Oprettet af thaikurt d. 18-05-2013 20:05
#1
Bud krige begynde tidligt næste år i kampen om mammut kontrakt om levering af Thailand med fire højhastighedstog systemer, således at Bangkok-Pattaya link til at køre i 2019-hvis ikke før
Under de nuværende planer vil Pattaya ruten blive udvidet til Rayong i fase to nogle år senere.
Pattaya Railway Station i slutningen af linjen?
Chula Sukmanpop, transport generaldirektør, siger internationale tog leverandører vil præsentere deres forskellige teknologier senere på året for regeringen at vælge blot ét system for alle ruter. Virksomheder fra Kina, Japan og Europa er ivrige efter at levere togene, Kina menes at være frontløber, fordi Beijing allerede kører den længste bullet train rute i verden - fra hovedstaden til Guangzhou, der dækker 2298 km i otte timer.
Men kritikere siger, at den dristige plan om at bruge 983 milliarder baht på fire højhastighedstog i Thailand afhænger succesen af regeringens kontroversielle plan om at låne 2000 milliarder baht.
Oppositionens talsmænd i Parlamentet har lovet at modsætte sig lovforslaget på grund af gældsætning og potentiel korruption, foretrækker at omkostningerne skal afholdes af normale budgetprocedurer.
Næsten halvdelen af regeringens 2000 milliarder baht infrastruktur lån planen vil blive brugt til højhastighedstog indledningsvis forbinder Bangkok med Phitsanulok, Nakhon Ratchasima, Hua Hin og Pattaya ved udgangen af dette årti.
Ingen endelig beslutning er truffet af hvilken rute vil være den første til at åbne.
Beslutninger om den nøjagtige placering af stationer, og om de højhastigheds-tog spor vil køre parallelt med de eksisterende skinner endnu ikke er under detaljeret diskussion.
Mange jernbane eksperter mener, at den givne tidsramme er for stram på grund af de enorme bureaukratier involveret i mammut planen. "Ingen train i verden kører med fortjeneste med blot betalende passagerer.
Der bliver nødt til at være en stor omlægning fra vej til jernbane, hvad angår godstransport, og vi har ingen idé endnu om de omkostningsbestemt konsekvenser, "sagde en embedsmand i den stat Jernbane Thailand.
Han tilføjede, at højhastighedstog ikke ville være immune over oversvømmelser problemer, som på nuværende tidspunkt lægger jernbane lukninger fra tid til anden.
Pattaya City Hall sagde, at den foreslåede højhastighedstog vil være afgørende for Pattayas næste fase af udviklingen og gøre det til en fem-stjernet ressort destination i realiteten en forstad til Bangkok med rejsetid på mindre end en time.
Men talsmand kunne ikke bekræfte 2018 som en sandsynlig slutdato. Den ofte gentagne forslag om at tilføje U Tapao lufthavnen til Pattaya sektionen opfattes som at være en del af fase to i 2020'erne.
Eftersom Thailand økonomiske fremtid er tæt forbundet med ASEAN-partnere og Kinas voksende magt, er det uundgåeligt, at en ny generation af jernbanenet over tid vil sammenkæde Thailand, Laos, Cambodia, Vietnam, Myanmar og Kina.
Den thailandske regerings nuværende forslag kan ses som et første skridt i hvad der kunne være et investeringsprogram varige årtier. Således Pattaya er en meget lille tandhjul i en enorm hjul, som endnu ikke er begyndt at vende
http://pattayatod...-on-track/
Redigeret af ADM d. 19-05-2013 03:14
Oprettet af thaikurt d. 19-05-2013 13:07
#3
At man spare tid og penge når man tager toget .
Man slipper for at skulle betale ca 2000 bath fra lufthaven til Pattaya og det kun tage korte tid i sted for op til 1 time 30 min.
Og at man kan videreudvikle jernbanenettet så det bliver mulig at køre med tog til Laos, Cambodia, Vietnam, Myanmar og Kina.
Men alt afhandler om man kan låne 2000 milliarder baht.
Det vil også bliver nemmer for fremtiden turist at komme til og fra Pattaya.
Oprettet af yindee d. 20-05-2013 01:15
#4
thaikurt skrev:
At man spare tid og penge når man tager toget .
Man slipper for at skulle betale ca 2000 bath fra lufthaven til Pattaya og det kun tage korte tid i sted for op til 1 time 30 min.
Og at man kan videreudvikle jernbanenettet så det bliver mulig at køre med tog til Laos, Cambodia, Vietnam, Myanmar og Kina.
Men alt afhandler om man kan låne 2000 milliarder baht.
Det vil også bliver nemmer for fremtiden turist at komme til og fra Pattaya.
hej thaikurt
tager du toget kan du spare lidt penge ja
du ankommer til lufthavnen skal videre med bus eller taxi til togstationen
du ankommer til Pattaya, igen skal du med bus eller taxi til hotellet
alt dette sammen med din bagage
bøvl siger jeg bare, ok skal du til Kina og ikke vil flyve er toget en god løsning
Oprettet af Fotofreak d. 20-05-2013 03:16
#5
yindee skrev:
thaikurt skrev:
At man spare tid og penge når man tager toget .
Man slipper for at skulle betale ca 2000 bath fra lufthaven til Pattaya og det kun tage korte tid i sted for op til 1 time 30 min.
Og at man kan videreudvikle jernbanenettet så det bliver mulig at køre med tog til Laos, Cambodia, Vietnam, Myanmar og Kina.
Men alt afhandler om man kan låne 2000 milliarder baht.
Det vil også bliver nemmer for fremtiden turist at komme til og fra Pattaya.
hej thaikurt
Nej sådan er plane
tager du toget kan du spare lidt penge ja
du ankommer til lufthavnen skal videre med bus eller taxi til togstationen
du ankommer til Pattaya, igen skal du med bus eller taxi til hotellet
alt dette sammen med din bagage
bøvl siger jeg bare, ok skal du til Kina og ikke vil flyve er toget en god løsning
Sådan er planen vist ikke (såvidt jeg har forstået)
Tror at det er meningen at toget stopper både ved Suvarnabhumi (Sumpen) og Makkasan i Bangkok.
Hvis ikke at thailænderne tager imod et tilbud fra den italienske togfabrik 'AnsaldoBreda', så kunne hurtigtog mellem Pattaya/Bangkok nok kunne blive en realitet ca. 2018, hvis der kan skaffes finansiering.
Hvis thailænderne vælger at købe tog af 'AnsaldoBreda', så bliver det ca. år 2042, at der er en
lille mulighed for den første prøvekørsel - Og fuld ibrugtagning af alle togsæt omkring år 2090.
M.v.h. Fotofreak
Redigeret af Fotofreak d. 20-05-2013 03:27