Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Turen til mit "Shangri-la".
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2012 07:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Alle rejser starter jo et sted,-og de fleste stopper dér hvor man har forudbestemt.music
-Min startede kl. 08:56 i Horsens (Jylland), hvor jeg stod på "lyneren" mod Kbh,-sammen med min til tider "utro" rejseven, kufferten,-denne gang en smule tung syntes jeg. Jeg fik mig placeret, og nød så turen over Fyn og Sjælland, jeg nåede også at spise 2 rundstykker med ost og syltetøj, købt ved den søde "togstewardesse".

Da vi nærmede os hovedbanegården, lød det over højttaler-anlægget, "Toget stopper lidt før hovedbanegården p. g.af sporarbejde,-følg venligst skiltene". -Da jeg jo skulle skifte til "Øresundstoget" for at komme til Kastrup fulgte jeg selvfølgelig anvisningerne.
Ud af "lyneren", hen ad lidt perron, indtil en "allerhelvedes" stor trappe, der gik op til,-jeg tror "Dybbølsbro".Shock
Jeg standsede og "studsede" lidt, og tænkte,-"Der kommer du sgu aldrig op ene mand med den kuffert"!!!Angry
Fortvivlet kiggede jeg så de andre,-der var nogle, også med store kufferter, barnevogne etc., der gik om bagved trappen,-og jeg fulgte troskyldigt med "stimen".- Der var sgu en elevator,-GENIALT. De er slet ikke så dumme de "Kjøwenhavnere"driller
Jeg var èn af de sidste til at komme med op i gadeniveau, -men sikke dog en elevator. Jeg havde nær stået ud igen. - Den var så overfyldt på gulvet med brugte nåle osv. - der var så mange, at man skulle tro, at et hulepindsvin havde smidt hele pelsen derinde. "VELKOMMEN TIL KØBENHAVN" Sad
Jeg fik "skrabt" en plads, hvor jeg så turde stille kufferten op på enden. (Tænkte på de stakkels lufthavnsarbejdere, som bagefter med deres hænder skulle have fat i min kuffert)Stres
Jeg kom så med "Øresundstoget" ud til Kastrup i fin tid før afgang til LOS.- Kunne fint nå min "afskedsmenu", -3 af de røde og 2 brød, samt et stort krus kaffe.music
Så kom vi til det lidt mere "alvorlige". -Tjek-ind, og vejning af bagage. Jeg anede ikke en skid om vægten på min til tider "utro" rejseven (fordi badevægten hos min "nærigrøv af en husvært" naturligvis var løbet tør for strøm,-og han åbenbart mente det var mig der skulle "sponsere" 4 nye batterier til hans "gamle lort"skaal. - Nå, men kufferten røg på vægten hos Thai Airwaysgodag "Tak skæve ben",-båndet var sgu ved at kollapse. Da "viseren" endelig stod stille og havde "ringet for Jackpot" 3 gange undervejs kom resultatet: 29kg.Ikke SE (Al den musik og "gammelost"skaal.
Den venlige herre bag skranken gned sig godt i hænderne, og øjnene rullede som på en spillemaskine.- Det var sgu ikke godt!! -Væk var de "lommepenge". Græder
Som han forklarede mig, så kostede hver kilo over 20kg. kr. 500,-. --I alt kr. 4.500!! -Værs´gó og spis !!Farvel

Men ser i, drengen her er sgu ikke helt tabt bag en vogn,-selvom han er fra "jydeland",-og måské har "hæklefejl i kysen".
Jeg kiggede på ham med mine store bedende blå øjne (skide kønne), og forklarede ham stille og roligt at jeg jo var en usædvanlig god kunde hos dem,-og det nu var min 6. tur på bare 3år,-udelukkende med dem!! (Han kunne jo ikke kontrollere)music
-Så slog han helt om (er sgu bange for at han blev forelsket p.g.af de "smut" med øjnene).- Væk var kufferten??
Og han spurgte endda om jeg skulle videre fra BKK med Thai Airways,-hvilket jeg IKKE skulle (skulle nok "holde kæft" med AirAsia).Stres -Fordi så ville han med det samme "booke" min "følgesvend".music
Hans afskedssalut var: "Hav en rigtig fornøjelig rejse og ophold dernede". Pris for overvægt: Kr. 0,- music
-Se det kalder jeg service,-så skide være med "sædeafstande og bredder osv."!!Thumb

Ved ankomsten til BKK, stod "mine bodyguards" og tog imod mig,-3stk. af den yngre del af "min familie". "Tøserne" fik naturligvis store krammere og "kindkys",-Beau, den store dreng på 32år, måtte nøjes med "krammer" (det behagede ham vist udmærket).

