Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
’’Vores personale taler: Dansk, Engelsk’’
Bent
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-06-2009 07:09

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

’’Vores personale taler: Dansk, Engelsk’’

Sådan står der på websitet http://www.nelso....lace/8639/
som handler om den thailandske ambassade i Danmark:

Adresse:
Norgesmindevej 18
Hellerup 2900
Danmark

Da ambassadens hovedopgave er at varetage thailandske statsborgeres interesser i Danmark, og nogle af disse ikke kan tale hverken dansk eller engelsk, ville det være en fordel, om man på ambassaden også kunne tale thai.

Endvidere har ambassaden vel til opgave at give oplysning om regler og love i Thailand af betydning for danskere., der overvejer at engagere sig i Thailand. Kan man som dansk statsborger købe en ejerlejlighed i Thailand? Kan man åbne en bankkonto i en thailandsk bank? Kan man arbejde som redaktør for et trykt skrift? Kan man fungere som rejseleder for danske turister? Svar på disse spørgsmål kan man finde i den thailandske lovgivning, som imidlertid er skrevet på thai. Da ambassadepersonalet ikke kan læse thai, kan ambassaden ikke udføre denne opgave.

Påstanden om at ambassadepersonalet taler engelsk burde nok ændres til, at man på ambassaden forsøger at tale engelsk, for når jeg kigger på ambassadens website
http://www.thaiem...e_visa.htm
finder jeg en del fejl i den engelske retskrivning.

Det ville også være en fordel for thailænderne, om der var en thaisproget udgave af websitet, hvor thailændere kunne hente elementære oplysninger om Danmark.

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-06-2009 10:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

....tjae ..
nu er du vist ude i noget ordkløveri er du ikke ?

nelso.dk ejes af :
Registrant
Handle: JG9201-DK
Name: Jens Gregersen
Address: Taboritska 14
Postalcode: 13000
City: Prag
Country: Czech Rep.
Phone: +420 723850180

thaiembassy.dk/
ejes af :

Name: Yos-Anan Maksomboon
Address: Dalslandsgade 40,st tv
Postalcode: 2300
City: København S
Country: Danmark
Phone: +45 26 71 72 25


Det er som man kan se 2 forskellige personer/firmaer

nelso.dk er et firma register , thaiembassy.dk er en "firma" webside....
Hvis du mener der er forkerte oplysninger angående et firma i sådan et firma register som nelso.dk åbenbart er ,burde du tage kontakt til dem for at få fejlen rettet...

Ambassaden har ikke noget at gøre med de oplysninger der står på den side.....
Og nu vi er ved korrekturen.... du henviser til at tale thai.....så skriver du om at læse thai , så skriver du om at tale engelsk på ambassaden....og henviser til nogle fejl der er skrevet...

KAN DU SELV FINDE UD AF HVA DU MENER; FOR DU BLANDER DA GODT NOK TINGENE NOGET SAMMEN SYNES JEG....Sad......og tror du virkelig på at folkene på ambassaden selv laver deres hjemmeside....
men næ brokke sig kan man jo altid .......


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
Bent
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-06-2009 22:03

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

claus31130 skrev:
....tjae ..
nu er du vist ude i noget ordkløveri er du ikke ?

nelso.dk ejes af :
Registrant
Handle: JG9201-DK
Name: Jens Gregersen
Address: Taboritska 14
Postalcode: 13000
City: Prag
Country: Czech Rep.
Phone: +420 723850180

thaiembassy.dk/
ejes af :

Name: Yos-Anan Maksomboon
Address: Dalslandsgade 40,st tv
Postalcode: 2300
City: København S
Country: Danmark
Phone: +45 26 71 72 25


Det er som man kan se 2 forskellige personer/firmaer

nelso.dk er et firma register , thaiembassy.dk er en "firma" webside....
Hvis du mener der er forkerte oplysninger angående et firma i sådan et firma register som nelso.dk åbenbart er ,burde du tage kontakt til dem for at få fejlen rettet...


Jens Gregersen har troet, at personlet på den thailandske ambassade i Danmark talte dansk og engelsk, men mærkværdigvis ikke thai. Hvorfor har han mon troet det? Har han taget det ud af den blå luft, eller har han mon forhørt sig på ambassaden? Jed for mit vedkommende vil ikke forsøge at lave om på Jens Gregersens opfattelse af, hvilke sprog de taler på den thailandske ambassade.


Og nu vi er ved korrekturen.... du henviser til at tale thai.....så skriver du om at læse thai , så skriver du om at tale engelsk på ambassaden....og henviser til nogle fejl der er skrevet...

KAN DU SELV FINDE UD AF HVA DU MENER; FOR DU BLANDER DA GODT NOK TINGENE NOGET SAMMEN SYNES JEG....Sad......og tror du virkelig på at folkene på ambassaden selv laver deres hjemmeside....


Nu bliver jeg bekymret. Jeg har hidtil antaget, at den thailandske ambassadør eller i det mindste en af ham bemyndiget ambassadeansat var ansvarlig for hjemmesidens indhold, men det kan da godt være, at den er lavet af en liggestolskontrollør i Gilleleje, som engang har været på ferie i Thailand, men som ikke har nogen forbindelse med den thailandske ambassade.
Ambassadørens underskrift er godt nok intet steds at se på hjemmesiden. (Så vidt jeg kan se.)

Jeg ville meget gerne kunne regne med, at de i hjemmesiden oplyste regler vedrørend visum osv. var de rigtige og ikke bare udtryk for en liggestolkontrollørs fri fantasi. Jeg får med mellemrum forespørgsler om disse ting fra ældre mennesker, der overvejer langtidsophold i Thailand, men ikke kan komme til klarhed over reglerne herfor.

Med hensyn til de sprog, hjemmesiden burde affattes på, så er jeg som sagt af den opfattelse, at den burde være på både dansk, engelsk og thai. Det sidste fordi en ambassades hovedopgave er at hjælpe egne statsborgere, så de ikke bliver en byrde for det fremmede lands myndigheder. (I dette tilfælde de danske myndigheder.)

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Vores gamle Danmark - film fra fortiden Film, bøger etc 4 04-03-2024 16:51
Senator, ulandsarbejder, dansk ambassadørfrue, arkæolog. Alt det andet 8 10-01-2024 13:22
IKC – Internationalt Kristent Center (Gratis dansk-undervisning i København) Alt det andet 1 07-01-2024 18:13
Dansk familie på hospitalet efter frontalkollision Nyheder fra Phuket 2 11-12-2023 16:26
Dansk-thailandsk skuespiller vinder sag Nyheder på dansk 1 26-10-2023 03:13

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.17 sekunder | 99,647,592 Unikke besøg | jQ Blog