Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Danske familier flygter til Flensborg
eneber
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2018 06:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

V-borgmestre kræver handling: 'Det gør ondt at se på'




»Kan jeg integreres i din kommune?« Ordene kommer måske nok fra tre småfnisende teenagepiger, men spørgsmålet fra Flensborg og Bangkok er alvorligt og bliver taget meget alvorligt af borgmestrene på Venstres landsmøde i Herning.

»Det er nogle triste historier. Det har jeg det dårligt med,« siger Hans Østergaard, V-borgmester i Ringkøbing-Skjern.

For selv om flere borgmestre undervejs i videoen trækker på smilebåndet ad pigernes lune humor, er der ingen tvivl om, hvad de mener om sagerne om de udviste børn.

De ER integreret
Hans Østergaard er da også meget klar i sit svar til 13-årige Mint, 13-årige Aphinya og 15-årige Yiming, der stiller spørgsmålet i en video, som B.T. har taget med på landsmødet.

»Vi har taget imod dem, og de er jo fint dansktalende og godt på vej i deres uddannelse. Så det er ikke et spørgsmål, om de kan integreres. De ER integreret,« siger Hans Østergaard og fortsætter:

»Jeg har jo set en del af den slags sager gennem årene, og det har også brudt mig. Det gør ondt at se på. Jeg har da også drøftet det i mit parti og spurgt ind til, om ikke det kan gøres på en anden måde,« siger han.

https://www.bt.dk...-at-se-paa
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-11-2018 01:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

Så sker der alligevel noget i folketingssalen, en gang i mellemmusic


Andreas Steenberg fra de radikale
18. november kl. 14.09


Vi skal stoppe med at splitte danske statsborgeres familier ad.

Danskere skal kunne bo i Danmark med deres familier.

Det burde være logisk, synes jeg. Men vi har devsærre love, der splitter familier ad.

I torsdags havde vi debat om det i Folketingssalen, hvor jeg var ordfører for radikale. Se og hør min tale her.

Spred den gerne, hvis du er enig!

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-11-2018 03:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Flensborg-finten: Danske familier lever i landflygtighed

En gruppe danske mænd gift med udenlandske kvinder har flyttet deres familier til Flensborg. Kvindernes børn må nemlig ikke være i Danmark, fordi kvinderne i første omgang er flyttet til Danmark uden børnene - og har ventet så længe med at hente dem herop, at myndighederne vurderer børnene til at være "ikke integrerbare".

Men ved at bosætte sig i et andet EU-land i 3-6 måneder - alt efter sagsbehandlingstider - kan manden få ret til familiesammenføring efter de regler, der gælder for alle EU-borgere, og flytte tilbage til Danmark sammen med familien.

Inklusive altså de børn, som i første omgang ikke kunne få lov til at bo i Danmark efter de danske regler, der er strammere end i resten af EU. Derfor vælger familierne altså at rykke til Flensborg i Tyskland, tæt ved den danske grænse, så manden kan pendle til sit arbejde i Danmark - og børnene kan gå i dansk skole i det dansk-tyske grænseland.


https://www.radio...e-familier



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2018 03:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Morten Østergaard: 'Ingen andre EU-lande behandler egne borgere så dårligt




Morten Østergaard kalder det et 'gigantisk paradoks', når danske statsborgere flygter til et andet EU-land, fordi de i eget land bliver behandlet ringere end andre EU-borgere.

»For den enkelte må det være ekstremt provokerende, at den danske stat med fuldt overlæg behandler alle andre EU-borgere bedre end en selv,« siger Radikale Venstres formand og fortsætter:

»Men det fortæller også en anden historie, nemlig at der ikke er nogen andre lande i EU, som behandler egne borgere så dårligt, som vi gør.«

Flygtede landsmænd
Morten Østergaard har netop besøgt nogle af de mindst 35 danske statsborgere, der har fået afslag på familiesammenføring i Danmark og derfor er flygtet over grænsen for i Tyskland at opnå retten til familiesammenføring via EU-lovgivningen.

læs mere her https://www.bt.dk...orgere-saa
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-11-2018 05:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

K: Vi har et forklaringsproblem over for de børn, det aldrig var meningen at udvise
Konservative åbner for en dispensationsordning til udviste børn.


