Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
At kende sin plads.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 19:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg kan stadig huske da jeg som 16 årig håbefuld smedelærling stødte sammen med livets realiteter.
Man havde mange planer og megen energi dengang, inden man fik sine knubs og ridser.

En af de gamle smedesvende der havde gået på valsen i Tyskland, sagde en dag til mig med alvorlige øjne, efter jeg havde småfablet om hvad jeg ville gøre med alle de penge jeg skulle tjene: Ved du hvad din snothvalp, du kan håbe i den ene hånd og skide i den anden, det du får nu er det du får resten af livet med det her arbejde.

Og han fik sgu ret den gamle sure mand.

At arbejde som kunstsmed gav aldrig meget mere end til dagen og vejen, bortset fra tilfredsstillelsen ved at skabe noget med sine hænder de andre ikke kunne.

Dem der tjente/tjener pengene er stadig dem der med største selvfølgelighed sidder og bestemmer hvor mange penge vi behøver for at overleve, uden at skulle bekymre sig om at vi går over til håndgribeligheder.

Hvem er det der bestemmer hvor meget vi behøver for at overleve i Thailand på en pension.
Eller bare at overleve?
Det er dem der ikke vil tage til takke med en dansk pension i Danmark, og derfor bevilger sig selv en sum almindelige pensionister kun kan drømme om.

Grunden til jeg skriver det her er at jeg kan se mange er stolte af deres fædreland, og er taknemmelige for endelig at blive værdsatte for deres indsats på deres gamle dage.

Frænde er frænde værst.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 19:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

skipper skrev:
Jeg kan stadig huske da jeg som 16 årig håbefuld smedelærling stødte sammen med livets realiteter.
Man havde mange planer og megen energi dengang, inden man fik sine knubs og ridser.

En af de gamle smedesvende der havde gået på valsen i Tyskland, sagde en dag til mig med alvorlige øjne, efter jeg havde småfablet om hvad jeg ville gøre med alle de penge jeg skulle tjene: Ved du hvad din snothvalp, du kan håbe i den ene hånd og skide i den anden, det du får nu er det du får resten af livet med det her arbejde.

Og han fik sgu ret den gamle sure mand.

At arbejde som kunstsmed gav aldrig meget mere end til dagen og vejen, bortset fra tilfredsstillelsen ved at skabe noget med sine hænder de andre ikke kunne.

Dem der tjente/tjener pengene er stadig dem der med største selvfølgelighed sidder og bestemmer hvor mange penge vi behøver for at overleve, uden at skulle bekymre sig om at vi går over til håndgribeligheder.

Hvem er det der bestemmer hvor meget vi behøver for at overleve i Thailand på en pension.
Eller bare at overleve?
Det er dem der ikke vil tage til takke med en dansk pension i Danmark, og derfor bevilger sig selv en sum almindelige pensionister kun kan drømme om.

Grunden til jeg skriver det her er at jeg kan se mange er stolte af deres fædreland, og er taknemmelige for endelig at blive værdsatte for deres indsats på deres gamle dage.

Frænde er frænde værst.



Der må jo være nogen som har stemt på dem. Ikke mig har aldrig stemt i DK.nørd
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 19:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvor har du så stemt henne Pleasantville?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 19:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Skipper, den gæve gut skrev:

En af de gamle smedesvende der havde gået på valsen i Tyskland.

Disse ny-udlærte håndværkere fra DK gik jo dengang mange gange på "Naver-ruten" (de kaldtes navere, og måtte kun leve af deres håndværk undervejs). De havde ligefrem en "forening" her i DK. - Det var sgu håndværkere Thumb

Bortset fra det, så har jeg en lille anekdote om én af dem.
Han var murer af guds nåde, og valsede selvfølgelig også sydovermusic
Han kom til Frankrig´s land og storbyen Paris og blev vældig benovet der, fortalte han stolt efter hjemkomsten.
"De kendte mig sgu allerede", fortalte han stolt vidt og bredt hej
"Hvorfor tror du dét"? -Spurgte jeg selvfølgeligt dumt.
"Jow", svarede han," for da jeg kom op af en fin gade, sad alle damerne og råbte "A´MOUR A´MOUR"!! "-Hvem mon havde været der og fortalt om mig først ??".

Sorry,-lidt ude af tråd.dril
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dingdong
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 20:11

Bruger

Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 04.10.12
 Status: Offline

Hvem er det der bestemmer hvor meget vi behøver for at overleve i Thailand på en pension.
Eller bare at overleve?
Det er dem der ikke vil tage til takke med en dansk pension i Danmark, og derfor bevilger sig selv en sum almindelige pensionister kun kan drømme om.

