Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skik og brug
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Ungt par flytter til phuket.
Rs
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2013 07:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

Hej

Vi er et ungt par på 20 og 26 som har været sammen nogle år nu. Vi har i de sidst par år haft lyst til at flytte til Thailand for at komme lidt væk fra det kolde triste og kedelige Danmark. og har nu beslutte os at flytte til phuket men. Ingen af os har været i Thailand før, Men vi har været rigtig mange andre steder som i hele Europa og i afrika, og en del lande øst for Europa. Så det er lidt en sats at flytte til thailand uden at ha været der før. Men i de flest billige og varme lande vi har besøgt har vi kunne se os selv bo, på trods af det er alt for koldt om vinteren i de flest lande vi har været i, Derfor vi har tænkte på Thailand.

Vi regner med at tage afsted i august 2013. Ja det er sku snart så vi er lidt stress med planlægning. vi har fundet en lille lækker Lejlighed i phuket med alt til ca 4000 kr om måneden. Men vi har søgt og søge på nette. ANG leveomkostninger der ned men har ikke kunne finde noget sådan rigtig vi kunne bruge så vi kan
ligge en plan for hvad vi kan bruge om måneden osv osv. Alle hjemmesider siger noget forskelliget nogle bruge 20.000 kr på 20 dag ferie andre skriver de lever for 5000 kr pr mrd i thailand.

Vi skal ikke leve som konger der ned, vi ville bare leve normalt, som vi gøre i Danmark en pæn lejlighed råd til lidt hygge engang i mellem og mad og drikke og en mc osv. ikke noget vildt men stille og rolige.

Så vores spøgsmål til jer er, Hvis man lever sundt spare lidt på penge spiser på de billige steder og ikke fester hver uge. Hvor meget ville i så kunne sætte en pris for to personer som leve brød. det skal siger at vi regner med at langtid leje en motorcykel
der ned så vi har et transportmiddel, Der har vi heller ikke kunne finde nogle priser rigtig nogle siger 100 kr pr dag andre siger 200 kr pr uge på leje af en mc.


Vores plan og buget, Vi har PT 70.000 kr som vi skal leve for i starten, planen er at start et firma der ned og der har vi også ca 50.000 kr til! Men firma ville vi først begynde at tænke på når vi er der ned og kan snakke med folk. Men i danmark har vi en sammenarbejdende med et dansk firma som arbejder med FB Liks også kaldt Clik Det er arbejde man udføre hjemme bag en pc, det er meget nemt arbejde alle der kan bruge en pc kan storset udføre det stykke arbejde.

Men det er meget kedeligt og man få ikke så mange penge ud af det. Men et hurtig tjek skulle en thai tjene 2000 kr pr måneden, og vi ville kunne tjene ca 6000 kr pr thai pr mrd ved 8 timer arbjede hverdag. Så 5 andsatte skulle give 20.000 kr pr mrd plus der ville være en strøm regning og en huslej og sikkert også en thai skat og lidt EDB udstyr køb i ny og næ. Men som sagt det er ikke noget vi er begyndt at tænke rigtig på. det skal bare op og køre ind vi løber tør for penge når vi er flytte der ned.. Men uden en plan for hvad alt koster og hvad vi kan bruge om måneden kan vi ikke regne ud hvor langtid vi kan blive boden der ned for de 70.000 kr og ud af de 70.000 skal der trækkes 12.000 til fly der ned og hjem hvis det ikke skulle gå, Og visum.

PS Vi har også kigge på et lille firma der ned som hver 3 måneden skulle køre ud over grænsen så vi kan få et nyt 3 måneder Visum, Nogle der kender til dem og priser? Vi skal give 1500 kr hver 3 måneden for 2 personer + visum for at få det fornyet.?


