Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Gør noget selv
pirat
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2011 09:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

i får lige denne med i dag

Utaknemlige skarn og dovne møgunger.
Først formøbler I al den velfærd vi og Jeres bedsteforældre har skabt.
I har brugt hele formuen på fladskærme, ferierejser og samtalekøkkener. Samtidig har I skåret ned på velfærden.
Vi arbejdede 48 timer om ugen og betalte vores skat med glæde, for at få råd til en rimelig alderdom. Vi skabte jeres muligheder for gratis uddannelser og 37 timer arbejdsuge. Vi har givet Jer 5-6 ugers ferie. Vi lavede os en forsikringsordning (Efterlønnen) som gjorde, at de nedslidte kunne trække sig tilbage og nyde få års alderdom.
Og så tillader I Jer at ville stjæle vores efterløn.
I taler om ældrebyrde. Den eneste byrde dette samfund har er Jer. En generation af krævere og egoister, som brokker sig , hvis den skal arbejde lidt mere, for at opretholde velfærden.
Hvad med at arbejde lidt selv. Skab Jeres egen fremtid. Det gjorde vi. Indtil I kom og stjal den. FÅ HÆNDERNE OP AF LOMMEN DOVNE HUNDE.
Og må vi bede om lidt respekt TAK.
Hilsen Jeres forældre og bedsteforældre.


http://ekstrablad...483590.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2011 10:37



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Den rammer sgu da meget godt den artikel
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2011 10:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

godt skrevet der er/har været et kæmpe overforbrug i det danske samfund
nu er det tid til at betale regningen og der er kun en måde det kaldes arbejde Angry
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2011 14:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hvor er det dog rigtigt, men så må vi jo med skam meddele, at det nok er os selv der har givet dem alt, " de skulle nemlig ikke undvære " det har vi jo prøvet. Vi har oplevet at tingene var rationeret, at måtte have overtøj og dyne på indedøre når det var vinter, der var ikke så meget at fyre med. Sultet har vi aldrig, men der var mange grøddage, frugt var der jo sæson på og kun hvis man kendte nogen der havde have var det tilgængeligt, det var der ikke råd til.
Vi vaskede storvask på vaskebræt og tørrede i gården, der var ikke noget der hed køleskab , nej det var is skab , hvor man hentede en ½ stang is i mejeriet, som så lå i en lille sinkbox i isskabet. Vi spinkede og sparede for at give ungerne en smule sommerferie.
Men vi havde det trods alt godt. Udviklingen er jo gåret stærkt, da vi var børn skulle man tie stille for der var radioavis, og ve den stakkel der kom til at nyse.
da vi hørte om, at ovre i USA havde de noget der lavede billeder så man kunne sidde hjemme og se film, var vi enige om , at det var løgn, man kunne da ikke putte billeder ind i en ledning ?? Det var fjernsynet der var startet i Usa. Ja det er jo grinagtigt i dag. men sådan er der jo så meget.
godaghejmusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
FCK
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2011 01:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2539
Tilmeldt: 17.10.10
 Status: Offline

hej lillemanden

du har ret i gav os mere end vi fortjente , vi misbrugte jeres gavmildhed

det der kommer let gå let
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2011 02:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat Nej FCK i misbrugte os skam ikke ? vi syntes jo bare at i måtte have alt de nymodens pjat der jo kom frem den gang ? så vi forkælede jer bare ?? vores yngste siger dog at han måtte sjoske af sted i Skole bare ben i træskoene og 2 m. sne Shock så de stakkels børn har sikker ikke nået den gode tid men de er også alle snart over 50 griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2011 18:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det har nok altid været sådan at man gerne vil give børnene et bedre liv end man selv fik som barn og ung.

Det lillemanden skriver passer ganske godt på min opvækst, bortset fra vi var så rige at vi havde et linoliumsgulvtæppe af ægte persermodel, fattigrøvene havde kun gulvbrædder!

Jeg var ung i tredserne, The Rolling Stones, trumpetbukser og boppet hår, det var sgu en dejlig tid som jeg kan tænke tilbage på med glæde.

Jeg kan huske jeg havde en cykel jeg kunne køre til arbejdet på, fra Frederiksberg til Nyhavn på 20 min. rent.

