Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Danske familier flygter til Flensborg
eneber
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2018 05:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

Fandt lejlighed til udvist 13-årig: Hjalp samtidig tre andre i samme situation

Erik W. Guldager hjælper danskere, der er kommet i klemme i systemet. Love og regler er lavet i god mening, men giver ikke rum til undtagelser. Det ødelægger familier.
Ingen ved, hvor mange danske familier der er flygtet til Sydslesvig for at kunne blive sammen, efter at danske love har gjort det umuligt for dem at leve sammen i Danmark.

Men Erik W. Guldager, manden, der hjalp den 13-årige Aphinya Pechmuang med at finde en lejlighed i sidste uge, siger, at han samtidig kunne hjælpe tre andre familier i en lignende situation.

– Da jeg gik på Facebook med mit opråb om en lejlighed til familien, blev jeg bestormet med henvendelser. Samtidig meldte der sig flere familier, som havde samme behov for en lejlighed som Aphinya, hendes stedfar og mor. Sat lidt på spidsen kunne det tyde på, at Flensborg har udviklet sig til et center for danskere gift med udlændinge, der ikke kan blive i Danmark, siger Erik W. Guldager.

Hans opråb blev delt knap 900 gange. Cirka et døgn senere havde den dansk-thailandske familie fået en lejlighed i Flensborg.

www.thai-dk.dk/uploads/oupdoi8om40ddgfty5d1.jpg
Erik W. Guldager er blevet truet på livet hundredvis af gange. Han udstillede for 10 år siden Muhammed-tegneren Kurt Westergaards tegninger i sit galleri. Nu bor han på grund af truslerne med familien i Luxembourg. Privatfoto


Med fjordudsigt
– Den ligger i Batterigade med udsigt til fjorden. 625 euro for en tre-værelses inklusive varme. Det er da billigt, siger Aphinyas far, Heini Bøgelund Andersen fra en lejlighed, han er ved at renovere i Aalborg.

– Der skal jo smør på bordet. Så jeg er på arbejde igen. Men hvis ikke der kommer en løsning i løbet af et halvt år, bliver vi i Flensborg. Aphinya skal om kort tid begynde på en dansk skole i Flensborg. Falder hun til der, og løses knuden ikke op i Danmark, så bliver vi her permanent. Hun skal ikke flyttes igen. Jeg er også bare bange for, at de danske myndigheder kommer frem med en ny paragraf, når hun fylder 18, så hun skal ud igen, siger Heini Bøgelund Andersen.

Vant til pres
Wet i Erik W. Guldagers navn står for Westergaard. Det navn har han taget efter, at han udstillede Muhammed-tegneren Kurt Westergaards berømt-berygtede tegninger. Guldager udstillede som galleriejer Westergaards tegninger, der var med til at udløse den nok så kendte Muhammed-krise. Derfor er Guldager med sin familie også selv flygtning. Efter 300 dødstrusler fik han nok. Han bor nu ved Mosel-floden i Luxembourg.

– Du kan sammenligne min aktion til fordel for Aphinya med aktionen for Kurt Westergaard og andre, der er i klemme, med et stort personligt engagement i retfærdighed, siger kunsthandleren.


https://www.fla.d...situation/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2018 05:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline





Peter, Aphinya, Poy og Birdie er udvist: Mindst 35 familier er flygtet til Flensborg

13-årige Master Thanawat 'Peter' Rattithan er blevet udvist af Danmark, og familien er derfor ved at rykke andet flyttelæs fra
Aarhus op i en tredjesals lejlighed i Flensborg.

Mindst 35 familier og par er ligesom Peters familie flygtet over grænsen og har bosat sig i Tyskland, indtil de med EU-retten i ryggen kan vende hjem til deres familie, venner, skole og arbejde igen.

»Og det er bare de familier, som jeg kender til,« siger Leif Havshøj Larsen, der for seks år siden selv flyttede til Flensborg med sin filippinske hustru og i dag hjælper andre familier i samme situation.

I cirka hvert tredje tilfælde er det børn, som er blevet udvist, fordi deres tilknytning til hjemlandet er vurderet som stærkere

hjem igen

Når boligen er sikret, kan de registreres på adressen. Og så kan de ellers købe bil, tegne forsikringer, åbne bankkonti, tegne mobilabonnement og alle de andre ting,som underbygger, at de nu bor og lever i Tyskland og dermed kan søge tysk EUopholdstilladelse.

