Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Master Fatman
hassel
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2010 10:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

hvis det er sandt siger jeg fy fanden Angry

Børnehaver har aldrig fået de penge, som Master Fatman har indsamlet, hævder Ekstra Bladet.


Master Fatman har i årevis ulovligt samlet penge ind fra godtroende danskere under påskud af, at de ryger direkte ned til hans to Casa Gorda-børnehaver i Brasilien - men det er fup, skriver Ekstra Bladet søndag.

Ekstra Bladet har opsøgt børnehaverne, og virkeligheden er, at den ene aldrig har været åben, mens den anden lukkede ned i januar i år, fordi den ikke har modtaget de penge, Fatman har lovet. Master Fatman, med det borgerlige navn Morten Lindberg, fortæller ellers på sin hjemmeside, i medierne og senest ved et støttearrangement i juli i Århus, at børnehaverne kører, som de skal.

Bedrageri
-mails, Ekstra Bladet er i besiddelse af, viser, at Morten Lindberg har vidst, at børnehaverne ikke kørte, men alligevel er han fortsat med at samle penge ind. Det kan nu gå hen og give ham alvorlige problemer, vurderer professor i strafferet, Lars Bo Langsted.

- Samler han penge ind til noget, han godt ved, de ikke kommer til at gå til, så er det bedrageri. - Det afgørende er, om de mennesker, der har givet penge, ville have gjort det, hvis de havde kendt sandheden. Og det kan man jo godt stille spørgsmålstegn ved her, siger han til Ekstra Bladet.

Erkender rod
Ifølge Københavns Politi har Master Fatman har aldrig søgt om den lovpligtige tilladelse til at bedrive indsamling. Efter Ekstra Bladets henvendelse har det derfor beordret Casa Gorda til øjeblikkeligt at stoppe indsamlingen og samtidig underrettet 'øko-krim'.

Master Fatman indrømmer over for Ekstra Bladet, at han ikke har styr på, hvor alle pengene er blevet af, men benægter, at de er gået i hans egne lommer:

- Det hele er noget værre rod, men én ting er sikkert. Jeg har ikke brugt en eneste krone på mig selv, siger han.

Kilde: Ekstra Bladet http://jp.dk/blit...180470.ece
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2010 11:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hvorvidt master fatman’s initiativ er godt eller dårligt, rigtig eller forkert skal jeg lade være op til hver enkelt at vurdere, men det er vigtigt at lytte til sin egen intuition og i refleksionen af ens skepsis, bør man derfor spørge sig selv, hvorfor er jeg mistænkelig, giver indsamlingen mening, havde jeg forventet mig noget mere oplysning, et dybere indhold, er grundlaget for initiativet forkert, osv. Osv.

Selv har jeg med tiden udviklet en sund, men nok også en lidt overdrevet, skepsis for indsamlinger til formål, jeg ikke selv har deltaget i eller har et indgående kendskab til, og det skyldes de plattenslagere, der gennem tiden skruppelløst har udnyttet min og andres gavmildhed og medmenneskelighed.

Tiden hvor indsamlinger, kun foregik ved at stemme dørklokker, er forbi, man bliver dagligt gennem alle medier, bombarderet med reklamer for den ene og den anden, mere eller mindre seriøse indsamling. Jeg forbeholder mig derfor min ret til kritisk at sorterer i, hvem og hvad jeg vil støtte.

Jeg støtter ikke noget, hvor jeg ikke på forlangende kan/må se regnskaberne sort på hvidt, og jeg gider slet, slet ikke bruge krudt på at forklare, hvorfor jeg mener det er nødvendigt.
Tillader man sig at stille spørgsmåls tegn ved, hvorfor bidragsyderen har behov, for at se hvad hans/hendes penge går til, ja så er det nok fordi der er noget at skjule. Nogle vil måske kalde mig en ”alarmist” eller en kværulant, men pyt med det, det er mine penge.

Ingen organisation er ufejlbarlig, men udviklingen af nye tiltag er tidskrævende og er meget sværere end man lige tror, man kan hurtig miste overblikket, hvis man ikke har de rette folk stående parat med gode råd ( ikke mindst de juridiske).
En indsamlings plan af denne størrelse og med det formål, kunne have opnået stor goodwill i befolkningen, hvis den var blevet implementeret rigtigt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2010 14:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej freja du kan bare det der med at sætte ord sammenThumb

Fatman til Ekstra Bladet: Tak for afsløringen!
Nu undskylder Master Fatman på sin hjemmeside for, at han har sjusket med oplysningerne om børnehaverne i Brasilien


http://ekstrablad...408898.ece

ja ja det får ikke min pung op af lommen han kan undskylde lige så meget han vil i mine øje er han ikke 5 potter pis hverAngry


..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2010 15:17



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

reja skrev

Ingen organisation er ufejlbarlig, men udviklingen af nye tiltag er tidskrævende og er meget sværere end man lige tror, man kan hurtig miste overblikket, hvis man ikke har de rette folk stående parat med gode råd ( ikke mindst de juridiske).
En indsamlings plan af denne størrelse og med det formål, kunne have opnået stor goodwill i befolkningen, hvis den var blevet implementeret rigtigt.


