Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Taxi pirater
tiger
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-02-2012 03:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 133
Tilmeldt: 05.09.09
 Status: Offline

Er nu ankommet til mit næsten andet hjem, Bangkok. Som Freja tidl. har gjort opmærksom på hersker her en udbredt opfattelse at skal du ikke køres min. til lufthavnen behøver´man ikke slå taximeteret til. Havde igår en ubehagelig oplevelse, skulle køres ca. 20 km, chaufføren nægtede køre før jeg indvilligede i at betale 500 bath, just a moment sagde jeg og vinkede en betjent hen til vognen, chaufføren fik herefter hurtigt sat tælleren igang, men kørte så under højlydte protester og eder, til en for mig ukendt destination hvor han signalerede at min køretur var overstået. Jeg tog min telefon frem og lod som om jeg tog et billede af hans licens, dette udløste endnu en kavalkade af ukvemsord, bilen satte i et ryk igang og vi fræsede derud af. ved den rigtige adresse frygtede jeg en overgang at han ville gå over til korporlig afstraffelse, men da jeg var ca. 1 meter højere og for ham så ud til at være temmelig fit for fight, fik han kolde tæer, flåede mine 100 bath ud af hånden på mig mens han med den anden smed mit habengut ud med den anden. Tja de Thaier har sandelig forstået at skabe sig en god forretning, går den ja så går den, det gjorde den så bare ikke i dette tilfælde.Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-02-2012 04:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

taxachauffører i lufthavnen er mange gange nogle røvere og banditter har prøvet det en gang , kaldte på en betjent fik min kuffert og fandt en anden taxa

i Bangkok by oplever jeg tit at taxaen ikke vil køre ind i centrum, de siger der er for meget trafik , ellers syntes jeg taxachaufførerne general er ok i Bangkok
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-02-2012 12:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

per1234 skrev:
taxachauffører i lufthavnen er mange gange nogle røvere og banditter har prøvet det en gang , kaldte på en betjent fik min kuffert og fandt en anden taxa

i Bangkok by oplever jeg tit at taxaen ikke vil køre ind i centrum, de siger der er for meget trafik , ellers syntes jeg taxachaufførerne general er ok i Bangkok


tag til Koh Samui eller Phuket der finder i de rigtige taxarøvere, efter en tur på en af de to steder er dem i Bangkok søde engle Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-02-2012 12:12

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

I januar landende jeg tidlig morgen med Thai fra København, havde bestilt værelse på et hotel,de'r ifølge papirerne vil være der for at hente, men kunne ikke se nogen i ankomsthallen.
Blev antastet af en gut, så tilbød at kører for 800 B-han troede jo nok,at det var en førstegangsrejsende til Thailand. Afviste hans tilnærmelser.
Fik senere hjælp af an uniformeret dame, som jeg viste papiret og hun sagde, vent lidt - ham fra hotellet er her og i løbet af 2 minutter forlod jeg ankomsthallen.
Jeg ville kalde dem Taxi røvere.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-02-2012 12:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

godag Ja nu er jeg ikke så nervøs anlagt?? da jeg jo næsten altid har lillemanden med hej Men vi kom forsendt til Bussen fra lufthavnen ? 2 tim. Til næste afgang . Og vi blev forfulgt af en ivrig Taxa mand ? nå men vi blev da enig om den ½ pris af det han var startet med ( vi kender prisen ) så vi blev ført ud til et vrag af en Taxa ? aldrig i livet sagde jeg ? nej nej det bliver limo men vi skal ud af lufthavnen ? den må ikke køre herinde ? så ud af området og ned under motorvejen ud i en mark hvor der stod et par palme hytter og sad 5 – 6 mand ? Rolig sagde han i skal ikke blive nervøse ?? så jeg holdt lillemand i hånden da vi steg ud helt afslappet Ikke SE Og under den ene palme holdt en nydelig stor Limo som kørte os hjem. Men er da også steget ud af nogle Taxaer igen i BK fordi de ikke slog Taxameter til Men i de fleste tilfælde er vi bleven behandlet godt ? så tiger skal smide Hawaii skjorten og ødelægge pressefolderne i bukserne ? så bliver prisen anderledes griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-02-2012 13:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

De eneste taxa-pirater i BKK jeg har oplevet ikke vil slå taxameteret til, er de dovne hunde der fast hænger ud foran hoteller, og venter på at slå kloen i uforvarende turister.

Fordi de - ulighed deres kollegaer der til stadighed er på farten - sidder og hænger foran deres hotel og venter på kunder, har de langt færre ture og forsøger at kompensere for deres mindre omsætning ved at forlange ublu priser.

De kan se langt efter omsætning fra min side.

Hvis en chauffør nægter at slå meteret til, er det bare ud af vognen og fat i den næste.
I bkk kommer der " altid en pige og en taxa til". :)

Jeg kunne ikke drømme om at tage en tur med en chauffør, jeg først havde pisset af.
Dette kunne potentielt ende grimt.

