Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Børne opdragelse
pensionisten
#41 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2010 20:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Jeg har helt bevidst IKKE læst hvad den her Bent fyr skriver og mener, men nu sidder jeg her i en
halvbrandert og læser i ren og skær kedsomhed hvad han skriver, stadig med lidt hjerneceller aktive og bliver vred.

Hvad fanden bilder du dig ind Bent??

Hvordan kan du med god samvittighed skrive :

Du vil da vel ikke fortælle mig, at du ikke kan læse og forstå, hvad der står her i Wikipedia om education i Thailand.
i et svar til yindee.

Manden har erkendt at han ikke er så god til engelsk og fortæller dig det åbent åbent og ærligt.

Hvad fanden bilder du dig ind at nedgøre ham ??Hvad er du, og hvem er du siden du kan sidde og dømme folk som du er så dygtig til ??

Du har åbenbart en stor interesse i børn, både på pille stadiet og undervisnings stadiet. Kan du ikke spare os andre for dine
åbenlyse syge tanker og ideer og holde kaje...

Der er jo åbenbart ikke andre der dele dine tanker som jeg læser tråden, alle får et svar i vest selv om de snakker i øst..
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#42 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2010 21:02

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

lillemanden skrev:
Hej Bent

Nu er der jo stor forskel på det Manse skriver om den katolske skole hans datter gå på, og så det der omhandles i diverse tv stationer,

Det må man da håbe, men nu har man hørt om overgreb på elever i katolske institutioner i en række forskellige lande, så det skulle ikke undre mig, om Thailand også kom på listen. Jeg er ret mistroisk vedrørende mænd, der ønsker at leve i cølibat. Men folk er et godtroende. De melder deres børn in på, hvad de mener er en fornem skole, betaler en bunke penge, tror at alting er i orden og kunne ikke forestille sig, at den fromme monsignore kunne komme i tanker om at krænke et barn.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#43 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2010 22:03

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

dkth skrev:
Beklager at så uoplyst menneske der ikke kunne finde noget sted på engelsk, hvor der stod at Thailanske børn havde en lav IQ.

Ja, det er meget beklageligt, at du ikke kan læse følgende, som står i Wikipedia:
http://en.wikiped...
“There has been concern in recent years regarding the low IQ scores of many Thai youth. A study in the Nation newspaper reported that the "Department of Health and the Department of Mental Health will (make) an effort to combat low intelligence, after it found the average IQ level among many youths was lower than 80."[36] In 2006, the Vice Minister for Education Watchara Phanchet reported that "the average intelligence quotient (IQ) of Thai children, somewhere between 87 and 88 points, remains in the "low average" category when ranked internationally.[37] Further, with the exception of the well-educated wealthy class, the level of English speaking remains quite low.”

Men sådan er det mange gange med det offentlige undervisningssystem. Formelt set lærer eleverne en række fag, herunder engelsk. Men i virkeligheden kommer de ofte ingen vegne. Det går i tomgang, altimens lærerne får udbetalt lønninger.

dkth skrev:Men en ting er sikkert og det er du ikke kan have været ret meget i Thailand de sidste 20 år, hvis ikke du kan se der er sket noget på skoleområdet.
En ting er sikkert, og det er, at jeg i 17 af de seneste 20 år har opholdt mig i Thailand.

Og at du ikke mener at Thailandske børn lærer at læse og skrive Thai viser nok lidt om hvor langt væk fra virkeligheden du er.

Kan du ikke læse indenad? Jeg skriver netop, at stort set alle thailændere har lært at læse og skrive, enten af forældre og ældre søskende eller i skolen.

dkth skrev:
Tænk at du har gidet opholde dig mellem den slags mennesker, og som jeg ser det, sviner både landets skolesystem og befolkning til med dine udtalelser.
Hvis du gerne vil fortælle hvor fremragende du selv er, mener jeg det er en meget dårlig at nedgøre en hel befolkning og land.

Ønsker du stykket i Wikipedia om de thailandske skoleelevers lave IQ slettet af censuren?

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#44 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2010 23:58

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

pensionisten skrev:
Jeg har helt bevidst IKKE læst hvad den her Bent fyr skriver og mener, men nu sidder jeg her i en
halvbrandert og læser i ren og skær kedsomhed hvad han skriver, stadig med lidt hjerneceller aktive og bliver vred...

