Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Mermaid kontra Stable Lodge
Larsensplads
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2012 09:14

Bruger

Antal indlæg: 65
Tilmeldt: 16.12.12
 Status: Offline

Så er julen da overstået, men da med en vidunderlig oplevelse med Jørgens og Bents julearrangement på Mermaid og Admiralen i Bangkok.

Vi tænkte faktisk på, hvad vi ville denne jul... Skulle det være Stable Lodge eller skulle det være det nye Mermaid hotel.

Jeg har jo været på Stable Lodge flere gange de sidste måneder, og jeg synes godt nok det var lidt nedslidt. Værelser til priser som man kan få overalt i Bangkok og uden morgenmad inklusive.

Værelserne er jo af naturlige grunde lidt nedslidte, for Stable Lodge er jo ikke nyt, men engang maling kunne da hjælpe.

På Stable Lodge har jeg flere gange inviteret venner på frokost, hvilket har været en positiv oplevelse. Maden har ikke fejlet noget og snapsen og øllet heller ikke, men jeg har svært ved at tackle deres regningspolitik, med faste priser efter spisekort, men men så kommer der service charge og moms oveni. Det mener jeg er en dårlig servicering af kunderne. Jeg ved da godt at man selvfølgelig bare kan læse det med småt, så det ikke skulle være en overraskelse..

Helt rigtigt vil jeg da også sige, og det er da heller ikke pengene der irritere. Det irritere en som mig, at man ikke laver total priser, så man helt klar ved hvad man skal betale.

Den morgenmad jeg fik for mine 180 baht plus de løse procenter på Stable Lodge, var ikke noget at råbe hurra for. Jeg fik 2. æg, med 2 meget tynde toast, samt 2 meget små stykker bacon, som ikke var noget at skrive hjem om, samt 1 af de marmelader i folie og noget smør...

Ikke noget man kan blive mæt af, men alligevel nok til bunden inden McDonnalds besøges på hjemturen til staden.

Inden jeg laver referat fra det seneste besøg på et andet dansker hotel.. MERMAID vil jeg da lige give stjerner ud fra 10 skalaen..

STABLE LODGE vil jeg give 6 ud af 10 stjerner.


http://www.stable...

Vi havde jo bestemt at denne JUL skulle holdes på Mermaid med julemiddag og julefrokost dagen før. Dette var jo varmt anbefalet af en af os alle bekendt, så det ville jeg da prøve denne gang, for jeg var for at sige det lidt mildt, blevet lidt træt af det andet og speciel deres prispolitik med alle de ekstra udgifter til følge.

Da jeg jo var blevet varmt anbefalet Mermaid, bestilte jeg værelse på stedet, normale værelser ikke et af de dyre suiter og andet men, et til de unge mennesker og et til os gamle.

Da vi jo ville fejre vores danske juleaften på stedet også, bestilte Mermaid plads til os hos Bent på Admiralen, som jo er en del Marmaid, men men mine piger ville jo ikke så gerne have dette ikke smagende julemad, men helst noget med fut i. Store rejer og andet godt thai mad.

Dette spurgte jeg så Bent om, og menu forslag blev sendt med store rejer i et eller andet, og andet godt fra havet.. selvfølgelig frisk indkøbt på markedet om morgenen.

Alt var bare fantastisk...

Da vi ankom til Mermaids reception, blev der selvfølgelig sagt velkommen med beklagelse over, at de desværre havde været nødt til at give os gamle en hjørne suite med indgang til de unges store værelse uden ekstra beregning.

Jeg har været på, ja efterhånden på flere hundrede hoteller rundt i Thailand men den service og den måde vi følte os velkommen på fra Jørgen og Bents side, havde jeg åbenbart til gode.

VI ALLE I FAMILIEN HAVDE EN FANTASTISK JUL OG OPLEVELSE...


Det jeg så sluttelig vil sige er, at jeg er tryg ved priserne, for når man bestiller fra spisekortet eller bar kortet, så er alt inklusive, så man ikke skal bryde sin hjerne med prissætningen.

Hvilket jeg og efter min overbevisning alle skulle være fri for...

