Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Fedt overalt
maichai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2014 16:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Ja så var vi en tur i vandland heroppe hvor vi bor. Nu kommer vi faktisk tit i vandland både her og der, da jeg har 3 dejlige børn, men her på en dejlig søndag med masser af sol og det dejligste vand sidder man og tænker lidt og jeg har de sidste gange spekuleret over hvor sørgelig det hele ser ud.

Her tænker jeg især på kvinderne som bliver federe og federe for hver gang vi kommer og det værste er at børnene er begyndt at følge deres mor de er ganske enkelt flomme fede, ved hvert bord er der dækket op med kæmpe colaer en til hver unge og en til moren desuden flyder hele bordet med mad, pølse efter pølse og franske kartofler ligger sammen med kyllinger stegt i olie, de fædre jeg ser er sku ganske tynde men man ser jo mange mødre komme her alene med deres afkom og her er den hel gal, mad mad mad

Da jeg startede med at komme i Thailand for ca 33 år siden var det sådan, at så man en fed thailænder så man HELT SIKKERT 92 ud af 100 der så ud som om de ikke fik mad Men tiden er sandelig blevet anderledes nu ser man mere end 90 ud af 100 som ikke bare er tykke men direkte overvægtige. Og man ser det jo overalt skolebørnene der står udenfor skolerne og æder fedtholdig mad ved de mange boder der er uden for alle skolerne selvom det er forbudt ser politiet jo igennem fingre med det, når man går i Lotus, Big C. & Makro overalt bliver de federe og federe hvor er det trist at se på og som mødrene børnene bliver. Nu har jeg Rejs meget i USA og set der mange fede mennesker men efterhånden tror jeg de er mere fede her end i USA deres levemåde er jo hel gal.

Som min kone sagde i dag det varer da ikke længe før der kun kommer faranger som samler mænd eller katoyer op her, i Thailand der er sku da ingen vestlige mænd som tænder på så meget fedt Hvor giver jeg hende dog ret, og tænker sikke en dejlig pæn kone jeg har Måske har jeg bare været heldig Men gud fader bevares at se så meget fedt på en dag det er da direkte ulækkert ThaiSad
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2014 16:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

Ja, jeg har observeret det samme, det er ganske forfærdeligt. Prøv f.eks. at se når en thai køber ind hos Dunkin Donuts ell. en lignende biks: Man læsser 10-12 styk på den der plastikbakke og så går man igang med æderiet, frygteligt. Diabetes tilfældene eksploderer, selv børn har sgu´ sukkersyge!

Tjek det her foto, og en kommentar:

www.thai-dk.dk/uploads/Bangkok-where173.jpg

Thai women today.

While I cannot identify where it is, I have to tell you that your photo of the week broke my heart. It shows a line-up of Thai women from behind looking toward a massage parlour, and it looks like it might have been taken in the States. Virtually all the women in the photo are carrying significant extra weight in their behinds. I realize that I'm being a chauvinist by criticizing such a thing, but it's shocking and depressing to see Thailand having affected such a huge (pun intended) Western diet-inspired lifestyle change. One of the things I enjoyed most about my trips was seeing a whole population that knew how to stay healthy through their indigenous diet. I remember coming back from my first trip, in February of 2000, and telling people back home that I couldn't remember seeing a single overweight girl on the streets the entire time I was there. How incredible to have this kind of disappointing change so perfectly captured in your photo. If someone wanted to take the time, they could probably look up demographic averages if they exist, but take it from a guy who's been away for a decade - it's an ENTIRELY different animal you're dealing with now. Of all the ladies I had the pleasure to be with when I was there, NOT ONE of them had a bottom that was larger than their top. Now, it looks like that accounts for most of them. Those girls are FAT! Anyone who doesn't believe that thousands of formerly attractive Thai women have destroyed their looks through weight gain have only to compare photos from years ago. It's profound!

