Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
En rejseoplevelse.
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2012 11:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Hej,- medens jeg alligevel sidder og indhalerer ½ karton smøger og drikker en spand kaffe og "rejsefeberen" stiger,- kan jeg lige så godt fortælle lidt om min sidste rejse og "genvordighederne".

Turen med tog fra Skanderborg til Kastrup gik fint, havde skrevet billet og det hele ud hjemmefra. Og flyveturen til Amsterdam med SAS, og videre til BKK med China Airlines gik også fint,- men hold kæft hvor er lufthavnen stor i Amsterdam (langt at gå).

Så hele nedturen indtil jeg var hos Donna i Na Klang gik totalt smertefrit,-trods mit store skrummel af en rejsekuffert.

Turen hjemover efter 3mdr. dernede startede også fint. Udon Thani - Bangkok - Amsterdam - Kastrup, - alt klaret fint og til tiden for mit vedkommende.
-Men mit skrummel af en rejsekuffert kunne jeg selvfølgelig ikke finde på bagagebåndet i Kastrup, selvom den var booket ind til hele turen,-ligesom mig Angry
Jeg henvendte mig så til bagagepersonalet (et kontor dernede), og spurgte hvor den mon var??ved ikke
Det viste sig, at "skrumlet" havde valgt at stå af i Amsterdam (måské havde den hørt om det sjove natteliv).griner
Jeg fik så at vide, at den ville komme med næste fly,-3 timer senere. Jeg kunne så vælge at vente eller rejse videre med det samme, og kufferten ville blive eftersendt til min adresse. - Hvis jeg ventede, ville de "spendere" en kupon, værdi kr. 100,-, som jeg kunne gå ovenpå og "mæske" mig for. Thumb
Fint,-tænkte jeg, så kunne jeg sidde og vælte mig i kaffe og røde pølser på deres regning,-medens jeg ventede på min trofaste (men nu utro) "rejseven".music
Bevæbnet med den fine kupon gik jeg ovenpå til de forskellige "snedige" steder, som jeg var blevet fortalt af personalet.
Jeg fandt et sted der passede til "drengens" krav om udvalg og komfort Love - og spurgte for en sikkerheds skyld om de tog mod sådan en fin kupon fra SAS. - De kiggede på kuponen og på mig,-og var på nippet til at tilkalde lufthavnspolitiet Shock
Selv pølsemanden henne i sin bod nægtede at modtage "den slags lort", som han kaldte min "værdikupon" rasende
Den var åbenbart total "værdiløs".-Jeg har dog gemt den som et kært minde, og betalte selv mine pølser og kaffe (dagens ret)Thumb
Efter ca. 3 timers venten, blev jeg "lodset" bagom told og "det hele" for at komme ned til min "utro følgesvend". Hun ("rullemarie"skaal kom sgu ind på bagagebåndet som den første!!-Glædeligt gensyn music
Så ellers ud gennem tolden igen (jeg tror slet ikke de så andet end "røgen"skaal,- og ellers op til DSB´s billetafd., jeg var ved at komme lidt i tidsnød hvis jeg ikke ville vente yderligere 1½ time for at komme til Skanderborg.
Lang kø ved billetlugen,-så jeg går til den billetautomat hvor der er selvbetjening. -Og det er 1. gang jeg prøver det "shit" Shock
Nå,-jeg får forklaret "uhyret" hvor jeg vil hen i verden,-og hvornår, og stikker mit hævekort i og trykker betal.ved ikke
Ud kommer en billet, - den snupper jeg sammen med hævekortet og stikker i brystlommen. - Nu har jeg sgu travlt (der skal jo også være tid til 2 smøger på perronen før afgang)griner
Fint, nu kommer mit tog til "hovedlandet". Jeg får bakset uhyret af en "rejsekammerat" ind og har så det sædvanlige problem.
Min "utro rejsekammerat" er lige nøjagtigt så stor, at den ikke kan gå ind mellem sæderne. Derfor må den være i indhakket ude ved mellemgangen.-Men man forlader jo ikke en "ven i nøden", så jeg bliver og holder opsyn med med den. - Den har jo før fundet på selv at stå af et "interessant sted". Samtidig kan jeg også ved de store stationer nå at springe ud på perronen og "turbo-ryge" en halv smøg.(Engang gjorde jeg det sammen med en togrevisor/konduktør, han havde samme dejlige last).
Nå,-men jeg står jo der i mellemgangen da "konduktøren", en nydelig dame på ca. 35år, kommer og vil se billetter.
Glad og fro trækker jeg min billet op af skjortelommen (lige købt til kr. 367,-), og stikker hende den med et frisk "hej".
Hun kigger på den,- så kigger hun med sine dejlige øjne på mig og siger: "Du skal sidde på sæde 44".
"Ved det godt", svarer jeg hende frejdigt, "men derfra kan jeg ikke holde øje med min "utro rejseven". - Og peger på kufferten.
"Fint nok", svarer hun sødt," men hvor er din billet"??Grin
"Den står du da med i hånden", siger jeg (nu er det søde sgu ved at forlade hende mener jeg).Angry
--"Det er pladsbilletten", siger hun og peger på den, "har du ikke lovlig rejsehjemmel??"
Nu var drengen sgu ved at blive "mopset". Jeg havde lige spenderet den formue af kr. 367,- på billet for at komme til civiliserede egne. -Hvad bildte sådan en forstyrret "kuponklipper" sig ind. - Og "tudegrim" og for store fødder havde hun for iøvrigt ogsårasendedans - Godt hun ikke kunne læse mine tanker!!!
--Lige pludselig blev hun "forvandlet" igen for mine øjne. Hun forklarede, at i realiteten kunne hun udskrive en "bøde" på kr. 700,- for kørsel uden lovlig rejsehjemmel. Men da jeg både så ærlig ud, og kom med en "god historie", ville hun lade "nåde gå for ret"music - Og for iøvrigt kunne jeg heller ikke have pladsbillet uden at have rejsebillet også,-sådanThumb
Hun var endda så flink, at hun sagde til mig, at når nu hun stod af toget i Odense og der kom ny afløser, så hvis der blev problemer med ham, skulle jeg bare henvise til hende. -Sød pige, og hun blev kønnere og kønneremusic
Jeg spurgte så selvfølgelig, om jeg ikke kunne få hendes navn, adresse og telefonnummer (i tilfælde af "bøvl"skaal,-men den gik sgu ikkedriller
--Sådan kan de forhadte togrevisorer også væreThumb

