Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Her er næste skive af frihedspølsen
dkth
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2010 10:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Jeg ser noget jeg aldrig troede jeg skull opleve fra mit fædreland,
at se det som en diktaturstat eller hvad det nu skal kaldes.

Først var det pensionister der skal melde sig på ( stasikontoret ) kommunen.

Nu er det de unge, og vel særligt dem der ikke må bo i Danmark på grund af udlændingeloven,
der skal bankes på plads.

Det minder sku for meget om brune skjorter og skrårem, med armen løftet.

Jeg vil aldrig være med til, at man forbyder et lovligt demokratisk parti, men men men jeg er godt
nok uhygelig tæt på med dette DF.



http://www.dr.dk/...221829.htm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nick
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2010 12:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 288
Tilmeldt: 01.12.09
 Status: Offline

tror i at de selv ved hvad de laver jeg tvivler nu på deres evner

Hård visum-politik rammer DF-politiker
Lokalpolitikeren Erik Kjelgaard (DF) fra Lolland raser over Udlændingeservice, som ikke vil give visa til ghanesiske kunstnere
http://ekstrablad...456573.ece



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2010 19:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Man kan spørge hvordan det er kommet så vidt.

Jeg tilhører efterkrigstids generationen og voksede op med lineoliums gulvtæpper og kakkelovn, skidekoldt om morgenen, og smør på de halve kryddere om Søndagen.

Far var Guldsmed og glad for øller med kammersjukkerne, Mor gjorde rent på skolen.

Sommerferien tilbragte vi hjemme i gården på Frederiksberg, med 3 ugers ophold på Feriekoloni.

Plusfors og skotskternede sokker.

Jeg var ung i tredserne, og det var en dejlig tid hvor Danmark rejste sig fra krigen og folk begyndte at føle optimisme og en tro på fremtiden, også for dem længere nede på rangstigen.

Så kom den første krise, oliekrisen kaldte de den, belysningen i København blev halveret, kun hver anden lampe var tændt.

Jeg fik min første hyre på et skib der lå i Rotterdam, og jeg glemmer aldrig synet af et København i halvmørke, og et fuldt oplyst Rotterdam fra flyveren.

Oliekrise, min bare.

Så har vi haft Kartoffelkuren og jeg ved sgu snart ikke hvilke genvordigheder der har regnet ned over vore stakkels hoveder, og det var altid vor skyld, eller det var i alt fald os der skulle spænde livremmen ind.

Nu har vi så fået facisterne på nakken, plus muslimer, jøder, yankier og småtskårne danskere der sidder og krummer deres Wienerbrød på kakkelbordene og forarges over de andres udskejelser.

Jeg længes tilbage til det Danmark der var ved at vokse frem af krigens skygge, hvor man elskede den nyvundne frihed, og hvor man brød sig om hinanden.


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-11-2010 11:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

ja det er altid de små i samfundet har måtte betale prisen for politikers uduelighed

min opvækst foregik i det dengang såkaldte mørke jylland der var ikke meget at slå til søren med alligevel en god tid

så kom vi ind i 70 og nedturen begyndte selv om vi fik mere i løn og alle blev rige hade råd til hus, bil syntes jeg at det årti slemt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Mand redder hjortekid fra at blive pytonslanges næste måltid. Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 03-06-2020 13:41
Bestille næste tur til Thailand Flybilletter 1 20-04-2020 01:04
Næste Pandora-fabrik kan blive uden for Thailand Nyheder på dansk 5 14-05-2019 10:07
Finnair åbner nye ruteflyvninger til Phuket og Krabi næste vinter Flyselskaber 1 08-04-2014 12:50
Næste bølge kan oversvømme bycentrum Nyheder på dansk 50 31-10-2011 20:25

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.28 sekunder | 100,398,520 Unikke besøg | jQ Blog