http://www.stickm...oapies.htm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2014 16:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Ja meget rammende på fotoet selvom det ikke engang er så slemt som det jeg har oplevet i dag
Det værste er jo at når en pige ikke er højere end 150-160 cm. så bliver det ekstra slemt at se deres vægt ryger op på over 100 kg. rasende Det var sku ikke sådan jeg oplevede thaipigerdans i starten der havde de næsten alle de allersødeste små numser Nu ligner deres popo noget man kan gå i læ for solen hvis de lægger sig på siden men det er måske derfor parasollerne skal væk fra strandenesurrender
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2014 16:45

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Jeg har også ofte tænkt på det på det seneste og har også tænkt på at oprette en tråd omkring det men nu gjorde du det så LungW. Det accellererer med lynets hast med fedmen. Det første de gør om morgenen er at gå hen for at købe en af de der søde drinks i stort bæger og så et eller andet sødt og fedt til morgenmad. Så spiser de slankepiller og drikker slanke te. Det kan bestemt ikke være godt for helbredet. Motion får de jo heller ikke noget af for størstedelens vedkommende.

Og ja, det må også gå helt galt med diabetes. Alle de søde og fede sager sammen med alle de hurtige kulhydrater de får med risen de spiser, så skal diabetes jo eksplodere. Det går da helt galt i løbet af kort tid.

Hvorfor i alverden kører det hele af sporet i Thailand.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2014 16:49

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

maichai skrev:
Ja meget rammende på fotoet selvom det ikke engang er så slemt som det jeg har oplevet i dag
Det værste er jo at når en pige ikke er højere end 150-160 cm. så bliver det ekstra slemt at se deres vægt ryger op på over 100 kg. rasende Det var sku ikke sådan jeg oplevede thaipigerdans i starten der havde de næsten alle de allersødeste små numser Nu ligner deres popo noget man kan gå i læ for solen hvis de lægger sig på siden men det er måske derfor parasollerne skal væk fra strandenesurrender


Ja, de små numser og i det hele taget veldrejede kroppe og så uden for meget sminke var også det der sprang mig i øjnene i starten, det naturlige look, men ak og ve.....det har altsammen ændret sig.

Nå undskyld maichai...det var dig der oprettede tråden og ikke LungW.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2014 18:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Nu er maichai sur fordi han har spildt en hel søndag med at belure de små skønjomfruer,- og ikke fået øje på bare én.
Men "kød" var der masser af.
Sikkert i stil med dette.Grin



Det må skyldes den amerikanske livsstilSad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2014 00:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Nu er maichai sur fordi han har spildt en hel søndag med at belure de små skønjomfruer,- og ikke fået øje på bare én.
Men "kød" var der masser af.
Sikkert i stil med dette.

En stor tak til AL48 der vil gerne vil åbne sit private fotoalbum med alle hans damer for os andre Jeg kan jo kun sige hver sin lystdriller
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2014 01:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

@ maichai nu skal du ikke være ked af det pigerne gør det jo i en god mening de farver deres hår bruger masser af sminke og tager på i vægt alt sammen for din skyld de vil jo så gerne være pæne lige som de lyse piger fra farang land hvor næsten alle mænd er overvægtige Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2014 03:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

maichai nu skal du ikke være ked af det pigerne gør det jo i en god mening de farver deres hår bruger masser af sminke og tager på i vægt
Nå nu affarver de det jo mest altså håret, sminken kan man da til nød skrabe af, det er da være med FEDTET Vorherrebevares hvor er det ULÆKKERT det var jo netop det jeg flygtede fra Shock Men nu er det da meget værre her end i Danmark selv USA kan ikke være med her, der må dø mange de næste par år af fedme og fattigdom når de ingen farang har som sponsorved ikke
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2014 03:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

der må dø mange de næste par år af fedme og fattigdom når de ingen farang har som sponsor


du kan godt tro om igen, thaierne er rige nu om dage har de råd til fastfood og 7/11 slik, det der forbavser mig mest, er at mange unge fra 10 års alderen har 100 baht med i skolen hverdag
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2014 03:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

du kan godt tro om igen, thaierne er rige nu om dage har de råd til fastfood og 7/11 slik, det der forbavser mig mest, er at mange unge fra 10 års alderen har 100 baht med i skolen hverdag