15-årige Chittisak 'Birdie' Khunakhuns familie har boet i Flensborg siden maj og har med deres tyske opholdstilladelse og dermed EU-retten i ryggen søgt om dansk opholdstilladelse.

Sagbehandlingen må kun tage op til et halvt år.

»Vi kan i princippet godt flytte tilbage, mens sagen behandles. Men hvis vi nu får afslag, skal vi jo finde penge til at flytte igen,« siger Birdies papfar, Mogens Tradsborg.

Men når de flytter, er der allerede en ny familie, der gerne vil overtage lejligheden.

»Alene i den opgang bor der tre andre familier, som jeg har hjulpet,« siger Leif Havshøj Larsen.

https://www.bt.dk...lygtet-til
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2018 06:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/leif2.jpg


Leif hjælper familier med at flytte fra Danmark til Flensborg

Optiker Leif Havshøj Larsen bor i Flensborg, og hjælper danskere, der ikke kan få opholdstilladelse til deres udenlandske partner eller familiemedlem i Danmark. For tiden arbejder han med 38 familier i Flensborg.

Der kører jævnligt en bil med trailer og flyttegods op foran Leif Havshøj Larsens bopæl i Flensborg. Det betyder, at endnu en familie er ankommet til Tyskland, fordi ikke alle familiemedlemmer har kunnet få opholdstilladelse nord for grænsen.

– Det er blevet umuligt for danskere med udenlandsk hustru eller partner at få opholdstilladelse i Danmark, fordi udlændingeloven er blevet strammet snesevis af gange, siger Leif Havshøj Larsen, der hjælper disse personer.

Stramningerne er sket siden 2002 i et forsøg på at bremse flygtninge- og indvandrerstrømmen til Danmark, og det rammer også danskere med en udenlandsk partner.

– Lige nu arbejder jeg med 38 familier, og der kommer hele tiden flere. Jeg er sikker på, at der er mange andre familier i byen, som jeg ikke har kontakt til, siger Leif Havshøj Larsen.

Han er selv flyttet til Flensborg, fordi han er gift med sin filippinske hustru, Edelyn. De flyttede til Flensborg for seks et halvt år siden, fordi det var besværligt og til tider ubehageligt at bo i Danmark.

– Jeg oplevede, det danske system og den danske befolknings tilgang til min kone som racistisk. Sagsbehandlerne prikkede hele tiden en på skulderen, og lovgivningen blev ændret stort set hver uge. Ofte spurgte danskere, hvor længe hun skulle opholde sig i landet, og hvornår hun skulle rejse hjem til Filippinerne. Det var, som om der i deres tankegang ikke var plads til hende som borger i Danmark, siger Leif Havshøj Larsen.

Han mener, at mange andre danskere med en udenlandsk partner bliver behandlet på samme vis.

– Jeg arbejder med en familie her i Flensborg, hvor den mindreårige datter blev udvist. Hun taler både thai, engelsk, dansk og kan allerede udtrykke sig rimelig godt på tysk. For mig viser det en pige, der har vilje, er velintegreret og gør de danske regler til skamme, fordi hun blev vurderet til ikke at kunne blive integreret, siger Leif Havshøj Larsen.

Sammen med sin filippinske kone flyttede Leif Larsen for seks år siden til Flensborg, fordi det var for besværligt og til tider ubehageligt at bo i Danmark.

Hjælper fordi det nytter

Familier i sådanne problemer kontakter Leif Larsen, og så møder han dem dér, hvor de står. Han drikker en kop kaffe med dem og fortæller om reglerne og sin fremgangsmåde. Han oplever selv, at det får familierne til at slappe af, og så er det lettere for dem alle, når de bevæger sig ud i det tyske samfund for at etablere familien.

– Mange er fuldstændig frustrerede og utrygge ved at skulle flytte til et andet land, fordi de skal navigere med et andet sprog, en anden mentalitet og andre procedurer i hverdagen. Jeg hjælper ved at navigere dem gennem systemet, siger Leif Havshøj Larsen, der bruger sin egen erfaring, og viden om EU-loven og det tyske samfund til at støtte familierne.

Leif Havshøj Larsen har oplevet forskellene på det danske og det tyske system. Han har erfaret, at det danske system kun er papirbaseret, og at der ikke er nogen reel kontakt til dem, der behandler ansøgningen. Det er lige modsat i Tyskland, hvor der er personlig kontakt til en sagsbehandler, der giver direkte besked om mulighederne for opholdstilladelse. For ham giver det mere mening, fordi sagsbehandlerne og ansøgeren får bedre indsigt i sagen.

