Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Pension udenfor Europa
yindee
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2015 06:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

handy skrev

Udbetaling Danmark har jeg sendt 3 mail siden februar og de har ikke svaret vel og mærke via nem id det er sku da skod skal sende leveattest hjem og sender du den og de ikke modtager behøver de ikke foretage sig yderligere og lukker ned for dine penge og de udbetaler først når de på ny har modtaget den vel og der starter uret først igen så det kan koste 16.000 dk.....var det så ikke dem der lige skulle sende et standart svar vi har modtaget leveattest for 2015 og er det for meget at forlange kunne de måske besvare mail....


udbetaling Danmark svare ikke på mail, de svarer heller ikke på digital post, de vil kun svare pr. telefon eller alm brev
Vi har lige fået brev fra dem, brevet er skrevet i august mdr. (der er ikke dato på brevet kun mdr) jeg modtager det i december i brevet skrive de hvis du ikke har svaret eller klaget over sagen inden for 14 dage mister du retten til at klage over sagen

jeg har nu sendt sagen til ombudsmanden, så nu kan vi vente igen

Soi8 Skrev

Det er også det jeg gjorde og fik bekræftet at det var ok at opholde mig 6 mdr i Thailand i år og også efterfølgende, men man skal ringe besked når man kommer tilbage. Før udrejse, i god tid før, skal man indsende et udfyldt skema som er tilgængeligt på nettet.


du må ikke opholde dig i Thailand i 6 mdr du skal være tilbage i DK før der er gået 6 mdr fra din udrejse dag



.

du skriver også

Før udrejse, i god tid før, skal man indsende et udfyldt skema som er tilgængeligt på nettet


se det er nyt for mig har du et link til det skema
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2015 09:32

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Du skal logge ind på Borger.dk. Søg i søgefeltet på: "midlertidigt ophold i udlandet"
Klik på "pensionister på udlandsrejse"
Her er der et punkt der hedder: "hvis du rejser til lande udenfor EU/EØS og Schweiz----og bor i Danmark. Klik på start.
Klik herefter på "videre" og skemaet dukker op.

Lidt kompliceret, men håber mig forklaring er forståelig. God fornøjelse.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2015 10:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

soi8 skrev:
Du skal logge ind på Borger.dk. Søg i søgefeltet på: "midlertidigt ophold i udlandet"
Klik på "pensionister på udlandsrejse"
Her er der et punkt der hedder: "hvis du rejser til lande udenfor EU/EØS og Schweiz----og bor i Danmark. Klik på start.
Klik herefter på "videre" og skemaet dukker op.

Lidt kompliceret, men håber mig forklaring er forståelig. God fornøjelse.


tak for det

nu kommer der nye oplysninger frem se den markerede tekst på fotoet


www.thai-dk.dk/uploads/Udklipflytning.JPG
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2015 10:56

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

yindee skrev:
soi8 skrev:
Du skal logge ind på Borger.dk. Søg i søgefeltet på: "midlertidigt ophold i udlandet"
Klik på "pensionister på udlandsrejse"
Her er der et punkt der hedder: "hvis du rejser til lande udenfor EU/EØS og Schweiz----og bor i Danmark. Klik på start.
Klik herefter på "videre" og skemaet dukker op.

Lidt kompliceret, men håber mig forklaring er forståelig. God fornøjelse.


tak for det

nu kommer der nye oplysninger frem se den markerede tekst på fotoet


www.thai-dk.dk/uploads/Udklipflytning.JPG


Ja, men sådan har definetionen vist hele tiden været, men efter der faldt dom i en sag hvor en pensionist havde været ude i 6 mdr og fik ret i at det stadig var midlertidigt ophold tror jeg bare man har accepteret at sådan er det. Det er kun 1½ måned siden jeg rejste ud med deres velsignelse, så.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2015 11:13

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Hvis du opholder dig i udlandet midlertidigt, har det ikke betydning for din pension.

Om et ophold i udlandet er midlertidigt beror på en konkret individuel vurdering af dine bopælsforhold.