Ja det er helt hjerneløst med 100 baht om dagen mine får 10 baht med hver Til gengæld tror jeg du tager fejl med at thaierne er rige nu om dage alt er jo belånt her ser jeg da hvordan folk har hetalt af på deres bil i 2-3 år og så pludselig har de ikke mere og kan ikke låne mere med det resultat af deres bil bliver hentet af banken surt sjov efter at have givet udbetaling og betalt 2500-3000 baht hver måned og så stå med ingentingskippers
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2014 04:07

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

IT skrev:
du kan godt tro om igen, thaierne er rige nu om dage har de råd til fastfood og 7/11 slik, det der forbavser mig mest, er at mange unge fra 10 års alderen har 100 baht med i skolen hverdag

Nej! De er ikke rige men de skal for alt i verden give udtryk for at de er det, og det gør de bl.a. ved at give børne 100 thb eller mere med i skole hver dag, udstyre dem med iPhones og des lige. De køber dyre biler på klods og kan ganske rigtigt, som maichai beskriver, senere hen ikke overholde afdragene. Alt drejer sig om at vise sig frem....ikke tabe ansigt....og det er en forbandet udvikling. Thaiere kan ikke tænke abstrakt og dermed ikke planlægge, ikke engang deres egen tilværelse.
Når man lægger en ganske svag make up ser det godt ud og fremhæver det smukke....når man putter 10 gange så meget på ser man 10 gange så godt ud....det er thai tankegang.

De thaiere der virkelig er rige har ikke behov for at vise det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2014 05:21

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

soi8 skrev:
IT skrev:
du kan godt tro om igen, thaierne er rige nu om dage har de råd til fastfood og 7/11 slik, det der forbavser mig mest, er at mange unge fra 10 års alderen har 100 baht med i skolen hverdag

Nej! De er ikke rige men de skal for alt i verden give udtryk for at de er det, og det gør de bl.a. ved at give børne 100 thb eller mere med i skole hver dag, udstyre dem med iPhones og des lige. De køber dyre biler på klods og kan ganske rigtigt, som maichai beskriver, senere hen ikke overholde afdragene. Alt drejer sig om at vise sig frem....ikke tabe ansigt....og det er en forbandet udvikling. Thaiere kan ikke tænke abstrakt og dermed ikke planlægge, ikke engang deres egen tilværelse.
Når man lægger en ganske svag make up ser det godt ud og fremhæver det smukke....når man putter 10 gange så meget på ser man 10 gange så godt ud....det er thai tankegang.

De thaiere der virkelig er rige har ikke behov for at vise det.


Gode indlaeg og tak til Maichai for at bringe emnet op. Det er en kedelig udvikling der har fundet sted. Fra min foerste tid i Thailand kan jeg ikke mindes at have moedt overvaegtige Thaier. Paa davaerende tidspunkt var der hverken McDonalds, KFC, 7-11 osv.

Thaierne har altid kunnet lide soede sager og dengang skulle deres maaltid som regel lige sluttes af med lidt "kanom". Men de overdrev ikke saa de blev overvaegtige af det.

Trangen hos Thai pigerne for at se "bedre" ud kan maaske beskrives som en "sygdom" isaer naar man ser alle reklamerne for "whitening" fordi nu vil alle vaere faranger. Lidt af en joke, men nu kan pigerne ogsaa koebe "whitening" til deres koensdele.

Tandboejler er der ogsaa gaaet mode i. Hoejst sandsynligt er der ingen grund til at rende rundt med de boejler.

Med hensyn til "skolepenge" saa bruger konens barnebarn THB 40 om dagen. Ikke helt urimeligt hvis man skal have en skaal nudler til frokost og en snack mens man venter paa skolebussen.

Her i vores Moo Baan findes der ogsaa nogle beboere som absolut skal reklamere med deres i rigdom i form af biler. Genboen skraat over for har 4 og det er kun ham og konen der kan koere dem. Og der er flere tilfaelde af samme slags. Ligeledes er de luddovne og gider ikke parkere deres biler indenfor deres eget domaene men lader bilerne parkere udenfor deres hus.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2014 06:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

Thai mad- og livsstil er direkte livsfarligt, for lidt motion, for sødt, for salt, for fedt og for meget af alt, især ris. Endvidere er der alle de vestlige produkter fra Mac D, KFC, Dunkin Donuts, Pizza Hut og mange andre, det ser ikke godt ud:


"Today, 3.2 million people have diabetes in Thailand.