TOTAL priser så vi ikke skal tænke på vores ferier.

Jeg vil ikke skrive om prisniveauerne på de to steder, for det ville ikke være retfærdigt, men jeg vil dog sige at der er forskel på deres køkkener.

Hvis Admiralen alias Bent havde lavet thai mad med det hele, så var 10 stjerner ud af 10 blevet givet, men Bent... desværre kan jeg kun give 9. stjerner for maden og 10 stjerner for din indretning af baren og dit yderst venlige personale.

Glemmer aldrig bartenderen da jeg spurgte, hvad øl han kunne servere, prompte fik jeg en lille smagsprøve af deres forskellige ØL, dette har jeg aldrig prøvet før i Thailand..

Konklusionen må vel være at Mermaid Hotel og Admiralen vinder her, for magen til, at lade gæsterne føle sig velkommende og magen til professionalisme ud i at tage vare på gæsterne, har jeg endnu aldrig oplevet nogen steder i Thailand.

MERMAID...ADMIRALEN vil jeg giv9 ud af 10 stjerner..


http://www.hotelm...ngkok.com/

Kan i nu alle have et godt nytår, med det håb at det nye vil blive ligeså positivt som det gamle, men selvfølgelig for nogen bedre...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
anti
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2012 09:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 09.09.10
 Status: Offline

De rige har mange glæder. De fattige har mange børn.

har du fået rabat siden du deler 6 til 9 stjerner ud ved ikke normalen er Max 5 driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Larsensplads
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2012 09:35

Bruger

Antal indlæg: 65
Tilmeldt: 16.12.12
 Status: Offline

Man er vel nødt til at kunne læse, inden man kommer med gallen.. Prøv nu at læse hvad der bliver skrevet... Hvad jeg mener og ikke hvad andre menermortor
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nej
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2012 09:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 304
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline

hej hvad er prisen pr person for opholdet, billigt har det nok ikke været
kvalitet koster kassen, selv i thailand
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Larsensplads
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2012 10:16

Bruger

Antal indlæg: 65
Tilmeldt: 16.12.12
 Status: Offline

Nu du spørger om priser, som jo egentlig kan blive oplyst fra de links, der er sat på vil jeg da gerne sige, hvad det har kostet med 2 overnatninger alt inklusive som julefrokost den 23. med 4 personer med det hele... snaps og andet.

Juleaften for os 4 personer med en dejlig flaske rødvin som ikke var så billig til farmand og min kone samt alt det andet..

Total for Julearrangementet med julefrokost den 23. og middag den 24. december for os 4 plus de gæster jeg havde til frokosten plus overnatninger i prislejet normale rum, samt 2. pint af gratis øl for farmand da pigerne ikke drikker dette stads.

DET HELE KOSTEDE FOR 4 PERSONER PLUS GÆSTER. DRIKKELSE M.V..

BAHT.... 18.980.-

Omsat til dine så venlige danske kroner 3.515.-... for næsten 3. dages hygge...

Hvis dette er dyrt, så lad os da stoppe her...

Ville egentligt bare lave en sammenligning mellem de to steder, og ikke andet...

Måske til glæde for andre der vil besøge Bangkok...

Andet var der egentligt ikke i dette, så jeg vil stoppe her.music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ATM
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2012 10:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 204
Tilmeldt: 23.09.10
 Status: Offline

Den morgenmad jeg fik for mine 180 baht plus de løse procenter på Stable Lodge, var ikke noget at råbe hurra for. Jeg fik 2. æg, med 2 meget tynde toast, samt 2 meget små stykker bacon, som ikke var noget at skrive hjem om, samt 1 af de marmelader i folie og noget smør...

Ikke noget man kan blive mæt af, men alligevel nok til bunden inden McDonnalds besøges på hjemturen til staden.



Til STABLE LODGE lyt og lær, morgenmad skal være Inklusive i værelses prisen. det andet giver en dårlig oplevelse fra morgenstunden øv øv øv
tak til Larsensplads for et godt indlægThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2012 15:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3824
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Larsensplads skrev:
Nu du spørger om priser, som jo egentlig kan blive oplyst fra de links, der er sat på vil jeg da gerne sige, hvad det har kostet med 2 overnatninger alt inklusive som julefrokost den 23. med 4 personer med det hele... snaps og andet.

