Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
he he er du arbejdsløs
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-02-2010 14:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

en fin måde at løse de sociale problemer på eller hvad


Thailand: Arbejdsløse flygter ind i klostrene
Via KD: I Thailand har man grebet arbejdsløshed forårsaget af den globale økonomiske krise an på en kreativ måde. Bliv munk, lyder sloganet, og det benytter mange thailandske mænd sig af.

I Phradhammakaya-templet lidt uden for Bangkok er det dagen, hvor 3.000 mænd endelig får overrakt de orange rober, der symboliserer, at de har bestået prøven og nu kan betragtes som munke. Men først skal en vigtig del overstås. Udenfor venter familie og venner, og sammen med dem skal mændene igennem en ceremoni, hvor de skal tilgive hinanden fortidens synder og begynde på en frisk.

Tusinder af thaier er som i resten af verden blevet arbejdsløse som følge af den globale økonomiske krise, og det har fået Thailands øverste religiøse råd til at opfordre templerne til at sørge for, at mænd kan blive munke. Nogle slutter sig til templet et par måneder, mens det for andre bliver en beslutning for resten af livet. Ifølge den øverste munk i Phradhammakaya-templet, Phra Maha Somchai Thanavuddha, er det naturligt, at templerne skal tage et socialt ansvar.

hentet fra http://dk-thailan...munke.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-02-2010 02:33

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Historien er god, men bryder mig ikke om overskriften!
Er selv blevet arbejdsløs pga krisen,så forstår ikke dit "he he"Sad
Det er ikke sjovt at søge over 180 stilinnger og kun få 8 svar, der alle er negative!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-02-2010 09:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1907
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

er selv arbejdsløs på 6 mdr det er ikke første gang og nok heller ikke sidste så jeg er glad for understøttelsen gå i kloster ja hvorfor ikke i thailand får de sikkert ikke nogen hjælp fra det offentlige

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-02-2010 09:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jesperfrb skrev:
Historien er god, men bryder mig ikke om overskriften!
Er selv blevet arbejdsløs pga krisen,så forstår ikke dit "he he"Sad
Det er ikke sjovt at søge over 180 stilinnger og kun få 8 svar, der alle er negative!!!!!!!!!!!!!!!!!!


er folk bliver arbejdsløse er skam ikke noget jeg morer mig over,har selv prøvet det et par gange eller tre og det var trist hver gang

he he var og er mønt-et på måden man løser problemet på manden bliver arbejdsløs går i kloster får sin mad og et sted at bo så langt så godt

hvad nu hvis personen har kone og børn hvem skal forsørge dem ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 99,851,948 Unikke besøg | jQ Blog