Jeg håber, der er tale om fuldemandssnak. Ellers ser det sort ud for dig.

pensionisten skrev:Hvad fanden bilder du dig ind Bent??

Hvordan kan du med god samvittighed skrive :
Du vil da vel ikke fortælle mig, at du ikke kan læse og forstå, hvad der står her i Wikipedia om education i Thailand.
i et svar til yindee.

[quote]pensionisten skrev:Manden har erkendt at han ikke er så god til engelsk og fortæller dig det åbent åbent og ærligt.


Det tror jeg ikke, Yindee er ikke så dum, at han ikke kan læse og forstå den engelsksprogede tekst fra Wikipedia om de thailandske skoleelevers lave IQ.

pensionisten skrev: Hvad fanden bilder du dig ind at nedgøre ham ??..
Han nedgør sig selv.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#45 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 01:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

tak for de pæne ord altid hyggeligt med lidt hjælp fra vennerne Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#46 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 04:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Fuldemandssnak eller ej, så viser dine indlæg og dine gentagne opfordringer at du ikke er ved dine fulde fem.

Det er fuldstændigt forbigået din opmærksomhed at INGEN fatter meningen med dine indlæg om den her Italiener der i dine øjne åbenbart er altvidende, og den eneste person der har ret.

Hele tråden er baseret på informationer fra internettet og du nedgør samtlige personer der opponere imod din påstand. Selv fornuftige svar fra herboende der har erfaring med emnet bliver sablet ned med henvisninger til en italiener der figurerer i en artikel på Internettet.

Men det er interessant at du er så enøjet at du hakker på folk der ikke er så gode til engelsk, for dine dansk egenskaber kunne virkelig godt trænge til en opdatering. For du ser helt bort fra alle de opfordringer der pænt beder dig om at holde mund og holde dig væk med dine ekstreme holdninger.

Er du så god til engelsk at du har glemt det danske sprog??
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#47 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 05:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej bent lever skolelærere i sølibat ??? det er nyt for mig !!!!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#48 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 06:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Bent skriver

En ting er sikkert, og det er, at jeg i 17 af de seneste 20 år har opholdt mig i Thailand.

Ja det har så været med lukkede øjne eller skyklapper.

At du så mener du er så meget klogere end andre fordi du fortæller at du kan en masse sprog, ja der vil jeg godt nok sætte et stort spørgsmålstegn.

Hvis jeg skal bedømme dig efter denne debat er du langt under, hvad Thailandske unge kan, selv om du mener de har en lav IQ.



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#49 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 07:10

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Bent Jensen har bare endnu engang bevist at det er nødvendigt at opfinde hjulet, den dybetallerken og andre ting igen!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#50 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 10:22

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

lillemanden skrev:
Hej bent lever skolelærere i sølibat ??? det er nyt for mig !!!!

Undervisningen på katolske skoler og institutioner varetages ofte af nonner og monsignores. De lever i cølibat.

Jeg husker specielt den katolske skole i Convent Road i Bangkok. De havde et public address loudspeaker system, som gjaldede med ligegyldige meddelelser ud over skoleområdet i frikvartererne og gjorde det umuligt for nogen at tænke selv. Hvor jeg foragtede det!

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#51 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 10:54

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Undervisningen på katolske skoler og institutioner varetages ofte af nonner og monsignores. De lever i cølibat.

Jeg husker specielt den katolske skole i Convent Road i Bangkok. De havde et public address loudspeaker system, som gjaldede med ligegyldige meddelelser ud over skoleområdet i frikvartererne og gjorde det umuligt for nogen at tænke selv. Hvor jeg foragtede det!


Haha siger Manse haha endnu engang

Støj finder du sgu da hele dagen med disse laudspeakers. Jeg høre på dem f.eks. i dag, hvor 12 vogne kørte efter hinanden med samme besked…..

Jeg er sgu godt nok ved at være kold over for alle disse angreb på denne Bent, for han har, og ikke som i andre forstået hele den katolske måde at drive skoler på..

Gu er jeg ej kold, for magen til sludder, har jeg dog aldrig hørt et menneske fremkomme med.

