Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Fordomme.
Vanilla
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2012 13:01

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Vores A/C har laekket vand sidste par dage og der er nu et par folk til at kigge paa den. Min kone har koert sine foraeldre til Bkk. idag og er nu paa vej hjem, ja de har vaeret paa besoeg sammen med 3 nevoer, 2 af disse bliver her en uges tid, naa men disse folk kommer saa og kigger A/C. og den store nevoe paa 12 aar taler ogsaa med disse folk.......Jeg maerker saa pludseligt at jeg foeler mig lidt skidt tilpas, jeg taenker, hva' taenker de om farang og en dreng paa 12 aar, nu ved jeg ikke om thaier har de fordomme som en del danskere har, det haaber jeg ikke.

Syntes at det er meget trist at jeg kan bilve beroert af en saadan situation.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2012 14:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1909
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Fordomme. Dem har de mange af

her er en enkel

faranger er rige Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2012 14:55

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Den fordom er der vel mangen en farang som som selv stoeber. Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2012 15:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

hej

har i lagt mærke til at mange små børn i 2 til 5 års alderen er bange for os, har fået fortalt, at thai mødre bruges os som bussemænd, spis din ris ellers kommer den store tykke farang med den store næse og spiser dig ved ikke

løgn eller fakta, hvad siger dunørd
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dingdong
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2012 15:16

Bruger

Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 04.10.12
 Status: Offline


2 indlæg med nye fordomme, (måske)

thaier mener faranger er rige. gør de nu det?
jeg mener mere thaier mener at faranger har flere penge end de selv har. ( men er det ikke rigtig, i de fleste tilfælde)

næste

turister skaber fordommen om den rige farang.

At en turist bruger feriepengene under den 14 dages ferie er vel ikke at skabe en fordom. ( de bruger vel bare deres penge på samme måde som de ville gøre i Spanien.)


Nå tilbage til fordomme eller mistro, jo masser af thaier tænker sit men giver ikke udtryk for det før det bliver fortalt til dem de normalt snakker med.

Sladder er meget udbredt blandt thaier og særligt hvis der er en farang indblandet.



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ATM
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2012 15:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 204
Tilmeldt: 23.09.10
 Status: Offline

dingdong skrev
Nå tilbage til fordomme eller mistro, jo masser af thaier tænker sit men giver ikke udtryk for det før det bliver fortalt til dem de normalt snakker med.

Sladder er meget udbredt blandt thaier og særligt hvis der er en farang indblandet.


forvent ikke at høre sandheden fra en thaier, de vil aldrig fortælle den til dig, de smiler til dig og alle er glade

se det var en fordom, fra min side om thaier, den holder vandkat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2012 15:33

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Spiser boern, jo den kender jeg.

Har en god ven som bor ude paa lars tyndskids mark i Isaan, der er boern ogsaa bange for at store stygge farang skal spise dem, saa jo, den fordom holder vand.Krokodille
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dingdong
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2012 15:35

Bruger

Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 04.10.12
 Status: Offline

ATM

nej den holder ikke vand, for det behøver jo ikke altid at være noget negativt der er sandheden.

Det er som

du siger til mig, du er verdens største løgnhals dingdong.

svaret er


Ved du hvad ATM jeg mener du er verdens flotteste mand.music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2012 15:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

turister skaber fordommen om den rige farang.

At en turist bruger feriepengene under den 14 dages ferie er vel ikke at skabe en fordom. ( de bruger vel bare deres penge på samme måde som de ville gøre i Spanien.)


nej dingdong turister eller skal vi sige sex turisten bruger, sviner med penge i thailand, den slags finder du ikke rigtig i spanien

vi har også den rige fastboende, der bygger hus hjemme i landsbyen, hvor han kommer en eller to gange om året, bo der året rundt nej tak siger de fleste
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dingdong
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2012 15:47

Bruger

Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 04.10.12
 Status: Offline

@Per

mener du at en turist der fyrer alle sine feriepenge og måske også lidt opsparing af på en 14 dages tur skaber grobund for thaiernes (alle faranger er rige).

( sådan tænker min naboer ikke kan jeg garantere for)


De fastboende der bygger eller køber million villaer er vel rige faranger.

Og hjemme i landsbyen hører vi altid.

Kommer alle thai kvinder fra en landsby?

Og ja der er mange fordomme både deres og vores.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2012 16:00

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Jeg har da osse fordomme hvis det skulle ha' gaaet nogens farangNaese forbi.

