Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Varmere klima har fået denguefeber til at brede sig hastigt
thai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-03-2019 00:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3431
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

»De næste par dage vil være kritiske«, lød meddelelsen fra den thailandske læge til asienkorrespondent Claus Blok, da han var blevet særligt hårdt ramt af denguefeber.

Lægen på hospitalet forsøgte at berolige mig.

»Vi vil passe godt på dig«, sagde han i det bløde og rolige tonefald, som er så karakteristisk for thailændernes måde at tale på.

Men jeg kunne fornemme, at han ikke havde afsluttet sætningen endnu. Og ganske rigtigt. Efter en lille pause kom så tilføjelsen:

»De næste par dage vil være kritiske. Vi bliver nødt til at holde dig under nøje observation. Det sker desværre en gang imellem, at vi mister nogen«.

Indtil da havde denguefeber kun været noget, jeg havde læst om i ny og næ. Men en søndag eftermiddag invaderede sygdommen pludselig min krop. Først kom de voldsomme rysteture, hvor jeg svedte og dernæst frøs for igen at svede.

Blodet begyndte at trække ud af mine årer, hvilket gav mig røde knopper over hele kroppen

Så fulgte kvalmen, mavekramperne og værst af alt feberen, som blev ved med at stige, indtil den nåede over 39 grader.

I løbet af få timer blev jeg blev så syg, at jeg ikke kunne holde ud at være i min egen krop. Takket være en god – og dyr – forsikring endte jeg på et af Bangkoks bedste hvor prisen langt overstiger, hvad de fleste thailændere har råd til.

læs mere her https://politiken...ig-hastigt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Elefantungen i Københavns Zoo har fået et navn Nyheder på dansk 1 02-03-2024 11:59
Thailand har fået en ny regering og premierminister Nyheder på dansk 1 23-08-2023 08:35
Tutzing har fået færre penge i kommunekassen end budgetteret Den Royale blog 1 10-02-2021 08:33
Benni's thailandske kone og datter har fået afslag på opholdstiladelse Visa til Danmark 1 24-09-2020 08:22
Massør har fået nok af 'happy endings': Vil offentliggøre navne på alle der spørger Nyheder på dansk 4 14-07-2020 14:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 99,119,835 Unikke besøg | jQ Blog