Jeg har nu været på de fleste skoler her i vores lille million landsby. Alle har disse fandens maskiner, hvor en eller anden som tror han har power eller er interessant, skal udgyde hans/hendes tanker.

Cambodja er jo tæt på, måske har Thailand lært lidt……

Bare for at sætte det hele i relief, så har den katolske skole nu tilbudt min datter, at hvis hun efter skoletid vil undervise lidt i engelsk, vil procenterne flyde ved indbetaling af skolepengene.

Jeg har modsat mig enhver form for noget sådant, hvorfor kan nogen så sige. Hun er 14 år, og skal ikke misbruges i dette system.

Mama som de alle kalder hende. Hun er nu ny, for skolen havde brug for ny power. Hende den dejlige 76 årringe nonne har jeg haft flere møder med, fordi jeg havde svært ved at forstå, at en så gammel nonne skulle kunne tilføre det thailandske skolesystem noget positivt.

Jeg har godt nok taget fejl af denne gamle gimpe (undskyld piger). Hun har en aura og en power til mere end jeg nogen sinde havde kunne drømme om et mennesker kunne have.

Jeg elsker hende, hun er bare en 100% tiltag for min datters skole….

Opdragelse…. Det er jo det tråden handler om… Gu skal min datter og andres dattere (døtre) have den opdragelse, som landet praktisere… Ikke du, og jeg er kloge nok til kære Bent at kunne forklare, hvad vi synes er rigtigt, for det er vi ikke kvalificeret til at gøre. Måske du mener du er dette, så fred være dog med det.

Lad os dog slutte denne ligegyldige tråd, som endnu engang er startet af mig, eller var den en anden, ligegyldigt… Luk den kære webmaster for den tjener ikke noget formål ud over at genere hinanden..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#52 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 11:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ked Ja da jeg gik i skole kom der først i 8 klasse 1 ugenlig tim. med Engelsk og Tysk have vi ikke lyst til. Og mit sprogøre er ikke godt ? men jeg har da talt flydene Norsk engang driller andre sprog var der ikke rigtig tid og penge til med 3 børn ? der skal jo penge til dengang var der ikke offentlig hjælp.
Men sørme har jeg klaret mig næsten Verden rundt og oplevet en masse i mine 74 år. uden disse Sprog kundskaber og i Thailand rigtigt flot for vores niveau passer fint sammen griner så de resterende år går samen nok også. Men naturligvis er det skam godt at lære noget sprog. God Påske til alle Tykke og Smalle ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#53 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 12:53

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

(1) At thailandske skoleelever har en lav IQ er ikke noget, jeg har opfundet. Oplysningerne herom kommer fra de thailandske Department of Health, Department of Mental Health og Ministry of Education. Dem, der kan engelsk, kan læse om det her: http://en.wikiped...#Education

(2) Maria Montessori (1870-1952) er velkendt af enhver, der interesserer sig for pædagogik. Jeg tror på hendes teorier om undervisning baseret på elevens ene aktiviteter og interesser, fordi hun grundigt beviste deres brugbarhed, mens hun var leder af et skoledistrikt i Roms fattige område, som man anså det for håbløst at undervise i. Hvis man ikke kan engelsk, kan man læse følgende om hende i Den Store Danske:
”Maria Montessori, 1870-1952, italiensk læge og pædagog. Maria Montessori udviklede et system af læremidler for mentalt handicappede børn, som siden viste sig at være velegnet også til alle andre børn. Hendes syn på opdragelse og undervisning var naturvidenskabeligt funderet, og hun fremhævede betydningen af børns selvvirksomhed og selvstændighed. Mens børnehavens stifter, Friedrich Fröbel, i 1800-t. havde sat lærerformidlet leg og fantasi i højsædet, skabte Maria Montessori nybrud i småbørnsopdragelsen ved at lade børnene opøve sanser og selvkontrol uden lærerindgriben. De veltilrettelagte omgivelser og frihed til at bruge dem blev et princip, som vandt stor international anerkendelse.

Ved slutningen af 1900-t. er Maria Montessoris systematik stadig til faglig inspiration i børnepædagogikken både internationalt og i Danmark. En betydelig samling af Montessorimaterialer findes på Montessoricentret på Københavns Pædagogseminarium.”

