Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skik og brug
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Flyt til Phuket
Rs
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 13:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

- Tråd 2 -

Vi har lavet en ande tråd (ANG) at flytte til thailand og start firma. Men efter rigtig mange snakke over forum privat beskeder, mail, og telefon samtaler. Ville vi godt takker alle for at hjælpe. Selv alt det negative giver os en masse at tænke over.

Men syns den gamle tråd ligger langt fra vores ny planer, derfor jeg opretter en ny tråd her.


Lad mig start forfra.

Vi er par på 20 & 26 Vi kunne rigtig godt tænke os at på i thailand. Jeg Rene (manden) arbejder via et intetnet firma og bruger et par timer om dagen, Jeg har ca 22.000 kr udbetalt om månden men da jeg ejer et hus bil og mc i danmark har vi en del udgifter. Og vi overvejer at sælge mc og bilen. Så ville vi ha ca 15.000 kr i løn om måneden. Skulle vi kommer der ned og bo og efter nogle år ville vi self sælge huset i danmark så ville vi har en noget højre indtjening. Men hver ting til sin tid.

Alle planer med firma er langt på hylden, og skulle det komme frem igen bliver det kun på en lovlige og dyr måde som alle siger det er. Men så længe vi ikke bor der ned og ikke har været der i nogle år ville vi slet ikke tænke på firma.

(1) Vi Ønsker kun at bo sætter os i thailand forbi vi er træt af kedelige danmark, der altid er koldt og kedeligt! Vi har en indtjening vi kan presse til 15.000 dansk kr om måneden.

(2) Men det hele lyder meget godt, men vi har stadig nogle problemer vi skal ha på plas. Vi ville rigtig godt bo nær Phuket om det er det ene eller andet sted eller en lille by lidt udenfor er lige meget. Bare vi kan finde et ok billiget sted at bo. Vi begge er meget bevist om hvordan vi skal bruge vores penge og er god til at spare. ingen af os drikker eller har andre ting som har stor udgifter, ud over min træning som jeg passer hverdag, Men et træningcenter kan ikke koste det helt stor at gå i der ned. og vi er ikke bleg for at spise hvor de lokale gør osv.

(3) Men alle siger phuket er det dyrest sted, og vi slet ikke har nok penge. Hvor meget skal vi ha før vi kan bo der?

(4) Og hvad med Visum vi kunne rigtig godt tænke os en lovlige måde at kunne bo der ned på. Vi har snakke med en sprogskole som siger hvis vi betaler for at gå der 5000 kr per person ville de kunne ordne visum så vi kan være der uden at forlade Thailand. Nogle der kender til de metoder? Gå ud fra det er 100% lovliget.

Vi har også tænk over da flere har sagt vi ikke kan være i thailand hele året, og vi skulle tage hjem hver sommer til danmark altså den danske sommer, Være her i vores egen hus de 2-3 måneder.


Som tidligere tage vi gerne i mod alt positiv og negativ (Ang) at bo i phuket. Og presser vi aplesinen har vi ca 15.000 at gøre godt med.



Vi Ønsker bare at finde en måde vi kan bo der på og leve ! og misforstår mig nu ikke som tidligere indlæg vi har på ingen måder tænk på at gøre noget ulovligt! Vi ønsker at finde de Lovlige veje frem så vi kan bo der ned.

Så vi mangler stadig problem løst som Visum. og finde et hus eller en bo vi kan bo i - Osv nogle forslag?

Mvh René
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
handy
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 14:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 10.03.13
 Status: Offline

Rs skrev:
- Tråd 2 -

Vi har lavet en ande tråd (ANG) at flytte til thailand og start firma. Men efter rigtig mange snakke over forum privat beskeder, mail, og telefon samtaler. Ville vi godt takker alle for at hjælpe. Selv alt det negative giver os en masse at tænke over.

Men syns den gamle tråd ligger langt fra vores ny planer, derfor jeg opretter en ny tråd her.


Lad mig start forfra.