En Thaipige som drikker oel ( specielt hvis det er direkte fra flasken ) en som ryger smoeger, en som er " tusset ", hun er for mig sat i baas som bargirl. Maaske fordi at dem jeg har set drikke, ryge og flashe tusser har jeg set paa en lyseroed bar, i mine oejne ville en anstaendig pige aldrig udvise den slags.......Ta'r jeg fejl ? Maaske, jeg tror nu den holder stik langt hen ad vejen og i saafald er det jo egentligt ikke en fordom. Grin

Saadan har jeg det i oevrigt ogsaa med dansker piger.......
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2012 16:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Vanilla skrev:
Jeg har da osse fordomme hvis det skulle ha' gaaet nogens farangNaese forbi.

En Thaipige som drikker oel ( specielt hvis det er direkte fra flasken ) en som ryger smoeger, en som er " tusset ", hun er for mig sat i baas som bargirl. Maaske fordi at dem jeg har set drikke, ryge og flashe tusser har jeg set paa en lyseroed bar, i mine oejne ville en anstaendig pige aldrig udvise den slags.......Ta'r jeg fejl ? Maaske, jeg tror nu den holder stik langt hen ad vejen og i saafald er det jo egentligt ikke en fordom. Grin


alså Vanilla. Du er nu så dejlig dumgodag, du må da snart have lært, at den slags piger er dem der arbejder i 7/11griner, efter de er færdige med deres universitets uddannelse.griner Du ved dem der bliver gift med gamle halv fede skaldede mænd med hestehale i ført korte bukser og bar mave

nu har vi vist været raden rundt omkring emnet fordomme godag
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2012 16:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Ja nu er pædofil vel også nok noget af det værste, man overhovedet kan blive benævnt som.

Arten pædofile eller mere rammende djævlens afkom, er behæftet med nogle af de mest negative fordomme, man kan tænke sig og med rette hvis I spørger mig, det er heldigvis nok en af de, hvis ikke, den mest stigmatiserede gruppe i vores kulturkreds.

Der er uhyggelig mange af de udyr og de findes i alle samfundslag, og man skal have sig for øje at pædofilien har flere facetter, de kan optræde i mange og i uensartede personligheds typer.

Både som den impulsstyrede, den enkelt stående og så den hardcore kerne af pædofile, hvis primitive og primære seksuelle interesse kun er rettet mod børn, men uanset hvilken gruppe de måtte tilhøre, må en sag ikke blot mane til eftertænksomhed, men også stille krav om øjeblikkelig handling.

Som den røde dronning siger




Det er dog umådelig trist, at man pga. de uhyrer, ikke mere tør lade et lille barn sidde på ens skød og kæle for det, uden at skulle frygte repressalier fra samfundet.

Eller som du skriver, at føle lede ved hvad omverdenen tænker, om dit samvær med en lille dreng.

Trist man overhovedet skal have den slags tanker og overvejelser.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2012 18:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

Ja der ender jo snart med at man som forældre(nu er mødrene jo også ved at komme godt med på holdet) snart ikke tør færdes samme ofentlig med ungene ellers blir man bare sat i bås, vi har jo før oplevet at fædre der har leget med deres små sønner i svømmebadet er blevet anklaget og hængt ud på andre forums.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kalle
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2012 19:05

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 03.02.12
 Status: Offline

Ja de kigger når man kommer alene med børnene var sidste år på stalden og spise alene hyggede migSnakkede med en af servetricerne der så næste dag ville jeg have mutter og sønnen med men kun sønnen ville med.

Næste dag kom jeg med sønnen han var 14 på det tidspunkt samme pige der serverede og hun kiggede og smilede da jeg sagde det var sønnen måske fordi vi sad og pjattede og grinede og kiggede lidt rundt det var nok mere en dreng jeg havde samlet op i hendes øjne kunne også mærke på ham der ligesom var et eller andet han sagde der ligesom lå mellem linierne hos servetricen aha boytoy, også da vi gik tilbage til hotellet kom der kommentarer sagde knægten.

Havde det sgu helt dårligt så 3 dag hev jeg mutter med og knægten så kunne man se på hendes øjne og attitude at det var noget helt andet nu da hun blev prænsenteret for mor og kone og en lidt anden behandling lidt flov var hun.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Love Theater rykker ved vores fordomme om thailandske sexarbejdere Film, bøger etc 2 01-05-2019 11:33

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.36 sekunder | 100,356,770 Unikke besøg | jQ Blog