By 2035 an additional 1.1 million Thai adults will live with diabetes

An estimated 183 people die of the consequences of diabetes in
Thailand... every day"



http://novonordis...and-BB.pdf
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2014 08:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/malaysia negara orang gemuk.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2014 08:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

Interessant grafik, som jeg læser således:

Fattig = tynd, rimelig sund og rask

Ikke fattig = fed, usund og syg.


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2014 09:10

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

LungW skrev:
Interessant grafik, som jeg læser således:

Fattig = tynd, rimelig sund og rask

Ikke fattig = fed, usund og syg.




Tildels har du nok ret i det, men det handler jo også om livsstil udover kosten og i særdeleshed oplysning og selv diciplin. Jeg har selv boet og arbejdet i Vietnam i 7 år. Det er et meget motionerende folkefærd med fokus på helbredet og derunder også på hvad man spiser. De motionerer og træner rigtig meget. Tidlig om morgenen kan man se dem overalt på tagterasserne på deres huse hvor de udøver deres morgen motion og også rundt omkring i parkerne løbes og trænes der på anden vis. Open air fitness er meget brugt. Der er masse rige, også styrtende rige, mennesker i Vietnam efterhånden men det er stadig yderst sjælden at se overvægtige mennesker. De er derudover generelt rigtig godt uddannede og oplyste hvilket man jo ikke ligefrem kan påstå om Thaierne.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2014 10:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline


Tildels har du nok ret i det, men det handler jo også om livsstil udover kosten og i særdeleshed oplysning og selv diciplin. Jeg har selv boet og arbejdet i Vietnam i 7 år. Det er et meget motionerende folkefærd med fokus på helbredet og derunder også på hvad man spiser. De motionerer og træner rigtig meget. Tidlig om morgenen kan man se dem overalt på tagterasserne på deres huse hvor de udøver deres morgen motion og også rundt omkring i parkerne løbes og trænes der på anden vis. Open air fitness er meget brugt. Der er masse rige, også styrtende rige, mennesker i Vietnam efterhånden men det er stadig yderst sjælden at se overvægtige mennesker. De er derudover generelt rigtig godt uddannede og oplyste hvilket man jo ikke ligefrem kan påstå om Thaierne.

Ja og så er de fleste thaier jo genneralt meget dovne hvis der er 50 meter starter man jo motorbiken eller sågar bilen op i stedet for at bevæge sine ben Men lidt sjovt er det ved næsten alle ampoor her ude på landet har de lave free air fitness med alle mulige redskaber der er bare aldrig nogen der bruger dem så det står og forfalder ligesom thaienes kroppe forfalderSad
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2014 07:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Det er åbenbart ikke kun kvinderne her der er fede fra Bangkok
www.thai-dk.dk/uploads/tyk thai.jpg
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2014 08:24

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

maichai skrev:
Det er åbenbart ikke kun kvinderne her der er fede fra Bangkok
www.thai-dk.dk/uploads/tyk thai.jpg



Ak nej det er begge køn og alle aldersgrupper. Jeg husker da jeg startede i Asien, i begyndelsen hovedsageligt i Vietnam og Thailand, for kun 10 år siden og hvor jeg blev chokeret når jeg kom til DK over alle de fede mennesker. Nu tror jeg næsten der er flere overvægtige i Thailand.
I Vietnam holder de sig stadig, hovedsageligt, slanke pga sund kost med masser af grønrsager og ditto motion. Selvfølgelig er der også der enkelte der falder i fastfood fælden, men ikke mange. De spiser dog mindst lige så meget ris som Thaierne men det må være motionen og livsstilen iøvrigt der gør forskellen.
I Vietnam fylder man heller ikke woken halvt op med olie for at stege i den men blot ganske lidt. Her bliver meget af maden jo totalt mættet med olie under tilberedningen. Se blot hvor meget olie de kan få æg til at opsuge
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.34 sekunder | 99,076,680 Unikke besøg | jQ Blog