Leif Larsen benytter EU-reglerne til at støtte familierne, fordi danskere, der har opholdt sig i et EU-land i minimum 12 uger, får deres sag behandlet efter EU-reglerne i Danmark. Derfor kommer mange danskere med udenlandske ægtefæller til Flensborg i en kortere periode, så der viges uden om de danske regler. Det kræver dog en fuld integration i det nye EU-land.

Danskerne skal integrere sig
– Det fungerer ikke, hvis man ikke går helhjertet ind i projektet, for politiet og myndighederne kan tjekke, om ansøgeren reelt bor her. Hvis de finder ud af, at det ikke er tilfældet, kan ansøgeren blive stemplet som svindler, og så er der meget lille chance for at få opholdstilladelse. Det kræver altså, at familien skal bo her, købe dagligvarer, have mobiltelefon osv., siger Leif Havshøj Larsen.

Han hjælper med alt lige fra opholdstilladelse til leje af lejlighed og indkøb af opvaskemaskine, tandpasta og hvidkål.

Personlig historie
Leif Larsen mødte sin kone i Allerød nord for København. Hun arbejdede som au pair-pige, og han var venner med familiens fader.

– Det drejer sig om at finde den rigtige, og min hustru er den bedste kvinde, jeg har haft i mit liv, siger Leif Larsen, der har været sammen med konen i mere end ti år.

Parret har boet i Flensborg i seks år, og de vil blive boende.

– Her er der ro, og vi har ikke oplevet racisme. Der er ingen, der prikker os på skulderen eller overvåger vores liv, siger Leif Havshøj Larsen.

https://www.fla.d...i-danmark/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2018 06:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/larsen121212.jpg

Familier flygter til Flensborg: Betaler Leif 300 euro for hjælp til familiesammenføring
Leif Larsen hjælper familier med at opholde sig i Flensborg, så de kan søge om familiesammenføring i Danmark.


Et smut over grænsen kan være afgørende for, at danske familier med udenlandske familiemedlemmer får opholdstilladelse i Danmark.

I det nordlige Flensborg bor Leif Larsen, der har gjort det til sin mission at hjælpe familier med at starte et liv syd for grænsen. Fælles for de familier, han hjælper, er, at et eller flere familiemedlemmer har fået afslag på deres ansøgning om opholdstilladelse i Danmark.

Ved at flytte til et andet EU-land kan familierne med EU-retten i ryggen få nyt håb om et liv sammen.

Vejledning fra kontoret i dagligstuen
Leif Larsen bor i en lejlighed med sin filippinske kone, Edelyn. Her får de ofte besøg af familier, som søger råd og vejledning om opholdstilladelse i Danmark.

- Ofte er det danskere med en udenlandsk ægtefælle eller udenlandske børn, der kommer, fordi de ikke kan få opholdstilladelse i Danmark. De kommer, fordi jeg kan hjælpe dem med at finde sig til rette i det tyske, siger Leif Larsen.

Dagligstuens spisebord fungerer som kontor, hvor han vejleder om juridiske forhold. Samtidig hjælper han også familierne med praktiske gøremål såsom indkøb og teknisk hjælp til mobiltelefoner.

Selv om lejligheden kun ligger en spytklat fra den dansk-tyske grænse, er det nok til at hjælpe familierne.

Hvis en dansker med udenlandsk ægtefælle opholder sig i et andet EU-land i mindst tre måneder, giver det dem udvidede muligheder for at få opholdstilladelse i Danmark.

- Når en dansker bosætter sig i eksempelvis Tyskland, så aktiverer de deres unionsborgerskab, og det giver udvidede rettigheder i forhold til opholdstilladelsen, siger Leif Larsen.

Helt simpelt er det dog ikke. Familierne skal kunne dokumentere deres tilknytning til det EU-land, de har boet i midlertidigt, gennem blandt andet lejekontrakt og bolig, forsikring, bankkonto og mobilnummer.

Hjælp til familien på fjerde sal
På fjerde sal et andet sted i Flensborg bor danskeren Christian Vestergaard sammen med sin thailandske kone Nam og sin 13-årige steddatter Poy. Parret blev gift sidste år, men trods ægteskabet fik Poy afslag på opholdstilladelse i Danmark.

