Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Kontrol af rejseglade pensionister
ubon lynge
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2010 07:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

For at modvirke socialt bedrageri skal rejser på mere end to måneder uden for EU meldes til kommunen.

Før turen går til Venezuela for at besøge børnebørnene et par måneder skal de pensionerede bedsteforældre melde rejsen til kommunen.

Det gælder også, hvis et langt livs opsparing skal fyres af på den ultimative otiumrejse rundt i Australien, eller hvis man som pensionist opholder sig i lange perioder i den oprindelige landsby eller land.

Meldepligten gælder rejser uden for EU/EØS og Schweiz og bliver lovpligtig fra den 1. juli 2010 for at begrænse socialt bedrageri, hvor ældre hæver pension og samtidig tjener penge i udlandet.

Men lovforslaget kritiseres af både oppositionen, Ældresagen og landets kommuner.

»Det er en grim mistænkeliggørelse af en hel befolkningsgruppe, og det løser overhovedet ikke problemerne omkring socialt bedrageri. Samtidig er det voldsomt bureaukratisk, og det harmonerer slet ikke med regeringens løfter om regelforenkling,« siger socialordfører Mette Frederiksen (S).

Kan ramme en mio. pensionister
I Ældresagen er afdelingschef Jens Højgaard også meget kritisk over for meldepligten, som potentielt omfatter ca. en mio. mennesker.

»I en globaliseret verden bliver gruppen af rejsende pensionister større, og mange vil føle sig beklikket, hvis de skal melde sig på kommunen først,« siger han.

Beskæftigelsesminister Inger Støjberg (V) afviser kritikken og mener, at det ikke er uoverkommeligt at slå på tråden til kommunen, sende en mail eller skrive et brev, inden pensionisten tager på langfart.

»Slet ikke når målet er at bekæmpe socialt bedrageri, hvor udlændinge hæver pension og samtidig tjener penge i deres oprindelige land, som vi så det sidste sommer med irakiske parlamentsmedlemmer på dansk førtidspension,« siger ministeren.

Pensionister på rejse
Førtidspensionister og folkepensionister skal fra den 1. juli 2010 melde sig til kommunen, hvis de rejser.
Meldepligten omfatter pensionister, som rejser...

mere end to måneder
uden for EU-landene
uden for EØS-landene, som omfatter Island, Liechtenstein og Norge
uden for Schweiz
Kommunen skal også have besked, hvis de rejsende forlænger rejsen undervejs, så den varer mere end to måneder.


http://jp.dk/indl...054730.ece
ThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2010 08:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Lynge, mener du det er godt eller dårligt?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Big-Viking
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2010 09:33

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 20.12.09
 Status: Offline

Lad os nu se hvad der sker. Mangen et parti samt organisation er imod.. Så ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2010 13:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

nogle udenlandske borgere kommer til Danmark snyder og bedrager det danske samfund

og hvad gør lovgiverne ved dette jo de straffer den alm danske pensionist

jeg forstår ikke hvordan en udlænding kan få pension fra Danmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2010 14:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Ja på den ene side er det ok, men om det hjælper ved jeg ikke. Alle vi der rejser det vi må, kan jo være ligeglade. Men det er jo for at begrænse udlændinge i at udnytte det danske system, hvis man benytter det er det jo i orden.

Men at man ikke kan være væk mere end ½ år af gangen, hvis man er pensionist. syntes jeg er en mærkelig ordning. Vi får kun den rene folkepension, uden tillæg, ½ år i Thailand betaler vi selv for en forsikring.

Vi modtager jo ikke nogen tilskud, men sparer den danske stat for mange udgifter til sygehus o.l. om vinteren, vi betaler jo også skat af den pension vi får.

Der er mange love og regler man ikke kan forstå.

musicved ikkenørd
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2010 14:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Jeg vil nok sige det på en anden måde, Danmark har ingen styr over hvem og hvad de udbetaler ydelser til,

Danmark indbyder nærmest til et tag selv bord, og hvem ville sige nej tak.

Så den med at det er de fremmede der kommer og snyder osShock

hvem er de dumme driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
egon
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2010 17:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 200
Tilmeldt: 16.11.09
 Status: Offline

dkth skrev:
Jeg vil nok sige det på en anden måde, Danmark har ingen styr over hvem og hvad de udbetaler ydelser til,

Danmark indbyder nærmest til et tag selv bord, og hvem ville sige nej tak.

Så den med at det er de fremmede der kommer og snyder osShock

hvem er de dumme driller


ok du har ret

det er de danske politiker der snyder de danske borgere Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2010 18:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Har vi ikke de politikere vi fortjener?:P

Bare se på Dansk Thai forhold, hvor rigtig mange er tilhænger af alle stramninger og tiltag der bliver vedtaget af den siddende regering med hjælp fra DF.kat

Alle disse stramninger rammer ganske almindelige ægteskaber med en udlænding, samt besøg i Danmark af ægtefællens familie.

