Debatemne: Thai-Dk Din debat side :: Piratangreb

Oprettet af AL 48 d. 13-04-2012 17:09
#1

Ikke for sarte sjæle, dette er ikke film, men fakta:
http://www.dr.dk/...htm?video={9FF3FBC2-369D-4083-A3C6-0DDC534A9330}

Klik nede til venstre under "mest sete". Vagter afværger piratangreb.

Redigeret af AL 48 d. 13-04-2012 17:13

Oprettet af Casper d. 13-04-2012 20:46
#2

det lykkes intet er umuligt((11((

se den her på siden


Redigeret af ADM d. 15-04-2012 12:29

Oprettet af thai d. 14-04-2012 08:44
#3

VIDEO: Private vagter afværger piratangreb
13. apr. 2012 10.21 Udland Opdat.: 13. apr. 2012 14.20
Videoen er blevet optaget på et lastskibs kommandobro. Gennem et vindue ses det mørkeblå hav. Pludseligt bliver situationen hektisk. En lille speedbåd har direkte kurs mod lastskibet.

- Let's go, siger kameramanden og finder sit skydevåben, der gives kommando om at affyre advarselsskud.

DR Nyheder kan hverken verificere hvor eller hvornår billederne er optaget, men videoen viser tilsyneladende hvordan private sikkerhedsvagter åbner ild mod pirater, der har direkte kurs mod fragtskibet. Maritime vagter verificerer overfor DR Nyheder videoens ægthed.

Speedbåden tages under massiv beskydning. Piraternes skæbne er ukendt.
Den tre minutter lange video er offentliggjort på internetplatformen LiveLeak, og er blevet spredt på sociale medier og videotjenester som youtube.

Farligt, trafikeret område
Farvandet ud for TAKlia har i årevis været piratterritorium. Havområdet er et af de mest betydningsfulde farvande for international skibstrafik.

I år er der allerede registeret over hundrede piratangreb. I 2011 var antallet 230 angreb, ifølge tal fra Live Piracy Report. Mange af disse angreb finder sted ud for TAKlias kyst, i den Indiske Ocean og det Arabiske Hav.

Flådefartøjer er ikke nok
Det internationale samfund er tilstede i de kendte piratfarvande, men den internationale piratmissionen har problemer med at blive herre over situationen. Derfor er der stadig flere rederier, der tyer til brugen af private sikkerhedsvagter.
- Marinen kan kun holde øje med et overskueligt område, piraterne kan fleksibelt tilpasse deres indsatsområde, siger direktøren for Tysklands rederiforening til Spiegel.de
Det er simpelthen ikke muligt at have flådeskibe nok til at beskytte hele området.
Tidligere forsvarsminister Gitte Lillelund Bech har tidligere afvist, at soldater skal forsvare danske skibe.

Verdens største rederi, A.P. Møller-Mærsk mener, at det skal være en mulighed at bruge private vagter ombord på fragtskibe.
Lukrativ forretning
Pirater har en lukrativ forretning ved at borde skibe og bortføre søfolk og sejlere i farvandet omkring Afrikas Horn. I 2010 tjente pirater i omegnen af 1,3 milliarder kroner.
Det amerikanske udenrigsministerium anerkender tallet, som ifølge undersøgelsens bagmænd, One Earth Future Foundation, faktisk er et forsigtigt estimat. De reelle omkostninger for kapringerne er dobbelt så høje som den egentlige løsesum.

http://www.dr.dk/...101644.htm

Oprettet af alene d. 14-04-2012 11:02
#4

fandt denne lille sag på nettet lidt sjov i et alvorligt emne

Kære Pirater.
Vi tænker på jeres ve og vel i denne svære tid.
Kærlig hilsen
Villy og Helle (hende med taskerne)
www.thai-dk.dk/uploads/2345678ertyuio.jpg

Redigeret af alene d. 14-04-2012 11:03

Oprettet af BentBP d. 14-04-2012 14:54
#5

Ha ha , ja rent til grin , tænker her på alene´s indlæg , forsat god weekend . ((7))

Oprettet af freja d. 14-04-2012 16:54
#6

BentBP skrev:
Ha ha , ja rent til grin , tænker her på alene´s indlæg , forsat god weekend . ((7))


Hva’ med at smække låget i, stoppe bistandsydelserne og smide nøglen væk, så kan det da være de respektive regeringer lærer at tage ansvar for deres borgers handlinger.
Det kan da ikke være rimeligt, at et rederi skal have øgede brændstof omkostninger, blot fordi de er tvunget til at sejle med større og hurtigere skibe for at komme igennem et område, udelukkende for at undgå pirateriet.
Man tvinger rederierne til at ansætte private vagtværn for at beskytte deres skibe, det koster på pengepungen javist, men hvad med de menneskelige omkostninger?
Flere skibsbesætningerne er blevet holdt som gidsler, tænk at være tvunget til at sidde på ubestemt tid hos sådan en flok bøller, der er bevæbnet til tænderne og ikke har hjerne til andet end at trykke på aftrækkeren.
Hvor må det være frygteligt at skulle leve ufrivilligt under umenneskelige forhold og udsættes for både sygdomme, forhånelser og repressalier fra nogle primitive individer, der som det eneste, er i besiddelse af alle tænkelige og utænkelige sider, af den menneskelige kynisme og fornedrelse.
Det må især være særdeles, både psykisk og fysisk invaliderende at leve i uvished om egen eller sin families skæbne.

Oprettet af yindee d. 15-04-2012 03:05
#7

www.thai-dk.dk/uploads/asdfghj345678.jpg

Sørgeligt...Og en sag der blir' svær at bortforklare, trods ihærdige forsøg. Fra politikers side

meld dig ind i Gruppen for LEOPARD's besætnings frigivelse..KLIK HER

Oprettet af M55 d. 15-04-2012 07:09
#8

læs mere her om piraterne og de danske søfolk

Larsens Blog
Larsen's Piratblog

Denne blog indeholder min, meninger, om den ulempe piratproblemet giver mine tidligere kollegaer, i deres daglige arbejde på skibene rundt omkring på alverdens have.


http://blog.pelar...#category3

Oprettet af sank d. 15-04-2012 09:23
#9

:o Der er mere prestige i at råbe op om Abdulhadi i som rejser til udlandet og laver ballade ? end at interessere sig for nogle arbejderne Søfolk :( Men af sted og smadre et par lande fordi en ½ skør amerikaner er bleven fornærmet ?? så er man oppe på lakridserne. Jeg mener at man i stedet for 3 - 4 Krigsskibe skal lægge et par Hotelskibe de centrale steder og så skal der sættes 4 - 6 vagter om bord i hvert skib ? det vil sikkert være billigere og mere effektivt ? så kan man opkræve en betaling fra Rederierne som man gør til Istjenesten ? ( Strøgtanker fra en gammel sømand )((8((

Oprettet af BentBP d. 15-04-2012 11:09
#10

Det lyder som et godt forslag sank , :TUP

Når vi ser videoen her med vagterne , ser det jo i hvert fald , ud til at det virker . :TUP

Forsat god Søndag.