Udlændingelovgivningen skal være stram. Men den skal også være ordentlig. Og det er den ikke altid, når den rammer børn, som det aldrig har været meningen at udvise, lyder det fra De Konservative.

Regeringspartiet åbner derfor nu op for at se på en dispensationsordning for børn, der bliver udvist, selvom lovgivningen aldrig har været møntet på dem.

Vi står jo i et forklaringsproblem som beslutningstagere. På den ene side har vi dybt kriminelle, vi ikke kan komme af med, og på den anden side udviser vi lovlydige unge mennesker, der gerne vil Danmark.

NASER KHADER (K), UDLÆNDINGEORDFØRER
- Vi står jo i et forklaringsproblem som beslutningstagere. På den ene side har vi dybt kriminelle, vi ikke kan komme af med, og på den anden side udviser vi lovlydige unge mennesker, der gerne vil Danmark, siger udlændingeordfører Naser Khader (K).

Han understreger, at De Konservative bakker helt og aldeles op om loven, der i sin tid blev indført som et værn mod forældre, der lod deres børn blive i hjemlandet i årevis eller sendte dem på genopdragelsesrejser. Men den har i årenes løb også ramt en række børn, hvor det ikke var intentionen.

- Lovgivningen er helt på sin plads. Men det, at den rammer nogen, der ikke har noget med de her ting at gøre, det er problematisk. Og derfor er vi åbne over for at se på, hvad vi kan gøre for at hjælpe de unge mennesker, der bliver ramt af det, siger Naser Khader.


Mints stedfar klynger sig til håbet om dispensationsordning
Senest har en 13-årig thailandsk pige ved navn Mint fået afslag på opholdstilladelse med den begrundelse, at hun ikke er "integrerbar". Inden hun blev udvist, boede Mint i Køge med sin thailandske mor, danske stedfar og lillebror.

- For at sige det på jysk: Det er træls at stå med sager, hvor unge piger, der gerne vil Danmark, og som forsøger at blive en del af samfundet, bliver udvist. Der har vi et forklaringsproblem, siger Naser Khader, der betoner, at han taler på vegne af en helt enig konservativ folketingsgruppe:

- Vi har det svært med de sager, for det var ikke det, der var mening med loven.

DF efterlyser dispensationsmulighed
Også regeringens støtteparti, Dansk Folkeparti, vil se på muligheden for at indføre en dispensationsordning i de "ganske få sager", hvor reglerne rammer skævt, fortalte udlændingeordfører Martin Henriksen i forrige uge.

Men udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg (V) har afvist idéen med henvisning til, at en dispensationsordning vil give et uretfærdigt forspring til ressorucestærke familier, der nemmere vil kunne få deres sag i medierne - og dermed ind til politikerne på Christiansborg.

Venstre foreslog ellers netop selv i udlændingeudspillet "Danmark - for dem der kan og vil" i 2014, at den til enhver tid siddende minister skulle kunne anmode et særligt udvalg i Folketinget om at dispensere i sager, hvor loven har "utilsigtede konsekvenser".

- Lige præcis på det her lille-bitte-bitte-bitte hjørne, der synes jeg altså, at jeg er blevet klogere. Og Venstre har også haft debatten med sig selv, og man må bare sige, at man vil give de ressourcestærke et klart forspring i forhold til de ressourcesvage, sagde Støjberg forleden til DR Nyheder.

læs mere https://www.dr.dk...en-udvise?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2018 00:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2018 00:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Mette Frederiksen har løsningen på Mint-sagen: Er du med, Løkke?

Uden præcis at bruge ordet ‘dispensation’, så er det løsningen, Mette Frederiksen kaster på bordet, efter Mint-sagen tirsdag stjal al opmærksomhed i Folketingets spørgetime.

»Man skal kunne se individuelt på nogle af de her sager. Fordi der skal være en stram udlændingepolitik i Danmark, som skal gælde for de fleste,« siger hun.

Dermed har Socialdemokratiets formand, som fremtiden gerne vil kalde sig ‘Børnenes statsminister’, trukket en gammel Venstre-kanin op af hatten.

læs mere her https://www.bt.dk...med-loekke


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
werner
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-11-2018 14:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 11.11.18
 Status: Offline

Familier vildledt af Udlændingestyrelsen: 'Vent med at tage barnet med'

Vis mere
‘Vent med at hive hende herop. Lad hende lære noget engelsk først.’ Sådan lød rådet fra Udlændingestyrelsen ifølge Mints papfar, da han søgte vejledning om familiesammenføring.

