Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Computer / telefoni & Internet :: Telefoni
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Overvågning af turister og fastboende.
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2016 07:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Turister i Thailand skal overvåges med særligt SIM-kort.
Thailand er et populært feriemål - men nu vil myndighederne have adgang til at følge alle udlændinges færden i landet.

www.thai-dk.dk/uploads/download_1.jpg
På den næste ferietur til Thailand risikerer man at blive tvunget til at sætte nyt SIM-kort i sin mobil... (Foto: Anders Høeg Nissen © Anders Høeg Nissen)

Ifølge lokale medier overvejer den thailandske regering at påbyde turister og andre udlændinge at installere et særligt udviklet SIM-kort i deres mobiltelefoner, mens de besøger landet.

SIM-kortet skal gøre det muligt for myndighederne at tracke udlændinges færden i landet under deres ophold. Planerne skal omfatte både turister og fastboende udlændinge, altså alle uden thailandsk pas.

Det skriver bla. nyhedssitet Asian Correspondent, som citerer Takorn Tanthasith, der er generalsekretær for Thailands National Broadcasting and Telecommunications Commission.
Som udlænding i Thailand skal man allerede angive, hvor man planlægger at opholde sig under sit besøg i landet, men myndighederne ønsker større kontrol med turisternes gøren og laden.
Det skal angiveligt ske som et led i kampen mod kriminalitet.

»LÆS OGSÅ: ANALYSE: Myten om det lykkelige Thailand

Lokations-trackingen skal være permanent slået til på turist-kortene, og vil ikke kunne afbrydes, siger Tanthasith, der henviser til løsninger i Malaysia, hvor der er udført forsøg med samme slags turist-SIM.

I følge Asian Correspondent udtalte generalsekretær Tanthasith, at det ville kræve dommerkendelse for politiet at få adgang til data fra de særlige SIM-kort.

Han siger også, at myndighederne allerede har nemt ved at tracke landets egne indbyggere.
http://www.dr.dk/...t-sim-kort
-----------------------

Det må blive en god forretning at være forhandler af disse special-kort.

Nettet strammes om både turister og fastboende,- hvad mon bliver det næste??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2016 08:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

hvad mon bliver det næste??



Filippinerne eller CambodiaThumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2016 11:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

De er godt lige lovlig skøre lige for tiden, alle kan omgå den regel du får et sim kort af kæresten/konen/pigen som du bruger til daglig

det andet sim kort der kan spores smider man der hjemme i en gammel brugt telefon

vupti så er den regel om-gået

bort set fra det tror jeg ikke på at den lov bliver gennemført

det var jo det samme postyr med det såkaldte skema der skulle udfyldes på immigration det blev jo heller ikke til noget

men hvad vi er jo i Thailand endnu da så alt kan skemusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2016 12:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

The requirement that foreign tourists must use special SIM cards that enable tracking of their movements will not apply to expatriates living in Thailand, NBTC secretary-general Takorn Tantasith said.

The use of "tourist SIM" cards would not be applied to expatriates legally residing here, Mr Takorn said.


http://www.bangko...foreigners

Igen en storm i et glas vand måske for at starte et masse hysteri blandt farangerIkke SE

Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2016 12:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg mener der også har været et forslag fremme om, at alle fastboende faranger skal have deres blodtype tatoveret på undersiden af venstre arm, nær armhulen.

Så de hurtigere kan få lægehjælp efter gaderøverier og overfald, der er blevet et normalt indslag i gadebilledet på turiststederne.

Det er vidst noget de har lært af tyskerne, har jeg ladet mig fortælle.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tiny
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2016 14:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 133
Tilmeldt: 29.06.10
 Status: Offline

maichai skrev:
The requirement that foreign tourists must use special SIM cards that enable tracking of their movements will not apply to expatriates living in Thailand, NBTC secretary-general Takorn Tantasith said.

