Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Åbning af Konto i Thailandsk bank
Bent
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-05-2009 08:09

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Kan man som dansker nu åbne en konto i en thailandsk bank?

For adskillige å siden var der ingen problemer for ikke-thailændere med turistvisum at åbne en konto. Så blev det lavet om til, at man skulle have arbejdstilladelse el. lign. for at åbne en konto. Når man ansøgte, skulle man medbringe en fotokopi af titelsiden i ens pas stemplet af ambassaden. Det to et minut på ambassaden, men kostede 900 baht.

Ældre personer, der som pensionister ansøgte om tilladelse til langtidsophold i Thailand, fik det på den måde lidt besværligt, idet de i forbindelse med ansøgningen skulle fremvise en bankbog fra en thailandsk bank med et indestående på mindst 800.000 baht (his de ikke havde en oversat skrivelse vedrørende en pensionsordning).

Jeg har æret væk fra Thailand i et års tid nu. Hvordan er reglerne på området nu?

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-05-2009 08:28



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Bent, jeg kan kun svare for Kasikorn Bank. Vi hjalp en svensker isommers med at oprette en konto til ham. Han skulle stille med følgende:
1 Dokumentation for adressen, med udlejers underskrift
2 Kopi af udlejers huslejebog med underskrift
3 Dit pas, original ( de tager selv kopi, som du underskriver )
Det var hvad de forlangte. Hvilken slags visa han havde ved jeg ikke, men han fik en konto. Dette er fra Kasikorn Bank, de andre banker kan jeg ikke svare for
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-05-2009 09:18

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

huratho skrev:
Hej
Bent, jeg kan kun svare for Kasikorn Bank. Vi hjalp en svensker isommers med at oprette en konto til ham. Han skulle stille med følgende:
1 Dokumentation for adressen, med udlejers underskrift
2 Kopi af udlejers huslejebog med underskrift
3 Dit pas, original ( de tager selv kopi, som du underskriver )
Det var hvad de forlangte. Hvilken slags visa han havde ved jeg ikke, men han fik en konto. Dette er fra Kasikorn Bank, de andre banker kan jeg ikke svare for
Hilsen Hugo


Dokumentation af adressen kan vel gøres ved hjælp af den underskrevne lejekontrakt. Men hvad er en huslejebog? Den har jeg aldrig hørt om.

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-05-2009 10:08



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Bent, det havde jeg heller ikke, før end jeg stod og skulle have skiftet mit kørekort. En huslejebog, er en bog hvor ejeren skriver i. Hvem er flyttet ind og hvornår. Hvad er der aftalt og hvilken dato hver mdr. er huslejen betalt. Det er næsten som en huslejekrontrakt, bare udvidet. F.eks. kan man se hvem som har boet det før, måske en oplysning til skattefar, eller hvad ved jeg.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kiml
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-05-2009 08:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 24
Tilmeldt: 23.05.09
 Status: Offline

Der skulle ikke være problemer med at åbne konto har hjulpet 2 venner med konto i siam c til adr brugte vi visit kort fra deres hotel
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.kimlundberg.dk
Abekatten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-05-2009 08:58

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

hEJ bENT.
dER SKULLE IKKE VÆRE PROBLEMER I NOGEN tHAILANDSK BANK, MEN DERFOR KAN DET DA GODT VÆRE DU FÅR NEJ DE FØRSTE 3 GANGE, I SAMME BANK, MEN EN ANDEN FILIAL.
Hvis du åbner kontoen i et turistområde eller har en dansk ven med, der allerede har konto i banken, hjælper det mange gange.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-05-2009 09:12



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Har den tro at i kasikorn er der nemmest at åbne en konto, men som abekatten siger, bare rend dem på dørene så skal du nok få en konto.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-06-2009 08:30

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

kiml skrev:
Der skulle ikke være problemer med at åbne konto har hjulpet 2 venner med konto i siam c til adr brugte vi visit kort fra deres hotel


Det lyder interessant. Hvilken slags visum havde de to, og hvilken filial af Siam Commercial Bank var det?

Mh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-06-2009 09:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs
jegharlge aabnet en konto buriram
da jeg var der.
Jeg havde en med som viste sine thai papirer og saa mit pas keine problem.
faa minutter saa have jeg en konto.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dræbt thailandsk kvinde lukkede 26-årig ind Nyheder på dansk 2 08-02-2024 15:41
Domstol frikender thailandsk oppositionsleder Nyheder på dansk 2 25-01-2024 12:15
Thailandsk kvinde anholdt Nyheder på dansk 1 03-11-2023 17:24
Dansk-thailandsk skuespiller vinder sag Nyheder på dansk 1 26-10-2023 03:13
Tidligere thailandsk ambassadør i Danmark fundet dræbt Nyheder på dansk 1 10-10-2023 02:31

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 99,071,303 Unikke besøg | jQ Blog