Så støtter man den blå blok er man sikker på, at besværliggøre ægteskaber mellem Dansker og Thaier fremover.Shock

At nogen overhovedet vil stemme på et parti der mener at være bedre til at vælge vores ægtefæller end vi selv er, virker langt ude.driller

Men at støtte et parti der ikke mener vores ægtefæller er gode nok til Danmark, bare fordi de ikke har nosser nok til at fremsætte forslag om de mennesker der ikke passer ind i et vestlig samfund udelukkes fra Danmark.

Personlig tror jeg alle ved at muslimer ikke kan/vil integreres i et vestlig land, men her kommer berøringsangst så ind også hos dem der ellers siger vi skal have flere stramninger.



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2010 02:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

jeg fil en dom for for at kalde en iraker for et doven svin og en samfunds nasser fik 500 kr i bøde og blev stemlet som racist

jeg takkede mange gange for dommen og fortalte dommeren at han var for dum det kostede også 500 kr

min kone og børn bad mig om at slappe af da det var for dyrt at sige sin mening

dommeren kiggede på mig sagde er du gift med en udlænding og i har børn sammen

det er korrekt sagde min advokat min klient er realist ikke racist han fik 500 i bøde for den udtagelse Grin

alt i alt en god dag music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2010 04:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Ja så er det nok ikke lige Thailand man skal vælge at bo i, hvis man vil udtale hvad man tænker.

Hvor mange kan ikke tabe ansigt hver dag, hvis ens ærlige menig siges højt, og så lever man jo livet farligt i Thailand.

Så man må nok lære at være politisk korrekt i sine udtalelser, eller bare holde mund.Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2010 06:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

dkth skrev:
Lynge, mener du det er godt eller dårligt?


På sin vis syntes jeg det er ok de vil have mere styr på hvem der rejser meget til uden for EU, men jeg kan ikke se hvad det skal gøre godt for på dem som får førtidspension, efter 2003 som jeg selv, vi mister jo ikke noget ved at være væk fra dk, og vi kan ikke få noget tilskud af nogen art, da vi får en høj pension som dagpengen.

Jeg kan forstå de vil dem til livs som får pension fra før 2003, og som høster det ene tilskud efter det andet, dem som rejser væk fra dk og tager arbejde i et andet land, eller de laver en butik et sted eller et spisested, det kan jeg forstå de vil have fat i dem, folk kan jo ikke få penge nok.
Men dem som bare rejser ud og ikke udnytter systemet, men bare får deres pension sendt ud hver månede, de ligger jo ikke det danske samfund til last, Nu kender jeg flere af begge slags som lever andet sted ind danmark.

Men jeg kan ikke se hvordan de vil opdage dem som er væk mere end 2 måneder, så skal tolden da med i det eller komunerne vil måske til og have folk i lufthavnen, færgehavnen, tog stationen eller ved busserne samt ved grænsen, der er jo mange muligheder for at rejse ud.

Det bliver sjovt at se hvad de vil gøre, og hvordan
ThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2010 10:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Hvorfor er det ikke alle danskere der skal melde længevarende ophold udenfor EU.

Er det ikke 6 mdr. man kan opholde sig uden at melde fra i Danmark, og i de 6 mdr. kan man bare smutte hjem hvis der er sygdom eller andet og man har en adresse i Danmark.

Så det er da alle der kan svindle med de danske goder, ikke kun pensionister.

Hvis man har adresse i Danmark og bor udenfor, kan man snyde systemet, så det er ikke bare dem fra før 2003 det handler om.

Folkepensionister der bor lovligt udenfor mister ca. 5000 kr om mdr. ved ikke at have en adresse indenfor EU.

Nej skulle der laves nogen lov, så var det bedre at lave noget retfærdigt i stedet for at mistænkeligøre alle danskere på overførselsindkomst.

Bare se det nye tiltag, hvor regeringen sammen med DF vil tilbyde utilpassede udlændinge deres danske sociale goder med, hvis de vil flytte til hjemlandet.

Hvad med at tilbyde umulige danskere deres fulde pension med til det land de ønsker. Nej nej positiv særbehandling er efterhånden i højsædet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2010 14:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1751
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

jeg er umulig Grin

hvad med efter løn modtagere dem der får kontant hjælp de arbejdsløse ja selv den konglige familie de er jo også på overførsels indtægt skal de ikke også melde til kommunen hvis de rejser ud
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2010 14:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

M55 skrev:
jeg fil en dom for for at kalde en iraker for et doven svin og en samfunds nasser fik 500 kr i bøde og blev stemlet som racist

jeg takkede mange gange for dommen og fortalte dommeren at han var for dum det kostede også 500 kr

min kone og børn bad mig om at slappe af da det var for dyrt at sige sin mening

dommeren kiggede på mig sagde er du gift med en udlænding og i har børn sammen

det er korrekt sagde min advokat min klient er realist ikke racist han fik 500 i bøde for den udtagelse Grin

alt i alt en god dag music


Og så er spørgsmålet om du har lært noget.

