Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skik og brug
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Pølse snak ?????
IT
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-03-2013 04:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Hej Thaikurt Skal Vi dans Grin

Hvem bestemmer i jeres hjem/forhold er det dig eller konen der er herre i huset

Her på Godset er det for det meste Fruen i Huset, der deler ordre ud. Vi de tjenere ånder (Tornerose,Hundene og mig overhunden) retter ind til højre

Vi spiser hvad der bliver sat på bordet, tager det tøj på, som er lagt frem, drikker de øl som vi får serveret

Mig overhunden tager med i templet to gange om året, ikke fordi jeg er buddhist, kun fordi det betyder meget for Fruen i Huset
jeg hygger mig udenfor på bænken mens de snakker med munkene

Er jeg så en tøffelhelt, måske hvem ved, jeg har det godt, resten af huset har det godt, Fruens store familie er glade. Alle er samlet
og kan takke/ære de afdøde familie medlemmer. vi kan samlet udtale: æret være deres minde,


Ok,ok,ok nu er livet ikke kun lutter lagkage, jeg markere mig også, snakker med store bogstaver banker i bordet indtil Fruen i huset har forstået at det er mig der bestemmer, hun falder så langt om længe ned gør hvad hun får besked på, sætter sig i den stol hun frygter mest af alt (TANDLÆGE STOLEN) . Nu er jeg ikke ond så jeg holder hende i hånden lige indtil tandlægen siger nul huller
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
waree
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-03-2013 06:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 17.04.11
 Status: Offline

ja der er sku ingen forskel på los & dk.
i1119.photobucket.com/albums/k629/tobiesen/toslashffelhelt.png
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-03-2013 07:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1910
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

er waree er også en tøffelhelt ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
waree
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-03-2013 07:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 17.04.11
 Status: Offline

lovejeps
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-03-2013 08:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Her er ingen tøffelhelt !! vi har milimeterdemokrati !!!

Jeg laver mad , far vasker op, jeg roder far rydder op, far roder jeg rydder op.
Jeg bestemmer hvad vi skal spise, far hygger sig med at spise det.

Før vi blev pensionister: far tjente pengene jeg brugte dem !

ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-03-2013 16:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 356
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Hej IT
Er en ældre stivbenet pensionist som er hold op med at dans og fortrækker at sidde ved nørd.

Her i huset er det mig der tager sig af det økonomi når der skal betalte regningen og er med til at købe stort ind mindre indkøb overlade jeg til min samleve.

Køber dansk mad når jeg har lyst og bestemme hvor min børn skal i seng når de skal op om morgen og i skole.

Tager tit opvasken da jeg ikke bryder om at den skal stå til næste dag.

Lave ikke ret tit mad da min samleve kan efterhånden lave dansk mad det er kun hvis jeg finde en ny opskrift.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2013 03:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1910
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Thaikurt skrev
Tager tit opvasken da jeg ikke bryder om at den skal stå til næste dag.


Grin velkommen i tøffelhelt klubben Love
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2013 05:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 356
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

velkommen i tøffelhelt klubben


Nu menigere ikke at man kan betraget som en tøffelhelt pga af opvask, men hvis man vil havde noget gjort er det tids bedre at man gør det selv i sted for at vende på i det tilfælle en thaikvinde for gør det. griner

Her er en beskriver af ordet tøffelhelt

Når en mand lader sig dominere af en kvinde han har et forhold til, kaldes han en tøffelhelt. En tøffel er oprindelig en sko uden jernhæl beregnet til brug i hjemmet. I vor civilisation har hjemmet ikke nogen helte.

Tøffelhelt blev oprindelig anvendt om mænd, som lod sig dominere af frygt for repressalier.

En almindelig karikatur af denne mand er en tynd figur iklædt forklæde og i færd med at vaske op.

I baggrunden står den tykke kælling med en kølle i hånden og raser.

En del mænd er bange for ikke at være mandige nok.

De er på vagt overfor alle tegn hos sig selv og andre, som tyder på, at mandens rolle som den suveræne hersker er truet.

Derfor bliver tøffelhelt ofte anvendt om mænd, der udfører en del af sine pligter i hjemmet, ud fra bevidstheden om at dette er rigtig.

De behøver ikke engang tage aktivt del i husarbejdet.

Bare det at de vælger at være hjemme hos familien i stedet for at gå med slænget til fodboldkamp, kan være nok til i nogens øjne at blive «tøffelhelt».

