Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Thailandsk kvinde takkede retten efter at være blevet udvist
egon
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-05-2017 18:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 200
Tilmeldt: 16.11.09
 Status: Offline

Retten i Randers godkendte frihedsberøvelse og udvisning af en 49-årig kvinde. Hun kvitterede med et smil, en tak og en undskyldning for, at retten, politiet og andre har måttet bruge ressourcer på hende.

Randers: Hvis der er noget, der hedder en lykkelig udvisning, så var det vist, hvad man var vidne til i retten i Randers fredag formiddag. Her var en 49-årig thailandsk kvinde, som blev anholdt i Randers onsdag, sat foran en dommer, der skulle tage stilling til en begæring om øjeblikkelig udvisning af kvinden, der ulovligt har opholdt sig i Danmark siden maj 2014.

Og udvist blev hun og fik også et forbud mod at rejse ind i Danmark eller et andet land under Schengen-aftalen i de næste to år.

Kort fortalt godkendte dommeren både anholdelsen og udvisningen, og desuden blev frihedsberøvelsen af kvinden forlænget i fire uger, eller indtil udvisningen kan effektueres. Det vil sige, indtil kvinden kan blive sat på et fly og sendt hjem til Thailand.


Den 49-årige erkendte sig betingelsesløst skyldig i alle anklager og modtog afgørelsen med et smil og en undskyldning:

- Jeg ved jo godt, at det er forkert og forbudt, det jeg har gjort. Og jeg vil gerne sige tak for god behandling og undskylde at både dommeren og politiet og andre har været nødt til at bruge tid og ressourcer på mig, sagde hun.

Hun blev anholdt i forbindelse med en større aktion mod menneskehandel, som blandt andet Østjyllands Politi samarbejdede med Europol om. Fredag kunne retten i Randers dog konkludere, at intet tydede på, at den 49-årige var offer for netop menneskehandel.

Det fingeraftryk, som hun måtte levere ved anholdelsen onsdag, afslørede imidlertid, at hun tidligere har været anholdt og efterfølgende udvist fra Danmark på stort set samme vis og vilkår som nu. Det var i 2013 - dengang blot under et andet fornavn.

Den thailandske kvinde erkendte også det og nikkede smilende bekræftende til et spørgsmål fra anklageren om, hvorvidt det var rigtigt, at hun dengang havde forsøgt at stikke af fra politiet via en bagindgang til den bygning, hun dengang blev anholdt i.

Hun forklarede, at hun kort efter at være vendt hjem til Thailand efter den første udvisning gik til myndighederne der og fik nyt navn og nyt pas, hvorefter hun rejste tilbage til Danmark.

Hun er mor til tre på henholdsvis 32, 25 og ni år.

- Jeg ved, det er forkert, hvad jeg har gjort, men min yngste søn på ni er syg, og jeg kunne ikke se andre muligheder end at forsøge at komme tilbage til Danmark for at tjene penge til hans behandlinger, forklarede hun.

De seneste cirka tre måneder har hun imidlertid bare ønsket at komme hjem til Thailand og til sine børn. Blot har hun ikke haft penge til billetten.

http://amtsavisen...kel/341008
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Turisme: når kvinder leder efter kærlighed Film, bøger etc 4 21-04-2024 12:09
Dræbt thailandsk kvinde lukkede 26-årig ind Nyheder på dansk 2 08-02-2024 15:41
Domstol frikender thailandsk oppositionsleder Nyheder på dansk 2 25-01-2024 12:15
Dansk familie på hospitalet efter frontalkollision Nyheder fra Phuket 2 11-12-2023 16:26
Thailandsk kvinde anholdt Nyheder på dansk 1 03-11-2023 17:24

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.31 sekunder | 99,490,693 Unikke besøg | jQ Blog