Alle der laver numre med indsamling for goodwil og presse omtale, hvor imod de små tiltag som findes rundt omkring som støtter sygdoms ramte og fattige børn, gider medierne overhovedet ikke at beskæftige sig med. Her tænker jeg specielt på Hugo's børn i doi law,
http://www.aidsbo...orside.php som jeg ved selvsyn har set.

Det er fandens at man skal være svindler for at medierne gider vil skrive om een.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2010 15:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Ved du hvad der er mest sørgeligt jsh71?

Svindlerne begræder ikke at de har svindlet, kun at de er blevet opdaget.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
alene
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2010 17:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 06.07.10
 Status: Offline

freja skrev:
Ved du hvad der er mest sørgeligt jsh71?

Svindlerne begræder ikke at de har svindlet, kun at de er blevet opdaget.


håber han bliver straffet med et par år eller tre i fængsel for skyldig er han
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2010 17:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

alene, kan du ikke lige poste beviserne på hans skyld?

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
alene
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2010 17:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 06.07.10
 Status: Offline

de er her leveret af fatman selv

http://ekstrablad...408898.ece

http://www.casago...

tættere,r på en tilståelse kommer du ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2010 19:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Ja manden er en idiot ingen tvivl om det, men juridisk tror jeg ikke han kommer til at betale for sit sjusk eller svindel.

Selv røde kors har lavet indsamlinger de ikke har haft en pind styr på uden tiltale, så nej det er ikke noget bevis juridisk, kun moralsk.

Manden har altid i mine øjne været en stor pauseklovn uden indhold.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
alene
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2010 19:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 06.07.10
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/forside100.jpg


http://ekstrablad...k/ebladet/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2010 19:52



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

freja skrev:
Ved du hvad der er mest sørgeligt jsh71?

Svindlerne begræder ikke at de har svindlet, kun at de er blevet opdaget.




Det kan jeg kun give dig ret i freja, gad vide hvor langt han var gået hvis ikke eb havde skrevet om det?

Heldigvis er det så blevet opdaget så det kan stoppes, man må da sige han prøver godt at komme udenom at han har dummet sig. Hold kæft jeg har aldrig kunnet holde ud og høre på ham før, men nu er det da kun blevet endnu være og ynkeligt.

Håber ikke det kommer til og gå ud over Hugos børn for det er lige precis sådan nogle som ham man har brug for. Han er godt nok en skør skid men han har et godt hjerte.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2010 19:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Nu har Ekstra Bladet aldrig været det mest sandfærdige blad, så hvis det kun er hvad der står i det blad ja så er det da lidt tyndt at kalde ham noget som helst.

(Jeg får røde udslet af den avis)
( det mest dobbeltmoralske blad der findes)

Hvis manden skal stå til en eller anden straf så skal han da først politianmeldes, hvilket jeg ikke kan se han er blevet, så nej nogen straf får han sikkert ikke.

Og hvilke ting af det han har lavet er juridisk ulovligt?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2010 20:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Der blev i tv avisen nævnt følgende. Ifølge Københavns Politi har Master fatman aldrig søgt om den lovpligtige tilladelse til at bedrive indsamling Og efter Ekstra Bladets henvendelse har det derfor beordret Casa Gorda til øjeblikkeligt at stoppe indsamlingen og samtidig underrettet 'øko-krim'.(en central enhed for efterforskning og påtale af økonomisk kriminalitet )
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2010 06:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

dkth skrev:
Nu har Ekstra Bladet aldrig været det mest sandfærdige blad, så hvis det kun er hvad der står i det blad ja så er det da lidt tyndt at kalde ham noget som helst.

(Jeg får røde udslet af den avis)
( det mest dobbeltmoralske blad der findes)

Hvis manden skal stå til en eller anden straf så skal han da først politianmeldes, hvilket jeg ikke kan se han er blevet, så nej nogen straf får han sikkert ikke.