Man kan ikke gå rundt og sige alt muligt om andre mennesker, det er ikke ytringsfrihed.

Det der opfattes som ytringsfrihed i Danmark har egentlig aldrig eksisteret, man har altid skullet stå til ansvar for sine udtalelser.

Og så vil det da være rart at få at vide om dommeren stemplede dig som racist, eller om det var din underbevidsthed der spillede dig et puds.

Den der med din advokat skal du nok længere ud på landet med.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2010 14:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

når er person beder om en fyreseddel hvor der skal skriver grundet manglerne ordre tilgang

og vi spørger medarbejderen hvorfor han ikke vil arbejde da der er masser af arbejde i firmaet , svarer han jeg kan få mere i hjælp fra kommunen så jeg gider ikke arbejde ja så er han en doven svin og samfunds nasser

han fik en fyreseddel hvor vi skrev efter ejet ønske og straks var vi racister

den slags personer er skyld i at samfundet laver love som går ud over alm danskere

jeg fimaet fik en dom der sagde vi var kommet med racistiske udtagelser , vi bor ikke på landet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2010 15:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

M55.

Efter hvad jeg kan luske ud af historien så er I blevet dømt for at angive en falsk opsigelsesgrund, det er også hvad retten er kommet frem til.

Og så er det iøvrigt ikke hans skyld at "samfundet" vedtager love der også gælder såkaldt alm. danskere, det er Dansk Folkeparti.

Den der med du er racist lader vi svæve frit i luften.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2010 15:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hvis man ikke vil arbejde, skal man ikke have en fyreseddel, så må man sige op. Rigtigt så kan man ikke få understøttelse fordi man så får karantæne, ( hvis man er i fagforening ) hvis ikke får man karantæne så man først kan få offentlig hjælp efter 4 uger.

Så fejlen er at du skriver en fyreseddel, det er falsk grundlag.

Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2010 16:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

IT skrev:
jeg er umulig Grin

hvad med efter løn modtagere dem der får kontant hjælp de arbejdsløse ja selv den konglige familie de er jo også på overførsels indtægt skal de ikke også melde til kommunen hvis de rejser ud


Ja du er sikkert helt umulig, men du har et forkert pas, hvis du skal have ekstra kroner fra Danmark.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2010 16:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

M55 skrev:
når er person beder om en fyreseddel hvor der skal skriver grundet manglerne ordre tilgang

og vi spørger medarbejderen hvorfor han ikke vil arbejde da der er masser af arbejde i firmaet , svarer han jeg kan få mere i hjælp fra kommunen så jeg gider ikke arbejde ja så er han en doven svin og samfunds nasser

han fik en fyreseddel hvor vi skrev efter ejet ønske og straks var vi racister

den slags personer er skyld i at samfundet laver love som går ud over alm danskere

jeg fimaet fik en dom der sagde vi var kommet med racistiske udtagelser , vi bor ikke på landet


Nej det er ikke den slags der er skyld i at danske politikere ingen nosser har.

Nu er din historie lidt kreativ, men giver da et godt billede af nogle problemer som politikerne
skulle have løst forlængst ved at give dem der laver problemerne straffen og ikke kollektiv straffer en hel nation på grund af berøringsangst.

Det sidste her er næsten som, hvis vi skulle stille hver anden mdr. og bevise at vi ikke havde været kriminelle, hvis vi skulle have pensionen. Hvem grinede ag SverigeGrin og sagde forbudsland.

Nu har vi i Danmark overhalet dem med flere km.rasende

Snart skal vi op til kommunens sagsbehandler og spørge om vi må hæve lidt til en god bøf lørdag,
og da der jo er et par andre der har fået samme ide, får vi et nummer og skal komme igen på mandag.

Så der røg den bøf. Men hvor er det skønt med nogle smagsdommere og nogle kontrolanter til at kontrolere dem der kontrolerer om nu også vi lever op til regeringens standard.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2010 17:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Det næste bliver vel at alle os pensionister skal gå med elektrisk halsbånd, så vi bliver inden for den danske grænsegriner kommer vi over uden at søge om lov først får vi stød av av
ThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Kontrol af minibus Udenfor Thailand 9 28-01-2016 12:57
Fiskeri kontrol i Pattani. Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 22-12-2015 02:29
Thailands hærchef: Vi har taget kontrol over regeringen Nyheder på dansk 6 23-05-2014 01:31
Kontrol af civilstatus De fastboende 3 15-06-2012 10:43
Kontrol af pensionister i lufthavn Alt det andet 15 08-10-2011 02:31

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.30 sekunder | 99,686,034 Unikke besøg | jQ Blog