Og er der der har erfarning med at ha thai andsat må også meget gerne skrive.. Ikke kun regler og besvære ved at drive firma men også sådan i det hele taget, som hvordan arbejder thailænder, Kan man ha 5 andsat på et lille kontor og sæt dem ind i hvad de skal lave og lad dem passe sig selv nogle timer om dagen, eller er de for dovne og fræk til at kunne lade dem være osv osv..? Min Kæreste far har et firma i afrika som vi har passet i 6 måneder og der har vi erfarning med at gå man på WC i 10 min og kommer tilbage sider alle sammen og spiller kort. de er meget dovne der, og man skal lokke dem med små goter hele tiden for de gider at arbejde bare det vi kalder normal doven arbejde i Danmark.. :)


Vi har i tankerne at skulle start et firma leje et lille kontor og andsætte til at start med 5 personer som er ungen og kan Eng. som vi måske sener kunne lære op i lidt mere internet arbejde, Vi har tænk os at ha god arbejde forhold som et pænt lille kontor
med air, og andgang til Wc lille køkken måske Osv ikke noget slave arbejde :)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2013 07:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1910
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

hej

hvorfor lige flytte til Phuket. som er det dyreste sted i Thailand
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2013 08:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

Fordi vi har venner der og et familie medlem der bor der, og vi er glad for
By livet. Men vi er åben for forslag. :)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2013 08:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1910
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Rs skrev:
Fordi vi har venner der og et familie medlem der bor der, og vi er glad for
By livet. Men vi er åben for forslag. :)


ok godt nok,jeg vil svare på det jeg kan

Vi skal ikke leve som konger der ned, vi ville bare leve normalt, som vi gøre i Danmark en pæn lejlighed råd til lidt hygge engang i mellem og mad og drikke og en mc osv. ikke noget vildt men stille og rolige.


et sted mellem 30 og 50. 000 baht

langtid leje en motorcykel
der ned så vi har et transportmiddel, Der har vi heller ikke kunne finde nogle priser rigtig nogle siger 100 kr pr dag andre siger 200 kr pr uge på leje af en mc.


prisen svinger lidt men ca 4000 baht pr mdr for en honda click se foto her: http://response.j...399318.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2013 09:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

PS Vi har også kigge på et lille firma der ned som hver 3 måneden skulle køre ud over grænsen så vi kan få et nyt 3 måneder Visum, Nogle der kender til dem og priser? Vi skal give 1500 kr hver 3 måneden for 2 personer + visum for at få det fornyet.?


Det er for "Non-immigrant" visum.-Kan i komme i betragtning der?
http://www.thai-c...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kent
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-05-2013 07:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 424
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Vores plan og buget, Vi har PT 70.000 kr som vi skal leve for i starten, planen er at start et firma der ned og der har vi også ca 50.000 kr til! Men firma ville vi først begynde at tænke på når vi er der ned og kan snakke med folk. Men i danmark har vi en sammenarbejdende med et dansk firma som arbejder med FB Liks også kaldt Clik Det er arbejde man udføre hjemme bag en pc, det er meget nemt arbejde alle der kan bruge en pc kan storset udføre det stykke arbejde.


gør jer selv en tjeneste snup en ferie i smiles land, i kommer ingen steder med de penge i har med der ned,alene opstart af firma kræver små 200.000.kr
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-05-2013 20:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

gør jer selv en tjeneste snup en ferie i smiles land, i kommer ingen steder med de penge i har med der ned,alene opstart af firma kræver små 200.000.kr

Altså vi har jo en indtjening vi kan leve af der ned. Godt være vi ikke kan leve af 10.000 kr pr mrd på phuket men vi sider også og overvejer andre steder som vi kigger lidt på.. Men så har vi jo også de 60.000 kr tilbage som vi kan bruge stille og rolige ud over.

Men ja vi tage på ferie der ned er det noget for os tage vi så bare ikke tilbage igen :)


Det med firma Har jeg tænkt lidt! jeg skal jo ikke start et firma i deres land jeg skal bare ha en 3-5 stykker til at arbjede for mig.

ligesom der er mange der ned som har en tjeneste pige eller en gartner. Det er jo også privat folk som hyre dem. Så det burde også være mulige for mig at hyre nogle stykker til at lave simpel pc arbejde for mig?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 03:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Det med firma Har jeg tænkt lidt! jeg skal jo ikke start et firma i deres land jeg skal bare ha en 3-5 stykker til at arbjede for mig.

