Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Rejsehold sættes ind mod sociale bedragere
thai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2010 03:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3453
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

pas på der ude de er efter dig Angry


Indsatsen mod personer, der ude i verden uretmæssigt får ydelser fra Danmark, skal øges med et nyt rejsehold.

Man skal ikke i fred og ro med en dansk kontanthjælp kunne nyde livet på den spanske sydkyst, på Thailands strande eller i Marokkos basarer.

Regeringen og DF er i forbindelse med forhandlingerne om en finanslov for næste år på vej med en skærpet indsats mod socialt bedrageri.

Et rejsehold skal kunne sendes ud i verden og få fat i folk, der uretmæssigt hæver ydelser fra Danmark. I første omgang skal indsatsen rettes mod Spanien, Tyrkiet, Thailand og Marokko.

- Det er vigtigt, at vi kan slå hårdt ned på folk, der systematisk udnytter systemet, så vi kan frigøre ressourcer til de personer, der har behov, siger Martin Henriksen, dansk Folkepartis formand for Folketingets socialudvalg.

Før indsatsen skydes i gang i fuld skala, skal det forsøges i et pilotprojekt i Marokko. Rejseholdets arbejde forudsætter, at de danske ambassader indgår samarbejdsaftaler med de lokale myndigheder.

- Vi har en formodning om, at en del førtidspensionister er registreret i Spanien, men reelt opholder i Marokko, siger Martin Henriksen.

Desuden betyder den øgede indsats mod sociale bedragere, at de danske lufthavne skal til at holde bedre øje med for eksempel kontanthjælpsmodtagere, der rejser ud at landet.

Ryger en social bedrager i fælden, kan vedkommende i fremtiden regne med hårdere sanktioner end i dag.

Fremover skal man ikke alene betale de penge, man uretmæssigt har modtaget, tilbage. Man kan også regne med at få skåret i sine fremtidige udbetalinger i en periode, ligesom man vil kunne se frem til at skulle møde personligt op på kommunen i en periode.

/ritzau/ http://www.berlin...-bedragere
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2010 05:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

thai skrev:
pas på der ude de er efter dig Angry


Indsatsen mod personer, der ude i verden uretmæssigt får ydelser fra Danmark, skal øges med et nyt rejsehold.

Man skal ikke i fred og ro med en dansk kontanthjælp kunne nyde livet på den spanske sydkyst, på Thailands strande eller i Marokkos basarer.


Da jeg kom en del paa Copenhagen i Pattaya, moedte jeg mange danskere, ogsaa modtagere af pensioner osv, som var meget kede af muslimer, og meget glade for Pia og hendes parti.

De var saa glade for at Pia ikke kunne lide muslimer, at de stemte paa hende.

Saa nu er det naesten lige foer end jeg fryder mig, over at samme Pias parti nu pludselig ikke kan lide socialbedragere.

Og ros til Pia, at hun er blevet naesten fornuftig, paa et enkelt omraade i livets labyrint.

skaal i gulerodsjuice tilsat et staenk vanilje
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2010 08:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Angry Ja det er helt fint med sådan et rejsehold ? sikkert tiltrængt nogen steder ? og om nogle år finder EB ud af at rejseholdet flyver Verden rundt på første klasse og bor på 6 stjernet Hoteller Sad og har kostet 10 gange så meget som der er kommet ind ? mon ikke der er bedre måder at afsløre bedragere ? eller billigere ? sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2010 09:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Måske kunne de når det handlede om Thailand bare se på hvem der afleverer en leveattest.

Eller se på forskellige indlæg på nettet. Der er jo så galt nogle der skriver, hvis i mangler en adresse
så kan i få en hos ...... i Sverige. (send pb.)

Selvfølgelig mod betaling for videresendelse af post. m.m.

Så jo jeg tror faktisk godt en sådan afdeling kan holde pengene hjemme.

Bare se på hvad kommunerne har fået hjem når de kontrollere folk der får sociale ydelser.