The use of "tourist SIM" cards would not be applied to expatriates legally residing here, Mr Takorn said.


http://www.bangko...foreigners

Igen en storm i et glas vand måske for at starte et masse hysteri blandt farangerIkke SE


du har ret og alle hopper på sim gyngen

den dag i dag kan alle simkort spores, vi er allerede registret det blev du da du købte kortet så hvad er problemet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2016 19:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

den dag i dag kan alle simkort spores, vi er allerede registret det blev du da du købte kortet så hvad er problemet


Sidst jeg ankom til lufthavnen i BKK og købte thai SIM-kort blev der da ikke skrevet noget ned,-så hvor er den registrering??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2016 19:51

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

AL 48 skrev:
den dag i dag kan alle simkort spores, vi er allerede registret det blev du da du købte kortet så hvad er problemet


Sidst jeg ankom til lufthavnen i BKK og købte thai SIM-kort blev der da ikke skrevet noget ned,-så hvor er den registrering??


Enig AL 48, der er da 0,000 kontrol :)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2016 02:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

soi7 skrev:
AL 48 skrev:
den dag i dag kan alle simkort spores, vi er allerede registret det blev du da du købte kortet så hvad er problemet


Sidst jeg ankom til lufthavnen i BKK og købte thai SIM-kort blev der da ikke skrevet noget ned,-så hvor er den registrering??


Enig AL 48, der er da 0,000 kontrol :)


i dag registreres alle simkort også i lufthavnen du skal vise dit pas for at få et kort
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2016 04:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Sidst jeg ankom til lufthavnen i BKK og købte thai SIM-kort blev der da ikke skrevet noget ned,-så hvor er den registrering??

i dag registreres alle simkort også i lufthavnen du skal vise dit pas for at få et kort

Hmm Hvad med Danmark skal man ikke vise billed & adresse legimatation hvis man køber et taletidskort det var Søren Pind da inde på, på et tidspunkt for at bekæmpe terror og kriminalitet
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2016 06:50

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

maichai skrev:
Sidst jeg ankom til lufthavnen i BKK og købte thai SIM-kort blev der da ikke skrevet noget ned,-så hvor er den registrering??

i dag registreres alle simkort også i lufthavnen du skal vise dit pas for at få et kort

Hmm Hvad med Danmark skal man ikke vise billed & adresse legimatation hvis man køber et taletidskort det var Søren Pind da inde på, på et tidspunkt for at bekæmpe terror og kriminalitet


Det skal man ikke, men det kunne da være et godt tiltag synes jeg.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2016 06:54

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

tiny skrev:
maichai skrev:
The requirement that foreign tourists must use special SIM cards that enable tracking of their movements will not apply to expatriates living in Thailand, NBTC secretary-general Takorn Tantasith said.

The use of "tourist SIM" cards would not be applied to expatriates legally residing here, Mr Takorn said.


http://www.bangko...foreigners

Igen en storm i et glas vand måske for at starte et masse hysteri blandt farangerIkke SE


du har ret og alle hopper på sim gyngen

den dag i dag kan alle simkort spores, vi er allerede registret det blev du da du købte kortet så hvad er problemet


Det nye man taler om har en GPS chip så man direkte kan se hvor folk befinder sig og det er vel nok at gå lidt for vidt mht overvågning. Man taler også om at politiet skal have lov til at aflytte Thaiers telefoner UDEN KENDELSE.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2016 09:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

soi8 skrev:
maichai skrev:
Sidst jeg ankom til lufthavnen i BKK og købte thai SIM-kort blev der da ikke skrevet noget ned,-så hvor er den registrering??

i dag registreres alle simkort også i lufthavnen du skal vise dit pas for at få et kort

Hmm Hvad med Danmark skal man ikke vise billed & adresse legimatation hvis man køber et taletidskort det var Søren Pind da inde på, på et tidspunkt for at bekæmpe terror og kriminalitet


Det skal man ikke, men det kunne da være et godt tiltag synes jeg.


Hej soi8

for at få et taletids simkort skal du logge ind med nem id og oplyse person nr. med andre ord, du er registreret

www.thai-dk.dk/uploads/Udtg1.JPG
https://www.oiste...