Og han er ikke den eneste, der oplever, at Udlændingestyrelsen har rådgivet stik modsat det, Inger Støjberg gang på gang og senest onsdag i salen slår fast: ‘Hvis barn og mor kommer samtidig, er der ingen problemer.’

»Jeg tror ikke, at Udlændingestyrelsen bevidst har forsøgt at vildlede mig, men det er den oplevelse, jeg står tilbage med nu,« siger Frank Thøgersen.


https://www.bt.dk...barnet-med
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
werner
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-11-2018 14:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 11.11.18
 Status: Offline

Familier vildledt af Udlændingestyrelsen: 'Vent med at tage barnet med'

Vis mere
‘Vent med at hive hende herop. Lad hende lære noget engelsk først.’ Sådan lød rådet fra Udlændingestyrelsen ifølge Mints papfar, da han søgte vejledning om familiesammenføring.

Og han er ikke den eneste, der oplever, at Udlændingestyrelsen har rådgivet stik modsat det, Inger Støjberg gang på gang og senest onsdag i salen slår fast: ‘Hvis barn og mor kommer samtidig, er der ingen problemer.’

»Jeg tror ikke, at Udlændingestyrelsen bevidst har forsøgt at vildlede mig, men det er den oplevelse, jeg står tilbage med nu,« siger Frank Thøgersen.


[url]https://www.bt.dk...barnet-med[/url]
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
werner
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-11-2018 15:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 11.11.18
 Status: Offline

Afventer stadig svar på klagesag: 15-årige Alex skal være ude af Danmark i dag





Torsdag købte 15-årige Alex en flybillet til Bangkok. Familien turde ikke vente længere. Fredag skal han nemlig være ude af landet, fik de at vide i fredags.

»Hvem sender et afslag med syv dages frist en fredag eftermiddag, hvor der ikke er mulighed for at kontakte myndigheder eller advokater før mandag morgen?« spørger Thomas Rasmussen.

Det gør Udlændingestyrelsen. Og på første side af afslaget fremgår det på engelsk, at hvis Alex ikke frivilligt forlader landet, vil han blive 'fjernet med magt'.

15-årige Alex er ikke kriminel. Han er blot endnu et barn, der ligesom Mint, Aphinya og de andre udviste børn er kommet i klemme i en lov om integrationsvurderinger, som i første omgang slet ikke er sat i verden for at ramme børn som dem.


Egen frisørsalon
Alex' mor, Aoy, er thailænder og gift med Thomas Rasmussen. Han er kategorichef i et engrosfirma, og hun har sin egen frisørsalon på hovedgaden i Hillerød.

Og det er da også i den nyåbnede frisørsalon, som hun overtog 1. november, at B.T. møder den hårdprøvede familie dagen før Alex' udrejse.

For selvom alt inden i hende den seneste uge har været ved at krakelere, sætter Aoy klokken 9 torsdag morgen 'åbent'-skiltet ud på den julepyntede hovedgade. Præcis ligesom hun trods tusind andre bekymringer den seneste uge også har forsøgt at læse op til den skriftlige danskprøve, som hun skal op til på mandag.

Myreflittig elev
Aoy og Thomas mødte hinanden for tre år siden i Thailand. I juni 2017 flyttede hun til Danmark og fik opholdstilladelse i december sidste år. Godt fire måneder senere, da Alex havde færdiggjort sit semester i skolen, kom han også til Danmark.

læs mere her: https://www.bt.dk...ere-ude-af
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
werner
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2018 07:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 11.11.18
 Status: Offline

Farvel mor og far: 'Jeg har ikke lyst til at komme tilbage til Thailand, fordi jeg skal bo alene'





Hun knuger hans hånd. Den har hun stort set ikke sluppet hele formiddagen. Aoy vil ikke give slip på sin søn. Men nu er det tid til at sige farvel, lyder beskeden fra flypersonalet, som skal ledsage 15-årige Alex ud til gaten. Alex slipper og vinker farvel.

»Jeg har meget ondt i hjertet. Jeg kan næsten ikke sige noget…,« får Aoy fremstammet.