Du har mulighed for at opholde dig i udlandet i en samlet periode af op til 6 måneders varighed i løbet af 12 måneder.

Du skal bevare en reel faktisk bopæl i Danmark og være tilmeldt folkeregisteret.

Hvis det er første gang du rejser, er der dog mulighed for, at dit ophold i udlandet kan vare op til 12 måneder.

Hvis du er i tvivl om dit ophold i udlandet har betydning for din pension, skal du kontakte Udbetaling Danmark.


DETTE DUKKER SÅ OGSÅ OP PÅ STARTSIDEN SIDEN FØR DU KLIKKER "VIDERE"
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2015 11:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

soi8 skrev:
Du skal logge ind på Borger.dk. Søg i søgefeltet på: "midlertidigt ophold i udlandet"
Klik på "pensionister på udlandsrejse"
Her er der et punkt der hedder: "hvis du rejser til lande udenfor EU/EØS og Schweiz----og bor i Danmark. Klik på start.
Klik herefter på "videre" og skemaet dukker op.

Lidt kompliceret, men håber mig forklaring er forståelig. God fornøjelse.


Takker for brugsanvisning. Nu har jeg bare et spørgsmål.

Hvad menes med?
Du har mulighed for at opholde dig i udlandet i en samlet periode af op til 6 måneders varighed i løbet af 12 måneder.


Jeg fik at vide at det betød rejser af max. 2 mdr. varighed. Altså 3 rejser á 2 mdr. indenfor 12 mdr. (ikke kalenderår).
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2015 13:03

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Det er rigtigt. Der kan være et fortolkningsspørgsmål. Det sagde hun faktisk også hende jeg talte med og hun skulle så lige vende det med en kollega. Hun ringede så som sagt tilbage og meddelte at det var ok at jeg gjorde det både i år og til næste år.
Hvis vi nu siger jeg kommer tilbage til DK 12. april, hvilket jeg faktisk også gør. Så ringer jeg om melder min ankomst.

Så vil jeg gerne rejse ud 6 mdr igen 1. november. Så skal de gå et år tilbage fra 1. november og på det år har jeg jo kun været ude i 6 mdr. altså skulle det ifølge dem selv være ok. Jeg rejste ud 3. november. Jeg forstod det ikke helt lige da hun forklarede det, men ved nærmere eftertanke er den jo god nok. Hvis man holder sig i underkanten af 6 mdr ude skulle man jo kunne gentage det hvert år hvilket jeg da også har i sinde at gøre.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2015 13:25

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

soi8 skrev:
Dem kunne jeg da også godt tænke mig at se. Jeg ringede til udbetaling Danmark før jeg rejste herud 3. november og forklarede dem at jeg ville komme tilbage omkring 15. april 2016. Jeg sagde så også at jeg agtede at gøre det samme næste år og efter at hun havde talt med en kollega om det ringede hun tilbage og sagde at det var der ingen problemer i


Formoder du har det skriftligt ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2015 13:39

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

NFP skrev:
soi8 skrev:
Dem kunne jeg da også godt tænke mig at se. Jeg ringede til udbetaling Danmark før jeg rejste herud 3. november og forklarede dem at jeg ville komme tilbage omkring 15. april 2016. Jeg sagde så også at jeg agtede at gøre det samme næste år og efter at hun havde talt med en kollega om det ringede hun tilbage og sagde at det var der ingen problemer i


Formoder du har det skriftligt ?


