Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Health Insurance for Foreigners.
IT
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-10-2013 12:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

leif skrev:
ok IT, så blev vi så meget klogere.
Men vi mangler stadig at finde ud af om det kræver at vi er Thai gift, som på den gamle ordning.
The permanent residence in Thailand has to be demonstrated. This can be done giving proof of marriage with a Thai partner and then over inscription in her/his blue house book or one’s own yellow house book.
Fra Siam-info


hej leif

Ifølge de oplysninger jeg/vi har har fået i dag kan jeg få den forsikring, Fruen i Huset og mig (sagde hunden) er ikke gift

Som skrevet før i morgen (tirsdag) kører vi til Surin, når vi kommer hjem igen vil jeg kunne sige med 100 prosent nøjagtighed om den forsikring er i hus eller ej

Vi befinder os jo i thailand (T.I.T.), hvor alt kan ske, hvem ved hvad dagen i morgen bringer
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2013 11:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

IT skrev:
leif skrev:
ok IT, så blev vi så meget klogere.
Men vi mangler stadig at finde ud af om det kræver at vi er Thai gift, som på den gamle ordning.
The permanent residence in Thailand has to be demonstrated. This can be done giving proof of marriage with a Thai partner and then over inscription in her/his blue house book or one’s own yellow house book.
Fra Siam-info


hej leif

Ifølge de oplysninger jeg/vi har har fået i dag kan jeg få den forsikring, Fruen i Huset og mig (sagde hunden) er ikke gift

Som skrevet før i morgen (tirsdag) kører vi til Surin, når vi kommer hjem igen vil jeg kunne sige med 100 prosent nøjagtighed om den forsikring er i hus eller ej

Vi befinder os jo i thailand (T.I.T.), hvor alt kan ske, hvem ved hvad dagen i morgen bringer


I dag tirsdag fik jeg mit nye thai sundheds forsiring, det tog ca 6 timer, det meste af tiden gik med at vente på prøverne
korten gælder i 1 år fint nok for mig. jeg takker den thailandske stat for deres flotte tilbud, som gælder for alle faranger overalt i Thailand
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2013 12:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

IT skrev:
IT skrev:
leif skrev:
ok IT, så blev vi så meget klogere.
Men vi mangler stadig at finde ud af om det kræver at vi er Thai gift, som på den gamle ordning.
The permanent residence in Thailand has to be demonstrated. This can be done giving proof of marriage with a Thai partner and then over inscription in her/his blue house book or one’s own yellow house book.
Fra Siam-info


hej leif

Ifølge de oplysninger jeg/vi har har fået i dag kan jeg få den forsikring, Fruen i Huset og mig (sagde hunden) er ikke gift

Som skrevet før i morgen (tirsdag) kører vi til Surin, når vi kommer hjem igen vil jeg kunne sige med 100 prosent nøjagtighed om den forsikring er i hus eller ej

Vi befinder os jo i thailand (T.I.T.), hvor alt kan ske, hvem ved hvad dagen i morgen bringer


I dag tirsdag fik jeg mit nye thai sundheds forsiring, det tog ca 6 timer, det meste af tiden gik med at vente på prøverne
korten gælder i 1 år fint nok for mig. jeg takker den thailandske stat for deres flotte tilbud, som gælder for alle faranger overalt i Thailand


-Det er bare toppen IT Thumb
Men gælder dit nye kort allerede fra i dag? - Jeg læste på en anden side, at vedkommende skulle vente 1 måned før det trådte i kraft ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2013 12:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

AL48 skrev
Men gælder dit nye kort allerede fra i dag? - Jeg læste på en anden side, at vedkommende skulle vente 1 måned før det trådte i kraft


ja og det blev brugt kort tid efter det var udskrevet, lægen udskrev medicin for mit forhøjede blodtryk i forbindelse med undersøgelsen

da vi afhentede medicinen ville de se ID, fint sagde jeg og gav dem mit nye kort, fint sagde de og udleverede medicinen, kvit og frit

jo, jo, miraklernes tid er ikke forbiThumb

vedkommende på de anden side, har så vidt jeg kan læse mig til, ikke fået kortet endnu, nå den person siger jo så meget
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2013 15:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Thumb IT.
Hvem skulle have troet det for bare et par år siden.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kent
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2013 03:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 424
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

hej
først tillykke IT

nu vil jeg smide lidt malurt i bægeret IT skrev
det blev kraftig understreget at vidste blodprøven spor af alkohol,stoffer eller hvis jeg har Syphilis eller tuberkuloses, vil jeg blive afvist,


de få regler vil holde mange faranger ude af den ordning. I særdeleshed alkohol som ikke må findes i blodet vil blive svært for mange

bortset fra det sure opstød , syntes jeg det er flot af thaierne, at tilbyde den forsikring til de fastboende turister Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2013 04:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg ved sgu snart ikke, selv muslimerne har vel bedre levevilkår i Danmark end danskerne har i Thailand.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
milex
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2013 09:30