Og hvilke ting af det han har lavet er juridisk ulovligt?


Har du eksempler på, at EB er mere usandfærdigt end andre dagblade DKTH? Hvis ja, må du meget gerne nævne dem her.

Det meste af det de laver, er fagligt helt i orden.

At folk piver når de selv bliver ramt, ødelægger bestemt ikke den kendsgerning.

Det som Freja fortæller fra TV avisen omtale bekræfter jo også, at EB har fat i den lange ende, og at det fede menneske har brudt en lov eller tre ((2((
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2010 09:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Aaby hvis jeg nævner Bøje Nielsen er det så OK med EB, og deres moralske skrupler om traffiking samtidig med at de tjener tykt på samme personer, ja det er for mig kvalmende.

Om andre aviser har de samme moralske indgange til deres historier skal jeg ikke bedømme.

Og hvem piver over at blive ramt af EB historier?
Og hvis du mener EB fagligt holder sig på dydens smalle sti er det underlig, at de så ofte bliver klaget over.

Hvad angår fatmann er det jeg siger at han sikkert ikke bliver stillet til ansvar for det.

Men lad os nu se jeg tror ikke han bliver dømt for noget som helst.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Brandt
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2010 12:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 12.03.09
 Status: Offline

Her lige et indslag jeg har klippet på DTW..... Øhh! hvad sker der lige ??? Shock

http://www.dansk-...ost_143881

Hej
Normalt er jeg imod personforfølgelse. Her vil jeg dog gøre en undtagelse.
Jeg er blevet kaldt meget i tidens løb, men ALDRIG en LØGNER som nu webmaster på , hr. Jannik gør uden at kunne bevise noget.
Personligt er jeg modstander af løgne og prøver, så vidt det er muligt, at undgå disse personer. Og så lige pludselig bliver jeg beskyldt for at være løgner
Hilsen Hugo

Hej
Her er et svar som jeg har modtaget fra jos38 fra BKK.

Hej Hugo

"nogen" forsøger jo meget målrettet at ødelægge dit skoleprojekt, og det har han jo så forsøgt stort set siden det startede, om det er specielt intelligent vil jeg stille stort spørgsmålstegn ved, men mon ikke det KAN koste kunder i biksen - det ville det gøre hvis jeg var kunde derovre i det mindste...

Nåmen tilbage til "Hvad ... stiller man op"


1. du skriver til dk-hostmaster med krav om lukning af det domæne.

2. du skriver til (hvor janniks side er hostet) med krav om lukning af siden

3. du skriver til datatilsynet med krav om lukning af siden, på baggrund af grov chikane.

4. du lægger udover her (jeg ved ikke om du allerede har gjort det) et indlæg, lidt mere udtømmende på de forskellige thaibaserede sider du er medlem af, verden er jo ikke SÅ stor trods alt, og mon ikke du kan få kim til at accepter et ikke link, men blot tekst version af din henvisning ??

5. du læner dig tilbage og betragter manden løbe baglæns hurtigere end hidtil, de fleste mennesker synes ikke at det er voldsomt god moral at ramme syge og fattige børn...


Det er det du gør til at starte med...

Hvis du har brug for det må du gerne genbruge dette indlæg på sider hvor jeg ikke er aktivt medlem

Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2010 12:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Brandt

Hvad handler det egentlig om?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2010 12:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

det kan hugo sikker svare på
ret forvirrende indlæg han kommer fatter det ikke ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Brandt
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2010 12:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 12.03.09
 Status: Offline

dkth skrev:
Brandt

Hvad handler det egentlig om?


Har squ lidt svært ved at finde hoved eller hale i det..... åbenbart er Hugo iflg. ham selv blevet beskyldt for at være fuld af løgn på denne side ???? nørd syntes da bare at personen skal have en mulighed for at forsvare sig...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2010 12:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hugo har lagt et indlæg på dansk-thai siden....

Hej
Normalt er jeg imod personforfølgelse. Her vil jeg dog gøre en undtagelse.
Jeg er blevet kaldt meget i tidens løb, men ALDRIG en LØGNER som nu webmaster på , hr. Jannik gør uden at kunne bevise noget.
Personligt er jeg modstander af løgne og prøver, så vidt det er muligt, at undgå disse personer. Og så lige pludselig bliver jeg beskyldt for at være løgner
Hilsen Hugo

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Live fra Bremen: Master Fatman Alt mellem himmel og jord 3 27-03-2019 11:37
valuta-visa.master Diverse 3 24-06-2009 11:20

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.26 sekunder | 100,290,501 Unikke besøg | jQ Blog