Jeg har bekræftelse på min nuværende 6 mdr rejse skriftligt. Næste år naturligvis ikke da jeg jo ikke har ansøgt om den endnu.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-12-2015 03:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

hej

der ser ud til at udbetaling Danmark oplysninger ikke er ens det kommer lidt an på hvilken af deres sider du kommer ind på,. eller hvilken medarbejder du får i telefonen

det tyder på at de med vilje giver misvisene oplysninger

udbetaling Danmark er et stort firma med en masse personer ansat de har også mange top advokater til deres rådighed

min påstand er >>>> udbetaling Danmark kender udmærket lovgivningen, men snyder på vægten med vilje
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-12-2015 03:32

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

M55 skrev:
hej

der ser ud til at udbetaling Danmark oplysninger ikke er ens det kommer lidt an på hvilken af deres sider du kommer ind på,. eller hvilken medarbejder du får i telefonen

det tyder på at de med vilje giver misvisene oplysninger

udbetaling Danmark er et stort firma med en masse personer ansat de har også mange top advokater til deres rådighed

min påstand er >>>> udbetaling Danmark kender udmærket lovgivningen, men snyder på vægten med vilje


Det har man jo så lov til at danne sig sine egne meninger omkring, men jeg kan ikke med min bedste vilje få øje på hvad den enkelte medarbejder skulle have ud af at give forkerte oplysninger eller "snyde på vægten".
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-12-2015 04:43

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

soi8 skrev:
M55 skrev:
hej

der ser ud til at udbetaling Danmark oplysninger ikke er ens det kommer lidt an på hvilken af deres sider du kommer ind på,. eller hvilken medarbejder du får i telefonen

det tyder på at de med vilje giver misvisene oplysninger

udbetaling Danmark er et stort firma med en masse personer ansat de har også mange top advokater til deres rådighed

min påstand er >>>> udbetaling Danmark kender udmærket lovgivningen, men snyder på vægten med vilje


Det har man jo så lov til at danne sig sine egne meninger omkring, men jeg kan ikke med min bedste vilje få øje på hvad den enkelte medarbejder skulle have ud af at give forkerte oplysninger eller "snyde på vægten".


Fuldstaendigt korrekt, dog er det garanteret ikke alle medarbejdere som er godt inde i reglerne, saa misvisende oplysninger maa skyldes uvidenhed.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-12-2015 05:22

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

NFP skrev:
soi8 skrev:
M55 skrev:
hej

der ser ud til at udbetaling Danmark oplysninger ikke er ens det kommer lidt an på hvilken af deres sider du kommer ind på,. eller hvilken medarbejder du får i telefonen

det tyder på at de med vilje giver misvisene oplysninger

udbetaling Danmark er et stort firma med en masse personer ansat de har også mange top advokater til deres rådighed

min påstand er >>>> udbetaling Danmark kender udmærket lovgivningen, men snyder på vægten med vilje


Det har man jo så lov til at danne sig sine egne meninger omkring, men jeg kan ikke med min bedste vilje få øje på hvad den enkelte medarbejder skulle have ud af at give forkerte oplysninger eller "snyde på vægten".


Fuldstaendigt korrekt, dog er det garanteret ikke alle medarbejdere som er godt inde i reglerne, saa misvisende oplysninger maa skyldes uvidenhed.


Jeg var så heldig at få fat på en som indrømmede at hun ikke var sikker, undersøgte sagen og ringede tilbage til mig. Det er jo det helt korrekte forløb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ribe
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-12-2015 10:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 139
Tilmeldt: 22.06.14
 Status: Offline

I dag den 28-12-2015 er der kommer over 100 nye undeskrifter på protest listen ok




http://www.skrivu...en_granser
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
handy
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-12-2015 11:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 10.03.13
 Status: Offline

soi8 skrev:
NFP skrev:
soi8 skrev:
M55 skrev:
hej

der ser ud til at udbetaling Danmark oplysninger ikke er ens det kommer lidt an på hvilken af deres sider du kommer ind på,. eller hvilken medarbejder du får i telefonen

det tyder på at de med vilje giver misvisene oplysninger

udbetaling Danmark er et stort firma med en masse personer ansat de har også mange top advokater til deres rådighed

min påstand er >>>> udbetaling Danmark kender udmærket lovgivningen, men snyder på vægten med vilje


Det har man jo så lov til at danne sig sine egne meninger omkring, men jeg kan ikke med min bedste vilje få øje på hvad den enkelte medarbejder skulle have ud af at give forkerte oplysninger eller "snyde på vægten".