Soi8 du skriver også

Det nye man taler om har en GPS chip så man direkte kan se hvor folk befinder sig og det er vel nok at gå lidt for vidt mht overvågning. Man taler også om at politiet skal have lov til at aflytte Thaiers telefoner UDEN KENDELSE.



det kort du har i danmark kan også allerede i dag spores via GPS

Politiet i Thailand skal have en dommerkendelse for at kunne sporer aflytte en telefon
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2016 09:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Lidt udenfor overskriften men jeg blev lidt nysgerrig da jeg så yindee link https://www.oiste... og kiggede for sjov og så dette
Aftalen forudsætter, at du har bopæl i Danmark, har en gyldig folkeregister adresse og e-mailadresse,
et gyldigt Dankort eller et andet betalingskort og er myndig.
Hvad gør man hvis man kommer som turist eller bare på besøg i DK kan man så købe et hurtigt simkort for f.eks. 14 dage eller en måned i lufthavnen eller hvad gør man ?

Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2016 11:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

vi fortsætter Lidt udenfor overskriftenmusic

jeg er udenlands dansker med adresse i thailand men med dansk personnummer og har men-id

jeg kunne ikke få et dansk telefon simkort da jeg var i DK på ferie grundet at jeg ingen dansk adresse har

nå så godt så vidt min datter købte så to kort i hendes navn som jeg fik lidt glæde af

hvad andre turister gør aner jeg ikke men for mig var det lukket ved alle selskaber ingen dansk adresse ingen simkortShock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2016 11:32

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

yindee skrev:
soi8 skrev:
maichai skrev:
Sidst jeg ankom til lufthavnen i BKK og købte thai SIM-kort blev der da ikke skrevet noget ned,-så hvor er den registrering??

i dag registreres alle simkort også i lufthavnen du skal vise dit pas for at få et kort

Hmm Hvad med Danmark skal man ikke vise billed & adresse legimatation hvis man køber et taletidskort det var Søren Pind da inde på, på et tidspunkt for at bekæmpe terror og kriminalitet


Det skal man ikke, men det kunne da være et godt tiltag synes jeg.


Hej soi8

for at få et taletids simkort skal du logge ind med nem id og oplyse person nr. med andre ord, du er registreret

www.thai-dk.dk/uploads/Udtg1.JPG
https://www.oiste...


Soi8 du skriver også

Det nye man taler om har en GPS chip så man direkte kan se hvor folk befinder sig og det er vel nok at gå lidt for vidt mht overvågning. Man taler også om at politiet skal have lov til at aflytte Thaiers telefoner UDEN KENDELSE.



det kort du har i danmark kan også allerede i dag spores via GPS

Politiet i Thailand skal have en dommerkendelse for at kunne sporer aflytte en telefon


Danske Sim card kan IKKE spores via GPS, kun ca lokation via sendemaster, men det er langsommeligt.
Ja, nu skal der kendelse til aflytning, men det vil politiet have ændret i Thailand.

Det med at logge ind med nemid for at få et taletidskort har jeg aldrig oplevet. Har blot købt et i en kiosk.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2017 10:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Turister i Thailand skal overvåges med særligt SIM-kort.
Thailand er et populært feriemål - men nu vil myndighederne have adgang til at følge alle udlændinges færden i landet.

www.thai-dk.dk/uploads/download_1.jpg
På den næste ferietur til Thailand risikerer man at blive tvunget til at sætte nyt SIM-kort i sin mobil... (Foto: Anders Høeg Nissen © Anders Høeg Nissen)


de kom på bedre tanker Thumb tak for det

Tourist SIM-tracking plan axed

Plans for special SIM cards for tourists have finally been scrapped by the national telecom regulator after facing strong opposition from the government, which says the idea would do more harm than good.

The plan also drew heavy criticism at the first public hearing from participants who said it could lead to a potential threat to travellers' privacy.

http://www.bangko...-plan-axed
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand ser stor vækst i udenlandske turister Nyheder på dansk 1 12-05-2023 07:56
Danske turister strandet i Bangkok Flyselskaber 1 28-02-2023 06:03
Færre turister tager til Thailand end ventet Nyheder på dansk 2 15-08-2022 16:08
Thailand vil igen stramme restriktionerne for turister Visa til Thailand 5 22-12-2021 14:30
Cambodja åbner for turister Udenfor Thailand 1 16-11-2021 09:32

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 97,857,233 Unikke besøg | jQ Blog