- Da Poy fik afslag, var der kun en ting at gøre. Hun havde fem dage til at flytte ud af Danmark, fortæller Christian Vestergaard.


Familien har skiftet den 250 kvadratmeter store landejendom på Djursland ud med en sparsomt indrettet lejlighed i Flensborg. Det er en stor omvæltning at starte et nyt liv syd for grænsen, mener Christian Vestergaard, der søgte hjælp hos Leif.

- Leif hjælper os med alt, vi har brug for. Alt. Jeg kan kun turisttysk, derfor har han hjulpet med breve, papirer og besøg på forskellige kontorer. Det er utrolig trygt, at Leif kan hjælpe os, siger han.

Christian Vestergaard selv beskriver det som et nødvendigt onde at bo i Flensborg. Selvom familien forsøger at få livet til at fungere i den tyske by, er planen at flytte tilbage til Danmark, når de får deres EU-bevis. Beviset kan dokumentere deres tilknytning til Tyskland, så de senere kan søge familiesammenføring efter EU-retten i Danmark.

Ægteskab Uden Grænser: - Der er reelt kun én mulighed
Christian Vestergaards familie er langt fra den eneste, der flytter uden for Danmark i håbet om få lov til at leve sammen som familie. Flere har fået øjnene op for at et ophold i et andet EU-land, kan give andre rettigheder med EU-retten.

Retten til fri bevægelighed i EU sikrer, at borgere kan opholde sig i andre EU-lande. Et ophold i over tre måneder forbedrer familiens muligheder for at få lov til at være sammen i Danmark, fortæller Kim Nyberg, der er formand for Ægteskab Uden Grænser.

- Der er reelt kun én mulighed, og det er at flytte til et andet EU-land og få sin familie med derned. Gør man det, har man retten til at bo sammen med sin familie. Og man har retten til at flytte tilbage til Danmark som familie, uden at den bliver splittet fra hinanden igen på et senere tidspunkt, siger han.

Når en familie flytter tilbage til Danmark igen, bliver deres ansøgning for familiesammenføring vurderet på et andet grundlag end de danske regler.

Landsforeningen Ægteskab Uden Grænser anslår, at omkring 250-300 par hvert år flytter væk fra Danmark for at søge om familiesammenføring efter EU-retten.

Det er ikke retfærdigt, at danskere skal sættes i den situation. Det er frustrerende for en familie.

LEIF LARSEN
Ingen planer om Danmark
I 2012 flyttede Leif Larsen selv til Flensborg med sin filippinske kone, som han giftede sig med et par år tidligere. Leif og Edelyn har en hverdag i Flensborg og har ikke planer om at flytte tilbage til Danmark, men hjælper i stedet andre. Hans egen situation har inspireret ham til at hjælpe andre.

- Det er ikke retfærdigt, at danskere skal sættes i den situation. Det er frustrerende for en familie. Jeg føler, at jeg gør noget godt ved at hjælpe dem, siger Leif Larsen.

Typisk betaler familierne Leif Larsen op mod 300-400 euro for den hjælp, de får. Indtil videre har Leif Larsen hjulpet omkring 40 familier.

https://www.dr.dk...hjaelp-til
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2018 06:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

Danske familier flygter til Flensborg
Sendt på TV Syd
Dato: 22. oktober 2018



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-10-2018 10:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

I 2016 blev udlændingeloven ændret med henblik på at modvirke genopdragelsesrejser. Loven blev fremsat og haste-vedtaget på blot 2 dage.

I sidste uge gik det ud over 13-årige, thailandske Mint, da hun blev udvist fra Danmark, fordi hun blev vurderet til ikke at være ‘integrerbar’.

Allerede i 2016 var der voldsom kritik af loven fra både oppositionen og flere NGO’ere blandt andet chefjurist Claus Juul, Amnesty International.

Han er gæst.Leif Larsen, er selvstændig. Han ville ikke risikere, at hans filippinske kone skulle stå i samme situation som Mint og hendes familie. Derfor valgte han at flytte til Flensborg for at undgå den danske lovgivning.

I stedet hjælper han nu andre, der kan risikere at skulle sende deres børn eller ægtefæller ud af landet, fordi de vurderes til at ikke at være integrerbare i Danmark.

Vi diskuterer: Det er nemt for et flertal at haste en lov igennem, men hvad skal der til for at omgøre sådan en lov, der rammer så skævt? Ifølge denne lov afvises børn for deres manglende integrerbarhed.

