Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Er det saa svaert ?
Vanilla
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2012 10:08

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Hej.

Hva' fabler jeg nu om ?

Jeg fabler ikke, jeg undre mig dog til tider over at visse folk mener at man skal forberede sig godt og grundigt inden man taber hjertet til en thai kvinde.

Kulturforskellen er stor, ja, men vi er dog stadig fra samme planet, sproget, ja, det er tilladt at laere lidt thai, det er ogsaa tilladt for kvinden at interessere sig bare en lille smule for engelsk i saafald hun er sproligt blank. ( Undre mig over at man kan tabe sit hjerte til een, som man ikke kan tale med )

Ang. det at laese boeger, her taenker jeg paa de raad som til tider bliver givet om at gardere sig imod at blive snydt og bedraget, en af dem hedder vist " ThaiFever " har aldrig laest dem.

Hvis man nu istedet for at laese en ligegyldig bog og der imod brugte sin sunde fornuft, vil det saa gaa galt ? ja maaske, men det goer det ogsaa til tider i DK / DK forhold, men mon ikke chancen er minimeret hvis man ikke bare taber hjertet 1'ste dag paa en bar.

Hvis min kone da jeg moedte hende kun kunne sige " MI LOB U " og jeg kun kunne sige " KHRAP " saa er jeg sikker paa at det havde vaeret doedsdoemt fra dag 1.

Hva' har jeg selv gjort ? Jeg har laert lidt Thai, sat mig lidt ind i forskellene, min kone har ligeledes sat sig lidt i den kultur jeg kommer fra, det loenner sig...

Mistro er roden til det onde !

Jo mere hver isaer er villig til at smoere lidt, jo lettere gaar tingene, er man stok konservativ, saa kommer man sq ikke langt.

Nogle vil maaske taenke : Naa nu vroevler han igen, saa bare spring traaden over. Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2012 11:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

Nogle vil maaske taenke : Naa nu vroevler han igen, saa bare spring traaden over.


ja det er svært at forstå dig men forsæt bare godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2012 21:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Det er spørgsmål om det er så forskelligt, i Thailand og resten af verden.
Mange bekendtskaber / ægteskaber kører jo af sporet, sikkert af flere grunde.
Der skal 2 til at få et samliv til at køre.
Respekt for hinanden.
Bøje af fra begge sider. Man kan ikke være enige om alt. Det skal man heller ikke være, så bliver det da for kedeligt.

Få regler, uskrevne ja , men grundregler hvis tingene skal lykkes.
Så skal der et lille godt skænderi til ind imellem for at rense luften.
Ærlighed frem for alt.
Disse ting gælder over alt ikke kun i Thailand.
Om det er svaret , måske / måske ikke , men det virker.
godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2012 21:40

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Vanilla,

Du skriver da mod bedre viden, det er da en god ide at være lidt mistroisk i starten i Thailand er det ik ?

Jeg har selv et thai ægteskab bag mig, der var både gode/dårlige tider i det, men jeg fortryder ikke tiden !
Du kan jo sagtens skrive dit indlæg med god samvittighed, da du tilsyneladende har fundet den perfekte thai hustru, og hun tilgiver dig vist også altid, - dit heldige asen Grin...

Der er dog mange falanger der er knap så heldige med valg af kone derude som du er...men det er nok folk som bla. mig der gifter sig med en derudefra på kun anden ferie, det var nok dumt ...men kærlighed gør blind, jeg har taget de ridser og skrammer...det er 6 år siden nu :)

Jeg tror nu alligevel set i bakspejlet, at man skal passe på med at høre for meget dårlig sladder om thaipiger, der er så mange om at de vil stjæle dine penge osv. det må være op til falangen selv at bedømme, jeg blev ikke selv snydt i mit ægteskab, og jeg vil da gerne prøve igen, nu taler jeg idag så også thai, det hjælper jo en del, så bliver alle bar pigerne nok automatisk sorteret fra, de kan jo ikke lide vi taler thai music

Mvh
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ezal
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-10-2012 03:49

Bruger

Antal indlæg: 59
Tilmeldt: 04.10.09
 Status: Offline

Ved ikke om Vanilla har det perfekte ægteskab, jeg ville da være frygteligt ked af det hvis min kone var væk mere end halvdelen af tiden. Men hvis det virker for dem er der vel intet problem i det
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-10-2012 05:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Er det så svært ?
nej det er nemt
du giver lidt,
hun giver lidt.
Du spiller ikke millionær
smider ikke rundt med pengene,
du lytter lytter og lytter igen og husker at lære
husk 'Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget' ....
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-10-2012 06:04

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Soi7.

At vaere lidt mistroisk i starten er vel bare det som jeg kalder sund fornuft.



Ezal.

Om jeg er i et perfekt " skab " taet paa, jeg ville ikke bytte for noget i denne verden, men der kan og skal vel altid vaere plads til at der kan ryge en lille finke af panden, hvis man ikke er konstant stiv laeser man vel hurtigt pigen, ligesom pigen vil laese manden....

Nu har du maaske nok laest at min kone har vaeret lidt vaek, det har saa vaeret pga. af hendes faar har vaeret meget syg, i perioder er hun dog ogsaa oppe at hjaelpe med ris og mango ved foraeldrene, men over halvdelen af tiden er vist at overdrive. Lidt traels at vaere alene sommetider, men er dog stolt over at min kone hjaelper sin famile.

Jeg kunne selvfoelgelig tage med op til sviger, men jeg orker snart ikke mere Lars tyndskids mark.............
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-10-2012 06:42

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

IT skrev:
Er det så svært ?
nej det er nemt
du giver lidt,
hun giver lidt.
Du spiller ikke millionær
smider ikke rundt med pengene,
du lytter lytter og lytter igen og husker at lære
husk 'Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget' ....


Saadan et svar nyder jeg at laese, du har sq fanget pointen......TAK ! Thumb Det er nemlig ikke saa svaert som visse folk gerne vil goere det til.


BRAVO !
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dingdong
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-10-2012 08:29

Bruger

Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 04.10.12
 Status: Offline

Ja her hvor jeg bor ude på landet bruger de daglejere til rismarken, de højt udannede, der findes kun et par stykker der har gået på universitetet, men de tjener gode penge i deres arbejde inde i Bangkok.

Forældrene nyder så godt af lidt tilskud derfra så de kan hjælpe en ekstra af de fattige til at udføre markarbejdet.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-10-2012 08:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

IT skrev:
Er det så svært ?
nej det er nemt
du giver lidt,
hun giver lidt.
Du spiller ikke millionær
smider ikke rundt med pengene,
du lytter lytter og lytter igen og husker at lære
husk 'Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget' ....


Rigtig IT,-godt "gået" music

Derfor har du jo også dit hyggelige "vandhul", og råd til en ælling i ny og næ når du har glemt at fodre "rovdyret" dril
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-10-2012 10:03

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Dem som ikke har fattet det, de faar som ofte en kaelling frem for en aelling...........Okay, lidt plat..Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.43 sekunder | 100,413,811 Unikke besøg | jQ Blog