Stadig flere sætter i vore dage spørgsmålstegn ved, om det er kønnet der skal bestemme arbejdsplads og status.

Når de kendte kønsroller forlades og nye afprøves, er det ofte vanskeligt at være de første.
Der kræves både mod og vilje af de kvinder og mænd som gør dette.

Tøffelhelt bør derfor være en hædersbetegnelse om de mænd, der aktivt prøver at opgive nogle af deres privilegier og tager deres del af ansvaret for hus og hjem.


Hvis det er som det stå så kan jeg ikke betagne som en tøffelhelt da jeg aldrig vil blive dominere af en thaikvinde nej

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2013 08:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ked Ja og jeg får vist aldrig min tynde figur igen Græder
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2013 10:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1910
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Kom nu til pølsefadetgriner Thaikurt

Tilstå og bryd sammen i gråd, og du vil blive udnævnt til æres tøffelhelt music


Pølse snakken kører der ud af i rubrik boksen Grin at de gider Grin jeg mener det er uskyldige ting der handles med

ikke som andre i byen, der handler med helt andre tingShock

Pattaya Police Uncover Elderly Swiss Drug Dealer

http://www.pattay...ug-dealer/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2013 10:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

sank skrev:
ked Ja og jeg får vist aldrig min tynde figur igen Græder


-Skulle dit "tynde" ikke staves med "ø"??dril
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2013 10:54



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

AL 48 skrev:
sank skrev:
ked Ja og jeg får vist aldrig min tynde figur igen Græder


-Skulle dit "tynde" ikke staves med "ø"??dril




Det er jeg også overbevist om der skal stådriller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2013 10:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

thaikurt skrev:
velkommen i tøffelhelt klubben


Nu menigere ikke at man kan betraget som en tøffelhelt pga af opvask, men hvis man vil havde noget gjort er det tids bedre at man gør det selv i sted for at vende på i det tilfælle en thaikvinde for gør det. griner

Her er en beskriver af ordet tøffelhelt

Når en mand lader sig dominere af en kvinde han har et forhold til, kaldes han en tøffelhelt. En tøffel er oprindelig en sko uden jernhæl beregnet til brug i hjemmet. I vor civilisation har hjemmet ikke nogen helte.

Tøffelhelt blev oprindelig anvendt om mænd, som lod sig dominere af frygt for repressalier.

En almindelig karikatur af denne mand er en tynd figur iklædt forklæde og i færd med at vaske op.

I baggrunden står den tykke kælling med en kølle i hånden og raser.

En del mænd er bange for ikke at være mandige nok.

De er på vagt overfor alle tegn hos sig selv og andre, som tyder på, at mandens rolle som den suveræne hersker er truet.

Derfor bliver tøffelhelt ofte anvendt om mænd, der udfører en del af sine pligter i hjemmet, ud fra bevidstheden om at dette er rigtig.

De behøver ikke engang tage aktivt del i husarbejdet.

Bare det at de vælger at være hjemme hos familien i stedet for at gå med slænget til fodboldkamp, kan være nok til i nogens øjne at blive «tøffelhelt».

Stadig flere sætter i vore dage spørgsmålstegn ved, om det er kønnet der skal bestemme arbejdsplads og status.

Når de kendte kønsroller forlades og nye afprøves, er det ofte vanskeligt at være de første.
Der kræves både mod og vilje af de kvinder og mænd som gør dette.

Tøffelhelt bør derfor være en hædersbetegnelse om de mænd, der aktivt prøver at opgive nogle af deres privilegier og tager deres del af ansvaret for hus og hjem.


Hvis det er som det stå så kan jeg ikke betagne som en tøffelhelt da jeg aldrig vil blive dominere af en thaikvinde nej



-Du glemmer da vist at læse de sidste 1½ linieved ikke

Og hvis jeg ikke husker helt forkert, så var du vist ikke så kålhøgen da du havde været på "grisebassen", og damen "jagtede" dig i huset. -Hvem sov bag låste døre ??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2013 11:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

driller Nu var det ikke et par jysker jeg skrev om klap og jeg husker også da Kurt sov under sengen griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Pølse-Bo sender drikkepenge til Thailand Nyheder på dansk 2 27-11-2016 04:04
nu har der jo været endel snak om de 2 sømænd Diverse 14 09-02-2013 19:46

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 100,439,109 Unikke besøg | jQ Blog