Jeg ved ikke, hvordan Maria Montessori egentlig bar sig ad. Hun må ikke have været helt almindelig. For at finde ud af det, må man vel studere hendes skrifter.


Mvh
Bent Jensen

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#54 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 13:21

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Det er yderst sjældent jeg opgiver et andet menneske, men jeg tror nu nok, at jeg nu har fundet det sidste trin på stigen.

Bent helt fint med dine synspunkter, men hvorfor læser du aldrig hvad andre skriver. Du fortsætter bare i samme dur..

Jeg er sgu nok blevet for gammel mere end de 50..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#55 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 13:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Ak ja, den her tråd minder i høj grad om diskussioner jeg har set på et andet Thai forum. Kan man ikke
undtagelsesvis give den her gut (læs bent) lov til at flytte hele tråden derover ???

At i det hele taget starte en tråd om Thairernes intelligens er så hovent og nedladende at det skriger til himmelen,
ydermere påstår han gudhjælpemig at han har opholdt sig her i 17 år!!

Hvorfor ????

Nå, kan i alle have en rigtig god påske hvor i end måtte være, undtagen bent, ham har vi glemt griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#56 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 14:12

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

pensionisten skrev:
At i det hele taget starte en tråd om Thairernes intelligens er så hovent og nedladende at det skriger til himmelen,
ydermere påstår han gudhjælpemig at han har opholdt sig her i 17 år!!

Nej, jeg har været i Thailand i sammenlagt ca 32 år, overvejende i Bangkok, Nongkhai, Makhon Ratchasima, Bang pa-In, UbolRTarchathani, Cha-am Hua Hin og Pattaya. Jeg har været med til at bygge et vandingsanlæg ved Mekong-flodfen, et nyt vandværk og nye vandledninger til byen Nakhon Ratchasima, Bangkok Expressway Stage II og det dødssyge EGAT-kraftværk ved Pak Mun.

Jeg har haft det sjovt i Thailand, fordi jeg gjorde mig den ulejlighed at lære sproget, så jeg kunne tale med folk og gøre mig nyttig.

Jeg synes, det er fint, at de ansvarlige thailandske ministerier har startet en debat on thailandske skolebørns IQ ved at gøre opnærksom på, at den er for lav. Det er sådan, det skal være. Debatten er så naturligvis blevet taget op af bl.a. avisen The Nation. Pensionisten kan evt. forsøge at få debatten standset, hvis han mener, oplysningerne bør undertrykkes.
pensionisten skrev:
Nå, kan i alle have en rigtig god påske hvor i end måtte være, undtagen bent, ham har vi glemt griner

Mange tak! Jeg får i år en fin påske, for jeg har netop fået synet igen på det venstre æje efter en vellykket operation mod grå stær. Det er pragtfuldt. Nu kan jeg genoptage mine studier af persisk sprog, som har ligget stille i et par år. Desuden har jeg en del thailandske oversættelsesopgaver liggende.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tiger
#57 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 14:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 133
Tilmeldt: 05.09.09
 Status: Offline

Bent skrev:
pensionisten skrev:
At i det hele taget starte en tråd om Thairernes intelligens er så hovent og nedladende at det skriger til himmelen,
ydermere påstår han gudhjælpemig at han har opholdt sig her i 17 år!!

Nej, jeg har været i Thailand i sammenlagt ca 32 år, overvejende i Bangkok, Nongkhai, Makhon Ratchasima, Bang pa-In, UbolRTarchathani, Cha-am Hua Hin og Pattaya. Jeg har været med til at bygge et vandingsanlæg ved Mekong-flodfen, et nyt vandværk og nye vandledninger til byen Nakhon Ratchasima, Bangkok Expressway Stage II og det dødssyge EGAT-kraftværk ved Pak Mun.

Jeg har haft det sjovt i Thailand, fordi jeg gjorde mig den ulejlighed at lære sproget, så jeg kunne tale med folk og gøre mig nyttig.