Og kan give Aaby helt ret, det er ubehagelig, at høre på de forskellige der fortæller om deres
omgåelse af reglerne, og så samtidig have så ondt i røven af f.eks. Irakkere der laver nøjagtig det samme.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2010 08:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

det er på tide der bliver gjort noget ved bedrageriet som er meget brugt blandt danskere i thailand

var en tur Hua Hin kom også på et dansker sted ingen nævnt ingen glemt dagens emne snyder du også med pensionen
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 14:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Der er da nogle penge at hente her...

http://www.dr.dk/...070140.htm
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 14:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

lindyras skrev:
Der er da nogle penge at hente her...

http://www.dr.dk/...tm[/quote]

Men skatten bliver nok ikke sat ned af den grundrasende

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
XP
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 16:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 253
Tilmeldt: 13.11.09
 Status: Offline

der bruges ord som angiveri stikker og hvad ved jeg personligt syntes jeg det er ok at anmelde en person der laver en kriminel handling
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 17:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

XP skrev:
der bruges ord som angiveri stikker og hvad ved jeg personligt syntes jeg det er ok at anmelde en person der laver en kriminel handling


Hvad anser du for en kriminel handling, indebærer det også falske anmeldelser der ødelægger tilværelsen for uskyldige mennesker?
Stikkeri var udbredt i det tidligere DDR og andre af randstaterne, jeg kan huske en polsk arbejdskammerat fortalte mig at portkonen altid nedskrev hvornår han kom og gik, sådanne tilstande vil vi vel helst have os frabedt, eller hvad?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 17:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Nu har VKO vel nærmest indført DDR tilstande i Danmark,

hvis man skal mele sig på kommunen hvis man rejser på en
længere ferie og er pensionist.

Jeg har lige set en der praler af at have boet 7 år i Thailand,
på fuld førtidspension (GL ordning) hvilket er socialbedragerie af mindst,

420.000 danske kroner. Mener du ikke det ville have været retfærdig hvis han fik en over snotten.

Og VKO vil nu også forsøge 100% at bestemme hvem etniske danskere må gifte sig me, hvis de vil bo i Danmark.

Så Sovjet og DDR er da meget tæt på, ellers overtager det vel bare af EU som efterhånden har fået lavet et
storeuropa, uden krig, hvor Danmark snart er en region i EU staten.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 21:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

dkth skrev:
Nu har VKO vel nærmest indført DDR tilstande i Danmark,

hvis man skal mele sig på kommunen hvis man rejser på en
længere ferie og er pensionist.

Jeg har lige set en der praler af at have boet 7 år i Thailand,
på fuld førtidspension (GL ordning) hvilket er socialbedragerie af mindst,

420.000 danske kroner. Mener du ikke det ville have været retfærdig hvis han fik en over snotten.

Og VKO vil nu også forsøge 100% at bestemme hvem etniske danskere må gifte sig me, hvis de vil bo i Danmark.

Så Sovjet og DDR er da meget tæt på, ellers overtager det vel bare af EU som efterhånden har fået lavet et
storeuropa, uden krig, hvor Danmark snart er en region i EU staten.


Nu var spørgmålet ikke rettet til dig så giv ham en chanse til at svare.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
XP
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2010 07:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 253
Tilmeldt: 13.11.09
 Status: Offline

skipper skrev:
XP skrev:
der bruges ord som angiveri stikker og hvad ved jeg personligt syntes jeg det er ok at anmelde en person der laver en kriminel handling


Hvad anser du for en kriminel handling, indebærer det også falske anmeldelser der ødelægger tilværelsen for uskyldige mennesker?
Stikkeri var udbredt i det tidligere DDR og andre af randstaterne, jeg kan huske en polsk arbejdskammerat fortalte mig at portkonen altid nedskrev hvornår han kom og gik, sådanne tilstande vil vi vel helst have os frabedt, eller hvad?



du blander tingene sammen polen i fortiden og danmark her og nu

det er ligegyldigt hvad jeg mener er kriminel, vores i love fortæller dig om det er rigtigt eller forkert

falske anmelderser har altid eksisterer

der er op til de lokale myndigheder at vurderer om loven er overtrådt

tillid er godt kontrol er bedre (desvære)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2010 12:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

[quote]dkth skrev:
Jeg har lige set en der praler af at have boet 7 år i Thailand,
på fuld førtidspension (GL ordning) hvilket er socialbedragerie af mindst,
[quote]

Ham kender jeg også. Eller måske er det hans tvilling.

Snyderi er utroligt udbredt i Danmark.

De rige blander deres private økonomi med deres virksomheds. Køber varer til virksomheden, tager så samme vare med hjem til privaten. Osv.

Momssnyderi koster enorme beløb.

Det samme med sort arbejde.

Og i al det snyderi, er det så meget nemt, at vælge en enkelt gruppe ud, og fokusere på den. Førtidspensionister og lignende.

Og selvfølgelig vælger man at jagte de som har mindst.

Det kan vel ikke undre nogen?

Skal man angive ham brallerøven, som møder op på alle "torvedage" og fortæller hvor mange penge og lejligheder han har. Samtidigt med at alle ved, at manden så vidt vides, stadig tager hjem en gang i mellem, for at få ordnet organisering af "brune kuverter" med mere.