Bruger

Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 16.09.12
 Status: Offline

Kent skrev:
hej
først tillykke IT

nu vil jeg smide lidt malurt i bægeret IT skrev
det blev kraftig understreget at vidste blodprøven spor af alkohol,stoffer eller hvis jeg har Syphilis eller tuberkuloses, vil jeg blive afvist,


de få regler vil holde mange faranger ude af den ordning. I særdeleshed alkohol som ikke må findes i blodet vil blive svært for mange

bortset fra det sure opstød , syntes jeg det er flot af thaierne, at tilbyde den forsikring til de fastboende turister Thumb


Mener du virkeligt seriøst at mange farang'er vil have problemer med at møde ædru til prøven?????
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2013 09:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu fremgår det ikke krystalklart hvornår man skal være ædru, bortset fra den dag hvor prøven bliver taget, hvilket siger sig selv!

Men hvordan ser det ud hvis man bliver kørt over af en sprit billist og man selv har fået en tår over tørsten?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
XP
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2013 09:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 253
Tilmeldt: 13.11.09
 Status: Offline

milex skrev:
Kent skrev:
hej
først tillykke IT

nu vil jeg smide lidt malurt i bægeret IT skrev
det blev kraftig understreget at vidste blodprøven spor af alkohol,stoffer eller hvis jeg har Syphilis eller tuberkuloses, vil jeg blive afvist,


de få regler vil holde mange faranger ude af den ordning. I særdeleshed alkohol som ikke må findes i blodet vil blive svært for mange

bortset fra det sure opstød , syntes jeg det er flot af thaierne, at tilbyde den forsikring til de fastboende turister Thumb


Mener du virkeligt seriøst at mange farang'er vil have problemer med at møde ædru til prøven?????


hvor lang tid kan alkohol spores i blodet???

nogle siger 2 dage, andre en måned. Hvis det sidste er rigtigt, vil jeg give Kent ret
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2013 10:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej
det blev kraftig understreget at vidste blodprøven spor af alkohol


er vi ikke ude på et vildspor nu, du kan jo godt møde ædru op, men testen kan godt vise spor af alkohol i flere dage, (hvor mange ved jeg ikke,) efter du har drukket den sidste øl
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rawirot
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2013 11:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 27
Tilmeldt: 11.07.12
 Status: Offline

yindee skrev:
hej
det blev kraftig understreget at vidste blodprøven spor af alkohol


er vi ikke ude på et vildspor nu, du kan jo godt møde ædru op, men testen kan godt vise spor af alkohol i flere dage, (hvor mange ved jeg ikke,) efter du har drukket den sidste øl



Fik den sidste dråbe alkohol i 1996. Kan nok ikke spores skaal
Michael Kristensen
Maha Sarakham / Dronninglund
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2013 12:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Rawirot skrev:
yindee skrev:
hej
det blev kraftig understreget at vidste blodprøven spor af alkohol


er vi ikke ude på et vildspor nu, du kan jo godt møde ædru op, men testen kan godt vise spor af alkohol i flere dage, (hvor mange ved jeg ikke,) efter du har drukket den sidste øl



Fik den sidste dråbe alkohol i 1996. Kan nok ikke spores skaal


man skal aldrig sige aldrigGrin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-10-2013 11:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Hej
bor du/i chiang mai området er der hjælp at hente her

Nakornping Hospital Mae Rim - Samerng Road, Mae Rim, Chiang Mai Tel: 053 890 755 laver den nye forsirkring

eller du kan kontakte http://www.lannac... enten via deres hjemme side eller pr telefon 085-709-8801 Between 9AM and 5PM

de taler eng. og hjælper alle faranger i chiang mai område og det er gratis se her

Posted 2013-10-17 14:33:57 * POPULAR Yesterday, representatives from Lanna Care Net and Deutscher Hilfsverein Thailand (German Help Association) met with the nurse at Nakorn Ping Hospital who is leading the hospital's effort to enroll resident expats into the new health insurance scheme.

We were successful in enrolling three people, all over age 70, unmarried and with retirement visas. They showed residency in Ampur Muang with letters from their condo or guesthouse offices.

However, it was evident that the health screening tests used with migrant workers aren't appropriate for elderly foreigners. So, a doctor ordered changes and it's very likely more changes are coming.

Since the program is still being developed, the staff looked to this one nurse for guidance. She realizes that guidelines need to be set, both for the use of the hospital staff and to inform foreigners.