Hvad indebærer det at være integrerbar og hvordan kan det tjekkes? De danske regler får folk som Leif Larsen til at flytte.

Er det rimeligt, at man tvinger folk til at finde smuthuller i den danske lovgivning for at opretholde et familieliv?



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-10-2018 13:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

eneber skrev:
Danske familier flygter til Flensborg
Sendt på TV Syd
Dato: 22. oktober 2018





Dansk Folkepartis kofod påstår at hans parti er villig til at betale prisen for den omdiskuterede lov.
Hvad mener han egentlig med det, efter hvad jeg kan se koster det dem ikke fem flade øre.
Men måske mener mandslingen at de berørte familier kan få deres omkostninger refunderet, hvis de sender alle deres bilag til Dansk Folkeparti?

Og læg så mærke til at kofoden mener at det er EU der er en trussel mod DFs racelove, og ikke omvendtgriner
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-10-2018 01:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

Inger Støjberg erkender: Vejledningen i sager om familiesammenføring kan blive bedre

Efter at have været tavs siden B.T. for første gang omtalte 13-årige Mint, medgiver udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg (V) nu, at vejledningen til forældre i familiesammenføringssager kan blive bedre.

Samtidig sætter hun en lille dør på klem for, at der måske skal kigges på vurderingen af de børn, der får afslag på opholdstilladelse og dermed udvises af Danmark.

»Jeg tror, at vi kan være bedre til at vejlede forældrene, så de sørger for at få børnene med til Danmark med det samme i stedet for at lade dem blive i hjemlandet,« siger Inger Støjberg søndag aften i TV 2 Nyhederne og fortsætter: »Det kan være, der er noget i vurderingen af de her børn, men det kan jeg ikke lægge mig fast på lige nu,« siger ministeren.

Det er første gang, at Inger Støjberg udtaler sig om sagerne af udviste børn, efter B.T. de seneste tre uger på daglig basis har dækket emnet.

Lige siden sagen om 13-årige Mint, der for små tre uger siden blev udvist af Danmark med begrundelse om, at hun ikke kunne integreres, har B.T. forsøgt at få en kommentar fra Inger St

Kilde https://www.bt.dk...-kan-blive


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-10-2018 13:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg må indrømme DF er dygtige til at finde deres nyttige idioter, først får de fjolset til at hoppe på limpinden, og når det så går galt, så får de sgu også tørret bæen af på hende.
Det er godt at man stadig har sin fine danske humor i behold, selv om den er blevet lidt morbid med tidenThumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2018 02:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

Støjberg brød tavsheden: Sådan reagerer Mints papfar

læs mere her https://www.bt.dk...er-ikke-op

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2018 01:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

DF åbner for opholdstilladelse til udviste børn

Dansk Folkepartis formand, Kristian Thulesen Dahl, er nu parat til at give dispensation og dermed opholdstilladelse til børn fra dansk udenlandske familier, hvis børnene allerede er blevet eller står til at blive udvist af Danmark på et 'åbenlyst urimeligt' grundlag.

Det siger han til B.T. som følge af den lange række af mindreårig,es udvisnings sager, som her i spalterne er blevet beskrevet og dokumenteret den seneste tid.

Som lovgivere vil vi være parat til at give ministeren mulighed for at dispensere fra de generelle regler i nogle sager, hvor det resultat, man ellers ville nå frem til, virker helt forkert, fastslår han. Og uddyber: Jeg synes som rigtig mange andre danskere, at det kan virke mærkeligt, at der er børn, der ser ud til at begå sig fint, som får prædikatet, at de ikke er mulige at integrere i Danmark og derfor bliver udvist.

Jeg kender jo ikke den fulde baggrund i sådanne enkeltsager, men det er klart, at vi er parat til at se på muligheden, for eksempel at give ministeren en dispensations mulighed, når der er nogle helt vilde eksempler, hvor tingene skejer ud i forhold til, hvad der virker logisk og rimeligt.
Så vil der være mulighed for at give en opholdstilladelse, siger Kristian Thulesen Dahl.


læs mere her: https://www.bt.dk...iste-boern


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2018 14:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jo tak til Guruen, det er jo sjældent han tør udtale sig om ret meget, det har han folk til.
Men det er da beroligende at høre hans milde røst sprede nådens ord over befolkningens syndige hovederkat
Altså den del af befolkningen der er så formastelige at gifte sig med kvinder der er lidt brunere end Guruen og hans familienej

SÅ falder der brænde ned!!