Jeg personligt vil ikke have bøvlet, som evt. kan komme, hvis jeg nu meldte den fyr, eller andre som er i samme situation.

Men i princippet er snyderne fredløse.

Op i nærmeste lygtepæl med dem.

De som laver arbejde uden at betale skat. Oops, hvor mange bruger mister Yindee på den konto? Angry

Samme vej med de, som har egen virksomhed, og som tager alverdens ting med hjem til privaten.

Osv. Osv.

Og ja, det e r nødvendigt at kopiere DDR, meld alle der snyder. De rammer jo dig, snydepelsene. De rammer din nabo, og alle andre, som bor i Danmark. Ok!!! Du snyder også selv? Ser man det! Ja men så meld dig selv ved samme lejlighed.

Sagt af mig, som ikke har kostet det danske samfund, en krone i 19 år.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
morten
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2010 09:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 112
Tilmeldt: 14.04.10
 Status: Offline

derfor er staten efter pensionisterne når de rejser ud i verden

citat fra ekstra bladet Førtidspensionist er dommer i Irak
En dansk-iraker får førtidspension i Danmark samtidig med, at han tjener 23.000 om måneden i Irak.
En 58-årige dansk-iraker, der modtager førtidspension fra Århus Kommune, er samtidig fremtrædende undersøgelsesdommer og vicechefanklager i den nordirakiske millionby Sulaimaniya, skriver Ekstra Bladet.

Ifølge avisens oplysninger tjener den 58-årige Adel Mohammad Juan hvad der svarer til 23.000 kroner skattefrit om måneden som dommer i Irak.

En indtægt han ikke har opgivet til de danske myndigheder, hvilket er i strid med Skats regler om, at indtægter fra Irak skal beskattes i Danmark, skriver Ekstra Bladet. se meget mere her http://ekstrablad...472111.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2010 11:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Det er åbentbart nødvendig med krontol..skaal

http://www.dr.dk/...094433.htm
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2010 13:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

Hva' med at politikerne fik ryddet op i egne raekker foerst, og saa lad da folk bo hvor de vil ( jeg taler om pensionister )

Nogen kan bo i TH uden at blive trukket i penge, andre kan ikke, afh. af hvornaar du har faaet tildelt din pension, er det fair ?

Rejseholdet er velkommen her, men der er fandme ingen kaffe............
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2010 05:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Kanchalee vær nu lidt flink jeg giver gerne kaffen music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2010 06:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Kanchalee skrev:
Hva' med at politikerne fik ryddet op i egne raekker foerst, og saa lad da folk bo hvor de vil ( jeg taler om pensionister )

Nogen kan bo i TH uden at blive trukket i penge, andre kan ikke, afh. af hvornaar du har faaet tildelt din pension, er det fair ?

Rejseholdet er velkommen her, men der er fandme ingen kaffe............


Nu er det jo ikke at blive trukke i penge, at overholde reglerne for invalidepension, hvor der var forskellige satser,
nu er der et fast beløb til ubetaling.

Nogen ville jo også gerne lave det ens så alle pensionister fik det samme, altså kun grunbeløb.

Om du er fra gl. ordning eller ny førtids eller folkepensionist, ja så er der mange der mener Thailand er så billigt, at det er helt retfærigt med kun grundbeløb.

Danmark skal jo spare, er er økonomisk krise sikkert lang tid fremover, så mon ikke vi skal være glade bare for at vi kan få noget herud.

Bare vent, hvis ikke forslaget kommer frem med, at ingen kan få pension udenfor EU, så kener vi ikke politikerne.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2010 12:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

Det ender med at alle Pens. kan faa en lille 1 vaerelses, dem der har vaeret rigtig soede de kan saa faa en med en lille luset altan hvor de kan nyde deres kaffe, naa nej der var jo ingen kaffe.

Faar man lyst til en lille bus tur til tyskland, ja saa skal man selvfoelgelig traekkes i penge den dag, hva' bilder man sig ind at ta' til Tyskland.

Snoren er kort og den bliver kortere endnu.

Danmark har faaet en Berlin mur, den er usynlig, men den er der !

PS. Sidder og kigger i krystalkuglen, det ser ikke godt ud.

Tak for kaffe !


PSS. Om det er billigt at bo i Thailand ? det syntes jeg ikke, men det kommer vel ogsaa an paa eens levestandard.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.27 sekunder | 100,398,081 Unikke besøg | jQ Blog