Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
hvad med thailandske oplevelser
bamsen
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-07-2009 21:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

davs bent
det er et 2 måneders turist visum

det er ikke andet med det var gratis

ja det bliver nok den vip bus bent jeg tager og får en på opleveren

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2009 13:55



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Her er lige et par gode oplevelser fra Thailand.

For 10 år siden blev jeg og mine 2 voksne drenge inviteret til at være gæstelærer på en skole i Ban Port, det er en fiskeby øst for Surat Thani. Vi skulle agere engelsklærere det meste af en dag.
Vi blev budt velkommen af schoolmaster og engelsklæreren.
I klassen havde 2 elevere til opgave at sørge for at der var kold vand i vores glas, det skal siges at det var meget varmt.
Eleverne havde virkelig forberedt sig med rigtig mange gode spørgsmål på engelsk. Der blev fniset meget og de stillede også mange direkte personlige spørgsmål.
Vi blev inviteret til at spise frokost sammen med lærerne, det var bare rigtig hyggeligt.
Mine to sønner bemærkede bl.a., at de ikke havde en rigtig læderfodbold, så via engelsklæreren blev skolelederen spurgt om det var ok at donere skolen et beløb,så der kunne indkøbes fodbolde. Skolederen var tæt på at fælde en tåre, da vi overrakte ham 2000 baht.
Året efter var jeg igen på skolen, og var så heldig at en sportsforretning havde foræret mig rigtig mange fodboldtrøjer og shorts (ifølge prismærkerne havde det en udsalgsværdi i Danmark på over 150000 kr).
Kufferten blev åbnet sammen med engelsklæreren og idrætslæreren, der gjorde store øjne, da de så hvad jeg havde med.
Vild opstandelse blandt eleveren, der omgående fik udleveret et sæt hver.
Jeg havde samtidig været så heldig, at DK-benzin havde givet mig 10 læderfodbolde (der var trykt DK på dem), så der kom virkelig gang i at spille fodbold.
JEG HAR EFTERFØLGENDE VÆRET FORBI SKOLEN FLERE GANGE OG EN BOLDENE ER UDSTILLET I ET GLASSKAB!

Det har for os været en dejlig fornemmelse at kunne hjælpe skolen med tingene, som de ikke havde råd til at købe selv.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 09:14

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej Girobank

Du får en som jeg, til at føle en enorm varme, når jeg læser om dine oplevelser med denne skole. Det der er specielt dejligt er, at du viser, at de små ting, kan gøre den store forskel. Min kone og jeg har selv vores lille børnehjem her i byen, som vi gør lidt for, samtidig prøver vi når midlerne er til stede, at støtte den kære Hugo's dejlige projekt oppe i Chiang Mai.

Jeg har også, selvom jeg også kommer fra Randers, haft det enormt sjovt med, at undervise (oplyse) om Danmark i forskellige engelsk klasser her i byen, men det har været privatskoler, så de har haft disse midler til fodbolde og andet, så der kan jeg jo ikke lige sammenligne med dine dejlige oplevelser.

Du skal vide, at det varmer mit hjerte, at folk når de er på ferie herude eller i anden øjemed, gør noget for disse så fattige offentlige skoler ude i yderområderne, for der skal så lidt til at gøre en forskel.

Tak for din dejlige fortælling.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 09:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs girobank

Det var dejligt at høre om dine oplevelser-
ja man kan hjælpe på mange måder,og småting kan gøre nogle glade.
Jeg har mit eget lille projekt.
Det er 2 thai ægtepar, meget gamle som er alene børnene er døde og børnene fik belånt forældrenes hus,så de ikke har noget sted at bo, så jeg betaler andre for at lade dem bo hos dem i et hjørne eller i et lille rum.
Så jeg giver lidt til mad, det er 3000 baht om måneden, men godt givet ud.