Jeg synes, det er fint, at de ansvarlige thailandske ministerier har startet en debat on thailandske skolebørns IQ ved at gøre opnærksom på, at den er for lav. Det er sådan, det skal være. Debatten er så naturligvis blevet taget op af bl.a. avisen The Nation. Pensionisten kan evt. forsøge at få debatten standset, hvis han mener, oplysningerne bør undertrykkes.
pensionisten skrev:
Nå, kan i alle have en rigtig god påske hvor i end måtte være, undtagen bent, ham har vi glemt griner

Mange tak! Jeg får i år en fin påske, for jeg har netop fået synet igen på det venstre æje efter en vellykket operation mod grå stær. Det er pragtfuldt. Nu kan jeg genoptage mine studier af persisk sprog, som har ligget stille i et par år. Desuden har jeg en del thailandske oversættelsesopgaver liggende.

Mvh
Bent Jensen


Hold da kæft en grinagtig tråd, jeg slår mig på lårene af grin. Bent Bent min gamle fjende, du er jo rent til grin, se jeg kan også slå

op på din foretrukne side, se bare hvad jeg har fundet om en person som dig.


Nar
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi

En nar som dekoration på en yderdør i Brügge.En nar, hofnar eller joker var tidligere en udklædt klovn eller gøgler ved et kongeligt eller fyrsteligt hof. Oprindelsen er usikker, men hofnarre omtales både i Oldtidens Grækenland og i den muslimske verden. Betegnelsen nar bliver i dag helst brugt som et skældsord om en naragtig person, det vil sige en indbilsk eller dum person. Erhvervet Nar, er i et kongerige forbundet med Gøglertrupper som rejser rundt. Narren ynder Frisprog.




Se også
Pickelhering
Landsbytosse
Wikimedia Commons har flere filer relaterede til Nar
Stub
Denne artikel er kun påbegyndt. Hvis du ved mere om emnet, kan du hjælpe Wikipedia ved at udvide det.

Hentet fra "http://da.wikipedia.org/wiki/Nar"
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#58 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 19:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Et lille input:

Intelligens-erklæringen.

Den 13. december 1994 underskrev 52 psykologer en erklæring, som siger følgende:

1. Intelligens findes som en helt generel mental evne, der drejer sig om evnen til at ræsonnere, planlægge, løse problemer, tænke abstrakt, forstå komplekse ideer, lære hurtigt og lære gennem oplevelse. Hjerneprocesserne bag er endnu ikke forstået.

2. Intelligens kan måles, og IQ-test er et godt mål. Ikke-mundtlige test kan bruges, når sprogfærdighederne er dårlige.

3. IQ-test er ikke kulturelt fordomsfulde.

4. IQ hænger tættere sammen med uddannelsesmæssige, arbejdsmæssige, økonomiske og sociale udfald, end noget anden målelig menneskelig egenskab.

5. Arv spiller en større rolle end miljø for intelligensen, men miljø har en stærk effekt.

6. Folk fødes ikke med en uforanderlig IQ, men den stabiliseres i barndommen og ændrer sig kun lidt derefter.

Aha, det betyder altså at det vi lærer i barndommen danner grundlaget for hvordan vi klarer os resten af vort liv, det vi senere tilegner os er erfarenhed, vi bliver stort set ikke klogere, bare bedre til at analysere det vi tilegner os.




Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#59 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 23:12

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Hej Skippe!

Tak for dit input. Men jeg tro, de foskellige Thailand-fremmede elementer, der skriver her i tråden, helst ikke vil vide, hvad intelligens er for noget. De ønsker det fejet ind under gulvtæppet, at thailandske skoleelevers IQ er utilfredsstillemde lav. Det kom også som lidt af en overraskelse for mig. Men når man står over for et problem, nytter det ikke noget, at man forsøger at ignorere eller benægte det. Man må tage problenet op til behandling og se, hvad der kan gøres for at overvinde det. Det er glædeligt at se, at de thailandske myndigheder er indstillet på det.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#60 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 23:19

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Hallo webmaster!

Jeg har lige læst tigers indlæg af 31. marts 2010. Hvis det er indæg af denne art, man skal læse her på thai-dk.dk, ved jeg ikke rigtigt, om jeg kan afsætte tid til at være her.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
børne hjemmet i NAKHON RATCHASIMA . THAILAND Hele Thailand 12 18-09-2010 18:06

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.26 sekunder | 100,312,801 Unikke besøg | jQ Blog