Hun kan ikke finde flere ord, så hendes mand, Thomas Rasmussen, tager over. Forklarer, at det hele er lidt svært lige nu. Men efter en vejrtrækning fortsætter Aoy:

»... Det gør ondt i mit hjerte. Jeg håber, at jeg i fremtiden, hvis jeg arbejder hårdt, kan tage ned og se min søn igen. Lige nu ved jeg ikke, hvornår jeg kan se ham igen. Men jeg håber, at det bliver snart.«

læs resten her: https://www.bt.dk...-thailand?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
werner
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-12-2018 06:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 11.11.18
 Status: Offline




Chok i Mint-sag: Så lidt tid bruger Udlændingestyrelsen på at afgøre børns skæbne

Seks timer. Det er det antal arbejdstimer, som Udlændingestyrelsen bruger på at vurdere, om et barn kan integreres i Danmark.

»Jeg er i chok over, at sagen ligger hos Styrelsen i syv-otte måneder, og så bruger de reelt kun seks timer - altså mindre end en arbejdsdag - på en afgørelse, der er så vigtig for os,« siger Mints papfar Frank Thøgersen.

Selvom Udlændingestyrelsen i 2018 har en gennemsnitlig sagsbehandlingstid på 305 dage i de sager, hvor man - ligesom i sagen om 13-årige Mint - skal vurdere, om et barn kan blive familiesammenført til Danmark for at være sammen med sin mor eller far, så er det kun seks timer, hvor der rent faktisk sidder en medarbejder og arbejder med sagen.

Det fremgår af Udlændingestyrelsens egne bemærkninger til en lovændring i 2016, hvor man fjernede den såkaldte to-års regel. En ændring, der betød, at alle børn, der ankommer til Danmark, og som er over otte år, skal vurderes på, om de kan integreres i Danmark.

læs mere https://www.bt.dk...at-afgoere
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
werner
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-12-2018 03:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 11.11.18
 Status: Offline

Yiming fik lov at blive - Mint skulle ud: 'Jeg kan ikke se, der er nogen forskel'



»Pigernes sager er 95 procent identiske. Jeg kan ikke se, der er nogen forskel,« siger Yimings papfar, Kjeld Gaard-Frederiksen.

Foran ham på spisebordet ligger to afgørelser fra Udlændingestyrelsen. Den ene er fra marts, hvor hans egen 15-årige papdatter Yiming fik lov at blive - den anden fra oktober, hvor 13-årige Mint blev bedt om at forlade landet inden syv dage.

Mint og Yiming var stort set jævnaldrende (hhv. 12 og 13 år) på ansøgningstidspunktet. De har begge en asiatisk mor, der har den fulde forældremyndighed, og en papfar, som er dansk statsborger. De har også begge to en biologisk far i hjemlandet, som de kun har haft sporadisk kontakt til.

De har boet størstedelen af deres liv i hhv. Thailand og Kina, og både Mint og Yimings mor er i første omgang rejst til Danmark uden deres døtre. Efterfølgende er Mint og Yiming kommet til Danmark.

læs mere her: https://www.bt.dk...r-er-nogen


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
werner
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-12-2018 03:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 11.11.18
 Status: Offline

For første gang siden Mint blev smidt ud af Danmark, fremsætter folketingets største parti nu et konkret forslag for at undgå kedelige sager, hvor velfungerende børn udvises.

»Vi foreslår en lov, som er baseret på objektive og gennemsigtige kriterier, så vi klart kan sige til forældrene, at dit barn kan komme hertil, hvis du lever op til fire-fem konkrete krav,« siger integrationsordfører Mattias Tesfaye (S).

Dansk Folkeparti, Radikale Venstre og - til dels - ministeren selv har været ude med hver deres løsning på problemet, og nu kaster Socialdemokratiet et fjerde forslag i puljen.


Socialdemokratiets forslag

Her er udtalelsen, som Socialdemokratiet onsdag vil søge opbakning til i Folketinget.

Folketinget ønsker at ændre lovgivningen, så vi undgår de kedelige sager, hvor velintegrerede børn der fungerer godt, må flytte ud af Danmark.

Folketinget pålægger derfor ministeren at indkalde til forhandlinger med henblik på at justere i integrationsvurderingen, så den fremover bliver baseret på objektive og gennemsigtige kriterier.

Samtidig ønsker Folketinget at fastholde incitamentet for, at børnene følger med deres herboende forældre hurtigst muligt.

