Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Piger i Vestre Fængsel
Je suis Charlie
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2019 14:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

DR-Dokumentar - Piger i Vestre Fængsel (1:3) Kan du huske mit navn Mor?




"Man siger 'aldrig mere' hver gang, man tagerherfra. Men alligevel kommer man forbi", siger en af pigerne på kvinde afdelingen i det første af tre DR-Dokumentar-programmer"Piger i Vestre Fængsel".

Hun er ikke den eneste, som jævnligt kommer forbi. Flertallet af de 40 indsatte på afdelingen har prøvet turen flere gange før. De kender hinanden og fængselspersonalet, og selv om tonen kan lyde rå, er fængselsopholdet for nogle af pigerne et tiltrængt pusterumfra det hårde liv på gaden. De fleste af dem er narkomaner.

Rundere og sundere
De tre udsendelser skildrer for første gang i tv hverdagen i et lukket fængsel, og tilrettelægger Lars Engels fikideen, da han arbejdede med programmet om narkoluderne på værestedet "Reden" på Vesterbro.

- Jeg lagde mærke til, at nogle af pigerne af og til forsvandt i perioder, fortæller Lars Engels.
- Nogle dage eller uger senere kom de så tilbage - tilsyneladendelidt rundere og sundere at se til. De havde været i fængsel, og så gik snakken om hvem, der nu var inde, og om fængselsbetjentene. De kendte tilsyneladende alle sammen hinanden, siger han.

læs mere her: https://www.dr.dk...aengsel-13
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2019 14:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

DR-Dokumentar - Piger i Vestre Fængsel (2:3) Jeg dør nok som narkoman.






Spjældet tur-retur

Lone Elisabeth er uden sammenligning den mest kriminelle kvinde i Danmark.
36 gange har hun været inde og ude af fængsel, og hendes første oplevelse af Vestre Fængsel indefra stammer helt tilbage fra 1979.

Hun sad også inde, da Lars Engels var på besøg i efteråret 1995, og i anden del af DR-Dokumentar serien "Piger i Vestre Fængsel" fortæller Lone om sine mange ture i spjældet. Så mange, at de ifølge fængslets personale burde indbringe hende en omtale i Guinness Rekordbog. I en periode har der kun været 4 dage mellem hver afsoning.

Håbet er Horse-rød

Kate er den anden af de tre lidt ældre"piger", programmet fokuserer på.
Hun er nu omkring de 40 og venter sammen med sin mand Rune på at blive overflyttet til Horserød, så de kan afsone sammen. Deteneste, der står i vejen for planerne, er Runes hashforbrug.Billetten til Horserød er en negativ urinprøve, men Rune kan altsåikke tisse i et glas, mens nogen ser på det.

Parret afsoner halvandet år for røveri - "et latterligt røveri, jeg lavede i et flip", erkender Rune. Han bider negle, så det bløder, når han ikke kan få stoffer, og Kate er alvorligt syg. Hun har været HIV-positiv i 13 år, er flere gangeopereret for kræft og falder lejlighedsvis i og "tager en streg",selv om hun er stoffri det meste af tiden.

læs mere her: http://www.nation...a.com/Home
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2019 14:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

DR-Dokumentar - Piger i Vestre Fængsel (3:3) Jeg savner Søren - den pik and.





Friheden truer

Det er snart jul, og hjemveen breder sig i tredje og sidste del af "Piger i Vestre Fængsel", Lars Engels beretning om livet på kvinde afdelingen i landets største fængsel.Flere af pigerne kan sige farvel til de andre, der må blive baglåste døre, og de løsladte kan gøre endnu et forsøg på at klare sig udenfor uden at være kriminel.

Programmets hovedpersoner er Tina, narkoman og førtidspensionist og lige nu indsat for et butikstyveri i City 2.Og Regina, som på mange måder deler vilkår med Tina og de andrepiger. Der er dog lige den forskel, at hun kan tage hjem, når hunhar fri. Regina er fængselsbetjent.

Skriv nu, Søren!

Hos Tina er der ikke langt fra jubel til dybfortvivlelse. Hun savner Søren, "den pik and", som sidder i Vridsløse og er for længe om at skrive.

Men hun har et af de gamle breve fra ham at hygge sig med. "Jeg er allerede træt af at sidde her, jeg vil hjem"erklærer Tina hurtigt, og hun kan ikke rigtigt forstå, at detskulle være nødvendigt at bure hende inde for "sådan nogle småting". Det hjælper lidt på humøret, da hendes pension når frem,og endnu mere, da hun under et besøg i fængslets skole får omsatdet meste af pensions udbetalingen i stof. "

Var det en god skævert?"spørger Regina.

læs mere her: https://www.dr.dk...aengsel-33
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
To års fængsel for kalender med gule badeænder Nyheder på dansk 1 13-03-2023 15:36
Dansker er fundet død i et thailandsk fængsel Nyheder på dansk 4 06-10-2022 09:54
Thailandsk kvinde får 43 års fængsel for at fornærme kongen Nyheder på dansk 1 21-01-2021 08:21
Instagram-model smidt i thailandsk fængsel: 'Behandlet som et dyr Nyheder på dansk 1 19-09-2019 08:43
Thailandsk blogger risikerer 20 års fængsel for at kritisere royal Miss Universe-kjole Nyheder på dansk 1 22-12-2018 01:58

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 99,423,483 Unikke besøg | jQ Blog