ligesom der er mange der ned som har en tjeneste pige eller en gartner. Det er jo også privat folk som hyre dem. Så det burde også være mulige for mig at hyre nogle stykker til at lave simpel pc arbejde for mig?


hej Rs

man kan mange ting, velkommen til et fremmed land, hvor du som turist (gæst) vil omgås landet love, det skal nok gå dig godt Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 04:58

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Så så yindee.. ikke så pjevset.
Det er da årets fedeste ide vi her får.
Man kan sidde på sin flade og blive millionær på et år bare ved at omgå lidt love og lade Thaier arbi.
Det vil jeg da gerne lære.music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 08:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

AL 48 skrev:
PS Vi har også kigge på et lille firma der ned som hver 3 måneden skulle køre ud over grænsen så vi kan få et nyt 3 måneder Visum, Nogle der kender til dem og priser? Vi skal give 1500 kr hver 3 måneden for 2 personer + visum for at få det fornyet.?


Det er for "Non-immigrant" visum.-Kan i komme i betragtning der?

http://www.thai-c...


- Jeg stillede et spørgsmål, for kan i ikke komme under denne kategori, så glem alt om "firma" eller at få thaiér til at arbejde hvor i selv skal være til stede hele tiden (ulovligt da i ikke har arbejdstilladelse). Alene det at i skal oplære og overvåge arbejdet gør at i betragtes som arbejdsgivere.

Hvis i kun kan opnå Turist-visum så er reglerne:

Turister, som ønsker at opholde sig i Thailand i længere tid, skal ansøge om turist visum.

Dette visum giver ret til ophold i Thailand i maksimalt 60 dage. Visum er kun gyldigt for turistrejse, det er ikke tilladt at arbejde under opholdet.
Det er muligt at ansøge om visum med ret til flere (maksimalt 3) indrejser til kongeriget. Opholdstid efter hver indrejse er maksimalt 60 dage.


Dvs. at i maksimalt kan være turister i 180 dage om året, - men det har du måske også en "moderne" løsning på?
-Og jeres eget arbejde 8 timer dagligt ved computeren bliver der heller ikke set med milde øjne på, da i så ikke er reelle turister.

-Hele jeres oplæg til jeres ophold / liv i Thailand bærer præg af at i tror man kan "platte" sig igennem.

Det med firma Har jeg tænkt lidt! jeg skal jo ikke start et firma i deres land jeg skal bare ha en 3-5 stykker til at arbjede for mig.

ligesom der er mange der ned som har en tjeneste pige eller en gartner. Det er jo også privat folk som hyre dem. Så det burde også være mulige for mig at hyre nogle stykker til at lave simpel pc arbejde for mig?


Du skriver selv at de skal arbejde på et kontor med aircon - toilet - køkken (under ordnede forhold). - Tror du så stadigvæk på at du / i ikke vil blive betragtet som arbejdsgivere.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 09:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

vil omgås landet love, ??? Tror i misforstår noget.

NU TROR JEG I ALLE SAMMEN SKAL SLAPPE LIDT AF!

Jeg har på ingen måder tænk mig at bryde lover overhovedet! Jeg skriver det ANG firma her ind for at find en lovlige måde at gøre min ting på.
Jeg har respekt og jeg ville være Gæst i et andet land, så har på ingen måder tænk mig at gøre noget ulovlige!


AL 48: Nej der har jeg ikke en "moderne" løsning på? Men nu bor der 10.000 dansker i thailand og de kan få det til at funke så håber da også vi ville kunne det
Men vi har søgt om Visum og har få at vide vi kan få et 90 dag visum, og på et andet forum skriver alle vi skal ud over grænser og tilbage igen så er det 90 dag igen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sol
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 09:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 248
Tilmeldt: 09.11.09
 Status: Offline

hej rs

du skriver citat:

Men vi har søgt om Visum og har få at vide vi kan få et 90 dag visum, og på et andet forum skriver alle vi skal ud over grænser og tilbage igen så er det 90 dag igen.
citat slut

kan vi få navnet på det visum som du har søgt om, er det blevet bevilget
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 09:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline


Det med at Tjene 1 Milo baht om året. Altså vi har jo et dansk firma som bare søger noget arbejde kræft! Det er ikke noget med sort arbjede her.
Jeg ved ikke lige hvor i alle få de tanker med Ulovliget arbjede henne. ?