Folketinget ønsker desuden, at Udlændingenævnet fortsat træffer afgørelse i sidste instans.

Endelig udtaler Folketinget, at sagsbehandlingstiden i de her sager bør nedbringes markant.

Hvis alle parter først sidder omkring bordet, tror han på, at man inden for 14 dage kan finde en løsning.

læs mere https://www.bt.dk...y-mint-lov


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-12-2018 01:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

MYNDIGHEDERNE GÅR HELT GALT I UDVISNINGEN AF MINT
Den 13-årige thailandske pige Mint kunne ikke integreres, og derfor måtte hun i oktober forlade Danmark, afgjorde myndighederne. Men den vurdering ignorerede adskillige vigtige forhold og synes fortsat uden hold i virkeligheden, kritiserer Amnesty International, som med familiens tilladelse har gået afgørelsen efter i sømmene.

læs mere her: https://amnesty.d...en-af-mint
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-12-2018 03:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

Efter Mint-sagen: Regeringen vil ændre regler for familiesammenføring med børn
Reglerne skal være nemmere at forstå, siger Inger Støjberg. Men Mint må indstille sig på at blive i Thailand.



www.thai-dk.dk/uploads/ingerdownload.jpg
Inger Støjberg (V) skal i morgen forhandle med Socialdemokratiet og Dansk Folkeparti om det særlige hjørne af familiesammenføringsreglerne, der handler om børn som Mint og andre i samme situation


Det skal være simplere at søge om familiesammenføring med sine børn, hvis man har giftet sig med en dansk mand eller kvinde. Sådan lyder det nu fra regeringen i kølvandet på den såkaldte Mint-sag.

Helt konkret foreslår regeringen at afskaffe de nuværende regler om en såkaldt integrationsvurdering af børn, som har én forælder i Danmark og én forælder i oprindelseslandet.

Fremover skal man ifølge regeringens udspil søge om familiesammenføring med sit barn senest tre måneder efter, at man selv er blevet familiesammenført med sin danske ægtefælle. I så fald er man garanteret familiesammenføring.

- Man skal tage sit barn med til Danmark med det samme, hvis man vil familiesammenføres. Og i hvert fald senest efter tre måneder. Man skal ikke efterlade sit barn i hjemlandet i årevis, siger Inger Støjberg.

- Hvis man søger indenfor tre måneder, så får man sit barn med. Hvis man ikke søger indenfor tre måneder, så får man ikke sit barn hertil. Det er meget, meget enkelt.

- Derfor kommer vi også til at vejlede meget tydeligt om det her. Det kommer til at stå med flammeskrift, når man søger om familiesammenføring, at hvis man har et barn, så skal man tage det barn hertil indenfor tre måneder. Ellers kommer det ikke herop, siger udlændingeministeren.

Regeringens udspil kommer forud for morgendagens forhandlinger med Socialdemokratiet og Dansk Folkeparti om emnet.

Støjberg: Intet håb for Mint
Det er særligt sagen om pigen Mint fra Thailand, der har fået den aktuelle debat om familiesammenføring med børn i gang.

Mint har fået afvist sin ansøgning om opholdstilladelse i Danmark, fordi hun har været for længe i sit hjemland til at opnå familiesammenføring, lød afgørelsen fra udlændingemyndighederne.

Mint blev på trods af, at hun taler dansk og havde både sin mor, stedfar og lillebror i Danmark, sendt tilbage til Thailand i oktober.

Selvom regeringen nu foreslår ændringer i reglerne om familiesammenføring med børn, får det dog ingen betydning for Mint og hendes familie.

- Det her er fremadrettet, og det er sådan, at reglerne bliver. Men hvis man tager den sag, alle har talt om, nemlig Mint-sagen, så ville de her regler ikke have hjulpet hende, selvom de blev indført med tilbagevirkende kraft. Fordi hun netop blev efterladt i Thailand i en årrække, siger Inger Støjberg.

Så der er ikke noget håb for Mint?

- Nej, det her er fremadrettet. Det er nye regler, og det kommer ikke til at omfatte Mint.

Nej til dispensationsordning
Partier som Dansk Folkeparti og regeringspartiet Det Konservative Folkeparti har foreslået at indføre en dispensationsordning, så myndighederne i særlige sager kunne omgøre en ellers afgjort sag, så børn alligevel kunne få lov at blive i Danmark.