Juleaften for os 4 personer med en dejlig flaske rødvin som ikke var så billig til farmand og min kone samt alt det andet..

Total for Julearrangementet med julefrokost den 23. og middag den 24. december for os 4 plus de gæster jeg havde til frokosten plus overnatninger i prislejet normale rum, samt 2. pint af gratis øl for farmand da pigerne ikke drikker dette stads.

DET HELE KOSTEDE FOR 4 PERSONER PLUS GÆSTER. DRIKKELSE M.V..

BAHT.... 18.980.-

Omsat til dine så venlige danske kroner 3.515.-... for næsten 3. dages hygge...

Hvis dette er dyrt, så lad os da stoppe her...

Ville egentligt bare lave en sammenligning mellem de to steder, og ikke andet...

Måske til glæde for andre der vil besøge Bangkok...

Andet var der egentligt ikke i dette, så jeg vil stoppe her.music



Hvad er meningen med at sammenligne to danske restaurationer/hoteller, det ene nybygget, det andet ved at være slidt ned, og så endda med samme managementved ikke

Men lad os se lidt på priserne på Admiralen, værelsesprisen er ca. 3000 Bath pr. døgn, to værelser i to døgn er ca. 12000 Bath.

Det vil sige den glade har betalt omkring 7000 Bath for to måltider mad incl. fadbamser og en brændevin.

Vel ikke ligefrem noget at reklamere med.Grin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2012 17:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3824
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Her er en video af åbningen af restauranten, håber det virker bedre end prinsens fodarbejde der vist var blevet smurt lidt vel rigeligt.

SKÅL Henrik skaal








Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2012 17:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3824
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvis linket ikke virker, så prøv at klikke på teksten oppe i venstre hjørne.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jager
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2012 22:43

Bruger

Antal indlæg: 78
Tilmeldt: 05.04.09
 Status: Offline

larsen jeg syntes det er et skide godt indlæg fuck hvad de andre siger. den eneste fordel jeg ser ved stabel er lolita er så tæt på og konen ikke aner uråd når man lige skal en tur i 7/11

jager
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kent
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-12-2012 03:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 411
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

dejligt med lidt forbruger oplysning dyrt, billigt det bestemmer din penge pung
takker for indlæg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pholt
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-12-2012 15:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 10.12.12
 Status: Offline

Ja, det er et udmærket indlæg fra larsensplads, forbrugeroplysning er godt.

ind
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Larsensplads
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-12-2012 08:28

Bruger

Antal indlæg: 65
Tilmeldt: 16.12.12
 Status: Offline

Takker for tilbagemeldingerne, men kan se at jeg er oppe mod en virkelig professionel Skipper, som har været på stederne, så han ved jo alt, som vi andre i samme situation ikke gør.

Prissætningen som denne hr, Skipper kommer med, ved jeg ikke hvor han har fra, men har jo nok været på en af de søgemaskiner som fortæller dette.

Skipper du ved jo alt, og hvorfor skulle en ligegyldig mand som ham Angri..prinsen pludselig havde samme interesse. som mit indlæg om, at der er 2. gode danske hoteller i Bangkok med hver sin måde at drive forretning på.

Du skal da vist ud med skovlen i sneen, så du bliver træt.

Det eneste jeg faktisk pointerede i mit første indlæg var, at Mermaid og Admiralen har TOTAL priser, så du ved....hvad du skal betale, selv efter 10 fadøl, hvor Stable Lodge kommer med en masse procenter, som jeg ikke kan bruge til noget.

Morgenmaden på Mermaid var bare som jeg gerne vil have den og inkluderet i værelsesprisen... Masser af Bacon, æg og alt andet godt...

Okay det sure brød fra 7eleven kunne de godt have undgået på Admiralen..

Men men Stables forkølede morgenmad med 2. stykker bacon, samme toast og andet ligegyldigt 180 baht. plus 10 procent for servicecharge... plus oveni denne pris 7 procent TAX..