Men det jeg skrev var et spøsmål til jer om der er andre veje end at start et firma op og betale 200.000kr.
Og vi skal jo heller ikke bruge en Thaifirma da vi allerader har et dansk firma. Men ønsker bare at få noget arbejde udført.


Og det med at jeg sider og arbjeder bag min Computer. Ville lige sige jeg skal ikke side 8 timer om dagen, Jeg er chef for (click) afdeling i danmark. Så jeg holder bare øje med
at det hele køre. kan arbjede 3 timer om ugen hvis jeg ikke gider mere. Men da jeg godt ville holde styre på det hele så sider jeg self lidt mere.. Og hvordan skulle nogle finde ud af det er arbjede jeg
Sider uden på min altan og udføre. Bare som et Eksempel det kunne jo lige så godt være facebook jeg sad og klo på hver morgen :)

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 09:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

sol skrev:
hej rs

du skriver citat:

Men vi har søgt om Visum og har få at vide vi kan få et 90 dag visum, og på et andet forum skriver alle vi skal ud over grænser og tilbage igen så er det 90 dag igen.
citat slut

kan vi få navnet på det visum som du har søgt om, er det blevet bevilget


Non Immigrant Visum, Da vi har meldt os til et sprogskole.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 09:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

AL 48: Nej der har jeg ikke en "moderne" løsning på? Men nu bor der 10.000 dansker i thailand og de kan få det til at funke så håber da også vi ville kunne det
Men vi har søgt om Visum og har få at vide vi kan få et 90 dag visum, og på et andet forum skriver alle vi skal ud over grænser og tilbage igen så er det 90 dag igen


Ja, det er nok muligt at der er 10.000 danskere der får det til at fungere. - Men prøv at kigge på hvad deres indtægtsgrundlag er, samt hvor mange rent danske ægtepar er der. De fleste er thai gift, og har samtidig indkomst via pension fra DK. De fleste andre er enten tilknyttet et stort firma,-eller er ankommet med en stor pose penge og har fået lov at starte firma.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kata
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 10:08

Bruger

Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 30.04.09
 Status: Offline

http://www.phuket...rvisa.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 11:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

Du skal det jo lige siges at jeg tjener 10.000 kr pr mrd i løn ved deltid arbejde som kun kraver et par timer, min bærbar og noget intetnet.

Altså en ældre mand eller dame på pension skulle jeg mene tjener mindre end jeg gøre. Så forstår ikke forskellen?


Men altså Kraver det 200.000 kr at start et firma i thailand. Og det kun ville funke på den måde
og der er ikke nogle andre muligheder for at få sit arbejde udført. Så er der jo ikke andet for at jeg må ned i banken og hente penge fra min lukket opsparing..

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 11:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Altså en ældre mand eller dame på pension skulle jeg mene tjener mindre end jeg gøre. Så forstår ikke forskellen?


Forskellen er den, at de er pensionister og dermed kan dokumentere en fast månedlig indtægt fra DK uden at skulle udføre arbejde i hverken DK eller Thailand.
Du kan fremvise et lønregnskab fra en dansk arbejdsgiver,-hvordan vil du kunne udføre dette arbejde, når du ingen arb.tilladelse har og påregner at opholde dig i Thailand?
Hvad med din kæreste / forlovede?-Kan hun også fremvise dokumenteret indtægt uden at skulle arbejde i Thailand?

-Men ellers en fin idé med den sprogskole, men den er jo heller ikke gratis. Så det går jo også ud over lommepengene.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 11:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

Hey Al 48

Nej du har helt ret, Jeg kan ikke dokumentere en fast månedlig indtægt fra DK uden at jeg skulle arbejde, Jeg er tvunget hverdag til at lukke på min bærebar og kigge et par timer og holde øje med hvad der sker, og besvare email osv.

