Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Creepy but lucrative
masa
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2015 06:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 250
Tilmeldt: 12.12.13
 Status: Offline

Many find tokay geckos scary. At a village, people don't avoid them. They kill and sell them to countries where it's believed the dried bodies have aphrodisiac properties.


http://www.bangko...-lucrative
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2015 10:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Disse Tokay-gekkoer var også førhen i tiden en meget værdsat spise her i Thailand. Der knytter sig også en del folketro/-overtro til disse herlige dyr. Både med hensyn til de "lægelige" egenskaber ved spisning, og også med hensyn til antal "kald" de mest udstøder om natten. -Har man sådan en i huset og den råber, så er man ikke i tvivl. (Vi har 3).
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
anti
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2015 12:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 09.09.10
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Disse Tokay-gekkoer var også førhen i tiden en meget værdsat spise her i Thailand. Der knytter sig også en del folketro/-overtro til disse herlige dyr. Både med hensyn til de "lægelige" egenskaber ved spisning, og også med hensyn til antal "kald" de mest udstøder om natten. -Har man sådan en i huset og den råber, så er man ikke i tvivl. (Vi har 3).


de skulle også bringe held til huset, har jeg hørt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2015 12:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

anti skrev:
AL 48 skrev:
Disse Tokay-gekkoer var også førhen i tiden en meget værdsat spise her i Thailand. Der knytter sig også en del folketro/-overtro til disse herlige dyr. Både med hensyn til de "lægelige" egenskaber ved spisning, og også med hensyn til antal "kald" de mest udstøder om natten. -Har man sådan en i huset og den råber, så er man ikke i tvivl. (Vi har 3).


de skulle også bringe held til huset, har jeg hørt


Derfor tæller man deres "kald". -Alt fra 7 og opefter betyder lykke og held.(Ifølge folketroen)music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2015 13:56

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

he he ja og deres normale larm er 7 plus en lang.
bare jeg ikke skal dele hus med dem, nå ja så er de da meget sjove.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2015 03:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

leif skrev:
he he ja og deres normale larm er 7 plus en lang.
bare jeg ikke skal dele hus med dem, nå ja så er de da meget sjove.


Ja,-og den lyd de udstøder har givet navn til dem.
Men du har ret i at de kan holde en helvedes larm om natten, især i yngletiden hvor de slås så det bumler og brager på loftet. -Alle de uvedkommende hanner skal jo smides på porten og det går ikke stille for sigGrin
En af de første gange jeg var hernede kunne jeg ikke forstå hvad der vækkede mig om natten (helvedes larm fra loftet). Så jeg fandt stigen frem og lettede en af loftspladerne. I lyset af lommelygten blev jeg så vidne til jordens største slagsmål blandt dem.-Ikke nok med at de slås, men de skælder hinanden ud samtidig (lige så højt som når en ko brøler).
-Jeg har haft dem på helt nær hold. En dag jeg kom hjem fra fisketur stillede jeg bare stangen incl. blink/wobler (imiteret frø) i et hjørne af stuen.
Næste morgen var der sgu bidShock En Tokay havde forgrebet sig på frøen, og krogen var gået helt gennem underkæben. Så måtte jeg have fat i skævbider og nakkeskindet på kræet. Af røg modhageren og kræet blev "løsladt" igen. -Den skulede noget efter mig, men forblev i husetmusic
-En anden boede under sofaen. Om aftenen kravlede den bare over mine tæer (har aldrig mærket noget så blødt som dens "fødder" ), og den kunne jeg håndfodre med dejlige fede larver.

Så her i huset er de totalfredetmusicThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2018 04:55

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Ja de er meget høj-lydte, størrelsen taget i betraktning. Det er såmænd eneste grund til jeg ikke gider dem i mit hus. For de er jo med til at bekæmpe andre arter vi helst vil være foruden.
Dyrelivet er jo anderledes i thailand og et eller andet sted så beriger det da hverdagen.
Og en god ting ved dyr, når de finder ud af at "her" er vi ikke i fare, så bliver de fleste ret nærgående.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai Smile passengers to buy extra ticket for creepy infant 'angel' dolls Flyselskaber 13 24-01-2022 11:35

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.84 sekunder | 97,906,246 Unikke besøg | jQ Blog