Vi er par på 20 & 26 Vi kunne rigtig godt tænke os at på i thailand. Jeg Rene (manden) arbejder via et intetnet firma og bruger et par timer om dagen, Jeg har ca 22.000 kr udbetalt om månden men da jeg ejer et hus bil og mc i danmark har vi en del udgifter. Og vi overvejer at sælge mc og bilen. Så ville vi ha ca 15.000 kr i løn om måneden. Skulle vi kommer der ned og bo og efter nogle år ville vi self sælge huset i danmark så ville vi har en noget højre indtjening. Men hver ting til sin tid.

Alle planer med firma er langt på hylden, og skulle det komme frem igen bliver det kun på en lovlige og dyr måde som alle siger det er. Men så længe vi ikke bor der ned og ikke har været der i nogle år ville vi slet ikke tænke på firma.

(1) Vi Ønsker kun at bo sætter os i thailand forbi vi er træt af kedelige danmark, der altid er koldt og kedeligt! Vi har en indtjening vi kan presse til 15.000 dansk kr om måneden.

(2) Men det hele lyder meget godt, men vi har stadig nogle problemer vi skal ha på plas. Vi ville rigtig godt bo nær Phuket om det er det ene eller andet sted eller en lille by lidt udenfor er lige meget. Bare vi kan finde et ok billiget sted at bo. Vi begge er meget bevist om hvordan vi skal bruge vores penge og er god til at spare. ingen af os drikker eller har andre ting som har stor udgifter, ud over min træning som jeg passer hverdag, Men et træningcenter kan ikke koste det helt stor at gå i der ned. og vi er ikke bleg for at spise hvor de lokale gør osv.

(3) Men alle siger phuket er det dyrest sted, og vi slet ikke har nok penge. Hvor meget skal vi ha før vi kan bo der?

(4) Og hvad med Visum vi kunne rigtig godt tænke os en lovlige måde at kunne bo der ned på. Vi har snakke med en sprogskole som siger hvis vi betaler for at gå der 5000 kr per person ville de kunne ordne visum så vi kan være der uden at forlade Thailand. Nogle der kender til de metoder? Gå ud fra det er 100% lovliget.

Vi har også tænk over da flere har sagt vi ikke kan være i thailand hele året, og vi skulle tage hjem hver sommer til danmark altså den danske sommer, Være her i vores egen hus de 2-3 måneder.


Som tidligere tage vi gerne i mod alt positiv og negativ (Ang) at bo i phuket. Og presser vi aplesinen har vi ca 15.000 at gøre godt med.



Vi Ønsker bare at finde en måde vi kan bo der på og leve ! og misforstår mig nu ikke som tidligere indlæg vi har på ingen måder tænk på at gøre noget ulovligt! Vi ønsker at finde de Lovlige veje frem så vi kan bo der ned.

Så vi mangler stadig problem løst som Visum. og finde et hus eller en bo vi kan bo i - Osv nogle forslag?

Mvh René
hvis i er hjemme i 3 md om sommeren kan de 9 md næsten klares på Turist visum med 3 indrejser der kan man efter 60 dage købe 30 dage extra og så på visa run efter 90 dage alsor 270 dage alt i alt med det vil også lige være en udgift nu kender jeg kun priserne på visarun i Pattaya 2500 som i skal 2gange 10.000 thb samt 3 gange på emigration 1950 thb 11.700 plus hvad visaet koster I Danmark nogle gange koster det gratis har været for år tilbage.....bicycle
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 15:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

det er altid rart af få svar på det en spørger ind til , er svaret ikke lige det man forventer, ja så har man fået et svar der er værd at tænke over

jeg gentager gerne mig selv

Vi skal ikke leve som konger der ned, vi ville bare leve normalt, som vi gøre i Danmark en pæn lejlighed råd til lidt hygge engang i mellem og mad og drikke og en mc osv. ikke noget vildt men stille og rolige.



et sted mellem 30 og 50. 000 baht pr mdr
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 15:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

Tak handy det lyder godt at hvis vi kan gøre det på den måde :) vi ville lige prøve at undersøge.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 15:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

M55 skrev:
det er altid rart af få svar på det en spørger ind til , er svaret ikke lige det man forventer, ja så har man fået et svar der er værd at tænke over

jeg gentager gerne mig selv

Vi skal ikke leve som konger der ned, vi ville bare leve normalt, som vi gøre i Danmark en pæn lejlighed råd til lidt hygge engang i mellem og mad og drikke og en mc osv. ikke noget vildt men stille og rolige.