Det er ikke menge som tænker over de gamle hvis børn er døde af druk,færdselsuheld,sydom eller andet,mange børn låner iforældrenes hus til evt,bil,lastbil,eller andet,og så hvis de dør har mange af de forældre ikke råd til at betale så ryger huset som er sat i pant.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 10:03



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Jo Bamse, jeg tror der er mange som tænker på "de gamle", men der er mange måder at hjælpe dem på. Nu har du valgt at gøre det på den måde. Jeg/vi vælger at gøre det på en anden måde, nemlig at prøve at hjælpe børnene til en god uddannelse og på den måde kommer det jo også forældre og besteforældre til gode, på lidt længere sigt. Men det er svært at sige hvor man skal sætte ind.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 10:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser Hugo

jeg har dybt respect for det arbejde du/i gør med børnene
Men som du siger jeg hjælper på min måde.
så ikke folk kun lige hjælper de samme steder.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 11:35



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

En lille historie igen.

De første gange jeg var i Thailand bemærkede jeg, at min svigerfamilie egnetlig var godt med, de ejede deres egne marker med gummitræer, men priserne på gummimåtterne blæste op og ned. Så indtjeningen var egentlig ret usikker og der var ikke råd til nyanskaffelser.
På mine daglige ture rundt på junglevejene blev der vinket og fløjtet til mig af markarbejderne, som jo vidste hvem jeg var.
Ofte stoppede jeg op for at snakke med dem - meget hyggeligt - selv om vi ikke kunne tale samme sprog. Næsten hver gang blev jeg budt på øl. De brugte en stor del af daglønnen bare for at venlig og gæstfri overfor mig, utroligt.
Engang var jeg hos den lokale købmand på vejen og en "fattig" ældre bondmand kom forbi for at købe 3 cigaretter og lidt risbrændevin i en lille pose. Jeg havde hilst på ham mange gange, altid venlig og smilende, selv efter en hård arbejdsdag i marken.
En dag mødtes vi igen hos købmanden og jeg købte en hel flaske til ham og en hel pakke cigaretter, hold op hvor blev han glad og overrasket. Han takkede mange gange og efterfølgende, når han kom forbi på sin gamle knallert, så vinkede han med både arme og ben og smilte over hele hovedet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 14:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3627
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

bamsen skrev:
Davs girobank

Det var dejligt at høre om dine oplevelser-
ja man kan hjælpe på mange måder,og småting kan gøre nogle glade.
Jeg har mit eget lille projekt.
Det er 2 thai ægtepar, meget gamle som er alene børnene er døde og børnene fik belånt forældrenes hus,så de ikke har noget sted at bo, så jeg betaler andre for at lade dem bo hos dem i et hjørne eller i et lille rum.
Så jeg giver lidt til mad, det er 3000 baht om måneden, men godt givet ud.

Det er ikke menge som tænker over de gamle hvis børn er døde af druk,færdselsuheld,sydom eller andet,mange børn låner iforældrenes hus til evt,bil,lastbil,eller andet,og så hvis de dør har mange af de forældre ikke råd til at betale så ryger huset som er sat i pant.

bamsen


tak Bamse
du har nemlig ret der er mange der tænker på børnene og de syge men jeg syntes tit de gamle er en overset gruppe som bliver gemt lidt af vejen

Thumb Thumb Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailandske myndigheder beder folk arbejde hjemmefra på grund af forurening Nyheder på dansk 1 15-02-2024 17:11
Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør Film, bøger etc 2 11-02-2024 10:50
Nytårstalerne fra den danske dronning og den thailandske konge er nu klar. Den Royale blog 2 01-01-2024 08:04
10 Thailandske gidsler er frigivet Nyheder på dansk 7 30-11-2023 10:03
Transformerproducenten Kohsel satser på deres thailandske faciliteter Nyheder på dansk 1 30-11-2023 09:52

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.50 sekunder | 100,761,688 Unikke besøg | jQ Blog