Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Helt ærligt, og det skal vi jo være, ikk?
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2010 04:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg snublede over denne artikel i Politiken, og jeg må indrømme jeg følte mig lidt ramt.

Ikke fordi jeg går rundt og lyver hele tiden, men fordi jeg er opdraget til at være høflig og ikke støde andre folk på manchetterne, uden grund.

Sandheden er ilde hørt lyder et gammelt ordsprog, og det er nok sandt.

Selv har jeg lært at tilpasse sandheden, og min egen opfattelse af den, til at være flexibel af hensyn til den person jeg, iblandt er tvangsindlagt til at lytte til, jeg sidder og nikker lidt.
Men er jeg ærlig, næppe.

Lidt af det samme ser vi her på debatten.

Hvis nogen skriver det de syntes er rigtigt, men ikke rigtigt falder ind under de vedtagne meninger,, så bliver de moppede.

Et eksempel er manses forsigtige forslag om at Bent skal fratages retten til at ytre sig, på trods af han selv flere gange er frataget retten.

Forstå det den der kan.

Hvad med jer andre, lyver I lidt, eller pynter I bare på sandheden((12((

http://politiken....938361.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2010 04:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Ja nu ser det ud til, at Bent skal forsvares for sine ubehageligheder eller hvad?

Og husk efter hvad Bent mener er det ikke om Thailand, så du er lidt udenfor med den debat.

Jeg kan sige, at mit Engelske ikke er så godt, men at det skyldes et par hjerneblødninger, er så en anden sag, men Bent mener jo man er uværdig til at besøge Thailand, hvis man ikke behersker sproget. ( sådan tyder jeg hans indlæg )

At manden så skriver noget om han har fået operation for grå stær, ja det skulle jo så efter debatmåden Bent bruger, gøre at jeg skulle ønske operationen ikke var lykkedes fordi manden er så ubehageligt et menneske.

Og har manden ikke opdaget at skolesystemet i Thailand er forbedret i de sidste 20 år, og han så nærmest kalder andre idioter viser vel mandens standard.

Desuden kommer han med kritik af indlæg der ikke omhandler Thailand selv om tråden er i Nyheder på Dansk.



Jeg lyver ikke men omgåes sandheden lidt tilfældig, og Thailænder smitter.

Og tidligere har jeg mødt mange udlændinge her i Thailand, og ja deres sandhed var svært at finde ud af, så idag er min eneste kontakt med ikke Thai, hvis familie eller venner fra Danmark besøger Thailand, og det lever jeg fint med.



Bare spørg om vej i Thailand, de indrømmer ikke at de ikke kender stedet du spørger om, men kommer med en henvisning til hvor man skal køre hen.

Det har kostet mig mange mange ekstra km.

Men jeg er jo også turistpensionist der har boet her i mange år.

Og jeg har været indlagt på de billige hospitaler, hvor de aldrig før havde haft en ikke Thai, men sådan er det jo med de pensionistturister.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2010 05:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg ved ikke rigtigt om Bent behøver noget forsvar.
Efter hvad jeg kender til ham, så klarer han det selv.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2010 07:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Ved ikke hvorfor men begrebet personlighedsspaltning kommer pludselig til mig, og jeg kommer til at tænke på filmen
”Dr. Jekyll og Mr. Hyde”
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Advarsel: Du skal koge dine ris på en ny måde Thaimad 2 23-02-2024 08:49
At være sømand Film, bøger etc 5 20-07-2023 11:56
Thi LoSu-vandfaldet i Taks Umphang Wildlife Sanctuary vil være lukket fra 1. juli til 31. august Øst Thailand 1 24-06-2023 17:24
Ordblind dumpede sprogprøve - nu skal konen udvises Nyheder på dansk 6 16-05-2023 17:04
Sådan undgår du at være en forfærdelig turist Hele Thailand 1 04-04-2023 07:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.27 sekunder | 100,391,150 Unikke besøg | jQ Blog