et sted mellem 30 og 50. 000 baht pr mdr


Det lyder godt M55. Det var også det vi håbe på det vile koste sådan ca :)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 15:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

Vi har kigge på et lejlihed i Hua hin. Men den virker til at være ret så billige.? Nogle der kan forklare mig hvorfor? her er et link til den side vi fandt det på

http://promothai....-9859.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 17:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3848
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hej Rs, her er der et link om leje af hus i Hua Hin.

http://www.thaila...ad_id=1341
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 18:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

Tak for link :) det var god læsning
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 18:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3848
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Du arbejder et par timer ved puteren hver dag skriver du.
hvad laver damen?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 18:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

Lige PT arbejder jeg om aften og gå i skole om dagen. Men vi begge er færdig på Handelskolen her om 29 dag. Vi begge går på Hg på sidst år.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 18:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3848
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Helt ærligt Rs.

Selv os der har boet i Thailand i årevis er skeptiske til at starte noget som helst derude, vi ved hvilke problemer man kan rende ind i, og det er sjældent noget du kan lære om på diverse thaisider.

Tag derud og lev et par år, hyg jer, og lær.

Og den dag I er blevet voksne, så ved I besked.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 19:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

skipper skrev:
Helt ærligt Rs.

Selv os der har boet i Thailand i årevis er skeptiske til at starte noget som helst derude, vi ved hvilke problemer man kan rende ind i, og det er sjældent noget du kan lære om på diverse thaisider.

Tag derud og lev et par år, hyg jer, og lær.

Og den dag I er blevet voksne, så ved I besked.


Firma snak er lagt på hylden...

Jeg kunne bare godt tænke mig at høre fra folk som havde start firma i thai. har af erfaring med det, for at få noget viden om hvordan og hvorledes. Jeg er med ejer af et mellem stort trænings center og ved hvordan erhvervslivet er i Danmark. men har ingen ide om hvordan det fungere i thai..

Har været med til at opbygge Firma som H.H.Maskiner -og Syd import som økonomi rådgivning helt fra starten. Men er tilbage på skolebænken igen nu for at få noget mere viden, eller retter sagt er færdig om 29 dag på min uddannelse nummer to. Det har stor interesse da det er veje frem i verden.

Men jeg har undersøgt det nærmer og det viser sig som udlænding er det ret så dyrt at start! så alt snak om firma er langt på hylden til det engang kunne blive aktuel..


Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at spørge dig Skipper. Hvornår er man voksen, Det må være et Milo spørgsmål? Grin

Men som Ung der har styr på økonomiden, hus, bil, mc en dejlige kæreste, og respekt for ting og andre mennesker, følger loven og betaler sin regninger,
så ville jeg mene det er mere Voksen er de fleste bliver. Grin

Godt være jeg spøger dumt nogle gange. men spøger man ikke få man ingen viden. Men som man siger der findes ingen dumme spørgsmål kun dumme svar.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 20:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3848
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hej igen Rs.

Voksne det er vi den dag hvor vi har så megen erfaring at vi ved hvad vi foretager os, uden at bede andre om gode råd.

De fleste du spørger til råds aner alligevel ikke hverken hvad der er op eller ned på det hele, det ved kun du selv.

Vi gamle mistænksomme knarke har oparbejdet en sund skepsis, lært gennem livets genvordigheder, men vi overlader da med glæde faklen til den næste generation sarcasm

Men helt alvorligt, hvis du vil starte noget derude, så prøv det, og går det helt galt, så spørg IbGrin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 20:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

skipper skrev:
Hej igen Rs.

Voksne det er vi den dag hvor vi har så megen erfaring at vi ved hvad vi foretager os, uden at bede andre om gode råd.

De fleste du spørger til råds aner alligevel ikke hverken hvad der er op eller ned på det hele, det ved kun du selv.