Det har også tidligere været Venstres egen politik at gøre det muligt at give dispensation til udviste børn, men det er det ikke længere.

Derfor er en dispensationsordning heller ikke en del af de nye regler, som regeringen foreslår.

- Hvis vi indførte en dispensationsmulighed, ville vi i virkeligheden stille folk meget forskelligt. Fordi de mennesker, der har ressourcerne i form af økonomi og kendskab til medierne, ville kunne få deres sager bragt i medierne, og så er det ret sikkert, at man ville få en dispensation, siger Inger Støjberg.

- Hvorimod mere ressourcesvage forældre, som vil have deres børn hertil, aldrig ville have en chance. Vi bliver nødt til at behandle alle ens, siger hun.

DF og S er positive
Forslaget er Inger Støjbergs udspil forud for de forhandlinger, hun torsdag skal have med Socialdemokratiet og Dansk Folkeparti om det særlige hjørne af familiesammenføringsreglerne, der handler om børn som Mint og andre i samme situation.

Hos DF ser udlændingeordfører Martin Henriksen umiddelbart positivt på forslaget, også selvom det ikke indeholder den dispensationsordning, som støttepartiet ønsker.

- Det er et udmærket forslag. Nu skal vi selvfølgelig se alle detaljerne, men det skærer i hvert fald ud i pap, så ingen kan være i tvivl, at hvis du vil bo med dit barn i Danmark, så skal du tage dit barn med med det samme, siger Martin Henriksen.

- Gør du ikke det, så er det et valg, du selv har truffet, og så ved du også, at konsekvensen bliver, at du ikke kan få dit barn til Danmark, siger han.

Socialdemokratiet tager også positivt imod udspillet fra Inger Støjberg.

- Vi nærmer os noget fornuftigt nu. Vi har hele tiden fra Socialdemokratiets side sagt, at de her afgørelser ikke giver mening. Og det man ikke kan forklare, det mener jeg heller ikke, at man kan forsvare, siger udlændingeordfører Mattias Tesfaye (S).

- Derfor ønsker vi nogle regler, som er klare og tydelige for alle, så folk ved, hvad de skal gøre for at kunne få deres børn med til Danmark. Og ministerens udspil er i hvert fald et rigtig godt udgangspunkt for den diskussion, siger han.

Socialdemokratiet vil under morgendagens forhandlinger med Inger Støjberg forsøge at få ministeren til at se på mulighederne for at genåbne nogle af de allerede afgjorte sager, selvom Støjberg ikke ønsker at indføre nye regler med tilbagevirkende kraft.

- Vi vil i hvert fald sige til Inger Støjberg, at hun bør overveje, om man ikke kan genbehandle de sager. Det vil i hvert fald ikke være Socialdemokratiet, hun får problemer med, siger Mattias Tesfaye.

Kilde DR: https://www.dr.dk...-med-boern


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-12-2018 16:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Der er meget snak om at regeringen gør ditten og datten i disse sager, og det er altid dem der skal forsvare hvorfor det er blevet som det er.

I virkeligheden er det Dansk Folkeparti der ligger bag alle de sager der har været fremme i medierne om overgrebene mod små børn der fratages deres ret til at bo sammen med deres mødre og nye familie i Danmark.

Men det lykkes dem altid at tørre bæen af på andre, så det ser ud som at de ikke kunne finde på at være så ondskabsfulde mod små børn, som de i virkeligheden er.

Aldrig ser man de står ved deres gerninger, altid gemmer de sig kujonagtigt bag deres nyttige idioter i Venstre, eller undskylder sig med at det er muslimerne der sender deres børn i koranskole.

Jamen hallo åndsvag.

Er der nogen der tror Mint har gået i koranskole i den tid hun har ventet på at hendes mor ville være sikker på forholdet til hendes danske mand var så holdbart at hun ville byde sin datter at bosætte sig i et nyt land, med en ny kultur, et nyt sprog, og nye venner, inden hun bestemte sig?