Fuldstaendigt korrekt, dog er det garanteret ikke alle medarbejdere som er godt inde i reglerne, saa misvisende oplysninger maa skyldes uvidenhed.


Jeg var så heldig at få fat på en som indrømmede at hun ikke var sikker, undersøgte sagen og ringede tilbage til mig. Det er jo det helt korrekte forløb


undskyld hvad var helt korrekt at man måtte rejse 6 md i træk kun eller 2-3 måneder af gangen.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-12-2015 14:26

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

handy skrev:
soi8 skrev:
NFP skrev:
soi8 skrev:
M55 skrev:
hej

der ser ud til at udbetaling Danmark oplysninger ikke er ens det kommer lidt an på hvilken af deres sider du kommer ind på,. eller hvilken medarbejder du får i telefonen

det tyder på at de med vilje giver misvisene oplysninger

udbetaling Danmark er et stort firma med en masse personer ansat de har også mange top advokater til deres rådighed

min påstand er >>>> udbetaling Danmark kender udmærket lovgivningen, men snyder på vægten med vilje


Det har man jo så lov til at danne sig sine egne meninger omkring, men jeg kan ikke med min bedste vilje få øje på hvad den enkelte medarbejder skulle have ud af at give forkerte oplysninger eller "snyde på vægten".


Fuldstaendigt korrekt, dog er det garanteret ikke alle medarbejdere som er godt inde i reglerne, saa misvisende oplysninger maa skyldes uvidenhed.


Jeg var så heldig at få fat på en som indrømmede at hun ikke var sikker, undersøgte sagen og ringede tilbage til mig. Det er jo det helt korrekte forløb


undskyld hvad var helt korrekt at man måtte rejse 6 md i træk kun eller 2-3 måneder af gangen.....


Så vidt jeg er orienteret er det tilladt at rejse op til 6 mdr indenfor en 12 mdr periode. Der er ikke tale om 6 mdr pr kalenderår. Man må ikke være ude i mere end 6 mdr i løbet af en hvilken som helst 12 mdr periode. Det er den forklaring jeg har fået.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
peter99
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2016 06:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 177
Tilmeldt: 06.02.15
 Status: Offline

det går meget langsom med den underskrift indsamling vi kommer nok aldrig op på 50.000 underskrifter desværre
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2016 04:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

det må være på tide at nedlægge denne underskrift indsamling emnet blev oprettet d. 03-12- 2015 der er i perioden på 4 mdr. kun indsamlet sølle 722 underskrifter der er langt om til målet som er 50.000

kampen, hvis der da har været en kamp er tabt kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2016 06:50

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Jeg har forøvrigt lige fået reglerne bekræftet hos Udbetaling Danmark. Fra udrejsedagen tælles der 12 måneder tilbage og i den periode må man ikke have været ude i mere end 6 mdr. Har man ikke det er man berettiget til er ny 6 mdr. periode ude i varmen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2016 18:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

M55 skrev:
det må være på tide at nedlægge denne underskrift indsamling emnet blev oprettet d. 03-12- 2015 der er i perioden på 4 mdr. kun indsamlet sølle 722 underskrifter der er langt om til målet som er 50.000

kampen, hvis der da har været en kamp er tabt kat



Det var den på forhånd M55, ingen danske politikere vil kæmpe for danskere der ikke har stemmeret i Danmark.
Hvorfor skulle de det, når vi ikke kan stemme på demsmile
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Leveattest - for alle der modtager pension udenfor Danmark De fastboende 1 18-06-2023 18:36
Stop diskrimination af Danske Førtids- og Folkepensionister der bor udenfor Europa Pension undenfor for EU 2 10-07-2021 20:23
Thai Airways sender flere af deres fly på en alt for tidlig pension Flyselskaber 1 12-02-2021 10:11
Leicester-ejers helikopter styrtet ned udenfor stadion Nyheder på dansk 8 11-05-2020 15:33
Dette var Bangkok kl. 13 tirsdag udenfor CentralWorld Central Thailand 1 25-03-2020 18:02

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 97,892,809 Unikke besøg | jQ Blog