Det eneste rigtig problem jeg har et Visum. Men sprogskolen koster 5000 kr om året det er 10.000 kr for begge to om året. Og de skulle ordne det hele osv.
Vi behovet ikke engang at dukke op til undervisning, Men ville nok være meget sjovt og partisk at lære thai de 3 timer om ugen det forgår lære man nok ikke så meget.

Men Glemt alt om firma i Thailand vi har snakke om det på andre forum også, og vi lade den ligge lige Pt. Jeg vil selv undersøge det når jeg kommer der ned. ang det med at opstart et firma, ens rettigheder regler osv..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rs
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 11:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 05.05.13
 Status: Offline

Jeg har meget styr på min økonomi, hvordan jeg bruger min penge og på hvad og hvorfor. Jeg drikker ikke tage ikke stoffer eller ligne.
Alle de steder jeg har bo og været er det kun den først uge der er ret dyr ind til man lige lære de rigtig steder som at komme der delokal spise og handle ind i supermarket osv.

Det virker som (uden at tale ned til nogle overhovedet) at i er ret dårlige til at styre jeres egen penge? (bemærk jeg skriver det her til en masse som har sendt mig privat beskeder) Jeg har snakke med en masse andre via andre Thai forum og i går aftes snakke jeg med en der har bo i Phuket Town i 6 år, Han fortalt mig hvordan han leve hverdag
osv hva det koster. Og han lever alene på pension har en lejlighed, Mad hverdag og end da råd til at tage i byen og hygge sig tit osv, han klare det fint nok for mindre.

Syns folk her ind virker meget negativ ang det med at flytte til thailand. alt er forkert og ikke godt.? det undre mig bare rigtig meget
for dem jeg snakker med der bor der kan få ting til at funke med visum og med de penge de har til rådighed hver måneden.


Jeg har få flere privat beskeder der siger til mig, har du kun 10.000 kr per måneden og 70.000 med som opsparing Så skal du ikke tage til thailand..? Det undre mig bare rigtig meget,


Jeg ville også lige tilføje at jeg har en opsparing eller retter en Arv på nok til at bo i thailand i 10 år uden at lave noget. Men jeg har ikke
på nogle måder tænk mig at bruge de penge der, der er en opsparing til sener i livet. Eller som eksempel at start et firma. Jeg tjener også en del mere end det har ca 22.000 kr udbetalt om måneden. Men da jeg har en masse udgifter der hjemme som hus, bil, mc, forsikring ejendomskat og et lån, så er der kun 10.000 kr tilbage. Det ville self bliver andreledes hvis jeg flytte permanent der ned så vil jeg sælge huset bilen og mc. Men det ligger så langt ude i fremtiden at jeg ikke ville gå i de tanker i nu, Thailand er så nyt for mig, for nu ville jeg først flytter der ned prøve det finde ud af om det er noget for mig. Gå det nogle år kan jeg så overveje at ændre i de planer.

Men jeg ved en ting er sikkert, Danmark er dyre på alle ting mad ud og spise mc/biler huslej transport alt storset, og kan det løbe rundt her burde det godt kunne løbe rundt derned? Jeg har alt jeg skal bruge i danmark, Dog er huset betalt ud da det er Arv gøre jeg sider noget billiger, Men alligevel ville jeg godt kunne få det til at løbe rundt hvis det var leje.


Jeg ville ikke tale ned til nogle eller ligne, fik bare nok af alle de beskeder som fortæller mig jeg ikke kan og skal lade være med at gøre det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
PHUKET XTRA / The Thaiger Nyheder fra Phuket 2228 14-05-2024 13:17
Phuket ’Pride’ to go on show Amazing Phuket 1 14-05-2024 13:04
Discover the New Jungceylon in Phuket! Amazing Phuket 1 29-04-2024 18:40
PHUKET BIKE WEEK 2024 Nyheder fra Phuket 4 23-04-2024 11:27
Phuket in 180 seconds Foto/videoer: Fra Phuket 3 09-04-2024 16:45

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.54 sekunder | 100,439,801 Unikke besøg | jQ Blog