Men for at det ikke skal være alt for åbenlyst, så tilbyder hans nåde aflad for visse udvalgte personer, Men kun fordi han er et barmhjertigt menneske, og på betingelse af at det ikke gentager sigkat

Sikke da en Klaphatskaal
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
egon
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2018 12:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 200
Tilmeldt: 16.11.09
 Status: Offline

Integrationsminister Inger Støjberg (V) i krydsild om den problematiske udvisning af 13-årige pige Mint og lignende sager.

- Hvorfor må en 13-årig velintegreret pige ikke blive i Danmark? Når nu også Kristian Thulesen Dahl (DF) åbner døren for at give dispensationsmuligheder, spørger Lars Trier Mogensen og Henrik Qvortrup.

Inger Støjberg mener, det er en uholdbar vej, fordi Folketinget så ville være under et voldsomt pres fra de, som er dygtige til at skabe folkelig opbakning i befolkningen og i medierne.

- De ville komme igennem, men hvad så med de andre. Der skal være lighed for loven, mener hun.

Inger Støjberg interviewes også om forhandlingerne om en ny flygtninge- og indvandrerpolitik og det nye strammerparti, de Nye Borgerlige, der stiller ultimative krav for at kunne stemme for Lars Løkke som statsminister.

Og hun siger det kommer til at skade Danmark og vil koste danske arbejdspladser, at S og DF ikke vil være med til åbne for udenlandsk arbejdskraft.






Det mener Peer Aagaard og Patrick Sandberg om DF's udspil:

Sakset fra Facebook:

Af Peer Aagaard:

I formiddags kunne man opleve DF's leder i en opvisning i den form for populisme, hans rotterede af et parti er så dygtige til.

Foranlediget af den store opmærksomhed omkring trettenårige Thailandskfødte Mint, der blev udvist, og flere tilsvarende sager, udtalte Thulesen Dahl til BT:"Jeg synes som rigtig mange andre danskere, at det kan virke mærkeligt, at der er børn, der ser ud til at begå sig fint, og som får prædikatet, at de ikke er mulige at integrere i Danmark og derfor bliver udvist.

Jeg kender jo ikke den fulde baggrund i sådanne enkeltsager, men det er klart, at vi er parat til at se på muligheden for for eksempel at give ministeren en dispensationsmulighed, når der er nogle helt vilde eksempler, hvor tingene skejer ud i forhold til, hvad der virker logisk og rimeligt. Så vil der være mulighed for at give en opholdstilladelse."

Samme partis Martin Henriksen gentog stort partiformanden ordret i radioavisen få timer senere. Det her var da noget værre umenneskeligt noget, men nu skulle DF nok sørge for at redde de små børn.

Begge interviews led desværre under en afgørende mangel: en journalist som konfronterede politikerne med, at det var deres egen fucking lov, deres egen perverse xenofobi, deres egen racisme, som var skyld i alle disse ulykkelige skæbner.

Havde det ikke været for Dansk Folkeparti, havde Danmark ikke indrettet en pigtrådsindhegnet lejr i Sjælsmark, hvor børn vantrives under dybt skadelige forhold. Havde det ikke været for DF, var danskere med en udenlandsk ægtefælle ikke tvunget til at slå sig ned i Sverige eller Tyskland.

Havde det ikke været for DF, var Danmark ikke kendt som højreekstremismens højborg i Nordeuropa.

Havde det ikke været for DF havde vi ikke haft en afstumpet løgner af en integrationsminister, som fejrer sin egen afstumpethed med lagkage.

Havde det ikke været for DF, havde Mint i dag befundet sig hjemme i Køge med sin familie, hvor hun hører til.

Først praler Dansk Folkeparti med, hvor stram en politik de står bag, og når så folkestemningen vender sig imod dem, vender de selv rundt på en tallerken og tilbyder at frelse ofrene for deres egen lovgivning.

Man skulle jo nødig gå glip af stemmer fra det særlige vælger-segment af idioter, der hopper på al det lort, partiet lukker ud, men som også orienterer sig mod andre nyhedskilder.

Thulesen Dahl sluttede sit interview med BT med at konkludere, at Inger Støjberg nu kommer til at revidere udvisningen af Mint. En karakteristisk storhedsvanvittig udtalelse fra den partileder, der hidtil har nægtet at påtage sig et regeringsansvar, men som ynder at tale skiftevis på alle danskeres vegne eller på vegne af den regering, han ikke er medlem af.