Dette er sgu for meget og gør mig sur, som alle de andre regninger jeg fik på Stable Lodge....

Det er bare ikke professionelt i dette herrens år 2012.

Skipper du kan hoppe og springe og fra dit svenske domicil komme med dine søgningers resultater fra GOOGLE... Dette vil ikke ændre det faktiske, og har intet som helst med, at STABLE er et gammel hotel og Mermaid er nyt.

Det har noget med management at gøre.

Håber du forstår dette fremmedord SKIPPER fra skåne...eller hvor du kommer fra..i det svenske.love
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-12-2012 13:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3824
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det var da en ordentlig svada.

Og så midt i den søde juletidked

Nå af med nissehuen, og sneskovlen ind i garagen.

Hvis du syntes mine beregninger er forkerte så kom selv med de rigtige.

Jeg mener, to voksne og to børn koster næsten 19000 Bath for to overnatninger, så hvad kostede værelserne pr. døgn, og hvad kostede dit druk/ædegilde med kammeraterne, mens de uskyldige små så til?

Det har noget med management at gøre.

Håber du forstår dette fremmedord SKIPPER fra skåne...eller hvor du kommer fra..i det svenske


nej Det er mig der har lært dig det ord, hvis du gad læse mit indlæg igen, så bare ikke puste dig op, du fylder nok rigeligt i forvejen efter det ædegildeGrin


Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-12-2012 14:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3824
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg vil lige tilføje at jeg kender Jørgen L. fra gamle dage, dengang han drev Mermaids Rest i Soi 8 sammen med Ib.

En flink fyr som jeg sætter stor pris på, og en dygtig forretningsmand der taler perfekt Thai, ellers havde han nok ikke drevet det så vidt i Thailand.


Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
deepseadivers
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-12-2012 22:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 303
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Jeg vil lige tilføje at jeg kender Jørgen L. fra gamle dage, dengang han drev Mermaids Rest i Soi 8 sammen med Ib.




Du har vel en masse fine fotos, fra poolen og baren?
Lapidary and Jewelry consltant
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-12-2012 03:58

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

Opdatering på Stable Lodge's uhyrlige priser...

Dobbelt værelse uden morgenmad 1.800.- baht +++

Morgenmad med 2 stk æg, any style 250.- baht +++

Som i kan se "havner" morgenmaden efter de forskellige afgifter, lige omkring 300.- baht.

Skandaløst.!

Priserne har jeg fra min ven, som boede der i november
og burde derfor være aktuelle.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Larsensplads
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-12-2012 08:11

Bruger

Antal indlæg: 65
Tilmeldt: 16.12.12
 Status: Offline

Ja ham Skipper lukker jo meget



lort ud, men han har jo noget at have det i.

Mermaid bar og restaurant min bare.....mortor
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-12-2012 09:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Larsensplads skrev:
Ja ham Skipper lukker jo meget



lort ud, men han har jo noget at have det i.

Mermaid bar og restaurant min bare.....mortor



Tak Hr Larsens Plads, De forstår at debatter på et højt plan

Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Larsensplads
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-12-2012 10:30

Bruger

Antal indlæg: 65
Tilmeldt: 16.12.12
 Status: Offline

M55 giver dig fuldstændig ret, men det er altså svært når joken skulle være et billede, som en eller anden sletter hele tiden, så jeg vil jo nok komme til at stå som den lille jeg, uden anden mening end at Skipper er en lort... Dette mener jeg ikke er fair, for indlæg var ment humoristiskmortor
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Little Mermaid Karon / Kata Fri debat: Phuket 2 03-11-2023 12:11
First “white” elephant discovered during new Thai king’s reign prepares to join royal stable Den Royale blog 1 02-05-2019 16:06
Stable Lodge in bangkok has been sold Nyheder på andre sprog 3 22-03-2016 13:38
Stable Lodge i Bangkok>> >> julefrokoster, juleaften og nytårsfest. Arrangementer 3 09-11-2015 10:52
1/2 jul den 24 juni på Stable Lodge i Bangkok Central Thailand 1 20-06-2015 07:44

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 100,780,457 Unikke besøg | jQ Blog