PS. Den dag var der en der reddede sig en billig tur med DSB til Skanderborg,-Dog uden pladsbillet. - De bliver uskrevet over 2 billetter!!! - Det husker jeg næste gang.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kent
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2012 05:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 424
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

hej

du ryger for lidt, kører for meget i tog, køb en rygsæk Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2012 08:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ved ikke Ja utroligt at han har råd til at rejse til Thailand med de kaffe og smøg priser sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2012 09:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

sank skrev:
ved ikke Ja utroligt at han har råd til at rejse til Thailand med de kaffe og smøg priser sarcasm


Det er jeg sgu "tvunget" til. - Jeg sparer ca. 4/5 dele på smøgerne alene (1 pose rulletobak koster kun 10baht). -På ½ år har jeg til en ny billet dril

+ så de 10kg. jeg plejer at "smugle" til dansk forbrug!!driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2012 09:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Nu da jeg alligevel bare sidder og "fiser husleje af", og fintænker over hvad jeg skal købe med til rejsen (glasperler-snustobak og andre u-undværlige ting).Thumb - Så kan jeg jo lige så godt "indrømme" mit "glansnummer" for ca. 3 år siden. -Og så er det ik´ engang løwn.

Da vi (Donna og jeg) havde fået pudset de værste hjørner i forholdet af, og jeg blev inviteret ind i huset også, -tog jeg jo hjem til DK igen.
Der gik ikke lang tid før jeg havde fået indhaleret alle de medbragte smøger (6 kartoner + 10pk. rulletobak).hej
Så fik "geniet" her som sædvanlig en af sine geniale idéerThumb
Jeg mailede til Donna, at hun fluks skulle bevæge "pariser-popó en" op til landsbyen og købe maxibrev. Deri skulle hun lægge 2 poser rulletobak, indpakket i "russerpapir",-og så ellers sende til mig. - Sådan bare for at afprøve "ruten".godag
Det gjorde hun så,-og jeg forventede "brev" indenfor 1-2 uger dernedefra.
Der gik næsten 1 måned,-så kom der besked fra det fandens toldvæsen i Kbh.rasende
De ville vide om jeg kendte besked med 2 kilo fintskåret rulletobak fra Thailand ???Ikke SE
-Jeg måtte jo gå til bekendelse, og forklarede dem, at det hele var en misforståelse (kunne vedlægge kopi af mail).
Det betød at jeg slap for toldbøde, og skulle så bare betale told og moms,-kr.: 2.200,-


Det er sgu de dyreste "hjemmerullere" jeg nogensinde har røget!!Shock -Men skrev dog til "varanen", og takkede mange gange.
--Da tilbød hun at sende mere!!!!!Stresmusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2012 15:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

driller Dengang jeg var et nikotin vrag købte jeg 2 store pk. rulletobak på et markedet i Chiang Rai Shock meget billigt ? men selv om jeg var hård og stædig Græder var det helt umuligt uha uha stærk tobak Shock men stuepigen så glad ud griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2012 15:27

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Ja det er staerke sager, jeg koebte ogsaa engang en pose tobak og noget papir ( uden lim ) Ja de er sq da nemmer at rulle i et bananblad, naa men fik strikket en sammen....Jeg gik straks tilbage til mine SMS eller SCORE smoeger igen, jeg havde naere hostet en lunge op.....Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2012 16:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

AMATØRER, - i skal købe de poser med en mintgrøn hane på.
Smid papiret væk (menthol) og brug jeres eget medbragte.
-Det tobak med den mintgrønne hane er det stærkeste,-det andet er sgu kun for gamle kællinger at gumle på (-og amatører) dril
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 100,382,715 Unikke besøg | jQ Blog