Desværre for Mint og for Danmarks gode navn og rygte gjorde både Thulesen Dahl og Henriksen regning uden vært, da de gik i medierne.

Her til aften meddeler Inger Støjberg nemlig, at hun ikke har tænkt sig at tage imod DF's tilbud.

Udvisningerne af børnene står således ved magt, og Danmarks ledeste minister kan tage på
Weekend uden at få sit dårlige ry plettet af ondsindede rygter om, at hun rent faktisk har et hjerte.

Borgerlige vælgere må håbe på, at colaholikeren Støjberg får rigeligt med næringsfri læskedrik og lagkage i weekenden.

Ministeren skulle jo gerne vende styrket tilbage på mandag, hvor konkurrencen genoptages mellem hende og DF om, hvem der er dansk politiks dummeste svin.

Vi andre må nøjes med at kæmpe med at undertrykke håbet om, at hun kvæles i det. Hvem ønsker at havne på hendes niveau? Fy for fanden!

Af Patrick Sandberg:

DF og ‘vi vil hjælpe de ældre’ er to modsætninger. De har haft magt i årevis, uden at gøre noget. De ældre er blevet solgt for grænsebomme og udlændingestramninger. Ligesom så meget andet. Så jeg gider faktisk ikke høre om at DF vil redde de ældre, de hjemløse eller Mint. De har selv sørget for at de mennesker er blevet røvrendt af staten
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2018 01:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

Dén lov som skulle forhindre muslimske børn i at komme til Danmark efter flere år i koranskole og lignende, får nu kritik fra flere partier på Christiansborg.

Fortrolige dokumenter viser, at ud af 120 sager om integrationsvurderinger af børn er mere end halvdelen fra asiatiske lande.

Fortrolige dokumenter fra Udlændingeministeriet viser, at kun 15 af de i alt 120 børn, der er forsøgt familiesammenført, siden loven trådte i kraft i 2017, er fra Mellemøsten eller Afrika.

kilde http://nyheder.tv...keligheden



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2018 12:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det ser ud til 10 øren endelig er ved at faldeThumb

Alt det her juks, er bare en undskyldning for at forbyde danskere at gifte sig og få børn med kvinder der ikke passer ind i det V og DF mener er et racerent Danmark.

Fuck you, jeg elsker den jeg elsker
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-11-2018 00:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Det ser ud til 10 øren endelig er ved at faldeThumb

Alt det her juks, er bare en undskyldning for at forbyde danskere at gifte sig og få børn med kvinder der ikke passer ind i det V og DF mener er et racerent Danmark.

Fuck you, jeg elsker den jeg elsker



ok
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2018 11:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

Støjberg tager fejl: Mint blev ikke efterladt i fem-syv år

2,5 år - eller helt præcist 830 dage - gik der, fra Mints mor, Ratree, søgte ophold i Danmark, til Mint første gang landede på dansk jord.
Dermed er der langt fra virkeligheden i Mints sag til de 'fem eller syv år', somintegrationsministeren angriber thailandske mødre for at efterlade deres børn i Thailand.
https://www.bt.dk...em-syv-aar



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pareden
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2018 04:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 93
Tilmeldt: 20.06.14
 Status: Offline

Amnesty: Mints udvisning strider mod loven og internationale konventioner




Amnesty International udtaler nu, at afgørelsen om at udvise 13-årige Mint til Thailand er i strid med både den danske lovgivning og flere internationale konventioner.

B.T. har med tilladelse fra Mints familie fremvist hele Udlændingenævnets afgørelse for Claus Juul, der er chefjurist i Amnesty International. Han er ikke i tvivl om, at de danske myndigheder har truffet en forkert afgørelse, der er i strid med loven.

En af de bærende årsager er, at Mints mor Ratree har fået et barn med danske Frank Thøgersen - nemlig Mints halvbror Malick på tre år.

»Mints mor er den eneste, der har forældremyndighed over Mint. Hun deler forældremyndigheden over Malick med Mints stedfar Frank Thøgersen. Det betyder, at man ikke kan sende Mint ud af Danmark uden at splitte familien. En splittelse af familien er i strid med Menneskerettighedskonventionens artikel 8, som beskytter retten til et familieliv,« siger Claus Juul og fortsætter:

»Desuden er det i strid med Børnekonventionens artikel 9, som pålægger nationerne at sikre, at børn ikke skilles fra deres forældre,« siger Claus Juul.