Vi kørte alle så til Don Mueang for indenrigsflyvning. Der fik vi overdådigt morgenmåltid,-og havde rigelig tid før afgang til en rigtig god "snak" og hygge (nu var jeg tæt på at være hjemme). Snakken foregik på engelsk (de er alle 3 "skrappe" til "udenbys"skaal,- men jeg fik dog duperet Jitsiri (min "gudinde"skaal ved at sige nogle få thai-gloser!! -Det havde hun sgu aldrig hørt før, og var synligt overrasket og imponeret (That´s my daddy). Jeg har benyttet lidt tid i DK til lidt "hjemmestudier" udi det thailandske såkaldte sprog. -Men nu når jeg hører Lao-thai hver dag,- så bliver det nok lidt lettere. -Selv Donna blev overrasket, havde ikke fortalt hende noget om detdril

Turen til Udon Thani gik rigtig godt med AirAsia,-bortset fra at de forlangte en mindre formue for min overvægt (der gik "øjen-tricket sgu ikke,-DUMME KÆLLING.)dans

I Udon Thani ventede Donna, hendes svoger (fin direktør, Ha-ha) samt hendes søster.-Lillesøster, men hun vejer nok ca. det dobbelte. -Stor gensynsglæde, kys og kram (puha,-lad os nu komme hjem).music

-Og jeg skriver hjem, ja, fordi dette er mit hjem - Mit "Shangri-la". -Her sidder jeg lige nu med smøger, kaffe og kigger sommetider ud af det åbne vindue for at beundre de "kolo-enorme" sommerfugle vi har fået i overflod, siden vi plantede mange blomstrende småtræer.

Selv min ven "tokayen" er igen kommet frem fra sit gemme på loftet,-og her til morgen vækkede han os med 7 "kobrøl".-Det bringer held og lykke til huset,-siger Donna (gammel overtro). -Men hyggelig er han sgu,-sidst fik jeg ham til at "nappe" en insekt fra mine fingre.- Hvor mange i DK har mon oplevet dette fra en gekko (fritlevende) på nok 250 gram??Thumbmusic
Hygge til jer alle,-nu er "spammeren" landet.driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2012 07:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

AL48 Skrev
Og jeg skriver hjem, ja, fordi dette er mit hjem - Mit "Shangri-la". -Her sidder jeg lige nu med smøger, kaffe og kigger sommetider ud af det åbne vindue for at beundre de "kolo-enorme" sommerfugle vi har fået i overflod, siden vi plantede mange blomstrende småtræer.

Selv min ven "tokayen" er igen kommet frem fra sit gemme på loftet,-og her til morgen vækkede han os med 7 "kobrøl".-Det bringer held og lykke til huset,-siger Donna (gammel overtro). -Men hyggelig er han sgu,-sidst fik jeg ham til at "nappe" en insekt fra mine fingre.- Hvor mange i DK har mon oplevet dette fra en gekko (fritlevende) på nok 250 gram??
Hygge til jer alle,-nu er "spammeren" landet



kort og godt velkommen til Thailand, dit nye hjem godag

PS. pas nu godt på din ven "tokayen" det er en delikatesse i Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...music
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2012 07:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Ved det godt, og de er endda temmelig dyre på markedet,- sidst jeg var her havde vi 4-5 stykker på loftet, og de fik unger.

--Men de der TOTALFREDEDE her i huset,-så hellere æde "JackD" (gasen).hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2012 13:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

Sidst vi fløj med Thai air ville de da ikke booket bagage videre selv om vi skulle flyve med dem, det måtte vi pænt afhente og indlevere på ny det var vist noget med toldbehandling. Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2012 20:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Håber det går godt for dig AL 48 og din nye familieThumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2012 05:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Takker skipper,- men det er nu ikke ny familie.
-Det er godt brugt grinermusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Siamese Stone Unveils Exclusive "Island Collection" in Phuket Fri debat: Pattaya 1 24-01-2024 12:35
Havets Vagabond - Finn "Sømand" Hansen Film, bøger etc 1 03-06-2023 19:39
Jens "The Beast" Film, bøger etc 3 03-02-2023 16:28
Turen går til Chiang Mai og Nordthailand Nord Thailand 31 21-01-2023 16:26
Thai Lesson: 5 Slang Words for "Sexy" Thaisproget i skrift og tale 1 22-10-2022 16:44

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 100,376,521 Unikke besøg | jQ Blog