Vi er alle på udebane, det er chaufføren ikke. Og der er de første 50 han kan ringe til.







Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tiger
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-02-2012 14:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 133
Tilmeldt: 05.09.09
 Status: Offline

Normalt sprinter jeg også selv let og elegant forbi de dovne hunde, der slænger sig på enten trappetrin eller risgnaskende ligger i bagagerummet, jeg havde dog i dette tilfælde travlt og skulle bruge en vogn her og nu. At han så var en plattenslager gjorde mig på det tidspunkt mere arrig end jeg var i forvejen og jeg bestemte mig for at tage kampen op. Set i bagspejlet kan jeg godt se og jeg ved, det kunne være endt på en kedelig måde, min fremgangsmåde vil jeg bestemt også på det kraftigste fraråde andre at bruge, jeg blev bare i øjeblikket pisset af.

He He Sank tror aldrig jeg har ejet en stor blomstret skjorte, og i følge min tidl. viv er jeg en sjuske m.h.t pressefolder. Min mor lærte mig aldrig at bruge et strygejern.Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-02-2012 14:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Ja, pisset af kan vi alle blive engang imellem :)

Jeg tog engang en taxameter, der lige forinden havde sat en kunde af.
Han råbte mig an og spurgte om jeg ville køre med ham. Jeg var lige gået ud fra terminalen og skulle hen til taxa-standen.
Der stod en lang kø, så jeg hoppede ind og vi tog afsted med det samme.
Jeg bemærkede, at han ikke slog meteret til, da vi kørte afsted og bad ham om det.

Diaow, diaow. Senere, senere...
Hvad? Slå det til nu, hvis du vil være så venlig.

Diaow, diaow....

Vi var nu kommet ud på motorvejen og jeg bad ham om det igen.....

Diaow, diaow.

Nu skal du lige høre her, mester! Enten så slår du det til NU, eller også så stopper du lige her.
Han gjorde ikke mine til at slå det til.

STOP lige nu og her, ind til siden! Det sagde jeg med store bogstaver.
Han kørte ind til siden, og jeg tog min håndbagage - jeg havde kun håndbagage med - steg ud og fortalte ham, at han nu bare kunne skride, og at han ikke fik en bøjet satang.

Han mumlede et eller andet jeg ikke kunne høre, og for afsted med hvinende dæk.

Ufattelig frækt, syntes jeg det var.
Og da vores samtale udsTAKede sig på thai, burde han vel have vidst at

a) jeg nok havde været i Thailand før.
b) at jeg ikke ville finde mig i det.

Det var ikke noget problem at vinke en anden chauffør ind til siden, selvom det var på motorvejen.
Han slog uopfordret taxameteret til.



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-02-2012 14:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

stige ud paa motorvejen..arrrrh nej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-02-2012 15:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

sarcasm Nej tiger det tror jeg nu heller ikke om dig griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-02-2012 16:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1909
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

om 2-3 år er der
www.thai-dk.dk/uploads/TG-Camera-1.gif

i alle taxi så stopper røverierne af sig selv, overvågning samfundet breder sigShock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-02-2012 16:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

Og saa vil det vrimle med " sorte " Taxi'er, mange som skal til Pattaya vil jo gerne spare 100 THB..........At de bruge 100.000 THB paa kort tid i PTY betyder ikke noget, nae det er den 100 mand de kan spare, som reder dere ferie.sov
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2012 02:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

rinpoche skrev:
De eneste taxa-pirater i BKK jeg har oplevet ikke vil slå taxameteret til, er de dovne hunde der fast hænger ud foran hoteller, og venter på at slå kloen i uforvarende turister.

Fordi de - ulighed deres kollegaer der til stadighed er på farten - sidder og hænger foran deres hotel og venter på kunder, har de langt færre ture og forsøger at kompensere for deres mindre omsætning ved at forlange ublu priser.

De kan se langt efter omsætning fra min side.

Hvis en chauffør nægter at slå meteret til, er det bare ud af vognen og fat i den næste.
I bkk kommer der " altid en pige og en taxa til". :)

Jeg kunne ikke drømme om at tage en tur med en chauffør, jeg først havde pisset af.
Dette kunne potentielt ende grimt.

Vi er alle på udebane, det er chaufføren ikke. Og der er de første 50 han kan ringe til.



90 prosent af alle taxi er ok, der er altid nogle der skal ødelægge det for andre
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tiger
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2012 02:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 133
Tilmeldt: 05.09.09
 Status: Offline

For mig har det ikke noget med smålighed at gøre, vil bare selv bestemme hvor og til hvem jeg giver min "ulandsstøtte"
Rin jeg forstår dig, kunne såmænd have fundet på det samme.
For mig er det nu blevet en princip sag, at få de dovne læs:pirat taxi, slyngler til at overholde gældende regler, nok en umulig mission, men jeg kan gøre livet lidt mere besværligt for dem, håber jeg.Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Ernst-Emil
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2012 12:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 21.02.12
 Status: Offline

Hej min kone og jeg skal til Thailand for første gang den 17 marts - 18 april, (5 uger)
Jeg har læst tråden her om taxa kørsel, jeg har også læst om det mange andre steder.