»Udlændingestyrelsen skriver selv i afgørelsen, at kravet om integrationsvurderingen bortfalder, såfremt den herboende forælder har andre børn i Danmark. Det har Mints mor. En dreng på tre år, som hun har med sin danske mand. Derfor burde Mint aldrig være blevet integrationsvurderet,« siger Claus Juul.

»Udlændingenævnet, som stadfæstede Udlændingestyrelsens afgørelse, nævner slet ikke Mints lillebror med et eneste ord. Det er en stor fejl, da den oplysning burde have betydet,at Mint kunne få lov at blive i Danmark,« siger Claus Juul.


læs mere her https://www.bt.dk...6dwknqsTek
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pareden
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-11-2018 09:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 93
Tilmeldt: 20.06.14
 Status: Offline

Mints far til kaffe hos Støjberg: 'Jeg kunne ikke bruge det til meget'





Selv om Inger Støjberg har stor forståelse for Mint og hendes families situation, så er det ikke til megen nytte.

Det fortalte fortalte Mints stedfar Frank Thøgersen, efter han torsdag var inviteret til kaffemøde hos udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg (V).

»Hun sagde, hun havde stor forståelse for min situation. Men jeg kan ikke bruge forståelsen til ret meget lige nu. Hun gav mig ikke noget: "Det skal nok gå" eller "Det skal vi nok fikse", det gjorde hun sgu ikke,« siger han til B.T.

Forinden var han mødt op i folketingssalen, hvor han var inviteret af Radikale Venstres udlædningeordfører Andreas Steenberg for at følge med i partiets beslutningsforslag om at afskaffe loven om at børn over otte år skal integrationsvurderes.

Undervejs i forhandlingen fik Frank Thøgersen øjenkontakt med Inger Støjberg, der inviterede ham på kaffe på sit kontor. Og selv om det ifølge Frank Thøgersen var en behagelig snak, så var det ikke en samtale, der gav anledning til optimisme.


https://www.bt.dk...-til-meget
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-11-2018 12:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

V-bagland modsiger Støjberg: Vi skal kunne give dispensationer til udviste børn
Medlemmer af Venstres hovedbestyrelse klar med opfordring på landsmøde i weekenden.






Udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg (V) vil ikke give mulighed for at dispensere fra loven i sager, hvor børn helt utilsigtet står til at blive udvist fra Danmark.

Det var ellers præcis det, Venstre selv foreslog i udlændingeudspillet "Danmark - for dem der kan og vil" fra 2014.

Det var et glimrende udspil, som Støjberg bør finde frem fra skuffen igen, lyder opfordringen fra en række af Venstres hovedbestyrelsesmedlemmer, som DR har talt med op til partiets landsmøde i weekenden.

- Det er åbenlyst, at de her sager ikke er rimelige, så vi bliver nødt til at gøre noget. Jeg opfordrer Støjberg til at indføre den løsning, vi selv foreslog for fire år siden, siger Rune Buhl Frederiksen, der er hovedbestyrelsesmedlem og formand for Venstre i Albertslund.

Mange danskere oplever - med god grund - lovgivningen som "helt håbløst tåbelig", lyder det fra hovedbestyrelsesmedlem Jørgen Eirfeldt, der er formand for Venstre i Hørsholm.

- Sådan må det engang imellem være med lovgivning, men så må vi sørge for at kunne give dispensationer. Ellers er det sådan nogle sager, der giver rigtig stor politikerlede, siger han og tilføjer:

- Jeg mener helt klart, at det må være i alles interesse, at vi undgår de helt urimelige sager. Og det mener jeg, at man kan gøre, hvis ministeren kan gå ind og sige ”Det kan godt ske, at loven er sådan og sådan, men lige præcis i dette tilfælde synes jeg, at man skal dispensere”. Det tror jeg, man vil få en folkelig forståelse for.

læs mere her https://www.dr.dk...iste-boern
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23
Den danske gård i Thailand Hele Thailand 6 07-02-2024 16:03
film og dokumentare danske.. Film, bøger etc 79 20-01-2024 13:12
Nytårstalerne fra den danske dronning og den thailandske konge er nu klar. Den Royale blog 2 01-01-2024 08:04
Chikane og mobning på danske skibe Diverse 5 12-10-2023 21:46

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 97,844,887 Unikke besøg | jQ Blog