Grunden til jeg skriver det her er at jeg kan se mange er stolte af deres fædreland, og er taknemmelige for endelig at blive værdsatte for deres indsats på deres gamle dage.

Frænde er frænde værst.


Hvis jeg ser på hvor småtskåren politikere er overfor pensionister, ja så er det jo nærmest det samme som at læse med på dansk thai sider.

Jeg har aldrig hørt politikere kalde gamle pensionister for klynkere, hyklere med mere bare fordi de får brutto ca. 7.200 incl ATP.



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dingdong
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 20:14

Bruger

Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 04.10.12
 Status: Offline


Men der her er fin

http://www.pattay...#post_1443
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 20:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

dingdong skrev:

Men der her er fin

http://www.pattay...#post_1443


Dine "henvisninger" er fine,-du skal bare lære at stave også driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dingdong
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 20:25

Bruger

Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 04.10.12
 Status: Offline

Jeg har haft 2 hjerneblødninger,

hvad er din undskyldning?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 20:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

skipper skrev:
Hvor har du så stemt henne Pleasantville?


Jeg har ikke boet i DK siden jeg var 18 år. Har faktisk i dag 35 års jubilæum i Grønland danse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 21:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

dingdong skrev:
Jeg har haft 2 hjerneblødninger,

hvad er din undskyldning?


For lille hjerne (hovedet er ikke så stort), -måske for lidt plí.Grin
Men dit er jo heller ikke nemt at "se" gennem en computer lås
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2012 08:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Jeg kan stadig huske da jeg som 16 årig håbefuld smedelærling stødte sammen med livets realiteter.
Man havde mange planer og megen energi dengang, inden man fik sine knubs og ridser.

En af de gamle smedesvende der havde gået på valsen i Tyskland, sagde en dag til mig med alvorlige øjne, efter jeg havde småfablet om hvad jeg ville gøre med alle de penge jeg skulle tjene: Ved du hvad din snothvalp, du kan håbe i den ene hånd og skide i den anden, det du får nu er det du får resten af livet med det her arbejde.

Og han fik sgu ret den gamle sure mand.

At arbejde som kunstsmed gav aldrig meget mere end til dagen og vejen, bortset fra tilfredsstillelsen ved at skabe noget med sine hænder de andre ikke kunne.

Dem der tjente/tjener pengene er stadig dem der med største selvfølgelighed sidder og bestemmer hvor mange penge vi behøver for at overleve, uden at skulle bekymre sig om at vi går over til håndgribeligheder.

Hvem er det der bestemmer hvor meget vi behøver for at overleve i Thailand på en pension.
Eller bare at overleve?
Det er dem der ikke vil tage til takke med en dansk pension i Danmark, og derfor bevilger sig selv en sum almindelige pensionister kun kan drømme om.

Grunden til jeg skriver det her er at jeg kan se mange er stolte af deres fædreland, og er taknemmelige for endelig at blive værdsatte for deres indsats på deres gamle dage.

Frænde er frænde værst.


hakke orden findes over alt i alle samfund, min erfaring siger at det er vigtigt at du kender din plads, i særdeleshed i thailand, hvor forskellen mellem lav og høj er stor Stres
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2012 16:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

Men det er da rart at se der er nogen der forstår at rage til sig. rasende

http://nyhederne....3%A6r.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-10-2012 17:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg må indrømme jeg selv er ved at rage lidt til mig.

Jeg har nemlig fået fat på et af de der parkeringskort for handikappede, I ved dem man lægger ved forruden og får gratis parkering over hele byen, på de bedste pladsersarcasm

Problemet er at folk er så mistroiske, de står og kigger på mig når jeg krabber mig møjsommeligt, og med smertelige grimasser ud af merceren.

Så derfor har jeg tænkt at anskaffe mig en ny måde at gå på der virker overbevisende på de mistroiske bæster, hvad med denne her:


Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Lidt sjov må der også være plads til Alt mellem himmel og jord 3 11-06-2021 20:21
Her er en debat I måske kan kende igen. Nyheder på dansk 23 13-07-2014 19:49
Brede flypassagerer kan få mere plads /Her er de mest irriterende flypassagerer Flyselskaber 23 20-04-2013 12:15
Spar plads og fjern gamle Chrome-versioner Computer 3 23-07-2012 11:59
de sørger for plads på "monkey class" Flybilletter 3 06-03-2011 07:36

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 100,394,511 Unikke besøg | jQ Blog