Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Kinafeber
yindee
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2020 18:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3602
 Status: Offline
Bopæl: Thailand

skipper skrev:
Ha ha, nu er tyskerne også gået helt amok.

Nu er det forbudt at være mere end to forsamlet, næste gang bliver det forbudt at være forsamlet med sig selvGrin
https://www.dr.dk...d-personer

hvad med en familie far, mor og et spædbarn må de opholde sig sammen. Eller endnu være en enlig mor med 4 små børn
er du sulten se her www.yindee.dk

www.thai-dk.dk/foto1/seafood.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2020 19:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3606

Ja yindee det var også noget jeg bed mærke i.

De mener måske at vi er farlige allesammen, og ikke må omgås hinanden
hvad ved jeg.
Men hvad skal vi så gøre et eller andet sted skal vi vel være.

Jeg har nu en lumsk mistanke om at der er nogen der tager fis på os.
For hvordan er det muligt at vælte hele Verdensøkonomien bare på grund af en virus som vi ellers altid plejer få på denne årstid.

Jeg kan huske da fruen og jeg flyttede til Sverige i 1984, vi var aldrig syge selvom svenskerne hvert år led af en slags influenza, og vi har heller ikke været det siden.

Nu falder de som fluer, om de fejler noget ved jeg ikke, og parkeringspladsen er fyldt med biler selv en mandag morgen, men måske har de bare lugtet lunten og får sig et par dage på sofaen.
Anarki eller Kaos.
peter greersen
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2020 08:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 57
Bopæl: Thailand

lidt til at fordøje livet

skipper
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2020 15:42
Bruger avatar

Bruger

Kan det nu være rigtigt det der med den virus, det kommer meget belejligt for Kina der er inde i en handelskrig med USA og er trængt op i et hjørne, så man må sige det kommer som en gave fra oven.

Eller er det et udspekuleret biologisk angreb på Verden med det formål at overtage det økonomiske herredømme samtidig med de lamslår deres hovedfjende Donald Trump og et USA der nu må bruge alle kræfter på bare at holde hjulene i gang

Lidt mystisk er det at kineserne lykkedes at stoppe virussen så hurtigt, og nu er i gang med at starte deres industri op igen, mens resten af verden slås for at overleve.

Feberfantasi, ja måske, men husk på at virkeligheden kan overgå fantasien.
Anarki eller Kaos.
skipper
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2020 14:19
Bruger avatar

Bruger

Det begynder at se voldsomt ud, nu er der ca. 35000 døde i Verden og det er ud af en befolkning på kun lidt over 7 milliarder.

Nu er det ikke for noget, men er det her ikke lidt overdrevet, ja jeg spørger bare.

Det bliver spændende at se hvem der tjener mest på at sprede skræk og rædsel over vore syndige hoveder.

De sædvanlige kriminelle har været godt i gang længe med at stjæle fra de gamle, som de plejer.

Men hvad med de store tyveknægte, det ser ud til de er begyndt at fremstille helt overflødig mundbeskyttelse til de rædselsslagne befolkningers regeringer der ikke aner deres levende råd, og køber skidtet for at se handlekraftige ud (og for at blive genvalgt)

Prøv at læse nyhederne, det er til at få spat af, sker der ikke noget andet end det corona-fis.

Og sig mig hvorfor alverdens økonomier skulle vælte på grund af at et virus.
Det hænger ikke sammen når man ser hvor få der dør i hvert enkelt land, og det er det der betyder noget, ikke hvor mange der dør i resten af verden.

Anarki eller Kaos.
tiny
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2020 09:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 124

skipper skrev:

Og sig mig hvorfor alverdens økonomier skulle vælte på grund af at et virus.
Det hænger ikke sammen når man ser hvor få der dør i hvert enkelt land, og det er det der betyder noget, ikke hvor mange der dør i resten af verden.

jeg syntes det er utroligt at store firmaer påstår, at de ikke kan betale deres husleje de næste tre mdr. bare fordi de har lukket ned i 1 mdr tid

det lugtet lidt af, vi vil ikke betale, vi vil ha et kæmpe overskud igen i år
skipper
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2020 11:52
Bruger avatar

Bruger

Hvis de er så utilfredse så kan de jo sagsøge Kina, det er dem der har smittet hele Verden, men det er selvfølgelig lettere at tømme statens lommer, og lade befolkningen betale af på regningen mange år frem i tiden.
Anarki eller Kaos.
Gå til debat:

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768