Men jeg kunne godt tænke mig hvis der var en der kendte de korekte takster for kørsel med taxameteret slået til.

Priserne er vel forskellige, men jeg vil gerne høre om priserne for:
Bangkok, Chiang Mai, Phuket, Khao Lak, Phi Phi, Krabi og Koh Samui.

Jeg er nemmelig også typen der ikke vil røvrendes, så jeg vil kkører på taxameter hvergang.
Jeg vil dog gerne kunne undgå alt for store diskusioner, så derfor gerne kende lidt til priserne, så jeg bedre er i stand til at vudere en aftalt pris, hvis man så aftaler og indvilger på en pris, så er men ikke snydt, da man jo bare kan sige nej tak.

Jeg er ikke nærrig og giver gerne drikkepenge, men jeg vil ikke bare betale stor overpris.


God dag

Ernst-Emil
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2012 13:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej Ernst-Emil

du stikker lige hovedet ind i en svipserede mange taxi i Bangkok slår pr automatik metret til
du skal regne med ca 10 baht pr kilometer

på Koh Samui der vil de ikke køre på taxi meter prisen ja den svinger vildt og er umuligt at forudsige, jeg kører aldrig i taxi på øen grundet deres priser men en kort tur 200 ellers omkring 500 for tur på ca 10 kilometer

det er de to steder jeg kender lidt til

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2012 13:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Ja i Pattaya har vi flotte nye gule Taxi ? men de vil ikke køre Taxa meter i byen ?? så der koster det 150 - 200. Men vi hopper nu altid på Baht bus ? og der kommer du fra den ene ende af byen til den anden for 10 baht ? der skal man lige prøve sig frem med at pege den retning man vil ? og det sker de så drejer en anden vej ? så står man af og stiger på en anden til 10 baht. Chaing mai har de lidt samme system ? men mener 20 baht ? og som skrevet i BK køre man langt for 200 baht. Mener at have forstået at Taxa meter kun tæller når bilen bevæger sig ? så selv om det tager lang tid koster det ikke mere ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2012 14:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Ernst-Emil, som alle andre også giver udtryk for, skal du være kold som jordbæris og sige inden du stiger ind METER og pege på det.

Bangkok er ikke så slem selv om man oplever at nogle siger nej, men med de mange tusinde taxier der kører rundt derinde, tager det et øjeblik at finde en anden.

Samui, som der bliver skrevet er rent røveri, Ingen og jeg mener ingen vil køre på meter dernede, få hellere en aftale med en songthaew i stedet, de er mere fleksible og meget billigere. Det værste jeg har hørt om derfra er en pris fra lufthavnen til Shaweng med 2 østeuropæere, 1.500 Bht for 6 kilometer, som blev betalt rasende

Krabi hvor jeg har været et par gange kan være lidt farlig, ikke så fandens mange taxier der, men tuk tuk der ikke holder sig tilbage fra gutterne på Phuket, og er klar til en hurtig nævekamp hvis man nægter at betale...

Så hvis du ikke kan finde en taxi med meter, aftal en pris inden du sætter dig ind og stol på førstehåndsindtrykket af chaufføren !!

P.S. Tro ikke på dem der prøver at bilde dig ind at de kan køre dig billigere end meteret, de er alle fyldt med løgn ved ikke
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2012 14:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

nørd Ja i Pattaya kan du næsten altid lave en aftale med Bat bus ( Songthaew ) i byen til 100 - 150. Og mener at i Chaing Mai 150 fra indre by til Lufthavn og Busstation ? prøv at søg på Google Songthaew så får du lidt mere forklaring og billede nørd
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2012 17:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej.
I bangkok , sidder der et skilt på ryggen af et af forsæderne i Taxierne , med priser og oplysninger om priser ved køkørsel osv.
i1225.photobucket.com/albums/ee388/Lillehunden/Thailand%20Marts%202008/Thailand%20Juli%202011/IMG_1426.jpg
Håber linket virker , forsat god dag .Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Travelling to Thailand? Don't take a taxi! Do this instead... Central Thailand 1 27-02-2023 19:16
The Life Of A Motorbike Taxi Driver In Bangkok Skik og brug 2 14-01-2021 11:20
Bangkok Taxi Driver Goes Psycho In Road Rage Incident Billeder/Videoer fra livet i Thailand 3 18-06-2020 20:18
Motorbike taxi attacks tourist in Soi Buakhao Nyheder fra Pattaya 1 16-11-2016 11:39
Taxi driver returns B1.4m to passenger Nyheder på andre sprog 1 30-07-2016 06:34

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 100,274,723 Unikke besøg | jQ Blog