Currently, Ben Svasti, who is the chairman of Lanna Care Net, the Honorary British Consul and a native Thai speaker, is working to produce a short, simple document, in Thai, English, German and perhaps other languages, explaining the program as it pertains to Nakorn Ping hospital. That document will be approved by hospital and appropriate Thai government officials.

It will be posted on www.LannaCareNet.org and other websites. It will be available at the information desk at the hospital. At this time, they are accepting enrollments, but it is best not to flood the hospital with applicants.

The English-language skills of the staff are very limited, so it will be difficult for them to answer the many good questions posed in this thread. Plus, the program policy is still under development so some questions simply can't be answered yet.

Once the summary document is available, I'll post links here on Thai Visa. If you are unable to wait a week or two for program details to be set, then perhaps you can contact Lanna Care Net for an introduction and advice on how to enroll.

Meanwhile, one of the people enrolled yesterday will begin to pursue treatment at Nakorn Ping hospital under this insurance program for a chronic, degenerative condition that requires surgery to correct. We'll report on the progress of this case.

Nancy from Lanna
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2013 16:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Lidt malurt i bægeret.
Som så meget andet godt, lader det til at dette også får en ende:

Since mid-August, foreigners who live in Udon Thani Muang district have the opportunity to join the Thai national health insurance scheme. The decisive criterion is fixed residence, which must be demonstrated by the production of a yellow house book. If you are married to a Thai, it seems that you will not neccessarily need to produce a yellow house book. You can apply for the Insurance scheme by producing your spouse, marriage documents, and blue house book. If the spouse does not go with you, then the yellow house book is mandatory.
We have now heard that no further requests for health insurance of non-ASEAN foreigners will be accepted. We assume that the insurance scheme probably never meant to include farangs, only nationals of the ASEAN community, and that the various hospitals' interpretation of the instructions resulted in different and incorrect conclusions.



Åbenbart kun for udlændinge fra ASEAN-lande. -SorryGræder

http://udon-news....foreigners
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mialuk
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2013 19:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 39
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Så er vi nede på jorden igen, tak.

Farang er en special breed, de SKAL betale ved kasse 1, intet er gratis for dem i Thailand.

Men det bliver da morsomt at opleve hvordan Thailand klarer sig i ASEAN samarbejdet, det bliver en barsk opvågning, mon ikke?

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2013 09:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

mialuk skrev:
Så er vi nede på jorden igen, tak.

Farang er en special breed, de SKAL betale ved kasse 1, intet er gratis for dem i Thailand.

Men det bliver da morsomt at opleve hvordan Thailand klarer sig i ASEAN samarbejdet, det bliver en barsk opvågning, mon ikke?



Så har de haft mange år til at vågne op iGrin

ASEAN (Association of Southeast Asian Nations, Sammenslutningen af Sydøstasiatiske Nationer), blev grundlagt d. 8. august 1967 i Bangkok, Thailand, af Indonesien, Malaysia, Filippinerne, Singapore og Thailand.
http://da.wikiped...wiki/ASEAN
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mialuk
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2013 12:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 39
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

AL48: ASEAN samarbejdet - eller rettere AEC - udvides betragteligt fra 2015, læs:

http://www.nation...94564.html
http://www.thaivi...y-are-you/

Måske det bliver nemmere at få en forsikring til den tid.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Cacaokurt
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2013 17:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Det gælder for alle faranger.

Jeg blev afvist 2 gange på samme hospital i Yasothon men da min gode ven som er lærer ikke kunne læse nogen steder at det ikke var for alle faranger ringede hun til myndighederne i Bangkok på dette nr. 025 901 565 hvor de bekræftede at det var for alle.
Så da hospitalet afviste mig 3. gang bad vi dem ringer til Bangkok på ovenstående tlf. nr. og efter derefter var der ingen problemer. ca. 5 timer og 2800 THB senere havde jeg mit grønne kort.
Kortet gælder normalt kun på dette hospital men jeg kan dog bruge det på andre hvis jeg har et uheld eller får en henvisning fra lægerne til et andet hospital, special læge henvisning.
Jeg bor alene, ikke gift, har retirement VISA og bor i lejet bolig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2013 18:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Og hvad dækker kortet så Kurt?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand's Weather Alert: Sizzling Heat, Heavy Rain, and Health Warnings Hele Thailand 1 22-05-2023 14:41
Phuket Island: A Destination for Fitness, Health, and Wellness Nyheder fra Phuket 1 12-04-2023 14:01
Can foreigners own guns in Thailand? Alt det andet 3 05-09-2022 17:50
MASK-WEARING: Thais, yes. Foreigners, no. Discover Thainess 1 29-06-2022 15:30
Mask wearing and "problem foreigners" in Thailand Nyheder fra Phuket 1 27-04-2021 14:22

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 100,301,377 Unikke besøg | jQ Blog