"Møgungen" har en Audi A6, som Moar næsten må betale, og den misunder jeg ham ikke, så kan jeg have merceren i fredThumb

Jo det er heldigvis gået fremad.

Jeg havde en dejlig barndom, på trods af alle de genvordigheder man slet ikke mærkede man havde, for det var som livet var den gang.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-01-2011 04:39

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Ja, det er synd for jer ældre, men vi "unge" med store børn, har da også vores problemer!
De forlanger også mere og mere!
Det er livetst udvikling!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-01-2011 05:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Ak ja. Man bliver jo rørt til tårer med alle minderne om dengang dagens ret var tørre tærsk.Græder I (vi) ligger som vi har redt griner Og når folkets udvalgte bruger et sprog som - lort - pis mig i øret, er det rigtig meget op ad bakke.godag
venlig hilsen
islander DanmarkThumbThai
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-01-2011 11:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jesperfrb skrev:
Ja, det er synd for jer ældre, men vi "unge" med store børn, har da også vores problemer!
De forlanger også mere og mere!
Det er livetst udvikling!


at forlange mere og mere er helt fin hvis der bliver arbejdet for det

der er bare en tendens i samfundet i dag alle vil gerne have alt, men ingen vil betale

løkke vil afskaffe efterlønnen ok men han kan selv gå på pension som 62 årig

formanden for dansk arbejdsgiver forening vil afskaffe efterlønner hans kone er på efterløn

øøøøø hvem sagde dobbelt moral

jo det er de andre der skal betale for vi vil/kan ikke

...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-01-2011 14:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej igen

Om efterlønnen skal afskaffes, skal jeg ikke blande mig i, men jeg bliver harm, når Løkke får det til at lyde som om det er noget " vi " bare kræver , sandheden er jo , at først skal du være medlem af en A kasse i 30 år , det koster kassen. så indbetaler man altså selv til den efterløn , når den udbetales , trækkers der jo skat, hvis du får anden pension, modregnes den så her.
Så alt i alt er det jo ikke foræring.

Dobbel moral ja det er der nok af i de kredse, de har så travlt med at forklare hvad vi skal, ikke ryge, ikke drikke, ikke spise forkert, men vi betaler selv for cigaretter,øl og mad. I modsætning til politikere der æder og drikker på vores regning. Jeg har aldrig fattet, hvorfor vi skal betale mad til deres møder, de er da på arbejdet , hvem betaler din mad når du er på arbejdet ???

Hvis almindelige mennesker skal fratrække kørsel på selvangivelsen skal det bevises og redegøres for længde og tidspunkter, for at kunne trække fra. De kører i ministerbiler som vi betaler " til og fra arbejde " og trækker sikkert feriebilen fra på skatten.

Ja sådan kan man jo blive ved, men husk det når der snart kommer et valg !!!! det er der vi kan få indflydelse.
skaalIkke SEked
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-01-2011 20:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jo lillemanden, men om det vil gøre forskel med et nyt valg er nok tvivlsomt, hvad angår dobbeltmoralen i hvert fald.

Det må være dejligt for dem at hundse rundt med en masse mennesker der kun kan brokke sig hvert fjerde år, Demokrati du ved, resten af tiden tilbringer de med at holde vigtige møder om hvordan de bedst kan styre skaffedyrene så deres livsgrundlag ikke forsvinder, og de, måske, for første gang skal i deres liv, skal ud og arbejde for at forsørge sig selv.

Løkke har aldrig lavet èn dags ærligt arbejde i sit liv, hans hårdeste indsats har været at løfte de fadbamser der blev betalt af skattebetalerne, og at sende regningen videre.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Der er ikke noget galt med thaikoner Hele Thailand 11 29-10-2023 03:09
Bekymringer der aldrig blev til noget Alt det andet 5 07-06-2020 12:01
Sådan beskytter du dig selv og andre mod smitte med coronavirus/covid-19. Udenfor Thailand 2 16-03-2020 19:04
Thailandsk dommer skyder sig selv under retssag Nyheder på dansk 1 05-10-2019 10:23
Thailænderne er dygtige trafikanter se selv Billeder/Videoer fra livet i Thailand 8 10-02-2019 06:21

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 100,345,088 Unikke besøg | jQ Blog