Vi gamle mistænksomme knarke har oparbejdet en sund skepsis, lært gennem livets genvordigheder, men vi overlader da med glæde faklen til den næste generation sarcasm

Men helt alvorligt, hvis du vil starte noget derude, så prøv det, og går det helt galt, så spørg IbGrin


Der ville jeg ikke give dit ret, Man har brug for råd hele livet, det er så meget i livet, at man ikke kan vide alt. Selv de stor kanoner og rig i hele verden spøger andre om hjælp indtil de har viden nok om det. Men så kommer der bare noget nyt.. bare hvad jeg syns og mener om det. Men vi ser jo forskellige på ting. Grin

Og der er en del Dansker i thailand som ejer hotel, go go bar eller ligne, og de burde også side nogle af dem på et dansk/thai forum så syns det var et oplagt sted at post det som en start for at bryde isen...

(faklen til den næste generation) nej er der sikkert ikke mange af de ældre der deler viden og gider at hjælpe andre, Men der findes også personer der gerne bruger 5 min på at hjælpe andre med at sparke det igang. Og mange af den ny generation er ikke bleg for at hjælp på den viden de nu bære rundt på. ( Men man kan jo også bare være sur og negativ, Men nogle gang hvis man hjælper kommer det til god en dag. Det skader hverfald ikke at prøve, Og jeg personlige hjælper gerne hvor jeg nu kan.

Men skulle jeg start noget op som Eksempel ville jeg satse på noget sikkert, Som udenlandsk arbejde kraft ville jeg lave en aftale med det dansk firma og ha en kontrakt så der vil være en sikkert indtjening. Og i år er det 7 år siden jeg start selvstændig vi fik godt nok hjælp i starten, men mig og min partner driver det selv og har gjordt det en del år nu, Så længe man satser mere sikkert og holder styr på ting går det nok! Men når hverfald aldrig ret langt hvis man ikke tage nogle chancer engang i mellem.

Bare min mening ikke for at fornærme nogle på forum...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 21:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3848
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det er da ganske godt klaret at gå på Handelsskolen, have eget hus, dame og mc og kun behøver at sidde ved PCen et par timer hver dag.
Og så for en månedsløn på 22.oookr.Thumb

Er du nu sikker på du ikke har smurt lidt tykt på undervejs?Grin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 21:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

Godt der findes beviser når man bliver kaldt løgner Grin

postimg.org/image/oxa1a983n/[/img-r]<br />
<br />
[img-r]http://s22.postimg.org/60e623cr5/954484_10151574810378605_1398093726_n.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 21:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

http://s7.postimg...3910_n.jpg

http://s22.postim...3726_n.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 21:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

Men ja de fleste der går på handelskolen har ikke ret meget at gøre godt med, Men nu lever jeg jo ikke af Su men af min løn mit firma og sund fornuft.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 21:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3848
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hæ hæ. den var sgu go, hatten af for den Rs.

Husk det er dig selv der bestemmer hvad du vil, ikke mig.

Bid dem i låret RsThumb

Men bortset fra det, så ligner det et foto af en forkælet amerikansk teenager der læner sig op af sin fars bil, foran et hus han ikke har tjent sammen til.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 23:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

Haha det er sku først gang jeg høre det :) normalt har jeg t-shirt på og har tatoveringer over hele kroppen så folk tror altid jeg er med i en bande eller ligne :) men ikke hørt det med en rig mands søn før. Bare jeg var :)

huse og bilen er skam min har selv bygget bilen om og lagt en 3L motor i. Du ville kunne se mig på DHB i denne måneden når jeg skal fremvise den. og for håb-lige få noget god omtale på den så når den bliver sat til salg næste måneden ryger til en god pris :) Krydser finger, Lige denne bil er en af min mindre god investeringer. Penge efter ombygning kommer aldrig hjem igen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
PHUKET XTRA / The Thaiger Nyheder fra Phuket 2230 15-05-2024 13:30
Phuket ’Pride’ to go on show Amazing Phuket 1 14-05-2024 13:04
Discover the New Jungceylon in Phuket! Amazing Phuket 1 29-04-2024 18:40
PHUKET BIKE WEEK 2024 Nyheder fra Phuket 4 23-04-2024 11:27
Phuket in 180 seconds Foto/videoer: Fra Phuket 3 09-04-2024 16:45

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.33 sekunder | 100,453,051 Unikke besøg | jQ Blog