dagstur. Chaufføren kan du give det halve.

Taxichauffører: Lad dem få de små byttepenge eller rund op til nærmeste runde tal, hvis du har været glad for turen. På en tuk-tuk-tur er prisen betalt på forhånd og du behøver derfor ikke give drikkepenge.

Hotelpersonale: Giv piccoloen omkring 1 dollar (ca. 20-40 Baht) for hjælp til bagage – alt efter serviceniveau og antal kufferter. Stuepiger forventer ingen drikkepenge, men læg gerne omkring (50-100 Bath) pr. dag i en konvolut, hvis du gerne vil vise din taknemmelighed.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2018 14:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

Og barpigen, som har brugt laaaaaang tid på at fortælle dig hvilken handsoooom mand du er. Hvad giver man hende, når man forlader baren alene og hun har spildt sin tid.?

Jeg benytter mig af det trick, at jeg lægger 100 bht. under hendes glas og siger tak for samtalen, når jeg går.
Det virker pigerne vældigt godt tilfreds med.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Snart kan homoseksuelle blive gift i Thailand Nyheder på dansk 1 29-03-2024 11:01
Smag på Thailand Hele Thailand 90 24-03-2024 12:54
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23
Se dokumentar om Black Mountain i Thailand Golf baner 4 15-03-2024 12:39
Thailand: 10 million people suffer pollution-related illnesses in 2023 | BBC News Hele Thailand 1 10-03-2024 09:35

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.16 sekunder | 97,900,820 Unikke besøg | jQ Blog