Rent ævl, som så meget andet der kommer fra den kant.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-12-2018 19:22

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Synd at forældrerne ikke er oplyste om de gældende regler, ( de er ellers tilgængængelige på nyidanmark.dk) ...og udover det er det er det almen viden ikke ???????...eller skal vi også integrere folk fra månen som intet fatter ?????? eller Mars og andre flotte planeter,,,:)

Men ellers er det synd de er for dumme til at fatte dem....måske de nu kan vågne op ??? de har sikkert sovet hele deres liv....lær det på den hårde måde....tumper....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bille
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-12-2018 03:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 100
Tilmeldt: 28.08.16
 Status: Offline

soi7 skrev:
Synd at forældrerne ikke er oplyste om de gældende regler, ( de er ellers tilgængængelige på nyidanmark.dk) ...og udover det er det er det almen viden ikke ???????...eller skal vi også integrere folk fra månen som intet fatter ?????? eller Mars og andre flotte planeter,,,:)

Men ellers er det synd de er for dumme til at fatte dem....måske de nu kan vågne op ??? de har sikkert sovet hele deres liv....lær det på den hårde måde....tumper....


Hvem har pisset på din sukkermad godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
harry eker
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2019 11:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 144
Tilmeldt: 07.02.17
 Status: Offline

B.T. erfarer: Partier enige om regelændringer i Mint-sag

Fredag formiddag skulle der have været møde i Integrationsministeriet med det formål at løse de problemer med den danske lovgivning, som har været med til at bane vejen for den meget omtalte Mint-sag.

Mødet blev dog udsat i sidste øjeblik.

B.T. erfarer fra flere kilder med kendskab til forhandlingerne, at partierne, som skulle have deltaget i mødet, allerede på forhånd var indstillet på at ændre på de nuværende regler.

Regeringspartierne Venstre, De Konservative og Liberal Alliance var indkaldt til mødet, det samme var Socialdemokratiet og Dansk Folkeparti.

8. oktober blev 13-årige Mint udvist af Danmark. 8. oktober blev 13-årige Mint udvist af Danmark.
Den 13-årige pige Mint blev i oktober udvist af Danmark til Thailand, da Udlændingenævnet ikke mente, at hun kunne integreres i Danmark. Det skete, selvom Mint allerede havde lært dansk på det år, hun havde boet her i landet.

Derudover spillede hun fodbold, havde mange venner og veninder og klarede sig godt i skolen. Mints biologiske mor har desuden permanent ophold i Danmark, da hun er gift med danske Frank Thøgersen. Sammen har parret også drengen Malick.

Men Mint skulle udvises alligevel. Også selvom der ikke var familie i hjemlandet, som kunne eller ville tage sig af hende.

Mange andre familier, som B.T. har skrevet om, var i samme situation.

»Det er vigtigt, at vi finder en løsning. Det er ikke meningen, at vi skal skabe problemer for de mennesker, som gerne VIL Danmark. Det er dem, som er i opposition til de danske værdier, som vi ønsker at ramme med de nuværende regler,« siger integrationsordføreren for De Konservative, Naser Khader.

Det er vigtigt, at vi finder en løsning. Det er ikke meningen, at vi skal skabe problemer for de mennesker som gerne VIL Danmark

Naser Khader, integrationsordfører for De Konservative
Dansk Folkeparti så gerne, at reglerne forblev, som de var, og at der i stedet blev indført en dispensationsordning, så ministeren kunne omgøre enkelte åbenlyst uretfærdige tilfælde. Men det er der ikke flertal for.

»Derfor kommer der til at ske nogle små justeringer, som gælder fremadrettet. Vi vil ikke starte et stort politisk slagsmål om det,« forklarer udlændingeordfører Martin Henriksen.

Socialdemokraternes Mattias Tesfaye håber, at der ikke alene kommer en ændring af de nuværende regler, men også en løsning for de familier, som allerede nu er i problemer.

Det er endnu uklart, om man kan løse problemerne for dem, som allerede står i den situation, at deres barn er udvist af Danmark tilbage til hjemlandet.

læs mere her https://www.bt.dk...i-mint-sag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23
Den danske gård i Thailand Hele Thailand 6 07-02-2024 16:03
film og dokumentare danske.. Film, bøger etc 79 20-01-2024 13:12
Nytårstalerne fra den danske dronning og den thailandske konge er nu klar. Den Royale blog 2 01-01-2024 08:04
Chikane og mobning på danske skibe Diverse 5 12-10-2023 21:46

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.58 sekunder | 97,864,672 Unikke besøg | jQ Blog