Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Indvandrerhustruer behandles som slaver
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2010 03:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

læs her gælder det også i Danmark jeg kender et par stykker der er blevet behandlet meget dårligt



Hundreder af asiatiske kvinder behandles som slaver af deres mænd eller svigermødre i Storbritannien.

En kvinde i 20'erne fortæller til BBC, hvordan hun blev holdt fanget af sin svigermor i tre år i familiens hus i det nordlige England.

"Jeg skulle stå op ved daggry og gøre hele huset rent, skure gulvene, pudse vinduerne, vaske op og lave mad. Indimellem skulle jeg sy. En dag slog min svigermor mig meget hårdt. Der kom en masse blod ud af min mund og næse. Jeg havde ikke nogen at fortælle det til eller gå til," fortæller hun.

Kvinden forsøgte to gange at begå selvmord.

"Jeg skulle være indendørs hele tiden, måtte hverken se TV eller gå udenfor. Jeg ville hellere dø end leve sådan," siger hun.

Til sidst lykkedes det hende at flygte, efter at hendes svigermor havde glemt at låse døren, og sviger moderen er senere blev dømt.
Tør ikke gå til politiet

Men hændelsen er slet ikke usædvanlig for kvinder, der kommer til Storbritannien fra især Indien, Pakistan og Bangladesh, skriver BBC.

Tal fra det britiske indenrigsministerium viser, at over halvdelen af antallet af syd-asiatiske brude, der siger, de har været ofre for vold i hjemmet i Storbritannien, er blevet udvist i de seneste to år, fordi de ikke kunne bevise noget.

Ifølge politi og hjælpeorganisationer skyldes det, at kvinderne ikke tør gå til politiet eller lægen.
Hvor skal de gå hen?

En undersøgelse fra velgørenhednorgasisationen Imkaan viser, hvor svært det er for kvinderne at melde volden.

"Kvinden kan måske ikke tale engelsk, kender ikke reglerne, og måske bliver hun fulgt af et familiemedlem, uanset hvor hun går hen," fortæller Imkaans direktør, Marai Larasi.

"Så hendes mulighed for at afsløre misbruget er begrænset. Der er heller ikke mange steder at gå hen," tilføjer hun.
20-30 om måneden

I Pakistansk Ressource Center giver 20-30 gange hver måned råd og støtte til kvinder, der er ofre for deres svigermødre, fortæller Parveen Javaid fra centret.

"De fleste tilfælde, jeg beskæftiger sig med, er kvinder, der har været holdt som slaver," siger hun til BBC.
Pres fra familien

Sidste år blev en kvinde i Blackburn afsløret i at have holdt sine tre svigerdøtre som slaver. Sagen får Lancashire Politi til at tro, at problemet er udbredt i visse lokalsamfund.

"Kvinderne er udsat for pres, ikke blot fra den nærmeste familie, men også fra deres fjernere familie i udlandet, som måske er afhængige af den økonomiske støtte, de kan sende dem," siger Con Dave Souch fra Lancashire Politi.

"Problemet er formentlig større, end vi forestiller os," tilføjer hans kollega John Rigby.

"Vi kan jo kun efterforske de sager, vi bliver gjort opmærksomme på," siger han til BBC.

kilde http://jp.dk/udla...011578.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2010 04:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

problemet begynder jo ikke i Storbritanien. Det er kulturen der flytter med "hjemmefra", fra Pakistan, Indien, Bagladesh, eller hvor de kvinder nu kommer fra.

Svigermoren spiller normalt, i de kulturer, en dominerende rolle. der er også en masse tro/ religion i det.

Jeg tror de er hinduer som helst skal have en søn for at de selv kan komme i paradiset. Hvis en svigerdatter ikke får en søn, men mange døtre, så er helvedet løs.

Sivgerdøtre betragtes også ofte som et tyende, en billig arbejdskraft. Og hvis den samme svigerdatter bliver gammel nok til selv at få en svigerdatter, vil historien gentage sig.

Mere indviklet er det ikke. :-(

Kvinder ejes af deres familier.

Os som har noget med Thailand at gøre, ved jo også at det oftest er kvindens familie som direkte eller inddirekte presser "de smukke underskønne" kvinder som "vi" møder, til at underlægge sig i dobbelt forstand, til gavn for familien.

Så "Vi" er ikke så langt fra problematikken i denne tråd, som vi måske måtte ønske. :-(
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
egon
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2010 13:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 201
Tilmeldt: 16.11.09
 Status: Offline

måske har du ret aaby
en forskruet opfattelse af Q men ok det er deres måde at leve på lige som thaierne lever på en anden måde end vi danskerer og vores måde er måske ikke den rigtige

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Slaver fanger fisk i Thailand Skik og brug 11 04-01-2018 09:26
Chok i Indonesien: Slaver holdes fanget på ø Udenfor Thailand 3 04-04-2015 03:10

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.34 sekunder | 100,389,372 Unikke besøg | jQ Blog