Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Domstol stadfæster dansk pillesmuglers dom
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-09-2009 06:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

en meget hård dom syntes jeg set i forhold til danske domme


Cambodjansk appeldomstol har stadfæstet dom på 15 års fængsel over dansk kvinde, der er dømt for at sende smertestillende piller ud af landet

En både rystet og chokeret Johanne Vinter Axelsen fik tidligt mandag dansk tid stadfæstet sin dom på 15 års fængsel i Cambodja, som hun i januar blev idømt for at have sendt hovedpinepiller indeholdende kodein til USA. Det oplyser Henrik Hasseris Olesen, der er advokat for den danske kvinde.

- Straks efter appeldomstolens afgørelse blev den 55-årige danske kvinde hevet ind i en bil og overført til fortsat afsoning i Correctional Center No. 2 i den cambodjanske hovedstad Phnom Penh, oplyser advokaten.

Appeldomstolen tog i sin stadfæstelse af byretsdommen ikke hensyn til, at der blev fremlagt beviser for, at Johanne Vinter Axelsen ikke vidste, at det var ulovligt at sende pillerne.

Johannes Vinter Axelsens forbrydelse er, at hun for at gøre sin søn, der havde opbygget en forretning med salg af piller til Nordamerika, en tjeneste, forsøgte at sende nogle tusinde almindelige hovedpinepiller indeholdende kodein til USA. I Danmark ville det næppe være ulovligt.

- Hun blev i januar dømt for at have sendt 28 kuverter med piller til USA. Nu omfatter anklagen 58 forsendelser. Og i al fald en af de forsendelser, som hun er dømt for at have sendt, er foregået før hun rejste ind i landet, oplyser Henrik Hasseris Olesen, der tilføjer, at det cambodjanske politi i retten oplyste, at de på nær en kuvert havde destrueret de kuverter, der udgør bevismaterialet i sagen.

Johanne Vinter Axelsens cambodjanske forsvarsadvokat, Sok San Muen, vil nu forsøge at indbringe sagen for Cambodjas højesteret, og samtidig vil hendes danske advokat via det danske Udenrigsministerium forsøge at få hendes afsoningsforhold lempet.

I øjeblikket tilbringer hun sammen med 45 andre fanger 23 af døgnets timer i en celle på 60 kvadratmeter i Correctional Center No. 2 i Phnom Penh

set i http://ekstrablad...217736.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jager
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-09-2009 06:27

Bruger

Antal indlæg: 78
Tilmeldt: 05.04.09
 Status: Offline

hvordan kan det næppe være ulovligt i danmark? enten er det ulovligt eller også er det lovligt.

den gang jeg var i cambodia var alt medicin håndkøb. min søster skulle have ketoganer pga. migreneanfald og det kunne hun få i håndkøb.

jager
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bz
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-09-2009 16:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

der er et eller andet muggen ved den sag

15 år for ingenting
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-09-2009 22:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Det er ulovligt at udfører så mange piller som der her er tale om, Det er det også i danmark , og straffene for smugling er værre i udlandet, og det er for dumt, at tro det går godt, det var vel derfor sønnen satte mor til det. Han burde stå til regnskab for ,at have ført sin mor i et uføre. Men jeg nægter at tro hun ikke viste det var ulovligt.

15 år er meget men sådan er det når man ikke tænker sig om, der har siddet flere for narkosmugling, i udlandet og fået store straffe, derefter er de hentet hjem af staten, og sidder et år og så løslades de. Hvad med de mange unge menneskers liv de sætter i fare ved at bringe det møj hjem, Jeg ved, at jeg nu får på puklen ,men beklager behold dem derude hvor de har forbrudt sig , her hjemme er vi for blødsødne .

I samme moment her det åh så forfærtelig at en dansk kvinde udleveres til USA for narkosmugling, tænk at man udleverer en dansker.
Men det var i orden at Stein Bagger blev udlevetret til danmark ?? hvor er logiken blevet af.

En økonomisk forbrydelse for man en hård ( ikke for hård ) straf for. Men kører du spirituskørsel og slå en hel familie ihjel ja så får man 4 måneder. Der er noget rivende galt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-09-2009 06:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

lillemanden skrev
Det er ulovligt at udfører så mange piller som der her er tale om, Det er det også i danmark , og straffene for smugling er værre i udlandet, og det er for dumt, at tro det går godt, det var vel derfor sønnen satte mor til det. Han burde stå til regnskab for ,at have ført sin mor i et uføre. Men jeg nægter at tro hun ikke viste det var ulovligt.


her vil jeg give dig 100 prosent ret

lillemanden skrev
samme moment her det åh så forfærtelig at en dansk kvinde udleveres til USA for narkosmugling, tænk at man udleverer en dansker.
Men det var i orden at Stein Bagger blev udlevetret til danmark ?? hvor er logiken blevet af.

er Stein Bagger ikke dansk statsborger og det er vel naturlig at udleverer en dansker til Danmark

men generel så er der mange uskyldige personer i fængsel det er da hvad de selv siger der er jo alle uskyldige efter ejet udsagn


......
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-09-2009 09:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Det er rigtigt men ville vi ikke selv prøve at redde vores r.. ,selv om vi ved vi er på gale veje.

Men de er ikke nemt for udeforstående at, vide hvad der er sandt, og det er jo det myndighederne prøver efter bedste evne at finde ud af.

Men smuglere af narko har jeg ingen ting til overs for, de kan for min skyld sidde i mange år der hvor de er dømt for den forbrydelse.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-09-2009 09:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

lillemanden skrev:
Det er rigtigt men ville vi ikke selv prøve at redde vores r.. ,selv om vi ved vi er på gale veje.

Men de er ikke nemt for udeforstående at, vide hvad der er sandt, og det er jo det myndighederne prøver efter bedste evne at finde ud af.

Men smuglere af narko har jeg ingen ting til overs for, de kan for min skyld sidde i mange år der hvor de er dømt for den forbrydelse.


du har sku nok ret igen


...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2009 09:36

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

lillemanden skrev:

15 år er meget men sådan er det når man ikke tænker sig om, der har siddet flere for narkosmugling, i udlandet og fået store straffe, derefter er de hentet hjem af staten, og sidder et år og så løslades de.

Ja, Dnmark har en aftale på det område med Thailand, men jeg tror ikke, vi har nogen aftal med ambodia på det område.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2009 13:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Der er noget der lugter her, hvorfor sende hovedpinepiller i breve til USA, ikke for at de ikke trænger til dem, det gør de.

Men i breve!, hvis man vil eksportere noget så søger man vel tilladelse til det, man sender det ikke i breve.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Domstol frikender thailandsk oppositionsleder Nyheder på dansk 2 25-01-2024 12:15
Senator, ulandsarbejder, dansk ambassadørfrue, arkæolog. Alt det andet 8 10-01-2024 13:22
IKC – Internationalt Kristent Center (Gratis dansk-undervisning i København) Alt det andet 1 07-01-2024 18:13
Dansk familie på hospitalet efter frontalkollision Nyheder fra Phuket 2 11-12-2023 16:26
Dansk-thailandsk skuespiller vinder sag Nyheder på dansk 1 26-10-2023 03:13

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.42 sekunder | 100,118,682 Unikke besøg | jQ Blog